Wat kan een poets in 3 uur doen?

19-10-2016 10:37 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allereerst; het woord "poets" in de titel is niet denigrerend bedoelt, de titel werd te lang als ik schoonmaakster gebruikte.



Wat ik me af vraag is hoeveel ik kan verwachten van een schoonmaakster. Ik heb een qua oppervlakte klein huis met boven 2 slaapkamers en een kantoor.



Beneden een woonkamer met open keuken, een toilet en een heel klein badkamertje.



Boven wil ik graag dat er gestoft, gestofzuigd en gedweild wordt. Beneden het toilet, de badkamer, buitenkant keuken, stoffen, stofzuigen en dweilen.



Hoeveel tijd is hiervoor nodig? Ervaren schoonmaaksters hier die een schatting kunnen geven? Belangrijk om te weten is dat er al een tijdje zo goed als niks gedaan is, er zal dus echt geboend moeten worden op bijvoorbeeld de douchecabine.
Alle reacties Link kopieren
Wat jij noemt, doet de mijne in 3 uur

Als het echt achterstallig werk is, zal ze de eerste paar keer niet alles in 1x blinkend schoon hebben.
Die van mij doet dat ook in 3 uur. Alleen wat is de buitenkant stoffen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmaakster doet in 3 uur:



Badkamer grondig, 3 slaapkamers stoffen, zuigen en dweilen, trap en gang zuigen en daarna

woonkamer en keuken stoffen en zuigen (niet dweilen) en de keuken soppen (buitenkant kastjes, aanrecht kookplaat en gootsteen blinkend schoon) en het toilet beneden.



Wat jij opnoemt zou dus volgens mij moeten kunnen in 3 uur als hrt alleen om bijhouden gaat. Als er echt flink geschrobd moet worden is het wellicht handig om een prioriteiten lijstje te maken, dus beginnen in de badkamer en daarna kamer x en bij tijd over nog graag y en z. En dan de week daarop een andere volgorde totdat alles een flinke beurt gehad heeft en het alleen bijhouden is. Of eenmalig extra laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso eenmalig een extra beurt! Dan kan je haar meteen uitleggen hoe en wat je graag wil en hoeft ze daarna alleen maar bij te houden.

Vraag van tevoren ook wat voor schoonmaakspul haar favoriet is, niets irritanter dan een huis schoonmaken waar je geen fatsoenlijk spul hebt.



Hoeveel tijd je kwijt bent heeft ook te maken met hoeveel prulletjes je in huis hebt.

Ik heb een tijd bij een gezin gewerkt, 2x 2 uur per week, daar deed ik jouw lijstje plus de was en de vaatwasser.



Een ander adres had ik voor de extra's echt geen tijd vanwege de vele snuisterijen.
Alle reacties Link kopieren
Ze komt eenmalig 3 uur. Tot 2 maanden geleden is alles gewoon altijd netjes bijgehouden. Daarna niet meer door omstandigheden. Het is dus niet zo dat het echt vervuild is maar wel vuiler dan in een normaal huis lijkt me. En dan voornamelijk de badkamer en de keuken.



Ik denk dat 3 uur wel haalbaar is maar iemand anders vond dat ik hier minstens 6 uur voor moest rekenen. Vandaar mijn vraag
Alle reacties Link kopieren
Bij ons heeft ze de eerste keer op de keuken gefocust en de tweede keer op de badkamer/wc's.

Daarna is het elke keer om en om boven (incl. badkamer + wc) en beneden (incl. keuken + wc).



Maar ik vind onze poets dus ook wel sloom. Zit te denken om een andere te zoeken die het allemaal elke keer kan doen... Dus ik lees hier graag mee.



Oh en ik heb echt 0 prulletjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Slaapmasker schreef op 19 oktober 2016 @ 10:51:

Ze komt eenmalig 3 uur. Tot 2 maanden geleden is alles gewoon altijd netjes bijgehouden. Daarna niet meer door omstandigheden. Het is dus niet zo dat het echt vervuild is maar wel vuiler dan in een normaal huis lijkt me. En dan voornamelijk de badkamer en de keuken.



Ik denk dat 3 uur wel haalbaar is maar iemand anders vond dat ik hier minstens 6 uur voor moest rekenen. Vandaar mijn vraag

dan spreek je af, dat ze drie uur doet

en na afloop kijk je samen of nog een keer drie uur nodig is
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik wel een lijst maken in welke volgorde ze moet schoonmaken, zodat je zeker weet dat de dingen jij jij graag gedaan wilt hebben ook echt af zijn. En vantevoren heel goed opruimen, dat scheelt een hoop tijd tijdens het poetsen.
quote:AnAppleADay schreef op 19 oktober 2016 @ 10:54:

Bij ons heeft ze de eerste keer op de keuken gefocust en de tweede keer op de badkamer/wc's.

Daarna is het elke keer om en om boven (incl. badkamer + wc) en beneden (incl. keuken + wc).



Maar ik vind onze poets dus ook wel sloom. Zit te denken om een andere te zoeken die het allemaal elke keer kan doen... Dus ik lees hier graag mee.



Oh en ik heb echt 0 prulletjes.Heb je dit met haar besproken? En ben je thuis als zij er is? Anders zou ik eens een keer thuis blijven en kijken hoe haar werktempo is, hoe vaak ze zit enz. enz.
Ik zou ook zeggen dat ze je huis prima in 3 uur kan schoonmaken. Als ze elke week of elke 2 weken komt.

Maar als er een hele tijd niet is schoongemaakt en ze komt maar één keer, dan zou ik zeker een uur extra doen, dus 4 uur.
Doe het een keer zelf en kijk hoeveel tijd het kost
Alle reacties Link kopieren
quote:sporadisch schreef op 19 oktober 2016 @ 11:00:

Doe het een keer zelf en kijk hoeveel tijd het kostdat behoort niet tot de mogelijkheden. Maar terugdenkend aan voor die tijd deed ik dat volgens mij makkelijk in 3 uur tijd. Er rekening mee houdend dat ze niet gewoon is in mijn huis en het een tijdje niet gedaan is ben ik op 3 uur uitgekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Onsjanneke schreef op 19 oktober 2016 @ 10:56:

Dan zou ik wel een lijst maken in welke volgorde ze moet schoonmaken, zodat je zeker weet dat de dingen jij jij graag gedaan wilt hebben ook echt af zijn. En vantevoren heel goed opruimen, dat scheelt een hoop tijd tijdens het poetsen.Er liggen geen prutsels dus dat scheelt. Sowieso de badkamer en alle vloeren zijn het belangrijkst, die kan ik absoluut niet zelf doen op het moment.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joni_de_tweede schreef op 19 oktober 2016 @ 10:57:

[...]



Heb je dit met haar besproken? En ben je thuis als zij er is? Anders zou ik eens een keer thuis blijven en kijken hoe haar werktempo is, hoe vaak ze zit enz. enz.



Ja ze zegt dat ze echt niet meer kan doen, ik ben verder zelf niet thuis.

Mijn vriend is een keer thuis geweest en zegt dat ze wel de hele tijd bezig is...

Maar heb meer het idee dat ze 2 minuten op één tegeltje poetst, fijn dat dat tegeltje 1000% gedesinfecteerd is maar ik heb liever meer tegeltjes op 99%



Maar zij snapt dat helaas niet, dus ik moet misschien iemand zoeken die meer op één lijn ligt qua wat 'schoon' is.
Alle reacties Link kopieren
Is die iemand anders iemand die bij hou thuis is geweest, want die zou het beter in kunnen schatten.

Twee maanden niks doen zou hier ernstige vervuiling opleveren namelijk
Alle reacties Link kopieren
Als ze maar een keer komt (zo lees ik het?) dan denk dat al die dingen als het vuiler is dan normaal wel veel is als je het nu echt goed gedaan wil hebben. Het maakt nogal uit of er overal even een doekje over moet of dat de badkamer flink in de antikal moet. Als je de badkamer en vloer niet zelf kan zou ik die laten doen en de keuken soppen, dan kan het stoffen altijd nog (lukt je misschien in etappes zelf?). Anders zou ik 4 uur doen dan moet het wel lukken allemaal.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:AnAppleADay schreef op 19 oktober 2016 @ 11:05:

[...]





Ja ze zegt dat ze echt niet meer kan doen, ik ben verder zelf niet thuis.

Mijn vriend is een keer thuis geweest en zegt dat ze wel de hele tijd bezig is...

Maar heb meer het idee dat ze 2 minuten op één tegeltje poetst, fijn dat dat tegeltje 1000% gedesinfecteerd is maar ik heb liever meer tegeltjes op 99%



Maar zij snapt dat helaas niet, dus ik moet misschien iemand zoeken die meer op één lijn ligt qua wat 'schoon' is.Ik zou het zelf wel jammer vinden als ik voor mijn gevoel naar tevredenheid poets terwijl dat niet zo is. Je zou een briefje op tafel kunnen leggen, dat je graag dit en dat gedaan wilt hebben en dat ze de tegels mag laten voor wat het is ofzo? Mocht er dan nog geen verbetering komen kun je alsnog afscheid nemen.
Alle reacties Link kopieren
Mijne komt 4 uur, eens per week. Ze doet alle dingen die in de OP staan en 1 keer in de 2 weken ramen van binnen en buiten.

Tevens doet ze dan ook klusjes als binnenkant keukenkastjes eens per maand, dat soort dingen wat niet elke week hoeft.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Moet ze in die drie uur ook je ramen doen? Bij ons komt iemand 1x per 2 weken 3 uur. Soms komt ze langer (4-5 uur) ivm ramen binnen en buiten, afnemen van de buitenboel of helemaal uitsoppend van de kelder of keuken!
Alle reacties Link kopieren
Alles wat je benoemt kan gedaan worden in 3 uur mits het bijhoud-werk is. Moet het (eenmalig) grondig gebeuren, dan zal ze meer tijd nodig hebben. Je bent echt gauw veel tijd kwijt aan bijvoorbeeld badkamertegels en douchekabinedeuren. En keukenkastjes die 2 maanden niet zijn afgenomen maar wel is gekookt, vereisen ook nog wel het nodige schrob werk.
Alle reacties Link kopieren
BIjhouden en dan af en toe exta's als ijskast moet wel kunnen.

Ik zou echter een keer iemand 4 uur laten komen voor achterstalig onderhoud. Dan heb je een frisse start zeg maar.

En dan kun je die persoon wegwijs maken, laten weten wat wel en niet jouw prioriteiten zijn en aangeven hoe je het gedaan wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
De woning is de afgelopen tijd niet bewoond. Er is dus niet in geleefd en het was redelijk op orde op het moment dat de woning verlaten werd. Alleen de badkamer was al 3 weken niet gedaan op dat moment.
Alle reacties Link kopieren
De mijne komt om de week 3 uurtjes. Keuken,badkamer,toiletten,afstoffen,stofzuigen,dweilen en

een extra klus. (Bv balkon/keukenkast/oven etc)

Tussendoor probeer ik van alles bij te houden.

Ons appartement is +/- 70 m2.
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven