Wat staat er op jouw salontafel?

30-04-2016 23:16 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mis sfeer en gezelligheid in mijn huis, nu heb ik bedacht om op de salontafel iets te zetten, misschien zo een dienblad met allemaal spulletjes erin, maarja wat dan? Kaarsjes? Heb ik al op mn dressoir staan...plantjes heb ik ook al wat houd je dan over?

Vind het ook weer raar om iets te zetten wat eigenlijk geen functie heeft, op de dressoir heb ik dat gevoel niet want ja die gebruik je niet dagelijks



Dus wat heb jij op jouw salontafel?
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 30 april 2016 @ 23:54:

[...]





Doordat het op plateautjes/dienbladen staat, ziet het er netjes en niet vol uit

Ben ZO trots op mijn salontafel! En nooit een tweede exemplaar gezien. Heb net foto's gemaakt haha!O leuk!
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 30 april 2016 @ 23:56:

[...]



O leuk!



Ben ook trots op mijn eettafel Maar dat is gewoon een zwarte rechthoekige Bjursta van de Ikea. Met Henriksdal-stoelen met antracietgrijze stoffen hoezen



Op eettafel een zwarte loper die horizontaal ligt met daarop een gevulde fruitschaal van Blomus, de Wires-serie. En een mooie grote kerstkrans. En ja ik weet dat het nu mei is maar ik vind hem zo mooi en bij mij is het altijd winter



Momenteel staat mijn zwarte tijdschriftencassette met schilderportfoliomappen er ook op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hartstikke mooie tafel van teak. Er staat een gietijzeren theepot, een kleine weckpot met meestal Engelse drop, een Lampe Berger en er liggen onderzetters op.

In het voorjaar een glazen schaaltje met blauwe druifjes of narcissen en in december en januari een amaryllus. Klinkt best truttig als ik het zo lees . Ik vind het gezellig.
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 01 mei 2016 @ 00:01:

[...]





Ben ook trots op mijn eettafel Maar dat is gewoon een zwarte rechthoekige Bjursta van de Ikea. Met Henriksdal-stoelen met antracietgrijze stoffen hoezen



Op eettafel een zwarte loper die horizontaal ligt met daarop een gevulde fruitschaal van Blomus, de Wires-serie. En een mooie grote kerstkrans. En ja ik weet dat het nu mei is maar ik vind hem zo mooi en bij mij is het altijd winter



Momenteel staat mijn zwarte tijdschriftencassette met schilderportfoliomappen er ook op.Op mijn eettafel staat op dit moment de Mac, mijn camera, heel veel studieboeken, de krant, pennen enz.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Mijn laptop.

En meestal wel een glas drinken.



Voor de rest géén rommel en sierdingen op mijn salontafel of tout court in het hele huis.

Heb er echt niets mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 01 mei 2016 @ 00:04:

[...]



Op mijn eettafel staat op dit moment de Mac, mijn camera, heel veel studieboeken, de krant, pennen enz.Die is wel lekker vol dus
Alle reacties Link kopieren
Een grote theelichthouder, een doosje met snoepjes en een suikerpot, allemaal in dezelfde kristal-stijl dus heel leuk bij elkaar.

Een stapel tijdschriften of een koffietafelboek aan één kant van de tafel staat ook altijd gezellig.

Neus vooral eens rond op pinterest! https://nl.pinterest.com/ ... on&rs=typed&0=coffeetable|typed&1=decoration|typed
Alle reacties Link kopieren
Welke salontafel? Ik heb zo'n ding niet, neemt alleen maar veel ruimte in en je stoot je tenen of schenen ertegen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Een flinke fruitschaal met appels en tomaten, wat vilten onderzetters in de vorm van boombladeren, de oude knop van de voordeur, een nieuwe kwast, een timmermanspotlood, een knop van de radiator, liefs zonnebril, een aansteker, een marker en een doosje tandenstokers. Toch oogt-ie nog best leeg eigenlijk...


Dit overdag. Na 19.00 uur nog alleen de waxinelichtjeshouders
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 01 mei 2016 @ 00:14:

Welke salontafel? Ik heb zo'n ding niet, neemt alleen maar veel ruimte in en je stoot je tenen of schenen ertegen.Ik heb er eentje van 2 meter
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 01 mei 2016 @ 00:08:

[...]





Die is wel lekker vol dus Ja Dat is werkruimte. Maar ook die trek ik minimaal 1x per week leeg.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 01 mei 2016 @ 00:22:

[...]



Ik heb er eentje van 2 meter Leuk, kan je sjoelen.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Drie kaarsjes, een cactus, horloge, brillendoos en een afgevallen knoop.
Alle reacties Link kopieren
Kaarsjes flesjes op een blad.

Handcreme

En wat rommel
Alle reacties Link kopieren
Hier staan op tafel kaarsen in verschillende kleuren en formaten in simpele onopvallende houders, een dienblad met een kan water en wat glazen, 2 afstandsbedieningen, 2 boeken, een biertje en een wijnglas.
Op de salontafel staat een bosje bloemen, een tafelaansteker, asbak en verder meestal glazen om uit te drinken. Ik rook zelf niet meer maar vind het wel gezellig dat mijn visite wel gezellig mag roken hier binnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tafeltje met vaas bloemen waxinelichtjes geurspray en geurstokjes
Mijn kinderen. Ze noemen de salontafel 'het podium' en doen er dagelijks dansjes, liedjes en toneelstukjes op. Frutseltjes en tutseltjes zijn geen lang leven beschoren in huize Schabolleke, dus die hebben we voorlopig gewoon niet. Prima, het huis is al vol genoeg en ik heb geen talent voor het gezellig rangschikken van theelichtjes, wierookstokjes en andere meuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Schabolleke schreef op 01 mei 2016 @ 01:08:

Mijn kinderen. Ze noemen de salontafel 'het podium' en doen er dagelijks dansjes, liedjes en toneelstukjes op. Frutseltjes en tutseltjes zijn geen lang leven beschoren in huize Schabolleke, dus die hebben we voorlopig gewoon niet. Prima, het huis is al vol genoeg en ik heb geen talent voor het gezellig rangschikken van theelichtjes, wierookstokjes en andere meuk.

Wat leuk

Dat deden wij vroeger ook, was ik helemaal vergeten
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Een leistenen kaarsplateau met drie kaarsen.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet eens een salontafel, als ik iets een lelijk onding vind dan is het dat wel. Wij hebben een aantal houten kubussen naast de bank. Daar zet ik mn drinken op en de afstandsbediening en wat kaarsen. De kubussen wisselen regelmatig van plek, naast de bank of voor de bank op een rijtje. Maar echt een vaste tafel is niks voor mij.
Een set van vier waxinelichthouders.

Een houder met mooie houten onderzetters.

Meestal een kamerplantje of vaas met bloemen.

En overdag vooral een overweldigende hoeveelheid speelgoed...
Hier ook geen salontafel, de perfecte hindernis voor blauwe scheenbenen en om alles op te gooien waarmee je in je handen staat en even niet weet wat je er mee moet. Zelfbescherming dus. Ik denk dat een salontafel hooguit gezelliger wordt als je er een kleed onderlegt (liefst één in warme kleuren)
Alle reacties Link kopieren
Een stapeltje hartvormige kurken onderzetters, 2 waxinelichthouders en de alessisuikerpot.

Op het blad onder de tafel de afstanbedieningen, pot nivea, zakdoekjes en kattenspeelgoed en borstels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven