wat voor het slaapkamerraam?

08-02-2016 14:24 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan ons helpen? Wij hebben nu een paar jaar een verduisterend rolgordijn in de slaapkamer. Inmiddels ziet het er niet meer uit, want het weer is er ingekomen en daarnaast kruipen er graag spinnen tussen de rol, waardoor het rolgordijn inmiddels ook bevlekt is. Om deze redenen wil ik absoluut nooit meer een rolgordijn. Maar wat dan? Kosten spelen niet echt een rol, wel dat het de kamer moet verduisteren, dat we het raam makkelijk open en dicht kunnen doen (dat lijkt me dus weer meer een gedoe met jaloezieen) en dat niet snel het weer er in kan komen. Misschien zijn er ook nog andere opties waar we nog niet aan hebben gedacht?
Alle reacties Link kopieren
Rolluiken aan de buitenkant en dan je kun het aan de binnenkant af met een normaal gordijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop eigenlijk met dezelfde gedachtegang en ben momenteel aan het kijken wat de mogelijkheden zijn voor shutters. Ook omdat onze ramen op de slaapkamer ongezellig groot zijn en we meer sfeer willen creëren. Maar ik ben ook benieuwd naar ander opties dus lees mee
Dansen is leuker dan lopen
Alle reacties Link kopieren
oh ja en het liefst natuurlijk dat het een beetje leuk staat en dat het wel kan doortochten. Om die reden valt een rolluik aan de buitenkant denk ik af groenebroek, maar bedankt voor het meedenken!
Verduisterende gordijnen?
Alle reacties Link kopieren
O bij rolluiken kan het gewoon doortochten hoor!

En de luiken kunnen natuurlijk ook nog helemaal omhoog.
Alle reacties Link kopieren
Vouwgordijnen? Ik ben ook op zoek, niet alleen voor de slaapkamer maar ook voor de woonkamer. Ik kom telkens een advertentie tegen van Veneta, nooit van gehoord maar ik ga één dezer dagen wel prijzen vergelijken met die van hen, Hema, Leen Bakker of weet ik veel. Google brengt wel uitkomst.
verba volant, scripta manent.
Rolluiken aan de buitenzijde die ik eigenlijk vreselijk vind, maar eerlijk is eerlijk: het houdt bij extreme temperaturen wel heel goed de hitte/kou uit het huis. Aan de binnenzijde gewone witte gordijnen van een lichte stof, geen verduisterende maar wel dik genoeg zodat je je overdag in de slaapkamer bijv kunt omkleden zonder meteen een rolluik omlaag te moeten laten.
Rolluiken... Tsja, ik vind het vreselijk lelijke dingen voor angstige mensen die je bovendien een oogesloten gevoel geven. Onze acherburen hebben ze en het ziet er zó wantrouwig en boos uit. Maar ja, dat is een kwestie ban smaak.

Waarom niet gewoon dikgevoerde gordijnen? Houden licht tegen, maar met klein kiertje ertussen komt er toch frisse lucht binnen. Je hebt trouwens ook speciale rolgordijnen voor vochtige kamers, waar het weer niet in gaat zitten. Maar die houden vast de spinnen niet tegen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 08 februari 2016 @ 14:57:

Rolluiken... Tsja, ik vind het vreselijk lelijke dingen voor angstige mensen die je bovendien een oogesloten gevoel geven. Onze acherburen hebben ze en het ziet er zó wantrouwig en boos uit. Maar ja, dat is een kwestie ban smaak.

Waarom niet gewoon dikgevoerde gordijnen? Houden licht tegen, maar met klein kiertje ertussen komt er toch frisse lucht binnen. Je hebt trouwens ook speciale rolgordijnen voor vochtige kamers, waar het weer niet in gaat zitten. Maar die houden vast de spinnen niet tegen!

O wij zijn niet angstig hoor!

Man draait om de week nachtdiensten dus dan moet het echt donker zijn in de slaapkamer. Alleen met rolluiken en een normaal gordijn is het nu overdag echt lekker donker. Hebben ook alleen maar op de bovenverdieping rolluiken, beneden niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben verduisteringsgordijnen van de Hema in alle slaapkamers. Hangen nu zo'n 12 jaar en zien er nog uit als nieuw.
Alle reacties Link kopieren
Als het alleen om zonwering gaat kan dat het best aan de buitenkant zitten, dat houdt meer warmte tegen dan zonwering aan de binnenkant. Rolluiken zijn hier geen optie, shutters ook niet. Ik twijfel tussen paneelgordijnen en vouwgordijnen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 08 februari 2016 @ 14:37:

Rolluiken aan de buitenzijde die ik eigenlijk vreselijk vind, maar eerlijk is eerlijk: het houdt bij extreme temperaturen wel heel goed de hitte/kou uit het huis. Aan de binnenzijde gewone witte gordijnen van een lichte stof, geen verduisterende maar wel dik genoeg zodat je je overdag in de slaapkamer bijv kunt omkleden zonder meteen een rolluik omlaag te moeten laten.Vind ik ook, ze zijn inderdaad lelijk, maar zo goed om kou, warmte en licht tegen te houden. Degene die een mooie variant dat even goed werkt uitvindt, die wordt stinkend rijk.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb plissés. Die zijn er ook verduisterend
quote:poldervrouw schreef op 08 februari 2016 @ 16:17:

Ik heb plissés. Die zijn er ook verduisterend



Hier idem, ik vind ze erg prettig en handig werken en daarnaast ook echt mooi, met een verduisterende stof.

Met een draai-kiepraam werkt het prima.

Ik heb nog geen spinnen oid er tussen kunnen vinden, maar met het optrekken van de plisse's kan er natuurlijk wel iets tussenkomen.



Overal in huis hebben we plisse's en die eenheid vind ik zelf erg mooi moet ik zeggen.
kun je een rolgordijn niet eraf halen (losklikken) en het stof in de was doen?

Of weken in bad om de vlekken eruit te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
in de was doen is niet echt een optie. Ik heb even naar plisses zitten kijken en dat ziet er ook mooi uit. Shutters hebben we zelf in de woonkamer en die vind ik ook heel mooi, maar dan ben je wel echt meteen een heleboel geld kwijt. Vouwgordijnen vind ik ook een goede optie.
Alle reacties Link kopieren
Duettes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Azuri29 schreef op 08 februari 2016 @ 23:09:

Duettes.Wat zijn dat? Die dingen met een soort dubbele plooien waar lucht tussen zit?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Azuri29 schreef op 08 februari 2016 @ 23:09:

Duettes.ja dat is ook mooi!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben verduisterende gordijnen van Ikea. Komt echt geen licht doorheen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven