Wat koop jij bij Amazon/de chinees?

02-02-2016 22:32 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje rare titel misschien , maar ik bedoel chinese websites. Naar aanleiding van een ander topic ben ik heel nieuwsgierig naar wat je wel of juist niet koopt op buitenlandse sites. Ik heb redelijk wat ervaring bij de Duitse amazon en een beetje ervaring bij Chinese webshops. Al mijn ervaringen zijn tot nu toe positief. Ik heb altijd geleverd gekregen wat ik kocht en vaak ook snel ook. En natuurlijk goedkoper dan ik het in Nederland kan vinden. Maar dat zal niet voor alle producten opgaan, dus ik ben vooral benieuwd wat jullie ervaring is met goedkoper en waar dan.



Wat ik bij de duitse amazon tot nu goedkoper heb kunnen kopen dan in Nederland is:

barbiepoppen

schleich paardjes en toebehoren

lego

playmobil

iets met een pomp voor blaasstiften (ook speelgoed dus)

Alles gratis bezorgd.



Bij de chinese webshops heb ik (barbie) re-ment spulletjes gekocht en aquarium toebehoren. Allemaal onder de 23 euro vanwege invoerkosten.



En jij? wat koop jij waar? En wat is je mening over kopen in het buitenland?
Ik koop meestal telefoonhoesjes of oortjes bij een Chinese internet winkel (iets met mini in een box . Bij goedkope dingetjes durf ik dat namelijk wel aan. Verder bestel ik ook wel eens leuke gadgets voor verjaardagen in het buitenland
Alle reacties Link kopieren
quote:renate19 schreef op 02 februari 2016 @ 22:55:

[...]





Omdat leven in NL nou eenmaal duur is. Een ondernemer kan niet leven van een tientje winst per potje he..



Het verschil is te groot (met dat potje pillen) om het alleen daardoor te kunnen verklaren.



Eventjes terugkomend op het grote prijsverschil en dat de levensstandaard hier hoger ligt en dat dit de duurdere kosten verklaart:

omdat wij al een tijd bezig zijn met emigratieplannen, hebben we ons aardig ingelezen in onze oosterburen. Wat ik veel lees is dat de lonen daar doorgaans hoger liggen dan de lonen hier. En aangezien ik bij de Duitse Amazon kijk, zou dit niet kloppen met het verhaal dat de omzet hier dan dus lager zou zijn door de lonen.

Ik weet overigens niet of het waar is, dus mea culpa als ik het fout heb gelezen, want heb er geen onderzoek naar gedaan.



De Chinese webshops zijn voorlopig nog niet echt concurrenten van de Nederlandse middenstander denk ik. De invoerkosten van produkten zijn nog te hoog om echt grote bedragen uit te geven. En daarnaast vind ik veel producten die ik zou willen kopen ook niet op de chinese markt. Dus het lijkt voor een deel een ander aanbod te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Werkt zo'n slicer goed?

Ik zie ze ook op ebay ( heb ik meer vertrouwen in dan in Aliexpress en je kunt met paypal betalen)



Is het deze?

http://www.ebay.com/itm/U ... 69a58c:g:JqYAAOSwu4BVpMZM
Alle reacties Link kopieren
Of deze? Grappig zeg, kende ik niet

http://www.ebay.com/itm/1 ... t%3D6%26sd%3D151840728460
Alle reacties Link kopieren
In Duitsland zijn drogisterijartikelen een stuk goedkoper dan hier. Mijn haarverf van L'Oreal kost daar de helft van hier.
Alle reacties Link kopieren
Bestel je dat ook bij Amazon Emma?
Alle reacties Link kopieren
quote:Beeldig schreef op 02 februari 2016 @ 22:39:

Niets. Ik koop de dingen die ik nodig heb zo veel mogelijk bij de plaatselijke middenstand.Dat doe ik vooral met boeken, mijn plaatselijke boekhandel is een Libris-boekhandel. Ik zoek online wat ik wil, zij zetten het klaar en ik haal het daar op. En dan snuffel ik nog even langs de planken. Veel leuker dan BOL
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel bij Amazon dingen die ik mis als ik in NL ben. Lekkere tonic. Soorten chips. Engelse thee. En soms ook wel make-up etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 03 februari 2016 @ 07:43:

Werkt zo'n slicer goed?

Ik zie ze ook op ebay ( heb ik meer vertrouwen in dan in Aliexpress en je kunt met paypal betalen)



Is het deze?

http://www.ebay.com/itm/U ... 69a58c:g:JqYAAOSwu4BVpMZMJa die heb ik. Het werkt min of meer. Je kan de courgette er aan twee kanten insteken. Het is een onnodig ding eigenlijk want ik snij de courgette liever in gewone blokjes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 03 februari 2016 @ 08:37:

[...]





Dat doe ik vooral met boeken, mijn plaatselijke boekhandel is een Libris-boekhandel. Ik zoek online wat ik wil, zij zetten het klaar en ik haal het daar op. En dan snuffel ik nog even langs de planken. Veel leuker dan BOLBestel je het online en ga je het in de boekhandel afhalen? Ik las laatst dat de franchise boekhandelaars daar helemaal niks meer op verdienen. Maar ze moeten wel meedoen en hopen dat je bij het afhalen nog een ander boekje koopt.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 03 februari 2016 @ 10:04:

[...]



Ja die heb ik. Het werkt min of meer. Je kan de courgette er aan twee kanten insteken. Het is een onnodig ding eigenlijk want ik snij de courgette liever in gewone blokjes. Het is leuk om courgette-spaghetti mee te maken. Of dunne wortelsliertjes.
.
quote:impala schreef op 03 februari 2016 @ 10:07:

[...]





Bestel je het online en ga je het in de boekhandel afhalen? Ik las laatst dat de franchise boekhandelaars daar helemaal niks meer op verdienen. Maar ze moeten wel meedoen en hopen dat je bij het afhalen nog een ander boekje koopt.Ze tikt toch ook: dan snuffel ik even langs de planken.
Ik koop er niet veel, wat craf en teken spullen, die je hier niet/amper kan kopen bij de plaatselijke ondernemers.

Ik koop wel heel vaak bij kleinere zaakjes maar zodra iets van een keten is kijk ik eerst online.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 03 februari 2016 @ 10:08:

[...]





Het is leuk om courgette-spaghetti mee te maken. Of dunne wortelsliertjes.Het moet voor het opdienen wel doorgesneden worden want het wordt langer dan spaghetti.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 03 februari 2016 @ 10:07:

[...]





Bestel je het online en ga je het in de boekhandel afhalen? Ik las laatst dat de franchise boekhandelaars daar helemaal niks meer op verdienen. Maar ze moeten wel meedoen en hopen dat je bij het afhalen nog een ander boekje koopt.

ten eerste koop ik dan meer

ten tweede krijgt de boekhandelaar gewoon zijn commissie per boek (meeste geld gaat toch al naar de uitgeverij), die vraag heb ik de boekhandelaar gesteld
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 03 februari 2016 @ 10:20:

[...]





ten tweede krijgt de boekhandelaar gewoon zijn commissie per boek (meeste geld gaat toch al naar de uitgeverij), die vraag heb ik de boekhandelaar gesteldDan is dat kennelijk niet bij elke franchise hetzelfde. Ik weet ook niet meer precies om welke keten het ging, Wel dat ik erg verbaasd was dat het zo werkte.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 03 februari 2016 @ 10:19:

[...]



Het moet voor het opdienen wel doorgesneden worden want het wordt langer dan spaghetti.



Haha eindeloos spaghetti slurpen :-)

(Ik ben een spaghetti-barbaar en snij het sowieso op mijn bord)
.
Bij de Chinese groothandel heb ik tot dusver:

-,telefoonhoesjes voor mijn niet gangbare telefoon

- stappenteller

- heel veel dingen van frozen, bijv die stoffen poppen voor 5 euro per stuk en dingen voor feestjes en verjaardagen

- schoenen

- fjallraven rugzakken voor mezelf en de kinderen en een heel mooie handtas
Alle reacties Link kopieren
Mijn "mannetje op de markt" haalt haarverf en shampoo etc. uit Duitsland, dus ik hoef het niet zelf te halen. Scheelt echt enorm. Alleen de teksten zijn duits.
Alle reacties Link kopieren
Pashmina's van cashmere/silk koop ik ook op ebay uit China, voor een dollar of 4 incl. verzenden. En dan hoop ik dat ze niet van acryl zijn. Soms klopt de beschrijving niet helemaal.
Chinees: decoratie voor de bruiloft, verkleedkleren voor vrijgezellenfeest van vriendin, tablethoesje, portemonnee, cadeautjes voor kinderverjaardagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:aquarium schreef op 02 februari 2016 @ 22:42:

Denk dat middenstand op een bepaalde manier een verloren gaand beroep is Beeldig. We hebben (helaas voor hen) niet echt meer mensen nodig die producten verzamelen om ze aan te bieden aan de consument. De consument weet het nu rechtstreeks in te kopen. Althans, de producten waarvan je wel ongeveer weet wat je kunt verwachten en hoe het eruit ziet en voelt.Dit + hoge huur van de winkelpanden + dure parkeerplaatsen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Bij een Duits online webshop voor dieren bestel ik de brokken voor woef. Veel goedkoper dan bij de dierenwinkel om de hoek.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:vruchtgebruik schreef op 03 februari 2016 @ 10:28:

Bij de Chinese groothandel heb ik tot dusver:

-,telefoonhoesjes voor mijn niet gangbare telefoon

- stappenteller

- heel veel dingen van frozen, bijv die stoffen poppen voor 5 euro per stuk en dingen voor feestjes en verjaardagen

- schoenen

- fjallraven rugzakken voor mezelf en de kinderen en een heel mooie handtasBedoel je AliExpress met "Chinese groothandel"? Die Fjällraven rugzakken klinken wel goed, zijn ze echt of nep?
quote:Nomad schreef op 03 februari 2016 @ 13:08:

[...]





Bedoel je AliExpress met "Chinese groothandel"? Die Fjällraven rugzakken klinken wel goed, zijn ze echt of nep?

Ja klopt aliexpres.

Ik heb voor mezelf een nep, ook echt met een andere naam erop. Voor de kinderen lijken ze echt maar ik heb er geen echte naast gelegd.

Ik zocht op kanken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven