Wat koop jij bij Amazon/de chinees?

02-02-2016 22:32 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje rare titel misschien , maar ik bedoel chinese websites. Naar aanleiding van een ander topic ben ik heel nieuwsgierig naar wat je wel of juist niet koopt op buitenlandse sites. Ik heb redelijk wat ervaring bij de Duitse amazon en een beetje ervaring bij Chinese webshops. Al mijn ervaringen zijn tot nu toe positief. Ik heb altijd geleverd gekregen wat ik kocht en vaak ook snel ook. En natuurlijk goedkoper dan ik het in Nederland kan vinden. Maar dat zal niet voor alle producten opgaan, dus ik ben vooral benieuwd wat jullie ervaring is met goedkoper en waar dan.



Wat ik bij de duitse amazon tot nu goedkoper heb kunnen kopen dan in Nederland is:

barbiepoppen

schleich paardjes en toebehoren

lego

playmobil

iets met een pomp voor blaasstiften (ook speelgoed dus)

Alles gratis bezorgd.



Bij de chinese webshops heb ik (barbie) re-ment spulletjes gekocht en aquarium toebehoren. Allemaal onder de 23 euro vanwege invoerkosten.



En jij? wat koop jij waar? En wat is je mening over kopen in het buitenland?
Alle reacties Link kopieren
Ik koop kralen, oorbelhaakjes, rijgelastiek, etc. uit China meestal via ebay en free shipping.

Uit Hongkong gaat het snelst.

Vaak spotgoedkoop.
Ik koop altijd solgar vitaminepillen bij amazon.com in NL ¤189.95 voor een pot, op de site rond de ¤50. Scheelt ¤140😐
Alle reacties Link kopieren
Bij Amazon.de playmobil, LEGO, batterijen, tablet, koptelefoon, cd rom , luiers, adventskalender , ouderwetse meuk voor mijn ouders, step,

Gaat altijd goed. Retourneren geen probleem
Alle reacties Link kopieren
Niets. Ik koop de dingen die ik nodig heb zo veel mogelijk bij de plaatselijke middenstand.
Alle reacties Link kopieren
quote:renate19 schreef op 02 februari 2016 @ 22:36:

Ik koop altijd solgar vitaminepillen bij amazon.com in NL ¤189.95 voor een pot, op de site rond de ¤50. Scheelt ¤140😐Jemig, dat scheelt veel! Je vraagt je bijna af waarom het hier zo duur is toch?
Alle reacties Link kopieren
Denk dat middenstand op een bepaalde manier een verloren gaand beroep is Beeldig. We hebben (helaas voor hen) niet echt meer mensen nodig die producten verzamelen om ze aan te bieden aan de consument. De consument weet het nu rechtstreeks in te kopen. Althans, de producten waarvan je wel ongeveer weet wat je kunt verwachten en hoe het eruit ziet en voelt.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zijn er meer mensen die denken zoals ik.



Doemdenken is voor mij geen reden om dus maar te stoppen mijn waren daar te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot nu toe bij amazone alleen maar kleurboeken en ander kleurmateriaal besteld en dat bevalt prima.



Via ali heb ik onlangs wat harry potter sieraden gekocht (leuk, leuk!) en ook kleurboeken. Tevens een flink aantal telefoonhoesjes besteld waar ik wisselend enthousiast over ben.

Heb nu ook een roze dromenvanger besteld voor mijn nichtje maar die moet nog binnen komen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede ervaringen met de Duitse Amazon. Ik koop er Duitstalige boeken over een specifiek onderwerp.
Wat niet bij de chinese webwinkels kerstmeuk, rugzakken, prullen voor in een geocache (zoals kleine lampjes), batterijen, lampen, magneten, tandenborstelhouders, speelgoed, telefoonkabels en hoesjes, noem maar op
Alle reacties Link kopieren
Amazon: Engelstalige boeken, zoals kook en bakboeken



Ali: benodigdheden voor taartdecoraties van fondant, zoals uitstekers, molds e.d. En grappige sieraden voor dochters, kawaii stijl
Ik vind Amazon of Chinese sites geen vergelijk. Amazon is gewoon een degelijke webwinkel, zoals onze Bol.com. Ik koop mn boeken op Amazon (co.uk) maar tegenwoordig soms ook speelgoed en kleine kado´s.

Bij de Chinees nog nooit wat gekocht (behalve eten ).
Alle reacties Link kopieren
Eten zou ik er niet bestellen. Denk dat het wegloopt tegen de tijd dat het aankomt



kawaii stijl sieraden zegt me niks.
quote:aquarium schreef op 02 februari 2016 @ 22:41:

[...]





Jemig, dat scheelt veel! Je vraagt je bijna af waarom het hier zo duur is toch?Omdat leven in NL nou eenmaal duur is. Een ondernemer kan niet leven van een tientje winst per potje he..
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu trouwens -as we speak- op de duitse amazon te kijken naar adventspullen (wie schreef dat?). Maar ik vind het nog niet goedkoop genoeg geloof ik. Lijkt nog teveel op Nederlandse prijzen als het nog kerst moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een dochter zou hebben, zou ik poppenhuis spulletjes kopen in China.

Dit zijn alleen de serviesjes.

http://www.ebay.com/sch/i ... lhouse+porcelain&_sacat=0



(had verkeerde linkje neergezet)
Alle reacties Link kopieren
Ali is echt goedkoop. Een courgette slicer, mooi fluwelen kerstlint, dat type dingen van een paar euro. Daar ben ik gek op. Echt een feestje vind ik die winkel.



Bij amazon heb ik ongeveer 25 keer iets gekocht maar niet voordeliger dan hier. Ik kocht ze omdat ik ze nergens anders (meer) kon vinden. Als ik besloten had een bepaald artikel te kopen bijvoorbeeld Braun type nr xxx waren ze nooit concurrerend met prijzen op kieskeurig.nl.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:aquarium schreef op 02 februari 2016 @ 22:55:

Eten zou ik er niet bestellen. Denk dat het wegloopt tegen de tijd dat het aankomt

Denk dat ze het over afhaal had
Alle reacties Link kopieren
Zeker leuk, Emma95, en voor geen geld.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:chocolol schreef op 02 februari 2016 @ 23:15:

[...]

Denk dat ze het over afhaal had Jij snapt het
Alle reacties Link kopieren
quote:aquarium schreef op 02 februari 2016 @ 22:41:

[...]





Jemig, dat scheelt veel! Je vraagt je bijna af waarom het hier zo duur is toch?Nederlandse loonkosten zijn veel hoger dan in andere landen. Onze gemiddelde salarissen zijn bijvoorbeeld al hoger dan in Duitsland en de VS, en daar komen dan nog eens de extra lasten bij. Daar krijgen we ook weer een hoop voor terug. Maar als iedereen in het buitenland gaat kopen stort het natuurlijk vanzelf in hier.
Alle reacties Link kopieren
Een fotocamera van ca 500 euro. Was paar tientjes goedkoper bij Amazon.de.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 02 februari 2016 @ 23:10:

Ali is echt goedkoop. Een courgette slicer, .Heb je daar een linkje van? Of kan ik gewoon zoeken op courgette slicer?
.
Alle reacties Link kopieren
@Impala - op spiral slicer zoeken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven