Wat is er nou zo lastig aan huishouden?

15-01-2017 13:29 1130 berichten
Er zijn hier wel honderd topics op het forum over tegen aan kijken van huishouden. Of geen tijd hebben om het huishouden te doen. Mij gaat het makkelijk af ik vind het niet vervelend, het gaat juist heel snel.



Onze routine



We staan staan op als ik eerder moet werken dan droogt vriend de douche na.

Ik loop door naar het washok ( als de was heeft gedraaid) dan hang ik op of doe het in de droger. Het bed wordt gelucht en voordat we weggaan maakt een van ons het bed op. Dan ga ik naar beneden pak ik de vaatwasser uit en maak ik de wc's schoon. Onbijt maak ik en koffie en bespreken we de dag even. Voordat ik de deur ga maak ik een rondje door het huis om alle doekjes die gebruikt zijn in de badkamer en wc's in de was te doen en dan gaan we weg. Als ik vrij ben rij ik langs de supermarkt om verse groenten te halen voor het gerecht dat ik kook. Ik kom thuis loop naar de droger of de was om op te vouwen of in de droger te doen. Daarna heb ik uren om te relaxen en thee te drinken



Avondeten: ik kook meestal doordeweeks omdat ik eerder thuis ben. Ik duik de keuken in maak het eten en als vriend er is kunnen we samen aan tafel eten en praten over de dag. Daarna samen tafel opruimen en de keuken pannen afwassen, keuken stofzuigen tafel afnemen en alles is weer netjes en dan kunnen we de hele avond relaxen. Voordat we naar bed gaan ruimen we op wat we gebruikt hebben en ruimen we de vaatwasser in kussens recht op de bank en dan kijkt vriend of ik naar de wasmand of er wat gewassen moet worden en doen we in de wasmachine die dan s'nachts draait.



Weekend: we beginnen s'ochtends gelijk al zodat we s'middags er niet over hoeven na te denken de een strijkt de ander stoft,stofzuigt en dweilt het het hele huis . Badkamer Wc's schoonmaken doe ik omdat ik dat leuk vind. En de was kijken we samen naar.



We hebben zeeën van tijd over om met elkaar leuke dingen te doen en te relaxen. Ik zie geen moeite in het huishouden, het is heel makkelijk zelfs vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 18 januari 2017 @ 04:07:

[...]





Kun je daar ook laminaat mee doen?Ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 18 januari 2017 @ 04:08:

[...]





Ja.Ow.... ga eens kijken!
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 18 januari 2017 @ 04:40:

[...]

Ow.... ga eens kijken!Karcher sc3 kan ik aanraden. Handzaam, licht, snel warm en tussen door ook snel warm met bijvullen.
Alle reacties Link kopieren
Heb dezelfde.
Kun je die ook voor je badkamer gebruiken ?
Ja. Ik maak alles behalve de wc ermee schoon. Zitten allemaal accessoires bij en doekjes (al is de vloerdoek niks daar moet je even een grote microvezel voor kopen).



Gebruik ook bijna geen schoonmaakmiddelen meer want de stoomreiniger krijgt alles schoon. Zelfs lak uit de tegels wat er al een paar weken ingekoekt zat.
Ik heb een shark. Die heeft 3 standen en de laagste of middelste kan prima op laminaat.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mutsentopic is dit geworden
Alles komt goed, alleen de rest niet
Echt he. Bedankt Ttass! Nu voel ik me oud.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bosbessen schreef op 18 januari 2017 @ 08:36:

Ja. Ik maak alles behalve de wc ermee schoon. Zitten allemaal accessoires bij en doekjes (al is de vloerdoek niks daar moet je even een grote microvezel voor kopen).



Gebruik ook bijna geen schoonmaakmiddelen meer want de stoomreiniger krijgt alles schoon. Zelfs lak uit de tegels wat er al een paar weken ingekoekt zat.



Ik heb precies dezelfde maar ik gebruik toch liever de originele vloerdoek. Helaas zit er maar 1 bij. Ik heb ook al microvezeldoeken geprobeerd maar die zijn precies te dun. Alsof je zonder doek over je vloer schuurt. Mag ik vragen welke doek je gebruikt?



Voor de rest inderdaad heel tevreden over de stoomreiniger. Ik heb vorige week een fles wokolie laten vallen in de keuken. Volgens mij was het mij zonder stoom niet gelukt om alle sporen te verwijderen...
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
quote:MrsNiceGuy schreef op 18 januari 2017 @ 09:32:

[...]

Ik heb precies dezelfde maar ik gebruik toch liever de originele vloerdoek. Helaas zit er maar 1 bij. Ik heb ook al microvezeldoeken geprobeerd maar die zijn precies te dun. Alsof je zonder doek over je vloer schuurt. Mag ik vragen welke doek je gebruikt?



Voor de rest inderdaad heel tevreden over de stoomreiniger. Ik heb vorige week een fles wokolie laten vallen in de keuken. Volgens mij was het mij zonder stoom niet gelukt om alle sporen te verwijderen...Ik heb de grote vloerdoeken van de Action gekocht, die werken prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 17 januari 2017 @ 21:48:

[...]





Welnee, ik bedoel gewoon deze sponsjes:



[afbeelding]



Die schuren echt niet hoor, ze boenen alleen net effe wat lekkerder dan een gewone spons, vind ik.Ze schuren toch niet als je de zachte kant gebruikt? Ik gebruik ze ook veel, degene met een soort handgreepje erin gevormd. Superhandig!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bosbessen schreef op 18 januari 2017 @ 09:56:

[...]



Ik heb de grote vloerdoeken van de Action gekocht, die werken prima. Plooi je die dan dubbel?
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 18 januari 2017 @ 08:55:

Wat een mutsentopic is dit geworden



Geworden? Zo is het toch gestart?



Weet iemand hoe je krassen van metaal op tegels wegkrijgt? Ik denk dat het aluminium is. Trekkertje na het douchen....
quote:yasmijn schreef op 18 januari 2017 @ 08:55:

Wat een mutsentopic is dit geworden ik hou van mutsentopics
Kan de stoomreiniger ook op een massief houten vloer? Ik zag wel op laminaat, maar dat is toch anders lijkt me.
quote:MrsNiceGuy schreef op 18 januari 2017 @ 10:00:

[...]

Plooi je die dan dubbel?

Ja gewoon vouwen totdat hij goed zit!



Isa ik heb ook twee massief houten vloeren en eens in het halfjaar ga ik daar heel licht overheen met de stoomreiniger. Heb nog geen problemen gezien.
Alle reacties Link kopieren
window vac zodat ramen zemen 30 minuten duurt i.p.v. 1,5 uurRobot stofzuiger binnenkort ook hier in huisgewone stofzuigerstoomreiniger voor tussendoor(keuken,badkamer,en andere plekken met tegels)steelstofzuiger met accu voor ff snel de trap ,de woonkamer of de gang.een man die wast en het beddengoed verschoont.een hulp





Zo overleven wij het huishouden, als 1 van de elementen uitvalt, trek ik het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bosbessen schreef op 18 januari 2017 @ 10:23:

[...]



Ja gewoon vouwen totdat hij goed zit!



Isa ik heb ook twee massief houten vloeren en eens in het halfjaar ga ik daar heel licht overheen met de stoomreiniger. Heb nog geen problemen gezien.volgens mij mag dat niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Bosbessen schreef op 18 januari 2017 @ 10:23:

[...]



Ja gewoon vouwen totdat hij goed zit!



Isa ik heb ook twee massief houten vloeren en eens in het halfjaar ga ik daar heel licht overheen met de stoomreiniger. Heb nog geen problemen gezien.Die dingen zijn groot toch? Ik krijg ze niet passend. Ik heb een zachte en een wat hardere van Action.
quote:Frizz schreef op 18 januari 2017 @ 10:29:

[...]

Die dingen zijn groot toch? Ik krijg ze niet passend. Ik heb een zachte en een wat hardere van Action.

Ja die grote blauwe. Dan weet ik het ook niet, ik krijg ze hier wel passend eromheen gevouwen.



Ardni je hebt gelijk! Oeps. Gelukkig pas 1 keer gedaan. Dan maar een andere optie bedenken om het schoon te krijgen. Excuses!
quote:ardni schreef op 18 januari 2017 @ 10:28:

[...]





volgens mij mag dat niet



Ik twijfel. De vloer is geolied en ik ben bang dat ik 'm zou verpesten met een stoomreiniger, maar een keer goed reinigen zou fijn zijn.

Ik ga maar eens een rondje Googlen.
Alle reacties Link kopieren
Vouwinstructie?
Isa hier is hij ook in de olie gezet, maar hij is recentelijk opgeknapt (zomer vorig jaar). Sindsdien alleen maar gestofzuigd, en nu dus 1 keer licht met de stoomreiniger eroverheen geweest vanwege loop vlekken. (Geen achterom dus je moet door de woonkamer met vieze schoenen als je in de tuin bent bezig geweest). Ik zie geen watervlekken of wat dan ook. Licht erover bedoel ik stoomreiniger op de lichte stand, 1 keer spuiten van een afstand en dan met een doek erover.



Frizz ik ga het even proberen (ben de vloer kop kwijt) en dan pb ik je even!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven