Wat staat er op jouw salontafel?

30-04-2016 23:16 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mis sfeer en gezelligheid in mijn huis, nu heb ik bedacht om op de salontafel iets te zetten, misschien zo een dienblad met allemaal spulletjes erin, maarja wat dan? Kaarsjes? Heb ik al op mn dressoir staan...plantjes heb ik ook al wat houd je dan over?

Vind het ook weer raar om iets te zetten wat eigenlijk geen functie heeft, op de dressoir heb ik dat gevoel niet want ja die gebruik je niet dagelijks



Dus wat heb jij op jouw salontafel?
Alle reacties Link kopieren
Cactus, kaarsen, onderzetters.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij staat er meestal niks op de salontafel. Wel geprobeerd maar de hond zwiepte het er steeds af met zijn staart.
Wij hebben 3 van die 'hippe' kleine, verschillende tafeltjes. We verplaatsen ze meermaals per dag. Zodat de kinderen meer speelruimte hebben, om bij te schuiven voor een kop thee bij de leesstoel, als voetenbankje etc. Ideaal! Er staat dus niets op.
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig heb ik geen salontafel meer, maar twee bijzettafeltjes. Op de ene staat niets, op de andere een flesachtige vaas waar 3 grote bloemen in passen. Elke week of twee weken koop ik 3 bloemen met lange stelen, het liefst in blauwachtige tinten.



Toen we nog wel een salontafel hadden, stond er vaak een vaas met een bos bloemen op of een blad met vaasjes, kaarsen etc.
Alle reacties Link kopieren
Niks, wij hebben een dreumes



En de salontafel staat tegenwoordig tegen de tv-kast aangeschoven zodat diezelfde dreumes niet in de kast klimt/aan de tv gaat gangen. Hij kan al op de bank klimmen maar de salontafel (die lager is) heeft hij gelukkig nog niet door dat hij daar ook op kan.



Onze bank staat met de achterkant tegen de radiator aan dus daar hebben we nu een "dienblad" op staan om ons drinken en de afstandsbedieningen neer te zetten.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Opgeruimd:









In gebruik:



Alle reacties Link kopieren
Een geopend pakje plastic roerlepeltjes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Set kandelaars, sierstenen, halfedelstenen en schelpen, vaasje met tak, dienblad met kopjes en kannetjes, plantje, beeldje, apart weerlichtje, boek, set huisjes met verlichting, oosters rechthoekig bord, boomstamschijf, tafellamp, glazen accubak met decoratie, vissenbak, portretje, omgekeerd wijnglas met decoratie erin en kaars erop. Asbak, ledkaars, grote dobbelsteen, flessen, lantaarn.

Heb ik weer mijn best gedaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Op de ene staat standaard een grote vaas met bloemen, op dit moment pioenen en op de ander liggen wat salontafelboeken en mooie tijdschriften (van die ècht dikke, zoals de Engelse/Amerikaans Harper's Bazaar en Vogue en, vooruit, de Linda) op stapeltjes met op sommige stapeltjes een kaars of decoratief dingetje (hoe noem je die dingen?!). Een beetje dit idee, maar dan op twee tafeltjes: https://nl.pinterest.com/pin/20195898304319219/



Grappige van die boeken en tijdschriften is dat is ze er eerst voor de sier had neergelegd, maar mijn bezoek het erg leuk blijkt te vinden om (als ze bijvoorbeeld aan het wachten zijn terwijl ik koffie aan het zetten ben) er even doorheen te bladeren. Mijn moeder installeert zich inmiddels zelfs bij binnenkomen tevreden op de bank om eerst een half uur de Linda te lezen voor ze weer aanspreekbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Schaal met waterplantjes, slakkenhuis, heel grote bolle vaas met kleine tak, opengeslagen tijdschrift, ipad, bessentakken, grote glazen verlichte bokalen met planten erin, etagière.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een multi-inzetbaar item wat gewoonlijk mooi staat is het ronde, metalen, gepatineerde, aan de zijkanten opengewerkte plateau van Action. Ik heb hem nog steeds; wordt wel van de ene kamer naar de andere gegooid, maar steeds weer overal gebruikt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Aquarium met kaarsen; eist wel ruimte op.





Ook wel mooi in bepaalde interieurs.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
't Is ook een poos in geweest om een kronkelige tak op tafel te leggen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 30 april 2016 @ 23:54:

[...]





Doordat het op plateautjes/dienbladen staat, ziet het er netjes en niet vol uit

Ben ZO trots op mijn salontafel! En nooit een tweede exemplaar gezien. Heb net foto's gemaakt haha!Plakken!!

Alle reacties Link kopieren


Ik vind ontzettend veel leuk maar vooral bij een ander.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren


Ook heel apart.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren


Fonkiefonkie
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:carrie-bradshaw schreef op 01 mei 2016 @ 09:13:

Niks, wij hebben een dreumes



En de salontafel staat tegenwoordig tegen de tv-kast aangeschoven zodat diezelfde dreumes niet in de kast klimt/aan de tv gaat gangen. Hij kan al op de bank klimmen maar de salontafel (die lager is) heeft hij gelukkig nog niet door dat hij daar ook op kan.



Onze bank staat met de achterkant tegen de radiator aan dus daar hebben we nu een "dienblad" op staan om ons drinken en de afstandsbedieningen neer te zetten.



Waarom leer je je zoon niet dat hij daar niet op en aan mag? Wij zijn ruim voor dochters eerste verjaardag begonnen met aangeven wat niet mag (spullen wegpakken, lades openen, in kasten zitten e.d.). Dat heeft even tijd gekost en geduld, maar rond haar eerste verjaardag heeft dochter nergens meer aan gezeten. Ze weet nu wat 'haar' plekken zijn (speelhoek, bank, kinderstoel). Zo weet ze dat ze speelt in de speelhoek, moet zitten op de bank en kleuren gebeurt aan de eettafel in haar stoel. Barrières plaatsen leert ze helemaal niets. En ook niet onbelangrijk, dochter kan ik overal mee op visite nemen en luistert voorbeeldig.



Wij kunnen wel prima wat op tafel zetten, dochter zou er niet aan komen, maar ongelukjes gebeuren altijd. Dus een mooie vaas of dienblad op tafel zetten bewaar ik wel tot de meiden hun onhandigheid wat kwijt zijn.
Zo hebben wij het vroeger ook gedaan met onze zoon Fleetfox. Ik kon hem ook overal mee naar toe nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 01 mei 2016 @ 14:38:

Zo hebben wij het vroeger ook gedaan met onze zoon Fleetfox. Ik kon hem ook overal mee naar toe nemen.Wij haalden ook nooit iets weg voor onze kinderen, ze moesten ook gewoon leren dat ze er niet aan mochten komen en dat werkte prima.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment staat er een bos pioentulpen op de salontafel. Er staat altijd iets qua decoratie op anders vind ik het te kaal. Het is een vrije lange tafel.
Wij houden van weinig spullen overal.

Vaas met bos gekleurde bloemen. 3 kleine kaarsjes in glas in onze accentkleur. Onderzetters in onze accentkleur. En verder leeg wit hoogglans tafelblad.
quote:hiltje schreef op 01 mei 2016 @ 09:34:

Opgeruimd:



[img]http://myalbum.com/photo/94neQuQjF8Wh/1k0.jpg[/img]





In gebruik:



[img]http://myalbum.com/photo/8Q6UEE4HByvL/1k0.jpg[/img]En toch ook in gebruik alles strak in de lijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mooie salonkist van honingkleurig eiken. Daarop liggen wat bladen, de afstandsbediening en één groen glazen vogeltje.
Alle reacties Link kopieren
Bloemen kaarsen bonbons asbak boeken en ab''s.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven