Wat te dien met IKea miskoop?

19-08-2016 12:10 30 berichten
Edit: oh kak, een typefout in de titel. Wat te doen, bedoelde ik natuurlijk.



Van de week was ik bij Ikea voor wat accessoires. Onderweg naar de kassa kom je dan langs de Koopjeshoek, vol showmodellen en spulletjes met een beschadiging of die ze vanwege andere redenen voor weinig van de hand doen. Leuk om even te snuffelen vaak.

Nu kwam ik daar een vergiet tegen die je in je gootsteen kunt hangen. Handig met afgieten.







Ik heb een Ikea-keuken en had nog speciaal even naar huis gebeld voor de afmeting. Maar helaas is het vergiet toch net te groot om in de gootsteen te passen. (ander model ofzo)

Ruilen kan niet, want volgens de voorwaarden worden spullen uit de koopjeshoek niet teruggenomen.



Ik heb al gezocht op Ikeahacks en daar kwamen ze met het idee om er een plantenbak van te maken. Maar eigenlijk vind ik dat geen leuk idee.

Welk creatief wonder heeft een ander leuk idee?



Als ik er niks mee kan is het allemaal geen wereldramp, het ding kostte me maar 5 euro.
een lamp?
Alle reacties Link kopieren
Geen leuke ideeën, maar deze gaat wel op mijn lijstje voor mijn volgende Ikea bezoek

Handig ding! Ik hoop dat hij in onze gootsteen past.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
wat een leuk ding !! maar aan zo een reactie heb je niet veel
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Bakje voor allerlei losse kleine spulletjes? Ik zou nog wel zo'n bakje kunnen gebruiken om bijv. al mijn nagellak etc. in te doen.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
marktplaats of weggeefhoek
Ideetjes: http://www.onecrazyhouse.com/ways-to-use-a-colander/



bijvoorbeeld voor je wol of cadeaulinten:

quote:Hoenuverder75 schreef op 19 augustus 2016 @ 12:16:

marktplaats of weggeefhoekWauw, super creatief!
quote:borboletas schreef op 19 augustus 2016 @ 12:15:

Bakje voor allerlei losse kleine spulletjes? Ik zou nog wel zo'n bakje kunnen gebruiken om bijv. al mijn nagellak etc. in te doen.

Tja, een bakje is het niet, hij is nog best groot. En hij heeft gaatjes aan de onderkant, dus hele kleine spulletjes vallen erdoorheen.

Op zich is een plantenbak best te doen. potjes erin, schaal eronder voor het lekken, maar ik heb niet echt behoefte aan een plantenbak.
quote:mariposita schreef op 19 augustus 2016 @ 12:17:

Ideetjes: http://www.onecrazyhouse.com/ways-to-use-a-colander/



bijvoorbeeld voor je wol of cadeaulinten:

[afbeelding]



(Ik ga even over 'ja maar' op zeggen)

Ik brei niet en heb ook geen cadeaulinten in huis die geordend moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Kruidenrekje!
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 19 augustus 2016 @ 12:18:

Wauw, super creatief! Inderdaad niet creatief, maar misschien komt er dan nog een leuk verhaal voor ons uitrollen
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 19 augustus 2016 @ 12:18:

[...]





Wauw, super creatief! Ja sorry, buiten de gootsteen vind ik het een spuuglelijk bakje
Alle reacties Link kopieren
In een la of kastje voor dingen waarvoor je geen plaats hebt in je bestekbak, zoals pannenlikker, keukenschaar etc.

Op het aanrecht voor "rondzwervende" spullen, zoals een fles olie, houten lepels. Of afwasmiddel, sponsje, doekje, afwasborstel. Maar daarvoor is het mss wat groot?

In de badkamer om zeep, shampoo netjes bij elkaar te hebben.

In je kledingkast voor bv ondergoed, of sjaals.
Alle reacties Link kopieren
Misschien handig om het als cakeblik te gebruiken:

[img]https://www.loesje.nl/wp-content/upload ... 8811_5.jpg[/img]
quote:Denizcim schreef op 19 augustus 2016 @ 12:25:

In een la of kastje voor dingen waarvoor je geen plaats hebt in je bestekbak, zoals pannenlikker, keukenschaar etc.

Op het aanrecht voor "rondzwervende" spullen, zoals een fles olie, houten lepels. Of afwasmiddel, sponsje, doekje, afwasborstel. Maar daarvoor is het mss wat groot?

In de badkamer om zeep, shampoo netjes bij elkaar te hebben.

In je kledingkast voor bv ondergoed, of sjaals.

ja inderdaad. Ik heb een kruidenrekje, maar ook enkele grote potten kruiden die er dan weer niet inpassen.

Daar is hij wel voor geschikt.

(en hij past in mijn interieur)
quote:Starshine-2 schreef op 19 augustus 2016 @ 12:22:

[...]





(Ik ga even over 'ja maar' op zeggen)

Ik brei niet en heb ook geen cadeaulinten in huis die geordend moeten worden.Ik probeer alleen maar te helluppun...
quote:Hoenuverder75 schreef op 19 augustus 2016 @ 12:27:

Misschien handig om het als cakeblik te gebruiken:

[img]https://www.loesje.nl/wp-content/upload ... 8811_5.jpg[/img]

er zit rubber aan, lijkt me niet handig in de oven.

Bovendien is het een vergiet met gaatjes dus. Cakebeslag druipt eruit.
quote:mariposita schreef op 19 augustus 2016 @ 12:28:

[...]





Ik probeer alleen maar te helluppun... doe je goed hoor. Ik vind de tips in de link geweldig (maar niet voor mij)
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 19 augustus 2016 @ 12:28:

[...]



er zit rubber aan, lijkt me niet handig in de oven.

Bovendien is het een vergiet met gaatjes dus. Cakebeslag druipt eruit.Ja ik snap ook niet waarom het plaatje niet gewoon werkt
Tegen de muur schroeven en er iets inzetten. Kan zowel op z'n kant als rechtop.
quote:Hoenuverder75 schreef op 19 augustus 2016 @ 12:32:

[...]



Ja ik snap ook niet waarom het plaatje niet gewoon werktJe plaatje:





Heb je al plaatjesplakrechten aangevraagd?
Nou, ik heb besloten.

De winnaar is Denizcim!

Ik heb eerst gekeken of hij achter de kraan paste voor mijn sponsjes en afwasmiddel. Helaas paste dat niet. Maar hij past wel naast het fornuis waar hij al die flesjes olie, azijn, ketjap etc bij elkaar houdt.

(dat ik daar zelf niet opkwam)



Bedankt hoor, soms heb je net even wat input nodig om tot voor de hand liggende oplossingen te komen.
Alle reacties Link kopieren
Mooie touwtjes door de gaatjes en daar dingen aan hangen?
every journey starts with a single step
quote:Lotte35 schreef op 19 augustus 2016 @ 12:23:

[...]



Inderdaad niet creatief, maar misschien komt er dan nog een leuk verhaal voor ons uitrollen





Ja dat is natuurlijk altijd nog een optie. Gewoon even kijken wie het zieligste verhaal ophangt waarom hij/zij recht heeft op mijn vergiet.

En dan af laten ketsen natuurlijk als ze gaan zeuren of ik het langs kan brengen, want zelf zijn ze natuurlijk als bijstandsmoeder in de ziektewet met 6 kinderen onder de 4 en 3 grote honden aan huis gebonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven