Wat sleept mijn kat toch steeds mee naar huis?

28-04-2014 12:13 91 berichten
Mijn kat heeft een nieuwe hobby: jagen.



Ik vond een tijd terug al een levende muis in huis. Kat was ermee aan het spelen. Het beest gevangen en toen hij weer liep en best gezond leek weer buiten gezet.



Maar de laatste dagen komt de kat steeds thuis met dode exemplaren. Of het muisjes zijn weet ik niet. Lange staart, hele spitse snuit met scherpe minitandje. Grijsbruinig zijn ze, met een witte of lichtgrijze buik.



Zojuist liep ik buiten en hoorde ik iets heel hard piepen. Wederom zo'n exemplaar, oogjes zaten dicht, misschien een jonkie? Lopen kon hij niet meer, ik kon hem zo optillen en hij was behoorlijk van de wereld. Met een grote schep heb ik hem een flinke klap gegeven, dat leek me het meest humaan, ipv hem dood laten martelen door de kat.



Maar wat zijn dat nou eigenlijk? Als ik Google op veldmuis dan lijken die veel bruiner en muiziger, met kraaloogjes enzo. Zouden dit baby's zijn? Zit er ergens een nest? Want ik woon in de bebouwde kom in een stad, en toch blijken er ontzettend veel van die beesten in onze tuin te wonen. Mollen zijn het niet, volgens mij, te spitse snuit en te lange staart, denk ik ,en niet zulke graafpootjes.



Vangt een kat ook gezonde muizen? Of alleen de zieke of jonge exemplaren? Ik vind het een beetje veel zeg maar, wat er allemaal meegesleept wordt inmiddels. Dit is zeker de 4e in 4 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Klein ratje?
Alle reacties Link kopieren
Ratten? Die hebben lange puntige staarten.
Ratten zijn groter denk ik? Of dit zijn jonkies. Ik ga even googelen.
Vooral de hele scherpe tandjes vielen mij op overigens.

Ze zijn overigens maar klein, een cm of 6 denk ik, zonder staart.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen ook tamme ratten zijn misschien, die zijn wat kleiner. Ergens ontsnapt en een familie begonnen in de tuin.
http://fc06.deviantart.ne ... at_by_harpyen-d33ba7a.jpg

Hier heeft het wel wat van weg, maar de snuit is spitser.
Spitsmuis?
Karmatechnisch vind ik het overigens niet echt tof dat ik zo'n beestje om zeep heb geholpen :(

Hij was superschattig en in paniek :(
Alle reacties Link kopieren
Spitsmuis heeft vaak een witbuikje.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht idd ook aan een spitsmuis...
Alle reacties Link kopieren
Huismuis? Die hebben toch ook van die spitse snuitjes? Hier bracht kat zaterdag de eerste jong merel mee naar binnen. Nog wat gefladder in mijn handen en het diertje was dood.. Kat toegesproken dat het nu weer klaar is voor 2014.

Ik vind het zo sneu, weet dat het de natuur is enzo maar toch..
Alle reacties Link kopieren
quote:Justmaartje123 schreef op 28 april 2014 @ 12:23:

Spitsmuis?Denk ik ook!
quote:Thordis schreef op 28 april 2014 @ 12:24:

Karmatechnisch vind ik het overigens niet echt tof dat ik zo'n beestje om zeep heb geholpen :(

Hij was superschattig en in paniek :(Misschien moet je je kat eens wat normen en waarden bijbrengen of vegetariër laten worden.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt niet overwogen om de kat ook een klap met de schep te geven?
quote:Justmaartje123 schreef op 28 april 2014 @ 12:25:

[...]





Misschien moet je je kat eens wat normen en waarden bijbrengen of vegetariër laten worden.Wat de kat doet vecht hij maar uit met zijn eigen karma. Hier was ie alleen maar medeplichtig en heb ik de genadeklap gegeven
quote:winkelfanaat schreef op 28 april 2014 @ 12:26:

Je hebt niet overwogen om de kat ook een klap met de schep te geven? Geeft zo'n rotzooi. Dus nee.
quote:Justmaartje123 schreef op 28 april 2014 @ 12:24:

[afbeelding]

Oh wacht! Dit lijkt erop, maar dan schattiger en volgens mij gewoon een jong exemplaar, vooral de oogjes. Dit waren niet van die kraalogige schattige exemplaren, maar meer dit soort oogjes.



Ik zal van het volgende slachtoffer een foto maken het begint toch al een beetje op een massamoord te lijken inmiddels, dus er komen er vast wel meer.
quote:Thordis schreef op 28 april 2014 @ 12:29:

[...]



Oh wacht! Dit lijkt erop, maar dan schattiger en volgens mij gewoon een jong exemplaar, vooral de oogjes. Dit waren niet van die kraalogige schattige exemplaren, maar meer dit soort oogjes.



Ik zal van het volgende slachtoffer een foto maken het begint toch al een beetje op een massamoord te lijken inmiddels, dus er komen er vast wel meer.Je woont al jaren in een grote stad zeker?
Haha, nee, ik heb voor het eerst een kat
Lijkt inderdaad op een spitsmuis, een nest heeft een grootte van rond de 5 jongen per keer. Hoeveel heb je er al ontvangen?
4 in de afgelopen paar dagen geloof ik, en dat zijn degene waarvan ik het weet omdat ik ze opgeruimd heb of zelf van kant heb gemaakt dus. Maar deze vond ik ook bij toeval tussen de struiken omdat hij piepte, dus het zouden er ook nog wel meer kunnen zijn.
Onze kat heeft laatst een goudvis uit de tuin van de buren gevist. Hij leefde ook nog dus ik heb de vis ook doodgemept. Hoor ik later op een verjaardag dat ik hem best had terug kunnen gooien want staarten groeien weer aan. Voor niks een visje dood gemaakt.



En onze kat was zooo trots dat hij eindelijk wat gevangen had. Want hij heeft obesitas dus niet echt behendig.



Maar ik ben wel benieuwd naar jouw muisjes to.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat kwam ooit binnen met een kleine mol.



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven