Wat te doen? Kast niet leverbaar

25-11-2015 17:35 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alvast mijn excuses mocht dit een redelijk lange OP gaan worden.



Op 10 september hebben wij bij een winkel een aantal kasten gekocht. Te weten 1 TV kast en 2 vitrinekasten. Die laatste twee waren toen niet op voorraad en moesten besteld worden. De tv kast hebben we direct afgerekend en meegenomen, die staat dus al binnen.



Vitrine kast was die week in de actie, tv kast zou de week erna in de actie zijn maar uit coulance hebben we die al voor de aktieprijs meegekregen. Wij zijn eind september op vakantie gegaan en net daarvoor dacht ik; laat ik even bellen of die kasten binnen zijn, dan weten ze dat we ze de komende twee weken niet kunnen komen ophalen. Ik kreeg toen de reactie dat er 1 binnen was en dat ze nog wachtten op de 2e. Prima, ze konden daar zonder problemen blijven staan.



Wij zijn 2,5 week later terug gekomen van vakantie, weer gebeld of we de kasten op kunnen komen halen. 'Die zijn nog niet binnen' Ook die ene kast dus niet meer, nogal perplex heb ik opgehangen en ben ik een dag later naar de winkel gegaan om verhaal te halen waarom ook die ene kast er niet meer was. Konden ze me geen antwoord op geven, was hun fout, waarschijnlijk verkocht denk ik dan. Inmiddels half oktober, nog steeds geen kasten; door de actie was de voorraad op en zou het langer duren. Ok, kan ik mee leven, is vervelend maar kunnen zij ook niets aan veranderen. Meneer uit de winkel kon mij garanderen dat ze wel weer binnen zouden komen, zover hij kon zien eerste week van november. Dan moest ik er maar een week bij optellen en zouden ze dus de tweede week van november binnen zijn. Vervelend, maar dit werd netjes gecompenseerd dat ik deze 2 dan gratis thuisbezorgd zou krijgen.



Eerste week van november ging voorbij, tweede ook, niks gehoord. Weer zelf moeten bellen hoe het zat. Wat blijkt; kasten zijn niet meer leverbaar en zullen ook niet meer komen. Geven me 2 opties. Optie 1: Ik mag de tv kast terugbrengen en krijg mijn geld terug, maar zit dus zonder kasten. Optie 2: We krijgen een fikse korting (blijft er nog 160 euro per kast over) en ik krijg dan 2 showmodellen uit de winkel. Echter moeten die dan wel ergens anders vandaan komen en dat vervoer moet ik betalen. Daar was ik het al niet mee eens, hoofdkantoor gebeld; Jysk draait voor die vervoerskosten op. Oke, dan wil ik het wel overwegen. Er werd ons al gezegd dat als ze dan geleverd zijn ze er niets meer mee kunnen doen, waren we ook mee akkoord. Mijn vriend is vandaag dus naar de showmodel kast gaan kijken, een uur rijden, wat blijkt.... beschadigd, en niet een beetje. Precies in het zicht zit een deuk van zeker 2 cm. Daar gaan we dus niet mee akkoord, vind het schandalig dat ze die kast dan nog aan je proberen te verkopen.



Verder zijn er geen opties, dan maar alles teruggeven. En dan heb ik dus al die tijd gewacht op niks.... Ik weet even niet meer hoe of wat, wat zouden jullie doen? TV kast terug en van voor af aan beginnen? Tv kast houden en er een andere bij zoeken? Verder zoeken naar andere showmodellen? Ik vind het vooral belachelijk dat de winkel hier zo'n nonchalante houding over heeft: 'Dan maar geen kast' en dat ik er constant zelf achteraan heb gemoeten. Niet 1 keer hebben ze ons gebeld om te laten weten hoe het zat, en dan ben ik niet eens ongeduldig geweest en heb ik netjes alle 'deadlines' afgewacht.



Kasten genoeg zou je zeggen, maar dat is in de kleur die wij willen nogal lastig voor een beetje een redelijk budget helaas.
Alle reacties Link kopieren
Als iets op is is het op. Ze hebben alternatieven geboden dus wat wil je nou?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Zou het terugbrengen en naar IKEA gaan.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
En haal de naam van de winkel uit je op.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Terugbrengen.

Wat een klotezaak die Jysk.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig was ik vandaag in de Jysk. Wat een ongelofelijke lelijke meuk hebben ze daar!

Vooral het meubilair ziet er goedkoop uit en dat is het ook.

Wees blij dat je die verschrikkelijke spullen niet in je huis krijgt!

Als ik jou was, zou ik gaan sparen voor mooie meubels.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 25 november 2015 @ 17:43:

En haal de naam van de winkel uit je op.



Nou bij deze.

Ik wil verder niks; ik vraag me af wat anderen zouden doen. Terugbrengen zo te lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 25 november 2015 @ 17:43:

En haal de naam van de winkel uit je op.Waarom?
Terugbrengen en naar een fatsoenlijke winkel gaan. Niet eentje met zoveel meuk en slechte service.
Alle reacties Link kopieren
Je doet moeilijk. Terug met die handel en wat anders kopen. Als je service wil moet je niet daar kopen.
Ik vind het trouwens wel knap dat je iets moois bij Jysk hebt gevonden 😁
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de kast die je al hebt terugbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je op MP nog beter zal slagen
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 25 november 2015 @ 17:52:

Ik vind het trouwens wel knap dat je iets moois bij Jysk hebt gevonden 😁Inderdaad. Het lijkt me nog lagere kwaliteit dan IKEA.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 25 november 2015 @ 17:45:

Toevallig was ik vandaag in de Jysk. Wat een ongelofelijke lelijke meuk hebben ze daar!

Vooral het meubilair ziet er goedkoop uit en dat is het ook.

Wees blij dat je die verschrikkelijke spullen niet in je huis krijgt!

Als ik jou was, zou ik gaan sparen voor mooie meubels.Das een kwestie van smaak he, het meeste daar vind ik ook meuk; maar deze toevallig niet. En ik denk niet de prijs uit moet maken of iets mooi is. Ik kan zonder sparen (dat geluk heb ik dan) en dure kast kopen, maar dan nog kan het meuk zijn
quote:Ypod schreef op 25 november 2015 @ 18:01:

[...]





Das een kwestie van smaak he, het meeste daar vind ik ook meuk; maar deze toevallig niet. En ik denk niet de prijs uit moet maken of iets mooi is. Ik kan zonder sparen (dat geluk heb ik dan) en dure kast kopen, maar dan nog kan het meuk zijn

Klopt, maar voor die prijs moet je dus duidelijk vooral geen service verwachten.



Ik zou alles terugbrengen en ergens anders iets kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 25 november 2015 @ 18:08:

[...]



Klopt, maar voor die prijs moet je dus duidelijk vooral geen service verwachten.



Ik zou alles terugbrengen en ergens anders iets kopen.



Ja daar heb je zeker een punt. Maar dan nog denk ik; goh wel menselijk om even iets te laten weten, maar das vooral omdat ik het gewoon vervelend vind al zo lang zonder kast te zitten. Denk dat dat hem ook gaat worden inderdaad, op zoek naar iets anders .



Bedankt iedereen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de tv-kast terugbrengen en opnieuw beginnen. De medewerkers die je gesproken hebt, konden trouwens waarschijnlijk ook niet weten dat het showmodel beschadigd is. Het is niet netjes, maar het is niets persoonlijks natuurlijk.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:perzika schreef op 25 november 2015 @ 18:13:

Ik zou de tv-kast terugbrengen en opnieuw beginnen. De medewerkers die je gesproken hebt, konden trouwens waarschijnlijk ook niet weten dat het showmodel beschadigd is. Het is niet netjes, maar het is niets persoonlijks natuurlijk.



Nee klopt, ik ben ook altijd heel netjes geweest. Echter is het wel zo dat de verkoper uit de andere winkel aangaf dat de beschadiging was doorgegeven naar het filiaal die dit regelt. Maar zij hebben dat dus niet tegen ons gemeld, vooral dat vond ik niet netjes.



Maargoed keus is gemaakt. Kast mag terug.

Dat wordt shoppen. Iemand een tip voor een strakke witte hoogglans kast zonder al te veel poespas?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ypod schreef op 25 november 2015 @ 18:24:

[...]





Nee klopt, ik ben ook altijd heel netjes geweest. Echter is het wel zo dat de verkoper uit de andere winkel aangaf dat de beschadiging was doorgegeven naar het filiaal die dit regelt. Maar zij hebben dat dus niet tegen ons gemeld, vooral dat vond ik niet netjes.



Maargoed keus is gemaakt. Kast mag terug.

Dat wordt shoppen. Iemand een tip voor een strakke witte hoogglans kast zonder al te veel poespas? IKEA. Voor die prijs zou ik zekerbij de IKEA langsgaan en kijken of het je smaak is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alles lekker op laten halen tegen contante terugbetaling aan jou van de aankoopprijs.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ikea is zo goed als allemaal wit hout, qua woonkamerkasten dan toch. Was de eerste winkel waar we (uiteraard) zijn wezen kijken.



Het hoeft overigens niet 'die prijs' te zijn. Die 160 euro is natuurlijk belachelijk weinig voor een fatsoenlijke kast, dat weet ik; dat was de fikse korting BOVENOP de aktieprijs. Nieuw waren ze rond de 400 meen ik me te herinneren
Ikea inderdaad:



http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80227797/



http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60300656/
Hoogglans meubels bij Yisk gezien. Alleen al van het ernaar kijken vielen er stukjes lak af. Zaten best leuke dingen bij, echter ik kreeg de kriebels van de staat van de showmodellen. Dat beloofde niet veel goeds. Ik denk dus dat je god mag danken dat deze winkel je onbewust beschermt tegen een miskoop. Want eenmaal die meubels in huis met krassen en hoekjes eraf zul jij niet genieten van je nieuwe meubeltjes.



En van mij hoeft echt niets duur te zijn. Je hoeft geen designwinkels te bezoeken om te slagen. Maar Yisk vond ik echt uitermate slecht ogen qua meubilair, zeker de hoogglans meubels.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ypod schreef op 25 november 2015 @ 18:30:

Ikea is zo goed als allemaal wit hout, qua woonkamerkasten dan toch. Was de eerste winkel waar we (uiteraard) zijn wezen kijken.



Het hoeft overigens niet 'die prijs' te zijn. Die 160 euro is natuurlijk belachelijk weinig voor een fatsoenlijke kast, dat weet ik; dat was de fikse korting BOVENOP de aktieprijs. Nieuw waren ze rond de 400 meen ik me te herinnerenNee IKEA heeft ook hoogglans, anders had ik de tip niet gegeven he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven