wat werkt lang tegen teken bij poes

29-04-2016 11:36 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het eigenlijk al, wat werkt lang(er) tegen teken bij een poes?

We hebben nu pipetjes die je in de nek druppelt. Deze werken 2 weken tegen teken en 6 weken tegen vlooien. Vlooien heeft poes niet, maar van teken krijgt ze enorme wonden. Deze pipetjes mag je pas na 4 weken herhalen, terwijl ze dus voor teken al na 2 weken zijn uitgewerkt.

De dierenwinkel adviseerde een nieuw soort anti tekenbandje, (halsband) maar ze heeft twee keer eerder een halsbandje omgehad en toen heeft ze zich bijna gewurgd doordat ze vast bleef zitten. (We hebben nogal een wilde poes... )



wie weet een wondermiddel ?
Alle reacties Link kopieren
ik lees mee. hier een kater met soms enorme teken..
Broadline werkt beter/langer dan frontline schijnt.

En je hebt een seresto tekenband. Deze breekt als hij onder spanning komt te staan, dus wurgen zal niet lukken. Maar wel een duur grapje als ze deze snel kwijt zou raken.

Verder zijn er geen middelen voor teken, omdat de stof die bij honden goed werkt, bij katten heel giftig is.
Alle reacties Link kopieren
In principe halen katten de meeste teken zelf weg. Alleen kunnen ze niet bij teken in de nek. Ik controleer rit ongeveer om de dag (als we knuffelen) en haal ze dan weg met een tangetje. Meestal zijn ze dan niet zo groot.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Broadline ja! Meest geadviseerde middel bij ons op de praktijk.
Frontline werkt niet goed en wordt al jaren door dierenartsen afgeraden.



Ik gebruik voor mijn katten Stronghold, maar misschien is dat middel inmiddels ook wel achterhaald. Tegen vlooien werkt het goed, of het tegen teken werkt weer ik niet eens... Slecht!

Ik wist niet eens dat er middelen tegen teken zijn!
Alle reacties Link kopieren
Advantix kat.

Helemaal waterdicht wordt het nooit. Maar hierdoor toch stukken minder
quote:rozebriefpapier schreef op 29 april 2016 @ 12:06:

Frontline werkt niet goed en wordt al jaren door dierenartsen afgeraden.



Ik gebruik voor mijn katten Stronghold, maar misschien is dat middel inmiddels ook wel achterhaald. Tegen vlooien werkt het goed, of het tegen teken werkt weer ik niet eens... Slecht!

Ik wist niet eens dat er middelen tegen teken zijn!





Stronghold kan je niet meer zomaar kopen, alleen nog maar bij de dierenartsen. Werkt juist heel goed bij beiden.



Misschien nog wel online, dat weet ik niet. Maar niet te koop bij de winkels.
Alle reacties Link kopieren
Misschien DA vragen maar die prijst misschien iets aan dat vooral zijn eigen portemonee helpt.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
stronghold
Stronghold kan je ook niet meer online kopen, alleen bij de dierenarts.
quote:Goede-Fee schreef op 29 april 2016 @ 12:34:

[...]





Stronghold kan je niet meer zomaar kopen, alleen nog maar bij de dierenartsen. Werkt juist heel goed bij beiden.



Misschien nog wel online, dat weet ik niet. Maar niet te koop bij de winkels.Ik haal het ook altijd bij de dierenarts. Gewoon zeggen dat je een pakje vlooienmiddel wilt.
Alle reacties Link kopieren
De buitendeur en het kattenluik dicht houden wanneer de poes eenmaal binnen is.



Dan weet je ook zeker dat je buren geen last hebben van jouw HUISdieren.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren


wel efficient tegen teken natuurlijk, maar mijn lieve poezels mogen overal komen. Dat verdienen ze tenslotte
Alle reacties Link kopieren
quote:little_angel89 schreef op 29 april 2016 @ 12:26:

Advantix kat.

Helemaal waterdicht wordt het nooit. Maar hierdoor toch stukken minderOke wacht even! Advantix is voor honden en zeer toxisch voor katten. Advantage is voor katten maar werkt niet tegen teken. Seresto band werkt wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elandic schreef op 29 april 2016 @ 15:10:

[...]





Oke wacht even! Advantix is voor honden en zeer toxisch voor katten. Advantage is voor katten maar werkt niet tegen teken. Seresto band werkt wel.

Staat er ook bij he. De kattenvariant.

Hier dus goede resultaten.

Seresto is leuk. Maar als jij een steuiner hebt die vast hangt dan wil je er geen bandjes meer om. Valt die dus ook af
quote:Bitje93 schreef op 29 april 2016 @ 14:01:

De buitendeur en het kattenluik dicht houden wanneer de poes eenmaal binnen is.



Dan weet je ook zeker dat je buren geen last hebben van jouw HUISdieren.Gelukkig hebben jouw buren vast geen last van andere mensen hun katten, zwerfkatten en andere dieren. Iets met: eigen verantwoordelijkheid en niet alles afschuiven op iemand anders.
quote:little_angel89 schreef op 29 april 2016 @ 15:40:

[...]



Staat er ook bij he. De kattenvariant.

Hier dus goede resultaten.

Seresto is leuk. Maar als jij een steuiner hebt die vast hangt dan wil je er geen bandjes meer om. Valt die dus ook af





Advantix voor katten bestaat niet! Absoluut niet gebruiken, in advantix zit oa permethrin, dit is dodelijk voor katten!

Advantage voor katten bestaat wel, maar dit werkt niet tegen teken.

Als je advantage gebruikt en je kat heeft nooit teken, dan zal hij waarschijnlijk niet in gebieden komen met teken.
Alle reacties Link kopieren
quote:haedor schreef op 30 april 2016 @ 00:17:

[...]





Advantix voor katten bestaat niet! Absoluut niet gebruiken, in advantix zit oa permethrin, dit is dodelijk voor katten!

Advantage voor katten bestaat wel, maar dit werkt niet tegen teken.

Als je advantage gebruikt en je kat heeft nooit teken, dan zal hij waarschijnlijk niet in gebieden komen met teken.



Letterlijk wat ik wilde reageren, dankjewel!



Dit is dus waarom je de dierenarts moet bellen met dit soort vragen, en niet jan en alleman op een forum.
Alle reacties Link kopieren
Hier draagt eentje de serestaband. De andere twee een band van de Action en regelmatig pipetjes van de Aldi.

De eerste kat is aantrekkelijker voor de bijters dan de andere twee.

En verder is het hier iedere dag tekencontrole. Daar komen ze gewoon voor bij me zitten. (Ik woon in het bos en deze winter bleven de teken gewoon leven en op de katten klimmen. )
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven