Wat is een goeie prijs voor een stratenmaker?

23-04-2012 19:31 30 berichten
Hallo medeforummers,



Wij zijn ons aan het orienteren voor het laten bestraten van onze tuin, en zijn nogal geschrokken van de eerste offerte die we binnenkregen: 85 m2 voor 2800 euro, en dan zelf de tuin leeghalen. pfff... En de tegels hebben we dan al zelf laten leveren.



Uiteraard gaan we nog verder offertes vragen, maar ben ook wel benieuwd of hier mensen zijn die recent hun tuin hebben laten bestraten en hoeveel jullie dan betaald hebben?
Alle reacties Link kopieren
Wat doen ze voor dat geld? Ook zand afgraven, witzand storten, alles aantrillen? Of echt alleen maar leggen?

Ik vind het veel geld ja, ik heb het met een tuinman die ik ken op een akkoordje gegooid voor ongeveer de helft van dat bedrag, maar dan doet hij het wel buiten werktijd dus het duurt langer.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij ook veel te duur. Misschien moet je de klus eens op werkspot.nl zetten, dan krijg je vast een betere offerte.
Werkspot is een goed idee inderdaad!

Het lastige is dat we eigenlijk iemand willen waarvan we weten dat hij kwaliteit levert en geen gezeik geeft zeg maar, maar helaas kennen we geen stratenmakers
mijn vriend heeft dit werk gedaan, en zegt dat het rond 1700 euro zou moeten kosten. Als je hele zware grote tegels hebt is het duurder dan een kleinere lichte tegel.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook nog speciale vergelijkingssites zie ik:



http://www.stratenmakers- ... MfFpvXCy68CFUVO3godBlCfAg



http://www.stratenmakerof ... JaS1IfDy68CFYuv3god9xg4Jw





Geen idee of het betrouwbaar is hoor.
Alle reacties Link kopieren
Als ze met twee man een dag bezig zijn kost het je zo'n 800 euro. In een dag kunnen ze veel doen hoor zeker als de tuin al leeg is.

Zijn ze langer dan een dag bezig dan kost het je meer natuurlijk,maar dan even onderhandelen.
Ze zijn hier in mijn buurt bezig voor 9 euro per m², dit is alleen tegels leggen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je even de regio en de tegelsoort erbij vermelden, dat maakt ook verschil.
Alle reacties Link kopieren
En wát er precies moet gebeuren, want tuin leeghalen is het dan klaar om te leggen? Of moet er dan dus nog zwart zand uit, wit zand in, de boel egaliseren en aantrillen?

Of ga je dat ook allemaal zelf doen?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
geloof dat mijn vader een 10 jaar geleden zon 10-15 gulden per m2 betaalde voor een redelijk kleine tegel (geloof zon kinderkopje formaat) het zand was al gedaan...ze moesten alleen trillen en daadwerkelijk leggen...was zwart..
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, wat moet er nog worden gedaan?

met de tuin leeghalen bedoel jij ws alle planten/struiken eruit.

Graaf je zelf ook 20 cm af voor het zand, of doen zij dat?

Waarschijnlijk huren ze dan voor een paar uur een minigraafmachine, met de hand zijn ze echt heel lang bezig, trouwens een stratenmaker gaat daar echt zijn rug niet aan verpesten.

Zand? is dat inclusief? Gooien jullie dat erop of zij? Wie trilt aan?

Wie zorgt dat de stenen op de plaats liggen? Doen zij dat of helpen jullie mee?
Alle reacties Link kopieren
85M2 is echt heel veel, is er nagedacht over de afwatering?
Alle reacties Link kopieren
De buren hier hebben afgelopen weekend hun terras laten "bijwerken", verzakking weer opgehoogd, nieuw pad aangelegd enz. 2 Jonge stratenmakers die dat in het weekend zwart bjbeunen. Vroegen 20 euro per uur. Er zijn al meer mensen in de buurt die hun ook gevraagd hebben.
Het verschilt ook erg per regio, dit soort kosten. En idd, wat zit er allemaal bij in voor die prijs. Mijn tip zou zijn om voor deze klus een loonwerker in te schakelen die ook de boel leeg ruimt (vaak is zelf een container huren al duurder dan het door hen leeg laten halen en af laten voeren).
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, misschien voor jou om te vergelijken:



Heb vorige week onze tuin laten doen.



45 m2 voor 1100 euro.



Tuin leegmaken

Boom weghalen

Struiken weghalen

Puin / tegels afvoeren in container (incl container huur)

5 m3 zand erin

Alles betegelen incl bandjes zetten

3 man sterk, anderhalve dag werk.



Stenen heb ik zelf gekocht voor 600 euro.

Dus alles incl 1700 euro
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een offerte liggen, voor 60 m2.



Ze halen de hele tuin leeg, voeren alles af, zorgen voor zand, leggen het en trillen het aan. Dus eigenlijk van begin tot eind!

Alleen de stenen koop ik zelf via internet, dat vonden zij geen probleem en die site was goedkoop!

Ik heb stenen van 20x30 uitgezocht.



Kosten zijn slechts 960,- euro!

Stenen komen op ongeveer 900,- euro.



Ik heb deze mannen eerder gehad en leveren echt heel goed werk, dus ik ben heel erg blij.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschil! Hier vorig jaar 80m2 laten doen.

Tuin leegruimen ( oude tegels en klein groen), afgraven, ophogen ( 5 m3 zand) en bestraten (grote tegels) voor 1600 euro. Tegels waren 1800 (idd, niet de goedkoopste). Hij heeft netjes werk geleverd en de buurman heeft hem ook gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Handig dit topic! Nu weet ik helemaal zeker dat de prijs die we gisteren van een hovenier hebben gekregen te hoog is.

Bij ons moet er iets minder dan 20m2 bestraat worden. Voor het weghalen en afvoeren van de nog liggende tegels (is hooguit 10m2), het afgraven en afvoeren van grond, container huur, stortkosten, zand leveren en verwerken, tegels van 60x60 leggen (de tegels zijn dan al geleverd door het bedrijf waar we ze bestellen), paszaken van de tegels en het geheel afwerken, rekent hij ¤860,-



Als ik eerdere reacties lees moet het voor de helft van de prijs gedaan kunnen worden (misschien iets meer dan de helft omdat de containerprijs hetzelfde is, of hij nou voor de helft of helemaal gevuld is).
Alle reacties Link kopieren
40 m2 , hebben wij een prijs van 350 euro voor betaald. Wel zwart maar het ligt er super mooi in!
Alle reacties Link kopieren
Tussen de 9 en 11 euro pm2
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Bunny1989 schreef op 24 april 2012 @ 19:07:

40 m2 , hebben wij een prijs van 350 euro voor betaald. Wel zwart maar het ligt er super mooi in!Hoi, kun je daar toevallig de contact gegevens of website van doorgeven of mag dit niet op het forum ( ben nieuw hier )
Ik ben natuurlijk benieuwd naar de mogelijkheden deze goedkopere krachten contacteren voor een offerte, mag dit hier doorgegeven worden op het forum, ben nog nieuw hier.



Onze tuin moet oude tegels en grint nog afgevoerd, 43m2 tegels leggen en bakken creeeren rondom de tuin heen.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrok ook van die prijzen, uiteindelijk twee stratenmakers gevonden die het voor 15 euro per uur per man hebben gedaan. Erg tevreden.
Goed te weten dat als men goed rondvraagt, zoekt de prijzen idd sterk naar beneden kunnen. Heb net ook via advertentie Marktplaats iemand die voor licht werk ¤ 15 en voor zwaarder werk ¤ 20 per uur vraagt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven