Wat staat er op jouw salontafel?

30-04-2016 23:16 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mis sfeer en gezelligheid in mijn huis, nu heb ik bedacht om op de salontafel iets te zetten, misschien zo een dienblad met allemaal spulletjes erin, maarja wat dan? Kaarsjes? Heb ik al op mn dressoir staan...plantjes heb ik ook al wat houd je dan over?

Vind het ook weer raar om iets te zetten wat eigenlijk geen functie heeft, op de dressoir heb ik dat gevoel niet want ja die gebruik je niet dagelijks



Dus wat heb jij op jouw salontafel?
Een rond dienblad van ijzer (?) Met drie plantjes erop, 3 theelichtjes, een apart flesje en een kleine budha.
Alle reacties Link kopieren
Een bos bloemen of niets. Staat vaak m'n drinken of m'n voeten liggen erop



Misschien ergens anders iets toevoegen?
Alle reacties Link kopieren
Barokschotel ding, met daarin een oliebrandertje, een schelp om hout in te branden en een glaasje voor een waxinelichtje. Vaak narcissen/hyacinthen/tulpen/bloesem/oid.

Verder een soepkom en een broodplank

Ik hou van leeg.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Niets
Ab imo pectore
Wij hebben twee waxinelichtjeshouders en een vaas met nepbloemen op de salontafel staan. Vaak liggen mijn voeten er ook nog bij, maar die tellen niet
Een vaas met houten tulpen. Die verwelken nooit want echte tulpen zijn hier helaas niet te krijgen
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment: een stapel kranten, tv-gids, afstandsbedieningen, paar glazen, slabber van dochter, een leesbril en een paar telefoons.



We zijn niet zo van het opruimen van de salontafel.
Alle reacties Link kopieren
Bij voorkeur niets maar als ik wat neer zou leggen zou het iets nuttigs zijn als een theedoos met lepeltjes mss leuk servies voor suikerklontjes en poedermelk ?



Maar hier wonen kinderen en nu staat er een knikkerbaan die in de vakantie mag blijven
Alle reacties Link kopieren
1 kaars
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval zo dat er zo min mogelijk stofwerk is.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Momenteel een lege fles wijn, een karaf water, een waxinelichthouder en een plantje met witte bloemen (even de naam kwijt) in een pot. En een verzameling onderzetters.

'

Ik heb ook wel eens een metalen schaal met daarop wat kleine vaasjes met losse bloemen en waxinelichthouders in een bepaalde kleurencombi. Dat wisselt nog wel eens.

En zo af en toe een mooie bos bloemen.
Nu drinken. Verder weinig.
Alle reacties Link kopieren
Op de rechterhoek een dienblad met spiegelbodem met opstaande barokrand met twee Tiffany-waxinehouders erop, gemaakt door een forumster. En geurstokjes van Therme.



In het midden een zwart Ikea-plateautje met een zwarte waxinelichthouder in de vorm van een roos.



Op de linkerhoek een fotodienblad met opstaande zwarte rand met stylish foto's. Erop staan twee Ikea-lantaarns, zwart en wit en twee zwarte kaarsenglaasjes met transparant waarin het licht heel mooi weerkaatst. Op dit dienblad liggen ook nog wel eens dingen zoals mijn gemarmerde powerbank met kabeltje en telefoonoplader. En op dit moment staan mijn strooiers met cacaopoeder en kaneelsuiker en zoetjes erop voor mijn koffie. Moet dat dienblad eens opruimen.



En een stenen waxinelichthouder, een kleintje in de vorm van een kei. Van mijn moeder gekregen met de woorden 'je bent een kei van een dochter'.



Bij gelegenheid staat er een rechthoekig chocoladedoosje met bonbons erin uit de lijn Old Country Roses van Royal Albert.



Klinkt heel vol maar het ziet er heel netjes uit.

O ja en momenteel staat er een fles Puschkin Black met een glas maar dat is dus niet standaard
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 30 april 2016 @ 23:37:

Op de rechterhoek een dienblad met spiegelbodem met opstaande barokrand met twee Tiffany-waxinehouders erop, gemaakt door een forumster. En geurstokjes van Therme.



In het midden een zwart Ikea-plateautje met een zwarte waxinelichthouder in de vorm van een roos.



Op de linkerhoek een fotodienblad met opstaande zwarte rand met stylish foto's. Erop staan twee Ikea-lantaarns, zwart en wit en twee zwarte kaarsenglaasjes met transparant waarin het licht heel mooi weerkaatst. Op dit dienblad liggen ook nog wel eens dingen zoals mijn gemarmerde powerbank met kabeltje en telefoonoplader. En op dit moment staan mijn strooiers met cacaopoeder en kaneelsuiker en zoetjes erop voor mijn koffie. Moet dat dienblad eens opruimen.



En een stenen waxinelichthouder, een kleintje in de vorm van een kei. Van mijn moeder gekregen met de woorden 'je bent een kei van een dochter'.



Bij gelegenheid staat er een rechthoekig chocoladedoosje met bonbons erin uit de lijn Old Country Roses van Royal Albert.



Klinkt heel vol maar het ziet er heel netjes uit.

O ja en momenteel staat er een fles Puschkin Black met een glas maar dat is dus niet standaard Dat je er nog plek voor hebt
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
O en onder mijn salontafel zit nog een etage, een soort rek. Daar staat standaard een mand met waxinelichtjes erin.



Momenteel ligt er ook een Grote Bosatlas (ben dol op topografie) en een winter-reisgids van Askja en een safari-reisgids van Impala Tours.



Heb sowieso een hele mooie salontafel. Van manou of hoe schrijf je dat. Oorspronkelijk donkerbruin maar sinds ik hem heb pianozwart gelakt. Zo mooi... Heb hem al vanaf mijn dertiende, toen stond hij op mijn tienerkamer met het doel als wanneer ik op mezelf zou wonen, het mijn salontafel voor in de woonkamer zou worden. Dit is echt mijn salontafel voor het leven. Is een familiestuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 30 april 2016 @ 23:42:

[...]



Dat je er nog plek voor hebt





Het klinkt echt heel vol, ik weet het maar toch ziet het er netjes uit.

Zou het liefst een foto laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Twee zilveren plateautjes van 30 x 30. Op eentje staan twee dezelfde waxinelicht houders die ook zilver zijn maar craquelé achtig zijn waardoor er mooi licht doorheen komt. Op het andere plateau ook zo'n zelfde craquelé houder maar dan in een andere vorm, waaraan een robuust touw als 'hengsel' zit en een bruin / zilveren kaars in de vorm van een hertenkop van 10cm hoog die nog intact is want die steek ik nooit aan. Daarnaast staat er een 'plantenkas' van de Ikea waarin ik 7 mini cactussen heb staan.



En momenteel heb ik een hele mooie bos speciale tulpen - dubbele en gekartelde op tafel staan, die mijn moeder me gegeven heeft.

Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 30 april 2016 @ 23:45:

[...]







Het klinkt echt heel vol, ik weet het maar toch ziet het er netjes uit.

Zou het liefst een foto laten zien.

Dat geloof ik, maar vol!



Grapje hoor, ik hou van leeg
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Kaarsen
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 30 april 2016 @ 23:37:

Op de rechterhoek een dienblad met spiegelbodem met opstaande barokrand met twee Tiffany-waxinehouders erop, gemaakt door een forumster. En geurstokjes van Therme.



In het midden een zwart Ikea-plateautje met een zwarte waxinelichthouder in de vorm van een roos.



Op de linkerhoek een fotodienblad met opstaande zwarte rand met stylish foto's. Erop staan twee Ikea-lantaarns, zwart en wit en twee zwarte kaarsenglaasjes met transparant waarin het licht heel mooi weerkaatst. Op dit dienblad liggen ook nog wel eens dingen zoals mijn gemarmerde powerbank met kabeltje en telefoonoplader. En op dit moment staan mijn strooiers met cacaopoeder en kaneelsuiker en zoetjes erop voor mijn koffie. Moet dat dienblad eens opruimen.



En een stenen waxinelichthouder, een kleintje in de vorm van een kei. Van mijn moeder gekregen met de woorden 'je bent een kei van een dochter'.



Bij gelegenheid staat er een rechthoekig chocoladedoosje met bonbons erin uit de lijn Old Country Roses van Royal Albert.



Klinkt heel vol maar het ziet er heel netjes uit.

O ja en momenteel staat er een fles Puschkin Black met een glas maar dat is dus niet standaard Ik vind het vooral heel gezellig klinken! :-)

Alle reacties Link kopieren
Meestal een vaas met bloemen of een paar kleine vaasjes met wat groen. Verder leeg Lego. Mijn haakwerk. Lego. Boeken van de Koningsdag. Nog meer Lego.

Het idee is dus opgeruimd, maar de praktijk leert anders. Ruim hem 's avonds wel graag op, probeer hem ook overdag opgeruimd te houden... (Maar ja, Lego heeft de wonderbaarlijke gewoonte zich ongemerkt en stilletjes door het hele huis te verplaatsen... ).
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:JeMappelle schreef op 30 april 2016 @ 23:50:

[...]





Ik vind het vooral heel gezellig klinken! :-)Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 30 april 2016 @ 23:49:

[...]



Dat geloof ik, maar vol!



Grapje hoor, ik hou van leeg



Doordat het op plateautjes/dienbladen staat, ziet het er netjes en niet vol uit

Ben ZO trots op mijn salontafel! En nooit een tweede exemplaar gezien. Heb net foto's gemaakt haha!
Alle reacties Link kopieren
Deze



Met verschilende maten waxinelichthouders en vaasjes.











En nog meer
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven