Wat is er nou zo lastig aan huishouden?

15-01-2017 13:29 1130 berichten
Er zijn hier wel honderd topics op het forum over tegen aan kijken van huishouden. Of geen tijd hebben om het huishouden te doen. Mij gaat het makkelijk af ik vind het niet vervelend, het gaat juist heel snel.



Onze routine



We staan staan op als ik eerder moet werken dan droogt vriend de douche na.

Ik loop door naar het washok ( als de was heeft gedraaid) dan hang ik op of doe het in de droger. Het bed wordt gelucht en voordat we weggaan maakt een van ons het bed op. Dan ga ik naar beneden pak ik de vaatwasser uit en maak ik de wc's schoon. Onbijt maak ik en koffie en bespreken we de dag even. Voordat ik de deur ga maak ik een rondje door het huis om alle doekjes die gebruikt zijn in de badkamer en wc's in de was te doen en dan gaan we weg. Als ik vrij ben rij ik langs de supermarkt om verse groenten te halen voor het gerecht dat ik kook. Ik kom thuis loop naar de droger of de was om op te vouwen of in de droger te doen. Daarna heb ik uren om te relaxen en thee te drinken



Avondeten: ik kook meestal doordeweeks omdat ik eerder thuis ben. Ik duik de keuken in maak het eten en als vriend er is kunnen we samen aan tafel eten en praten over de dag. Daarna samen tafel opruimen en de keuken pannen afwassen, keuken stofzuigen tafel afnemen en alles is weer netjes en dan kunnen we de hele avond relaxen. Voordat we naar bed gaan ruimen we op wat we gebruikt hebben en ruimen we de vaatwasser in kussens recht op de bank en dan kijkt vriend of ik naar de wasmand of er wat gewassen moet worden en doen we in de wasmachine die dan s'nachts draait.



Weekend: we beginnen s'ochtends gelijk al zodat we s'middags er niet over hoeven na te denken de een strijkt de ander stoft,stofzuigt en dweilt het het hele huis . Badkamer Wc's schoonmaken doe ik omdat ik dat leuk vind. En de was kijken we samen naar.



We hebben zeeën van tijd over om met elkaar leuke dingen te doen en te relaxen. Ik zie geen moeite in het huishouden, het is heel makkelijk zelfs vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen kinderen zo te lezen? Toen bleef er ineens een stuk minder tijd over bij ons.
Laat me raden: je hebt geen kinderen?
Toch mis ik een heel gedeelte van het huishouden waar jij het niet over hebt. Beetje wassen en stofzuigen en doekjes overal overheen halen kan iedereen wel.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben duidelijk geen kinderen
Ik denk dat het er aan ligt hoe hoog je de lat legt. En of je samen met je man woont, of met vier kinderen, een hond en een kat.

Hier is het altijd opgeruimd, ik heb een hekel aan rommel. Het is ook geen chaos, de was is altijd weggewerkt, het eten staat op tijd op tafel en de boodschappen zijn in huis. Ik heb geen routine, stofzuig als het nodig is en als ik stof op de vensterbank zie ga ik er met een doekje langs. Ik heb een paar poetsadresjes, en dan ben je wel drie uur bezig van boven tot beneden, dan is echt alles spik en span. Dat doe ik thuis dus niet. Mijn vriendin bv wil elke avond dweilen, ik heb daar geen zin in en vind het niet nodig. Het is maar net wat je zelf wilt.
quote:Pieps2016 schreef op 15 januari 2017 @ 13:31:

Toch mis ik een heel gedeelte van het huishouden waar jij het niet over hebt. Beetje wassen en stofzuigen en doekjes overal overheen halen kan iedereen wel.Wat mis je? Ik heb zelfs onnodige dingen losgelaten.
Alle reacties Link kopieren
Het hebben van kinderen is geen reden om je huis niet te kunnen schoonhouden.
Alle reacties Link kopieren
Geen kinderen en geen huisdieren, een werkend leven, amper thuis.
Wil je nu een sticker ofzo?

Probeer dat schemaatje ook even met een paar kruisende peuters die aan je benen hangen.
Hahaha. te grappig dit.
Wat is er lastig aan het huishouden.... gewoon geen zin erin hebben en het komt iedere keer terug.

Aan koken heb ik sowieso een hekel, deed het wel maar het was zeker geen succesverhaal... kan er niks van.



Nu kan ik het "helaas" fysiek niet, dus krijg ik hulp van derden .
quote:Louise70 schreef op 15 januari 2017 @ 13:32:

Het hebben van kinderen is geen reden om je huis niet te kunnen schoonhouden. Nee, maar met kinderen is het eerder smerig dan dat je alleen met je partner woont. Ik noem bv plakhandjes op het raam, die heb je niet zonder kinderen.



En bv het strijken.. Mijn moeder strijkt alles, beddengoed, spijkerbroeken, ik doe dat niet. Hooguit broeken en shirts.
Alle reacties Link kopieren
Laten we eerlijk zijn, afgaande op je eerdere posts heb jij gewoon een obsessie met schoonmaken.



Andere mensen hebben dat dus niet, zij vinden andere dingen in het leven belangrijker dan schoonmaken. Dat jij schoonmaken als een nummer één prioriteit ziet maakt het voor jou makkelijk om daar tijd in te steken.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
quote:Dragisa schreef op 15 januari 2017 @ 13:32:

Wil je nu een sticker ofzo?

Probeer dat schemaatje ook even met een paar kruisende peuters die aan je benen hangen.
quote:Louise70 schreef op 15 januari 2017 @ 13:32:

Het hebben van kinderen is geen reden om je huis niet te kunnen schoonhouden.Idd, ik lees zelfs van mensen die geen kinderen hebben dat ze hun huishouden niet op orde kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat je als huismoeder te weinig tijd kan hebben voor het huishouden,voor degene die kinderen hebben en niet of amper werken.

Ik werk 40 uur in de week en in de ploegen en elke dag sporten en ik heb ook tijd voor het huishouden
Zonder kinderen is een huishouden makkelijker. Ik zeg niet dat je een vies huis hoeft te hebben met kinderen, maar het is met kinderen wel wat lastiger de boel schoon te houden
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 15 januari 2017 @ 13:32:

Het hebben van kinderen is geen reden om je huis niet te kunnen schoonhouden.Eens. Maar het is wel logisch dat je huis eerder vies is met kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Goed verhaal, wil je een ballon?
Alles is lastig aan het huishouden als je huishoudelijk werk niet leuk vindt. Jij vindt het leuk. Ik vind er geen zak aan. Ik heb ook een groot huis en veel kinderen, dus het is nooit af en van alles wat je doet heb je maar kort plezier. Daarom vind ik een muur verven leuker dan de vloer dweilen en een boek lezen leuker dan de ramen zemen. Oplossing: een lage standaard nemen en een hoge tolerantie voor rommel en enige viezigheid aannemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 15 januari 2017 @ 13:35:

[...]





Idd, ik lees zelfs van mensen die geen kinderen hebben dat ze hun huishouden niet op orde kunnen houden.Tja, bij mij is het ook altijd rommelig, maar zo ben ik nu eenmaal. Dat accepteren ze maar als iemand plotseling op visite komt.
quote:mano28 schreef op 15 januari 2017 @ 13:35:

Ik snap niet dat je als huismoeder te weinig tijd kan hebben voor het huishouden,voor degene die kinderen hebben en niet of amper werken.

Ik werk 40 uur in de week en in de ploegen en elke dag sporten en ik heb ook tijd voor het huishoudenMaar heb je ook daadwerkelijk zelf kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Nou ik zal maar even omschrijven hoe het hier gaat, misschien krijg je er dan een ander beeld bij.

Badkamer doen? Kind roert ondertussen met zijn handen door de wc pot waar ik net chloor in gedaan heb. Ik pak hem op, was zijn handen en zet hem in zijn kamer waar hij mag spelen met zijn speelgoed. Ik loop weer naar de badkamer om de douchecabine te doen. Ben net bezig, doe een stapje achteruit en sta per ongeluk op de vingers van kind. Troosten, kind weer naar zijn speelgoed brengen en ik ga weer verder. Drie tellen later staat kind achter mij en heeft alle badkamerkastjes uitgepakt. Kastjes weer inpakken en kind terugbrengen naar zijn speelgoed.

Ondertussen ruim ik nog wat op, en kind zit met kleding en al in de douchecabine. Waar nog wat spoorjes water lagen dus kleren en sokken nat, we doen even droge kleren aan.

Eigenlijk ben ik nu nog niet klaar met mijn badkamer en vind dat ik het met de franse slag gedaan heb, maar het is acceptabel en ik ben het zat dus ik stop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 15 januari 2017 @ 13:32:

Het hebben van kinderen is geen reden om je huis niet te kunnen schoonhouden.Het kost dan wel 8 keer zoveel tijd omdat als je in de ochtend stofzuigt je het in de middag en avond weer moet doen om het netjes te houden en je tussendoor ook meer te doen hebt dan alleen werken en koken. De relax tijd is minder, de schoonmaak tijd meer en dan maakt het dan gewoon een enorm irritante klus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven