Wat is er gaande bij de buren?

26-05-2015 13:55 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Samen met mijn vriend zijn we in februari in ons nieuwe appartement ingetrokken.

Het viel ons na een maandje dat het huis van de buren altijd in dezelfde staat is. Gordijnen zijn boven bij de kamers richting de tuin altijd open. En aan de voorkant standaard dicht. In de eerste instantie hadden we zoiets van 'ze zullen wel op vakantie zijn', maar na 3 maanden en geen verandering begin ik daar wel over te twijfelen.



Door de gleuven van ons hek in de tuin kunnen we in hun tuin spieken, daarbij de keuken en woonkamer zien. In de keuken staan er gewoonlijke voorwerpen zoals kruidenpotjes en een half lege afwas fles. In de woonkamer staan meubels en een wat oudere tv. De tuin is helemaal vol gegroeid met onkruid.



Ik zat laatst met een vriendin er over te praten met een drankje erbij, zij maakte de opmerking dat wellicht iemand overleden is en geen nabestaanden meer heeft. Misschien een overdreven gedachte maar is dit op een manier te controleren? Ik heb ook al gecontroleerd of de woning te koop aangeboden staat maar dat is niet het geval. En de woning lijkt niet in de conditie om verkocht te worden.
Wat vreemd! Wij hadden ook ooit zo'n buurman (in een vorig huis).

Die man was na het overlijden van zijn vrouw in een soort depressie geraakt en bracht bijna al zijn tijd in bed door. Zijn vrouw was thuis gestorven en opgebaard geweest. Heb hem 1 keer ontmoet. We gingen ons toen voorstellen aan de buren toen we er net kwamen wonen. Hij vertelde toen dat als hij de deur uit ging, hij het gevoel had dat hij zijn vrouw in de steek liet. Daarom kwam hij nooit meer buiten.

Boodschappen liet hij bezorgen en afval stond in de tuin. Een grote puinhoop.



De buren aan de andere kant vertelden dat we blij moesten zijn dat hij onze buurman was, want van hem hadden we tenminste geen "last". Zij hadden een veel erger verhaal over de buurvrouw van zijn ouders. Zij deed haar behoefte in haar tuin. En dat leidde dus echt tot enorme stank en ongedierte.



Als je een wijkagent hebt eens inschakelen en anders navraag doen bij de politie. Je zou eens kunnen aanbellen maar ik zou verder niet zelf op onderzoek uitgaan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien woont er wel een vampier naast je.
het is hier binnen beter dan buiten
Misschien is het huis gewoon leeg en weten de erfgenamen nog niet wat ze er mee gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zoveel huizen nauwelijks bewoond.

- Mensen die groot deel van de tijd in het buitenland doorbrengen

- Mensen die groot deel van de tijd bij partner doorbrengen

- Mensen die zijn opgenomen in instelling (ziekenhuis, revalidatiekliniek)

- Mensen die in de gevangenis zitten

Dat is allemaal niet meteen reden tot 'zorg'. Afhankelijk van of de situatie te voorzien was, en de netheid van betreffende persoon ziet het er soms 'opgeruimd maar onbewoond' uit, of alsof er iemand is weggelopen en zijn leven achter zich heeft gelaten.



Wij hadden ooit een buurman die familie in het buitenland had. Op en dag moest hij daarheen omdat iemand ernstig ziek werd. Die overleed, en daarna moesten er allerlei zaken geregeld in verband met erfenis en een huis daar en dergelijke. Die kwam pas na 6 maanden ofzo terug, en in de tussentijd stond de afwas groen uit te slaan op zijn aanrecht.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 26 mei 2015 @ 14:03:

Hier ook eens iets dergelijks gehad. Wijkagent ingeschakeld en later kregen we netjes bericht dat buur een carrière als zwerver verkoos boven het hier wonen. Tja....

Gewoon even politie bellen dus, niks vreemds aan.Dat is ook wel raar
quote:ikeaverslaafde schreef op 26 mei 2015 @ 14:07:

Briefje door de bus doen waarop je meldt dat je je een beetje zorgen maakt.Briefje met : ik maak me zorgen dat u overleden bent. Kunt u een teken van leven geven? 😉
quote:zonnebloemje schreef op 26 mei 2015 @ 14:34:

[...]





Dat is ook wel raar



Neuh, valt achteraf wel een beetje te verklaren. De man was als vluchteling hier gekomen en ergens is het met de begeleiding mis gegaan. Of dat nou bij hem of welke instantie dan ook lag weet ik niet. Feit is dat hij niet kon aarden en op een goed moment hier verdwenen is. Vlak daarvoor is ie om iets totaal onbenulligs door een buurtgenoot aangevallen en hebben man en ik hem ontzet. Heb 'm daarna nooit meer gezien, maar wel politie gevraagd. Je maakt je dan toch wel zorgen.

Is trouwens alweer jaren geleden. Hopelijk gaat het nu beter met hem.
quote:mary57 schreef op 26 mei 2015 @ 14:42:

[...]





Briefje met : ik maak me zorgen dat u overleden bent. Kunt u een teken van leven geven? 😉



Klop klop.....



Alle reacties Link kopieren
Vreemd idd ik zou ook aanbellen
Onze buren overwinteren in Spanje
Alle reacties Link kopieren
Zolang het niet gaat om een overleden persoon is het ook wel weer heerlijk rustig naast je als er niemand verblijft.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Er kunnen heel veel redenen zijn waardoor er niemand in het huis woont.

De meeste redenen zullen vast geen reden tot zorg zijn, maar ik kan best situaties bedenken waarbij het wel erg fijn zou zijn als er een buurvrouw even polshoogte gaat nemen en eventueel de wijkagent inschakelt.

Better safe than sorry...

We leven al in zo'n individualistische wereld...
Alle reacties Link kopieren
Wel eens van een deurbel gehoord?
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer is voor zijn werk maanden achtereen van huis. Wellicht geld dat ook voor jouw buren.
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
We hadden al eens aangebeld, geen reactie. Ik kan destijds geen post zien liggen, wel na gecontroleerd maar het was al avond en donker toen ik aanbelde. Maar een briefje door de brievenbus doen en de wijkagent vragen ernaar is een goed idee.



Als iemand weg zou zijn voor werk had ik wel verwacht dat de woning verhuurd zou worden. Wij wonen namelijk 50 meter van het station vandaan en de stad is daar net voorbij. Ook hebben wij geen contact met verdere buren. Het huis waarin wij de onder verdieping huren, zitten verder drie andere meiden die er niks van weten.
Ik zou inderdaad ook even informeren bij andere buren of wijkagent. Grote kans dat er niks aan de hand is. Mijn nicht heeft een paar jaar terug een huis gekocht, maar woont daar ook nauwelijks. Vriend heeft een woning en daar wonen ze al voor ze het huis kocht samen. In haar nieuwe huis wordt af en toe geklust en volgens mij staan er wel meubels, maar alles gaat op een slakkentempo. Zover ik weet wonen ze meestal in de woning van vriend, maar het is de bedoeling om uiteindelijk in de nieuwe woning te gaan wonen. De woning heeft ze inmiddels al zo'n drie jaar.



Voor je eigen geruststelling kan even informeren geen kwaad en als er wel iets aan de hand is, dan zou je je ook schuldig voelen als je niks gedaan hebt.
Alle reacties Link kopieren
tvp voor als het echt spannend gaat worden
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, en dat in eerste instantie allemaal gebaseerd op de gordijnen? Daar doen wij ook nooit wat mee. Onze tuin staat ook vol met onkruid. Gelukkig hebben de buren ons wel nog net gezien, zodat ik zeker weet dat ik niet jouw buur ben
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:esmeviva schreef op 26 mei 2015 @ 16:02:

We hadden al eens aangebeld, geen reactie. Ik kan destijds geen post zien liggen, wel na gecontroleerd maar het was al avond en donker toen ik aanbelde. Maar een briefje door de brievenbus doen en de wijkagent vragen ernaar is een goed idee.



Als iemand weg zou zijn voor werk had ik wel verwacht dat de woning verhuurd zou worden. Wij wonen namelijk 50 meter van het station vandaan en de stad is daar net voorbij. Ook hebben wij geen contact met verdere buren. Het huis waarin wij de onder verdieping huren, zitten verder drie andere meiden die er niks van weten.

Waarom pas je je post steeds aan?

Eerst een onsamenhangend verhaal over het dorp van je ouders en nu pver het station. Wat heeft dat ermee te maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 26 mei 2015 @ 16:21:

[...]



Waarom pas je je post steeds aan?

Eerst een onsamenhangend verhaal over het dorp van je ouders en nu pver het station. Wat heeft dat ermee te maken?Ik zit pas sinds vandaag op het forum en ik had niet alle reacties gelezen doordat ik niet had gezien dat er al twee pagina's aan reacties waren.Ik paste hem aan om iedereen zijn antwoorden zo goed mogelijk te kunnen beantwoorden. Leek me wel zo handig!
Alle reacties Link kopieren
quote:esmeviva schreef op 26 mei 2015 @ 16:26:

[...]





Ik zit pas sinds vandaag op het forum en ik had niet alle reacties gelezen doordat ik niet had gezien dat er al twee pagina's aan reacties waren.Ik paste hem aan om iedereen zijn antwoorden zo goed mogelijk te kunnen beantwoorden. Leek me wel zo handig!Totaal niet handig. Dan kan je onderaan de pagina een nieuwe reactie geven
quote:jippie55 schreef op 26 mei 2015 @ 16:21:

[...]



Waarom pas je je post steeds aan?

Eerst een onsamenhangend verhaal over het dorp van je ouders en nu pver het station. Wat heeft dat ermee te maken?Dacht al dat ik aan het worden was (niet helemaal ondenkbaar maar toch )
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 26 mei 2015 @ 16:28:

[...]





Dacht al dat ik aan het worden was (niet helemaal ondenkbaar maar toch )
Maar goed, juist in een stad is er volgens mij veel minder sociale controle dan in een dorp.

Als je het echt niet fijn vindt, bel dan gewoon de wijkagent.
Alle reacties Link kopieren
Wat Dreamer zegt.

Het kan ook dat het huis te koop staat en de bewoners al in een nieuw huis wonen? Mijn buurman had zijn huis ook jaren te koop staan zonder zo'n bord in de tuin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven