Wat sleept mijn kat toch steeds mee naar huis?

28-04-2014 12:13 91 berichten
Mijn kat heeft een nieuwe hobby: jagen.



Ik vond een tijd terug al een levende muis in huis. Kat was ermee aan het spelen. Het beest gevangen en toen hij weer liep en best gezond leek weer buiten gezet.



Maar de laatste dagen komt de kat steeds thuis met dode exemplaren. Of het muisjes zijn weet ik niet. Lange staart, hele spitse snuit met scherpe minitandje. Grijsbruinig zijn ze, met een witte of lichtgrijze buik.



Zojuist liep ik buiten en hoorde ik iets heel hard piepen. Wederom zo'n exemplaar, oogjes zaten dicht, misschien een jonkie? Lopen kon hij niet meer, ik kon hem zo optillen en hij was behoorlijk van de wereld. Met een grote schep heb ik hem een flinke klap gegeven, dat leek me het meest humaan, ipv hem dood laten martelen door de kat.



Maar wat zijn dat nou eigenlijk? Als ik Google op veldmuis dan lijken die veel bruiner en muiziger, met kraaloogjes enzo. Zouden dit baby's zijn? Zit er ergens een nest? Want ik woon in de bebouwde kom in een stad, en toch blijken er ontzettend veel van die beesten in onze tuin te wonen. Mollen zijn het niet, volgens mij, te spitse snuit en te lange staart, denk ik ,en niet zulke graafpootjes.



Vangt een kat ook gezonde muizen? Of alleen de zieke of jonge exemplaren? Ik vind het een beetje veel zeg maar, wat er allemaal meegesleept wordt inmiddels. Dit is zeker de 4e in 4 dagen.
Wij hebben ooit eens een haas en eend binnen gehad. Niet nodig om te vertellen dat daarna het kattenluik een poos dicht is geweest denk ik ...
quote:Thordis schreef op 28 april 2014 @ 12:24:

Karmatechnisch vind ik het overigens niet echt tof dat ik zo'n beestje om zeep heb geholpen :(

Hij was superschattig en in paniek :(
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikhierhuh schreef op 28 april 2014 @ 12:48:

Mijn kat kwam ooit binnen met een kleine mol.



[afbeelding]De mijne een meeuw. Leek wel of er een donzen dekbed was ontploft in de huiskamer. Hier een poot, daar een vleugel.......
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 28 april 2014 @ 19:10:

[...]



De mijne een meeuw. Leek wel of er een donzen dekbed was ontploft in de huiskamer. Hier een poot, daar een vleugel.......Jemig!! Mijne heeft ooit een hele merel's nest...
Mijn poes die helaas niet meer leeft kwam regelmatig thuis met grote zwarte kauwen. Een keer een halfdode mus en toen was ik toch wel erg blij dat ik snel de keukendeur dicht kon doen, zodat ze niet met dat fladderende beest door het huis kon rennen. Kater die we nu nog hebben komt vooral met muisjes en een enkele keer een jong vogeltje thuis.
Muizen voornamelijk. Man verdacht hem ervan dat ie ze dood vond (kater is lulletje rozenwater raskat) totdat we ze levend aangevoerd kregen. Kat verliest alleen snel de aandacht en gaat dan tukkie doen terwijl muis rondsjouwt. Kan ik muis gaan vangen
quote:Tickel schreef op 28 april 2014 @ 19:10:

[...]



De mijne een meeuw. Leek wel of er een donzen dekbed was ontploft in de huiskamer. Hier een poot, daar een vleugel.......Dan valt die frikandel waar die van mij mee thuis kwam volledig in het niet
Alle reacties Link kopieren
De muizen van de kat was ik inmiddels aan gewend, maar toen meneer kat een enorme dode rat in mijn woonkamer had gelegd, werd me dat toch ook even te veel.
Life is better when you're laughing
Alle reacties Link kopieren
quote:ally_white schreef op 28 april 2014 @ 19:43:

De muizen van de kat was ik inmiddels aan gewend, maar toen meneer kat een enorme dode rat in mijn woonkamer had gelegd, werd me dat toch ook even te veel.
quote:[

[...]





Dan valt die frikandel waar die van mij mee thuis kwam volledig in het niet Ha de mijne kam ooit eens thuis met een karbonade, warm wel te verstaan
Alle reacties Link kopieren
Die van ons kwam een keer met een vleermuisje aan, en ook kikkers zijn favoriet, wat kunnen die beesten gillen (tot ik een keer dacht dat hij dood was en hem wou verwijderen, springt dat beest weg ieuw, blijkt dat ze zich dood houden, nou daar was deze heel goed in pfff)
quote:inkie1 schreef op 28 april 2014 @ 19:50:

[...]





Ha de mijne kam ooit eens thuis met een karbonade, warm wel te verstaan Ik had hem teruggestuurd voor piepers en groente
Alle reacties Link kopieren
Je kan een halsbandje met een belletje bij de kat om doen, scheelt misschien iets, vogels horen 'm dan wel aankomen..
quote:Dickens schreef op 28 april 2014 @ 19:53:

[...]





Ik had hem teruggestuurd voor piepers en groente



Dat was wel een goed idee geweest haha.

Vraag me altijd nog af of iemand het heeft gezien, of dat het voor die mensen een mysterie is gebleven wat er met dat karbonaadje is gebeurd
Alle reacties Link kopieren
quote:bording schreef op 28 april 2014 @ 19:54:

Je kan een halsbandje met een belletje bij de kat om doen, scheelt misschien iets, vogels horen 'm dan wel aankomen..

Tis een bel niet slecht voor een kat? Ik had begrepen dat ze doof van worden.



Wel lief bedoeld, dat dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:inkie1 schreef op 28 april 2014 @ 20:03:

[...]





Dat was wel een goed idee geweest haha.

Vraag me altijd nog af of iemand het heeft gezien, of dat het voor die mensen een mysterie is gebleven wat er met dat karbonaadje is gebeurd Heb je je buren niet horen schreeuwen?
Alle reacties Link kopieren
Thordis, is het geen veldmuisje?



Tenminste, onze kat komt weleens met zo'n beestje als jij beschrijft thuis.



Veldmuis



Edit:

Ik las Geen spitse snuit ipv wel. Denk toch ook idd een spitsmuisje dan.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Maar hier ook regelmatig muizen. Het liefst levend. Dan kunnen ze er nog even mee spelen voordat de muis de benen neemt en ze uiteindelijk met z'n drieën voor de kast gaan liggen omdat daar de muis dan achter zit.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Gezien de tijd van het jaar ook, denk ik dat het spitsmuisjes zijn. Die had ik ook in mijn tuin, geinige beestjes.

Gelukkig heb ik een obese ex-flatkat dus die vindt ze een beetje eng...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat kwam eens heel trots thuis met een inlegkruisje...
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
quote:Em1985 schreef op 28 april 2014 @ 20:20:

Mijn kat kwam eens heel trots thuis met een inlegkruisje... Gebruikt of ongebruikt zou voor mij het verschil maken
quote:Em1985 schreef op 28 april 2014 @ 20:20:

Mijn kat kwam eens heel trots thuis met een inlegkruisje...



Ik hoop toch wel een ongebruikte....

Die van mij speelt graag met tampons, in de folie welteverstaan
Alle reacties Link kopieren
quote:Em1985 schreef op 28 april 2014 @ 20:20:

Mijn kat kwam eens heel trots thuis met een inlegkruisje...
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet, of het een gebruikte was. Het regende buiten dus was niet te zien.

Ik heb eerlijk gezegd ook niet heel goed gekeken,

maar ben nog steeds wel benieuwd waar ze hem nou

heeft gevonden!

Ben ook niet de deuren langs gegaan ermee.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Alle reacties Link kopieren
Thordis,



Zit hier iets tussen wat er op lijkt?



Muizensoorten
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven