Wat is er nou zo lastig aan huishouden?

15-01-2017 13:29 1130 berichten
Er zijn hier wel honderd topics op het forum over tegen aan kijken van huishouden. Of geen tijd hebben om het huishouden te doen. Mij gaat het makkelijk af ik vind het niet vervelend, het gaat juist heel snel.



Onze routine



We staan staan op als ik eerder moet werken dan droogt vriend de douche na.

Ik loop door naar het washok ( als de was heeft gedraaid) dan hang ik op of doe het in de droger. Het bed wordt gelucht en voordat we weggaan maakt een van ons het bed op. Dan ga ik naar beneden pak ik de vaatwasser uit en maak ik de wc's schoon. Onbijt maak ik en koffie en bespreken we de dag even. Voordat ik de deur ga maak ik een rondje door het huis om alle doekjes die gebruikt zijn in de badkamer en wc's in de was te doen en dan gaan we weg. Als ik vrij ben rij ik langs de supermarkt om verse groenten te halen voor het gerecht dat ik kook. Ik kom thuis loop naar de droger of de was om op te vouwen of in de droger te doen. Daarna heb ik uren om te relaxen en thee te drinken



Avondeten: ik kook meestal doordeweeks omdat ik eerder thuis ben. Ik duik de keuken in maak het eten en als vriend er is kunnen we samen aan tafel eten en praten over de dag. Daarna samen tafel opruimen en de keuken pannen afwassen, keuken stofzuigen tafel afnemen en alles is weer netjes en dan kunnen we de hele avond relaxen. Voordat we naar bed gaan ruimen we op wat we gebruikt hebben en ruimen we de vaatwasser in kussens recht op de bank en dan kijkt vriend of ik naar de wasmand of er wat gewassen moet worden en doen we in de wasmachine die dan s'nachts draait.



Weekend: we beginnen s'ochtends gelijk al zodat we s'middags er niet over hoeven na te denken de een strijkt de ander stoft,stofzuigt en dweilt het het hele huis . Badkamer Wc's schoonmaken doe ik omdat ik dat leuk vind. En de was kijken we samen naar.



We hebben zeeën van tijd over om met elkaar leuke dingen te doen en te relaxen. Ik zie geen moeite in het huishouden, het is heel makkelijk zelfs vind ik.
quote:pipootje schreef op 21 januari 2017 @ 17:09:

[...]





Over een aantal jaren kan er niemand meer op gas koken. Was pas op het nieuws. waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Omdat het gas opraakt. Dat is eindig.
Ik heb warmere herinneringen aan andere gezinsmomenten dan 'DE GEZAMENLIJKE AVONDMAALTIJD'. Mijn vader was vaak zat niet eens thuis rond die tijd ivm werk en ja, de beste man is toch wel onderdeel van het gezin waar ik uitkom.
quote:-Isa- schreef op 21 januari 2017 @ 19:24:

[...]





waarom niet?Fossiele brandstoffen? Never heard of them?
quote:permis schreef op 21 januari 2017 @ 19:28:

Omdat het gas opraakt. Dat is eindig.



Oh uiteraard ja. Dan maar over naar inductie dus.



Bestaan er ook 6-pits inductie platen met grote oven? Even googlen.
quote:Pruttie schreef op 21 januari 2017 @ 19:32:

[...]





Fossiele brandstoffen? Never heard of them?



Nee, geen idee

Ik dacht dat er nog heel veel gas was.
Ik ken geeneen kind dat elke dag naar de bso gaat. Dat een kind naar de bso gaat, wil niet gelijk zeggen dat er geen ruimte voor sport en hobby is.
Heel veel is een subjectief begrip, zeker als het om fossiele brandstoffen gaat. Iets met koolstofkringloop en versterkt broeikaseffect. Enzo.
quote:Pruttie schreef op 21 januari 2017 @ 19:39:

Heel veel is een subjectief begrip, zeker als het om fossiele brandstoffen gaat. Iets met koolstofkringloop en versterkt broeikaseffect. Enzo.Dat is waar. Nou, dan is het toch verstandiger om voor mijn nieuwe keuken vast over te stappen naar inductie. Scheelt tzt weer een verbouwing.
quote:-Isa- schreef op 21 januari 2017 @ 19:45:

[...]





Dat is waar. Nou, dan is het toch verstandiger om voor mijn nieuwe keuken vast over te stappen naar inductie. Scheelt tzt weer een verbouwing.



Maar inductie is blijkbaar (nu nog) niet milieuvriendelijker:



quote: Elektrisch koken heeft de toekomst, omdat aardgas gaat verdwijnen. In sommige wijken blijft er misschien een gasnet met groen gas.



Koken op een elektrische inductiekookplaat zorgt met de huidige stroomvoorziening voor ongeveer evenveel CO2-uitstoot als koken op aardgas. Maar stroom zal de komende jaren duurzamer worden, onder andere door meer windmolens. Koken op een inductieplaat zal dan minder CO2-uitstoot veroorzaken.Bron: https://www.milieucentraa ... plaat-en-keukenapparaten/
Alle reacties Link kopieren
waarom blijven jullie allemaal op pejeka reageren



jullie kennen haar recept toch ondertussen.

haar enige doel is irriteren, en dat kan ze goed.

ze weet perfect op welke knopjes te drukken.



reageren zorgt alleen maar dat het blijft duren en duren en duuuuuuren.
Alle reacties Link kopieren
Als het gas op is dan stop ik met koken.
quote:Pruttie schreef op 21 januari 2017 @ 19:49:

[...]





Maar inductie is blijkbaar (nu nog) niet milieuvriendelijker:





[...]





Bron: https://www.milieucentraa ... plaat-en-keukenapparaten/Ook niet slechter dan gas lees ik. Je moet ergens op koken toch, dan is inductie (voorlopig) nog het fijnste na gas.
quote:-Isa- schreef op 21 januari 2017 @ 20:26:

[...]





Ook niet slechter dan gas lees ik. Je moet ergens op koken toch, dan is inductie (voorlopig) nog het fijnste na gas.Is fijner in alle opzichten dan gas. Het is veilig en schoon.
quote:slekire schreef op 21 januari 2017 @ 20:04:

Als het gas op is dan stop ik met koken.Door mij kan je langer koken, ik kook zo min mogelijk.
quote:Ttass30 schreef op 21 januari 2017 @ 20:29:

[...]





Is fijner in alle opzichten dan gas. Het is veilig en schoon.Ik vind het niet fijner, het maakt niet zo heel veel uit. Maar ik heb nu een geweldig groot gasfornuis en die zie ik niet met inductie. Ik wil niet terug naar een 4 of 5 pits plaat. Maar misschien moet ik nog even beter googlen.
quote:-Isa- schreef op 21 januari 2017 @ 20:31:

[...]





Ik vind het niet fijner.Nee? Ooh dan heb ik je tekst verkeerd begrepen.
quote:Ttass30 schreef op 21 januari 2017 @ 20:33:

[...]





Nee? Ooh dan heb ik je tekst verkeerd begrepen.Ik had nog even wat aangevuld later
quote:Ttass30 schreef op 21 januari 2017 @ 20:29:

[...]





Is fijner in alle opzichten dan gas. Het is veilig en schoon.Waarom fijner, veiliger en schoner?
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isa- schreef op 21 januari 2017 @ 20:31:

[...]





Ik vind het niet fijner, het maakt niet zo heel veel uit. Maar ik heb nu een geweldig groot gasfornuis en die zie ik niet met inductie. Ik wil niet terug naar een 4 of 5 pits plaat. Maar misschien moet ik nog even beter googlen.Ik heb zelf een inductieplaat van 4 pitten, maar een vriendin van mij heeft een zespits, dus ze bestaan sowieso wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 21 januari 2017 @ 20:29:

[...]



Door mij kan je langer koken, ik kook zo min mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 21 januari 2017 @ 20:36:

[...]



Waarom fijner, veiliger en schoner?

Fijner: temperatuur beter te regelen dan met gas

Veiliger: zonder pan op de "pit" wordt deze niet warm. Dus kinderen kunnen weinig kwaad als ze aan de bediening zitten

Schoner: de kookplaat is in een ommezien schoon. Ook na overkoken/vetspetters.
Sinds onze verhuizing koken wij keramisch. Vind het heel erg handig, al moest ik wel even wennen aan de druktoetsen in plaats van draaiknoppen voor het gas. Voordeel is inderdaad dat het makkelijker is met schoonmaken. Ons huidige fornuis is voorzien van een 'sleutel'-toets, wat inhoudt dat je met deze toets het fornuis kan 'blokkeren', zodat evt. kinderen het fornuis niet aan kunnen zetten. Zonder die blokkering kan bij ons het fornuis gemakkelijk aangezet worden.



Verder heb ik geen echt schoonmaakritueel. Bepaalde taken komen so wie so dagelijks/wekelijks terug. Schoonmaken is niet mijn favoriete hobby, maar heb er ook geen hekel aan. Soms krijg ik het op m'n heupen en ben ik met een grote schoonmaak bezig.
quote:amarna schreef op 22 januari 2017 @ 11:10:

[...]



Fijner: temperatuur beter te regelen dan met gas

Veiliger: zonder pan op de "pit" wordt deze niet warm. Dus kinderen kunnen weinig kwaad als ze aan de bediening zitten

Schoner: de kookplaat is in een ommezien schoon. Ook na overkoken/vetspetters.



O

Ik vind de temp prima te regelen met gas.

Tsja, mijn kind mocht niet in de keuken als er gekookt werd.

Pitten en rek in de vaatwasser, doekje over het fornuis zelf en klaar.



Voordeel van gas: als je aansteker het niet doet, kan je iig je peuk aansteken.

Nou ben ik gestopt met roken, dus zou ik dat niet meer nodig hebben. Stel dat de stroom uitvalt, is het iig nog warm in huis!
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 21 januari 2017 @ 18:52:

[...]



Dat kon natuurlijk, omdat al die moeders de hele dag thuis zaten en wel een training konden geven.Bokstraining was mijn.moeder heel goed in.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven