Wat is er gaande bij de buren?

26-05-2015 13:55 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Samen met mijn vriend zijn we in februari in ons nieuwe appartement ingetrokken.

Het viel ons na een maandje dat het huis van de buren altijd in dezelfde staat is. Gordijnen zijn boven bij de kamers richting de tuin altijd open. En aan de voorkant standaard dicht. In de eerste instantie hadden we zoiets van 'ze zullen wel op vakantie zijn', maar na 3 maanden en geen verandering begin ik daar wel over te twijfelen.



Door de gleuven van ons hek in de tuin kunnen we in hun tuin spieken, daarbij de keuken en woonkamer zien. In de keuken staan er gewoonlijke voorwerpen zoals kruidenpotjes en een half lege afwas fles. In de woonkamer staan meubels en een wat oudere tv. De tuin is helemaal vol gegroeid met onkruid.



Ik zat laatst met een vriendin er over te praten met een drankje erbij, zij maakte de opmerking dat wellicht iemand overleden is en geen nabestaanden meer heeft. Misschien een overdreven gedachte maar is dit op een manier te controleren? Ik heb ook al gecontroleerd of de woning te koop aangeboden staat maar dat is niet het geval. En de woning lijkt niet in de conditie om verkocht te worden.
Alle reacties Link kopieren
Heb je uberhaupt al een keer aangebeld?

Zou daar mee beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Bel eens aan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Heb je er al wel eens aangebeld?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Aanbellen een optie?
Alle reacties Link kopieren
Even navragen bij de wijkagent, vaak weten zij wel of er iets mis is met een huis wat lang onbewoond lijkt te zijn en anders kunnen ze even een kijkje nemen.
Vraag bij andere buren na als je geen gehoor krijgt bij het huis zelf?
Is er veel post in de gang? Ruikt het heel erg vies in huis?

Wat zeggen de andere buren ervan, die er al veel langer wonen?
Misschien woont er iemand die voor een tijdje op vakantie is. Kunnen heel veel redenen zijn. Al gevraagd aan andere buren wie er woont?
Je zou een wijkagent kunnen bellen en je zorgen uiten, wellicht hebben ze tips voor je of willen ze wel even komen kijken. De bewoner zou ook een kluizenaar kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nooit aangebeld om kennis te maken?
Ik zou gewoon eens aanbellen en anders bij andere buren of de wijkagent informeren.



Overigens kan het ook best zijn dat ze ergens overwinteren. De vorige bewoners van mijn huis zaten elke winter in Italië.
Alle reacties Link kopieren
Of er woont iemand die langdurig opgenomen is.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Door de brievenbus spieken en kijken of je allemaal post ziet liggen?
.
Ben je overdag ook vaak thuis? Heb je nog nooit iemand gezien? Ik zou eens aanbellen, of de andere buren vragen. Misschien heb je wel een heel spannende mysterieuze buur, ik wil dit topic volgen.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie nooit eens aangebeld om kennis te maken met je nieuwe buren?
Hier ook eens iets dergelijks gehad. Wijkagent ingeschakeld en later kregen we netjes bericht dat buur een carrière als zwerver verkoos boven het hier wonen. Tja....

Gewoon even politie bellen dus, niks vreemds aan.
Alle reacties Link kopieren
Aanbellen, op verschillende tijden en als je over 2 dagen nog steeds dezelfde spullen op dezelfde plek (afwas? misschien even door de brievenbus gluren om te zien of er post ligt of of het vies ruikt) ziet staan de wijkagent benaderen.
Alle reacties Link kopieren
Aanbellen en je voorstellen. Eventueel onder het mom van een kopje suiker (of iets anders) lenen. Als er niemand open doet later nog eens proberen.

En anders idd aan andere buren vragen.
Briefje door de bus doen waarop je meldt dat je je een beetje zorgen maakt.
Alle reacties Link kopieren
Aanbellen, bij de andere buren navragen en als die het ook niet weten even de politie bellen, kunnen zij komen kijken of er iets aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Leven de kruidenplantjes nog? Die hebben dagelijks water nodig om te overleven
quote:Meisie90 schreef op 26 mei 2015 @ 14:10:

Leven de kruidenplantjes nog? Die hebben dagelijks water nodig om te overlevenKruidenplantjes wel ja, maar TO schrijft kruidenpotjes en die hebben geen water nodig
Alle reacties Link kopieren
quote:Meisie90 schreef op 26 mei 2015 @ 14:10:

Leven de kruidenplantjes nog? Die hebben dagelijks water nodig om te overlevenKruidenpotjes, schreef to, en die doen het prima zonder water hoor. Ik heb in ieder geval nog nooit het zout begieterd.
Zeg maar Spijker.
Misschien is de persoon lang weg. Kennis van ons zit een deel van het jaar in Canada. Heeft hier in de buurt ook een appartement.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven