Wat voor vloer in de kinderslaapkamers?

18-01-2017 11:49 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_319909 wijzigde dit bericht op 26-01-2017 21:33
Reden: Herkennen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet zo snel voor vloerbedekking gaan i.v.m. allergieen en vlekken. Ik heb zelf laminaat in de slaapkamers.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
in ieder geval een dragende. verder maakt niet uit
Iets wat makkelijk schoon te maken is .

Ik zou voor laminaat gaan.
Hier laminaat met een vloerkleed bij de commode
Wij nemen laminaat in jet volgende huis.



En op dat soort tegels zie je wel veel. Maar mijn schoonzus heeft ze en zegt dat swiffer en twee keer per week dweilen echt te doen is.
Hout. Of laminaat, als je dat mooi vindt. In ieder geval alles behalve vloerbedekking.
quote:Het-groepje schreef op 18 januari 2017 @ 11:52:

Wij nemen laminaat in jet volgende huis.



En op dat soort tegels zie je wel veel. Maar mijn schoonzus heeft ze en zegt dat swiffer en twee keer per week dweilen echt te doen is.Twee keer per week dweilen?
Alle reacties Link kopieren
Laminaat of pvc.

Geen vloerbedekking.
Hier ook laminaat in de kinderkamers. Ik vind het ideaal. Andere opties zouden (voor mij) hout of novilon zijn. Zeker geen vloerbedekking.
Alle reacties Link kopieren
Laminaat of pvc inderdaad. Kijk bij beide wel een beetje naar de kwaliteit/demping etc.
Wij hebben boven ook laminaat en ik vind het ideaal. Vloerbedekking zou ik niet eens willen als ik hem gratis zou krijgen.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_319909 wijzigde dit bericht op 26-01-2017 21:44
Reden: Herkennen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een harde vloer is makkelijk schoon te houden, maar ik vind dat altijd enorm gehorig. Vloerbedekking dempt de stappen die je zet een beetje. Net als bij trappen, mooi hout is mooi, maar qua geluid zou ik dan toch liever vloerbedekking pakken denk ik. Dus ook voor de slaapkamers.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, bij mijn ouders thuis hebben we altijd vloerbedekking gehad en dat is nooit een probleem geweest met vlekken. De problemen kwamen pas toen ik mijn haren ging verven en er regelmatig een klonter op de grond viel, maar toen was ik al 14. Dus om vloerbedekking niet te doen door kleine kinderen, is in mijn ervaring onnodig.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een donkere tegelvloer: erg mooi. Maar je ziet er echt alles op. Twee keer per week dweilen is geen overbodige luxe of accepteren dat het er niet altijd schoon uitziet. Wij hebben ook nog twee knaagdieren, dus er zwerft regelmatig hooi of zaagsel door de kamer. Dat zie je heel goed.



En voor de slaapkamers: Laminaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor het eerst in 1 van de kinderkamers vloerbedekking.

Grote jongens kamer dus donker grijs, vlekbestendig.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vind.

Lekker warm, goed dempend en je ziet er niks op.

Met schoenen mogen ze niet naar boven dat scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Oh vloerbedekking was al afgeschreven lees ik nu net...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een vloer van leisteen gehad, antraciet dus, en heel mooi. Je zag er niet zoveel op. Dat zou dus een optie kunnen zijn. Maarrr.... als je er iets op laat vallen als appelmoes of zo, geeft dat heel snel een rare lichte vlek die er niet meer uit gaat. Was dus ook niet echt ideaal, al gebeurde het niet zo vaak.



Boven zou ik zelf het liefste hout willen, of laminaat of pvc.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de afkeer tegen vloerbedekking niet? Veel warmer en voor het geluid ook prima.



Maar goed, wij hebben vurenhout op de vloeren van de kinderkamers en gaat prima. Op de trap en halletjes boven wel vloerbedekking trouwens. Laminaat en pvc vind ik persoonlijk niet mooi.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben boven laminaat en ik neem het nooit meer (het si dat het zo´n gedoe is om het weg te halen...)

Ik vind het toch te koud en te kil, zou nu Marmoleum kiezen.
Alle reacties Link kopieren
tegelvloer zonder vloerverwarming? NIET doen!!
Alle reacties Link kopieren
wij hebben laminaat en toen ze nog klein waren hadden we er een speelkleed op liggen.. Ze speelden overigens meestal beneden waar we ook kleden hadden.. Ik hou niet van vloerbedekking.. yuk..



Onze volgende vloer wordt pvc
Alle reacties Link kopieren
Ik vind tapijt op zich prima, wij hadden vroeger thuis boven ook tapijt. Lekker warm en niet gehorig. In mijn huidige huis zat hoogpolig tapijt boven, dat is er wel uitgegaan, maar meer omdat het lelijk was en het niet handig met de vloerverwarming is.

Zelf zou ik niet kiezen voor laminaat, ja het is makkelijk, maar ook gehorig en koud. Dan zou ik eerder voor pvc of linolium of zo gaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joy2000 schreef op 18 januari 2017 @ 12:03:

Bedankt voor de reacties! Laminaat is populair lees ik. PVC is ook wel mooi. Vloerbedekking is echt geen optie. Ik dweil nu ook 3 keer in de week, soms elke dag. Met kleine kinderen, blijf je toch wel bezig. Ik vergeet de trap helemaal, hebben jullie die ook laten bekleden met iets? Iets van anti-slip zou wel handig zijn.





onze trap heeft anti slip strips ingefreesd.. verder gewoon goed in de verf



zo dus



https://www.google.nl/url ... 5tDA&ust=1484825555111572

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven