Wat is er nou zo lastig aan huishouden?

15-01-2017 13:29 1130 berichten
Er zijn hier wel honderd topics op het forum over tegen aan kijken van huishouden. Of geen tijd hebben om het huishouden te doen. Mij gaat het makkelijk af ik vind het niet vervelend, het gaat juist heel snel.



Onze routine



We staan staan op als ik eerder moet werken dan droogt vriend de douche na.

Ik loop door naar het washok ( als de was heeft gedraaid) dan hang ik op of doe het in de droger. Het bed wordt gelucht en voordat we weggaan maakt een van ons het bed op. Dan ga ik naar beneden pak ik de vaatwasser uit en maak ik de wc's schoon. Onbijt maak ik en koffie en bespreken we de dag even. Voordat ik de deur ga maak ik een rondje door het huis om alle doekjes die gebruikt zijn in de badkamer en wc's in de was te doen en dan gaan we weg. Als ik vrij ben rij ik langs de supermarkt om verse groenten te halen voor het gerecht dat ik kook. Ik kom thuis loop naar de droger of de was om op te vouwen of in de droger te doen. Daarna heb ik uren om te relaxen en thee te drinken



Avondeten: ik kook meestal doordeweeks omdat ik eerder thuis ben. Ik duik de keuken in maak het eten en als vriend er is kunnen we samen aan tafel eten en praten over de dag. Daarna samen tafel opruimen en de keuken pannen afwassen, keuken stofzuigen tafel afnemen en alles is weer netjes en dan kunnen we de hele avond relaxen. Voordat we naar bed gaan ruimen we op wat we gebruikt hebben en ruimen we de vaatwasser in kussens recht op de bank en dan kijkt vriend of ik naar de wasmand of er wat gewassen moet worden en doen we in de wasmachine die dan s'nachts draait.



Weekend: we beginnen s'ochtends gelijk al zodat we s'middags er niet over hoeven na te denken de een strijkt de ander stoft,stofzuigt en dweilt het het hele huis . Badkamer Wc's schoonmaken doe ik omdat ik dat leuk vind. En de was kijken we samen naar.



We hebben zeeën van tijd over om met elkaar leuke dingen te doen en te relaxen. Ik zie geen moeite in het huishouden, het is heel makkelijk zelfs vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 17 januari 2017 @ 15:18:

Of het huishouden makkelijk te doen is of niet, kun je niet voor een ander bepalen. Dat hangt van zoveel dingen af. Ons huis is bijvoorbeeld gigantisch veel werk. De badkamer heeft zoveel hoekjes en gaatjes, dat ik een paar uur bezig ben om hem goed schoon te maken. En dan hebben we achter in het huis nog een badkamertje en in totaal 3 wc's die allemaal gebruikt worden.



Een paar uur!!!

Echt!!!



Ojee, ik vind mezelf nu met terugwerkende kracht een kladdige huisvrouw. Als ik de badkamer echt heel erg goed schoonmaak, alles afneem en sop en de douchedeur met van die ontkalkherrie enzo, dan ben ik daar een half uur mee bezig. En dan ben ik echt heel trots op mezelf. Wc schoonmaken? Vijf minuten, max. Ik zou niet weten wat er ik verder nog aan zou moeten doen eigenlijk? Ik spuit rommel in de pot, borstel 'm schoon. Borstel blijft in de pot staan. Met een emmer sop en een doekje maak ik dan de buitenkant van de wc, de wc-bril en de deksel schoon. Dat veeg ik droog met een doek (ik heb geen zin om op een natte wc-bril te zitten) en dan spoel ik de wc door (met de borstel dus nog erin. Voor mijn idee is de borstel dan ook schoon namelijk). Met het natte dweiltje maak ik dan de grond rondom de wc schoon. En dat is het. Oja, het plankje boven de plee doe ik eerst, met het dweiltje dat dan nog schoon is.
Wat eten we vanavond?
quote:doornroosje9 schreef op 17 januari 2017 @ 15:47:

[...]

Dat heb ik ook! Boven in de badkamer idd een gat (met een kast rondom, anders te gevaarlijk natuurlijk) en als je de was erin gooit, komt het onder in het washok terecht.Jaloers, dat zou ik ook willen. Maar mijn badkamer is boven de hal, als ik dat zou hebben belandt de was achter de voordeur Een stortkoker naar de bijkeuken moet te schuin dan blijft de was steken. Dus helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 17 januari 2017 @ 16:03:

[...]



Jaloers, dat zou ik ook willen. Maar mijn badkamer is boven de hal, als ik dat zou hebben belandt de was achter de voordeur Een stortkoker naar de bijkeuken moet te schuin dan blijft de was steken. Dus helaas.Wij hebben ons huis zelf gebouwd en ik heb er echt rekening mee gehouden dat het zo makkelijk mogelijk in onderhoud zou zijn.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 17 januari 2017 @ 16:03:

[...]



Jaloers, dat zou ik ook willen. Maar mijn badkamer is boven de hal, als ik dat zou hebben belandt de was achter de voordeur Een stortkoker naar de bijkeuken moet te schuin dan blijft de was steken. Dus helaas.Bij ons zou het dan midden in de woonkamer terechtkomen Maar wel een goed idee!
Alle reacties Link kopieren
quote:makreel schreef op 17 januari 2017 @ 15:58:

[...]





Een paar uur!!!

Echt!!!



Ojee, ik vind mezelf nu met terugwerkende kracht een kladdige huisvrouw. Als ik de badkamer echt heel erg goed schoonmaak, alles afneem en sop en de douchedeur met van die ontkalkherrie enzo, dan ben ik daar een half uur mee bezig. En dan ben ik echt heel trots op mezelf. Wc schoonmaken? Vijf minuten, max. Ik zou niet weten wat er ik verder nog aan zou moeten doen eigenlijk? Ik spuit rommel in de pot, borstel 'm schoon. Borstel blijft in de pot staan. Met een emmer sop en een doekje maak ik dan de buitenkant van de wc, de wc-bril en de deksel schoon. Dat veeg ik droog met een doek (ik heb geen zin om op een natte wc-bril te zitten) en dan spoel ik de wc door (met de borstel dus nog erin. Voor mijn idee is de borstel dan ook schoon namelijk). Met het natte dweiltje maak ik dan de grond rondom de wc schoon. En dat is het. Oja, het plankje boven de plee doe ik eerst, met het dweiltje dat dan nog schoon is.De vorige bewoners hebben echt niet nagedacht over deze badkamer. Overal rare randjes waar je niet bij kan, moeilijk schoon te maken dingen (de douche is bijvoorbeeld een stoomcabine en al die dingen waar stoom uit komt zijn erg lastig schoon te maken). Binnen een paar jaar komt er wel een nieuwe badkamer, dan ga ik puur voor gemakkelijk schoon te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog leidingen langs de muren lopen. En een pot gewoon aan de vloer vast. Héél irritant.
Alle reacties Link kopieren
Binnen een uurtje van viezerik naar mazzelaar: kennelijk is onze badkamer dus heeeeeeeel schoonmaakvriendelijk!
Wat eten we vanavond?
Een washok, dat is iets waar ik stiekem van droom maar hier niet mogelijk is. Dat is voor als ik later groot ben. Ik heb wel een aparte schoonmaakkast die ik nog heel kek en praktisch ga indelen dat alle schoonmaakzooi daar in past. Zo heel zen geordend.



De badkamer hier is oud en onpraktisch: ik heb een bad wat ik heel leuk vind, maar qua ruimte is het een verschrikking. Al helemaal omdat de gigantische boiler ook in de badkamer hangt. En hij is ook maar deels betegeld met een vinyl vloer: ik wil een volledig betegelde badkamer! Toch mooi om te zien hoe mijn wensen voor een huis door de jaren heen veranderen (vooral uitbreiden) met dingen waar ik vroeger nooit over nadacht. En hoeveel ik eigenlijk op mijn moeder lijk daarin.
quote:florence13 schreef op 17 januari 2017 @ 11:30:

on topic: TO: hier mijn routine van gisteren



6.30 ik ga de deur uit om te gaan werken, man ook

19.00 man en ik komen thuis (ja we werken allebei veel uren)

Gelukkig alle boodschappen in huis, dus koken en even rustig eten, want je wil elkaar toch ook wel spreken.

Ik besluit de strijk te doen, pak de strijk, zet de strijkplank op. Werk belt: crisis moet nu opgelost worden, ik laat de strijkplank staan en ga crisis bezweren. Man besluit onder tussen te stofzuigen, dus pakt stofzuiger. Schoonmoeder belt, begrijpt iets niet, moet opgelost worden, man gaat dat regelen.

Het is inmiddels 21.30, man en ik concluderen dat we eigenlijk doodmoe zijn en buiten het halfuurtje eten eigenlijk geen tijd voor elkaar gehad hebben. Besluiten dat we elkaar belangrijker vinden dan het huis, man zet bad aan, ik ruim afwasmachine in.



Eindresultaat: we zitten heerlijk in het bad, hebben het enorm naar onze zin en kunnen ontspannen gaan slapen zonder er over na te denken dat het eigenlijk een nog grotere zooi was als toen we begonnen want de stofzuiger en de strijkplank staan nog steeds midden in de woonkamer....





Dit is zo herkenbaar! Ik woon alleen, maar ik eindig bij een schoonmaak poging ook vaak met meer rommel dan ik begon. Op een of andere manier komt er altijd wat tussen, blijk ik sneller weg te moeten dan ik dacht (of ik dacht het schoonmaken sneller te kunnen doen...) of wordt ik op een of andere manier afgeleid. En eindig dus met een emmer sop die nog een week in de hoek van mijn woonkamer blijft staan, half opgevouwen was die op een stapel op een stoel ligt en een stapel oud papier, waar ik geen tijd voor heb om weg te brengen. Zoiets....
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 17 januari 2017 @ 14:06:

[...]





Ik heb een kind van 2,5. Ik kan inmiddels àlles combineren met wc-bezoek







op het toilet heb ik uit de doeken gedaan hoe het nou zit met sinterklaas....
Alle reacties Link kopieren
quote:makreel schreef op 17 januari 2017 @ 15:58:

[...]





Een paar uur!!!

Echt!!!



Ojee, ik vind mezelf nu met terugwerkende kracht een kladdige huisvrouw. Als ik de badkamer echt heel erg goed schoonmaak, alles afneem en sop en de douchedeur met van die ontkalkherrie enzo, dan ben ik daar een half uur mee bezig. En dan ben ik echt heel trots op mezelf. Wc schoonmaken? Vijf minuten, max. Ik zou niet weten wat er ik verder nog aan zou moeten doen eigenlijk? Ik spuit rommel in de pot, borstel 'm schoon. Borstel blijft in de pot staan. Met een emmer sop en een doekje maak ik dan de buitenkant van de wc, de wc-bril en de deksel schoon. Dat veeg ik droog met een doek (ik heb geen zin om op een natte wc-bril te zitten) en dan spoel ik de wc door (met de borstel dus nog erin. Voor mijn idee is de borstel dan ook schoon namelijk). Met het natte dweiltje maak ik dan de grond rondom de wc schoon. En dat is het. Oja, het plankje boven de plee doe ik eerst, met het dweiltje dat dan nog schoon is.



Lichtknopje en deurklink. En de tegels als er bezoek is geweest dat staand plast en de hele boel dus onderzeikt (nee doe ik niet, ik kan richten.... dan nog: het spettert enorm!) Heb je geen fonteintje in toilet?



Kan het nog snel, hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 17 januari 2017 @ 17:46:

[...]





Lichtknopje en deurklink. En de tegels als er bezoek is geweest dat staand plast en de hele boel dus onderzeikt (nee doe ik niet, ik kan richten.... dan nog: het spettert enorm!) Heb je geen fonteintje in toilet?



Kan het nog snel, hoor.



Oja die vergeet ik in dit verhaal.

Ik heb een spuitbus met daarin allesreiniger met water, dat spuit ik op de tegels, in de wasbak, op het plankje waar de shampoo staat en op het dweiltje. Daarmee maak ik dan wasbak, tegels, plankje en lichtknopje schoon. En dat is ongeveer een minuut werk.



Uren de badkamer schoonmaken, dan zou ik een half uur schoonmaken en de rest van de tijd op de wc zitten met een goed boek. Kennelijk maken veel richeltjes enzo nogal uit. Ik ben een gelukkig mens!
Wat eten we vanavond?
quote:doornroosje9 schreef op 17 januari 2017 @ 16:08:

[...]



Wij hebben ons huis zelf gebouwd en ik heb er echt rekening mee gehouden dat het zo makkelijk mogelijk in onderhoud zou zijn.



Ons huis wordt nu gebouwd.

Zou allemaal enorm flexibel zijn.

Nou, de wasmachine MOET op zolder. Ik dacht op de 1e verdieping bij alle kasten.

Kan niet.

Ik.moet dus een waslift nemen denk ik

Zo raar bedacht.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er nou zo lastig aan huishouding?

Het is gewoon zo fucking boring en in combinatie met het weinige kortdurende rendement dat het oplevert kan ik het moeilijk opbrengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 17 januari 2017 @ 19:52:

Wat is er nou zo lastig aan huishouding?

Het is gewoon zo fucking boring en in combinatie met het weinige kortdurende rendement dat het oplevert kan ik het moeilijk opbrengen.



Heel veel dingen hebben kortdurend rendement, ook in een baan. Genoeg vrouwen die een parttime baantje hebben en elke dag weer hun bureau vol zien liggen met data die ingevoerd moeten worden of facturen die gescand moeten worden, niet dat ze dus een keer klaar zijn. Voor elke stapel die ze wegwerken komt er een nieuwe stapel bij. En blijkbaar vind je dat OK als het voor een ander (je werkgever) is.



Je huis op orde houden doe je lekker voor jezelf. En het is gewoon jouw keuze of je in een mwah matig schoon huis wilt wonen, of gewoon alles op orde wilt hebben. Ik kies voor het laatste.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:makreel schreef op 17 januari 2017 @ 15:58:

[...]





Een paar uur!!!

Echt!!!



Ojee, ik vind mezelf nu met terugwerkende kracht een kladdige huisvrouw. Als ik de badkamer echt heel erg goed schoonmaak, alles afneem en sop en de douchedeur met van die ontkalkherrie enzo, dan ben ik daar een half uur mee bezig. En dan ben ik echt heel trots op mezelf. Wc schoonmaken? Vijf minuten, max. Ik zou niet weten wat er ik verder nog aan zou moeten doen eigenlijk? Ik spuit rommel in de pot, borstel 'm schoon. Borstel blijft in de pot staan. Met een emmer sop en een doekje maak ik dan de buitenkant van de wc, de wc-bril en de deksel schoon. Dat veeg ik droog met een doek (ik heb geen zin om op een natte wc-bril te zitten) en dan spoel ik de wc door (met de borstel dus nog erin. Voor mijn idee is de borstel dan ook schoon namelijk). Met het natte dweiltje maak ik dan de grond rondom de wc schoon. En dat is het. Oja, het plankje boven de plee doe ik eerst, met het dweiltje dat dan nog schoon is.Maak jij dan je tegels en fonteintje enzo niet schoon?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 17 januari 2017 @ 20:05:

[...]





Heel veel dingen hebben kortdurend rendement, ook in een baan. Genoeg vrouwen die een parttime baantje hebben en elke dag weer hun bureau vol zien liggen met data die ingevoerd moeten worden of facturen die gescand moeten worden, niet dat ze dus een keer klaar zijn. Voor elke stapel die ze wegwerken komt er een nieuwe stapel bij. En blijkbaar vind je dat OK als het voor een ander (je werkgever) is.



Je huis op orde houden doe je lekker voor jezelf. En het is gewoon jouw keuze of je in een mwah matig schoon huis wilt wonen, of gewoon alles op orde wilt hebben. Ik kies voor het laatste.



Die data inleveren levert wat op: geld. Doe je niet voor ander, doe je voor geld.



Woon je in provincie Utrecht? Ik zoek nog een goede werkster.
Alle reacties Link kopieren
quote:makreel schreef op 17 januari 2017 @ 18:07:

[...]





Oja die vergeet ik in dit verhaal.

Ik heb een spuitbus met daarin allesreiniger met water, dat spuit ik op de tegels, in de wasbak, op het plankje waar de shampoo staat en op het dweiltje. Daarmee maak ik dan wasbak, tegels, plankje en lichtknopje schoon. En dat is ongeveer een minuut werk.



Uren de badkamer schoonmaken, dan zou ik een half uur schoonmaken en de rest van de tijd op de wc zitten met een goed boek. Kennelijk maken veel richeltjes enzo nogal uit. Ik ben een gelukkig mens!



ik heb een makkelijke badkamer en een iets minder makkelijke maar ik ben ook zo een uur bezig met 1 badkamer, hoor. Kasten leeghalen, uitsoppen en weer inrichten, tegels eerst met schuurspons schrobben en daarna afzemen, wasbak idem dito, vloer met de borstel schrobben, nadweilen en droogmaken, badmatjes, toiletmatjes, douchegordijn ondertussen in de was, raampjes zemen, luxaflex afnemen, prullenbakken leeggooien en even afnemen, rekjes waar de doucheattributen opstaan afwassen (ik heb van die rvs Ikea dingen waar een plastic binnenbakje inzit die afgewassen moeten worden) en afnemen, even de haarborstels / elektrische tandenborstels en dat soort dingen afwassen, douchegordijn weer ophangen, deur /lichtknopjes afnemen, spiegels zemen.



Ben ik zo een uurtje per badkamer zoet mee, en als ik dat een tijdje heb laten versloffen en een paar weken alleen met de franse slag heb schoongemaakt dan wel langer want dan zijn alleen mijn kastjes uitmesten al veel te veel werk.
Am Yisrael Chai!
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 17 januari 2017 @ 20:16:

[...]





Woon je in provincie Utrecht? Ik zoek nog een goede werkster.
Alle reacties Link kopieren
FV
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 17 januari 2017 @ 19:38:

[...]





Ons huis wordt nu gebouwd.

Zou allemaal enorm flexibel zijn.

Nou, de wasmachine MOET op zolder. Ik dacht op de 1e verdieping bij alle kasten.

Kan niet.

Ik.moet dus een waslift nemen denk ik

Zo raar bedacht.



Ah, dat is echt stom!



Mijn man en vader hebben ons huis zelf gebouwd, dus we konden echt alles zelf bepalen. Daar heb ik echt geluk mee gehad.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 17 januari 2017 @ 20:27:

FV Dit!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 17 januari 2017 @ 20:28:

[...]



Dit!Wat? (Oprechte vraag, zeg toch niks geks?)
Am Yisrael Chai!
Hey! Geef mijn vent even een virtueel schouderklopje. Vandaag heeft hij allerlei zooi naar de werf gebracht, gedweild (nadat ik gezogen had), daarna heeft hij nog eens gezogen. Hij komt er wel
quote:fashionvictim schreef op 17 januari 2017 @ 20:29:

[...]





Wat? (Oprechte vraag, zeg toch niks geks?)Je poetst absoluut heel grondig. Ik ook wel redelijk (als ik het doe, ik heb gepoetst voor geld, doe ik het grondig), maar ik ga niet elke week mijn kastjes uitsoppen, vrees ik. Ook het douchegordijn laat ik wel eens gewoon hangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven