Wat is handig?

03-08-2015 22:01 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn deurbel heeft een oude stekker die alleen op oude stopcontacten kan. Nu komt een nieuwe stopcontact waar de deurbel is. Daarom kan ik de deurbel niet meer aan de elektriciteit aansluiten. Ik kan natuurlijk de stekker vervangen, maar dat durf ik niet. Ik ben bang voor elektriciteit en ik heb dit soort klusjes nooit gedaan.



Ik heb een adapter gezocht, maar die bestaan niet. Mijn laatste optie is dus een draadloze deurbel. Ik wil er een zonder batterijen, maar is dat moeilijk te monteren? Moet ik boren of aan de elektriciteit sleutelen?



Of misschien moet ik toch een gewone deurbel proberen te monteren. Wie kan me advies geven?



Al vast bedankt.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
draadloos zonder batterijen lijkt mij geen optie. Doe s gek en loop de Praxis of de Gamma binnen en stel daar de vraag...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Hoe moeilijk is het om aan een snoer een andere stekker te bevestigen, dat kan een kind van zes.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Het zal geen geaard snoer zijn, een bel hangt niet in een natte ruimte. Schroef de oude stekker los en als het een gevulcaniseerd geval is knip je hem eraf, dan maak je, voorzichtig, de koperdraadjes bloot, met een striptangetje als je dat hebt en als je de nieuwe stekker hebt opengemaakt zie je twee poortjes waar je die blootgelegde draadjes doorheen leidt, dan pak je weer de schroevendraaier en dan maak je het stekkertje weer dicht, bingo.
verba volant, scripta manent.
Wij hadden in ons vorige appartement een deurbel met een kastje die je in een stopcontact kon drukken waar je ook maar wou in huis. Daarvoor eentje op batterijen maar die moesten elke 2/3 weken worden vervangen. Dat was helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
kan diegene die het nieuwe stopcontact plaatst, niet even naar die stekker van die bel kijken?
Alle reacties Link kopieren
Marianne, het lijkt niet zo moeilijk, maar als je niet eens weet hoe dat van binnen eruitziet, lijkt het een onmogelijke opgave. Ik heb er even in gekeken. Het lijkt niet anders dan een lamp hangen. Ik moet dus alleen een stekker kopen. De gereedschap kan ik lenen.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een extra bel op batterijen en die doet het al jaren. We hebben gedeelde hallen en buiten zit geen bel, lastig want de gedeelde voordeur zit op slot. Daarom hebben we die extra bel aangebracht.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Heksie schreef op 03 augustus 2015 @ 22:14:

Marianne, het lijkt niet zo moeilijk, maar als je niet eens weet hoe dat van binnen eruitziet, lijkt het een onmogelijke opgave. Ik heb er even in gekeken. Het lijkt niet anders dan een lamp hangen. Ik moet dus alleen een stekker kopen. De gereedschap kan ik lenen.Je hebt alleen een schroevendraaier nodig. Edit, en een striptangetje maar als je voorzichtig bent kun je ook een mesje gebruiken, als je maar niet de koperdraadjes stukmaakt, die zijn vrij dun.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Heksie, heb je even?

Zal het even aan man vragen (heeft iets met elektriciteit gestudeerd).
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Kom op meid, we leven in de 21ste eeuw, zoiets moet je toch gewoon kunnen en zo niet dan kijk je even op internet hoe je dat stap voor stap moet doen. Kind doet de was. Er is maar weinig zo eenvoudig dan het monteren van een deurbel.
Alle reacties Link kopieren
Man zegt dat je die stekker gewoon kan vervangen. Als de stekker uitgetrokken is kan er geen elektrocutie plaatsvinden.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Al op YouTube naar een handleiding gezocht? Zo heb ik jaren geleden o.a. verhuispeertjes leren ophangen.
Zo'n bel op batterijen is waardeloos. Ik heb er meerdere gehad en ze legden allemaal het loodje zodra het geregend had. Leuk om binnen in een hal te hangen, want ze zijn niet waterdicht.
Alle reacties Link kopieren
Plastiek eraf halen, en die draadjes in die nieuwe stekker steken.



(Mijn eigen woorden, kan hem niet volgen )
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Een draadloze deurbel heeft een zender en een ontvanger. Meestal heeft de zender batterijen en de ontvanger soms ook. Je zou de zender ook zonder batterijen kunnen laten werken, maar dat is veel moeilijker dan een nieuwe stekker aan je huidige bel schroeven.



Dus als je kiest voor een draadloze deurbel, zul je er een hebben op batterijen, dan hoef je alleen de zender (het belknopje) aan de deurpost te hoeven schroeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 03 augustus 2015 @ 22:12:

kan diegene die het nieuwe stopcontact plaatst, niet even naar die stekker van die bel kijken?Nee, dat is "niet zijn werk"
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Check gewoon YouTube even, er is vast wel een 'how-to' te vinden.
leef, geniet en eet!
https://www.karwei.nl/deurbel-aansluiten



Volgens mij hoef jij alleen stap 5 te doen. Succes!



Correctie: de tweede helft van stap 5.
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op 03 augustus 2015 @ 22:18:

Man zegt dat je die stekker gewoon kan vervangen. Als de stekker uitgetrokken is kan er geen elektrocutie plaatsvinden.Dat klinkt erg geruststellend
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 03 augustus 2015 @ 22:17:

Kom op meid, we leven in de 21ste eeuw, zoiets moet je toch gewoon kunnen en zo niet dan kijk je even op internet hoe je dat stap voor stap moet doen. Kind doet de was. Er is maar weinig zo eenvoudig dan het monteren van een deurbel.

Als het moet kan iedereen zoiets doen. Maar ik heb het zelf ook nog nooit gedaan en zou dus ook misschien hulp inroepen van het forum.



En niet alleen op jou bedoelt. Maar ik snap wel dat Heksie hier even raad vraagt.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:z-u-s schreef op 03 augustus 2015 @ 22:19:

Al op YouTube naar een handleiding gezocht? Zo heb ik jaren geleden o.a. verhuispeertjes leren ophangen.Dat wilde ik ook voorstellen! Al zoveel geleerd van YouTube (ook hoe je dingen niet moet doen ).
Alle reacties Link kopieren
quote:z-u-s schreef op 03 augustus 2015 @ 22:19:

Al op YouTube naar een handleiding gezocht? Zo heb ik jaren geleden o.a. verhuispeertjes leren ophangen.Ja, maar ik heb nog geen (goed werkende) video gevonden.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
quote:DorothyParker schreef op 03 augustus 2015 @ 22:23:

[...]



Als het moet kan iedereen zoiets doen. Maar ik heb het zelf ook nog nooit gedaan en zou dus ook misschien hulp inroepen van het forum.



En niet alleen op jou bedoelt. Maar ik snap wel dat Heksie hier even raad vraagt.Er staat ook een advies tussen, niet alleen maar een kritische noot.
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op 03 augustus 2015 @ 22:23:

[...]



Als het moet kan iedereen zoiets doen. Maar ik heb het zelf ook nog nooit gedaan en zou dus ook misschien hulp inroepen van het forum.



En niet alleen op jou bedoelt. Maar ik snap wel dat Heksie hier even raad vraagt.Precies
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven