waterverbruik per jaar; wat is normaal?

30-07-2010 08:33 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb net de meterstand doorgegeven van mijn waterverbruik. Nu krijg ik de melding dat ik meer heb verbruikt dan vorig jaar. Nu is mijn vraag; wat is jullie verbruik geweest het afgelopen jaar? Mijne is 134m3. (heb een eenpersoonshuishouden)
Alle reacties Link kopieren
Wauw, dat vind ik veel. Hier ongeveer 60m3, 3-persoons huishouden. Dat is wel minder dan gemiddeld.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt wat normaal is... Het hangt er helemaal vanaf hoe je water verbruikt natuurlijk n jouw huishouden. Als je iedere dag in bad ligt, of 1 keer per week een douche neemt, dat scheelt nogal op jaarbasis.

Ik weet dat ik in mijn eenpersoonshuishouden ook een behoorlijke waterverbruiker ben.

Sowieso drink ik al veel water, koffie en thee en ik douche 1 à 2 keer per dag. Ook was ik veel en heb ik een vaatwasser. In de zomer krijgen de planten op mijn balkon ook iedere dag een flinke plons water.
Alle reacties Link kopieren
Hier 70 m3 voor 2 persoonshuishouden, normaal had ik 60 maar vorig jaar heb ik bijna non-stop in bad liggen dobberen tijdens mijn zwangerschap
134 kuub is een vrij fors verbruik, voor een persoon, behalve als je regelmatig een bad laat vollopen.
Alle reacties Link kopieren
Hier zitten we tussen de 80 en 90 m3 voor 2 personen. We drinken veel water en vriend laat altijd de kraan open staan tijdens het tanden poetsen Ik zeg er ook steeds wat van maar ja, ik ben er niet altijd bij he...
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Alle reacties Link kopieren
Iets meer dan een m3 per week had ik voor een eenpersoonshuishouden, 55 of 60 of zo. 134m3 is heel veel als je alleen woont, heb je de standen goed ingevuld?
Alle reacties Link kopieren
Is vorig jaar het verbruik geschat? Dan kan het zijn dat het toen te laag geschat is waardoor je nu een hoog verbruik lijkt te hebben.



Als het verbruik geschat is kun je dat terugvinden op de eindafrekening.



134m3 is erg veel voor 1 persoon. Wij doen niet zuinig met water, maar halen dat niet met z'n 2-en.
Alle reacties Link kopieren
Wij 80 kuub voor het 1e jaar. Dit jaar zal het wel wat meer zijn ivm tuin.



situatie:

2 personen

vaatwasser

wachmachine

zo'n 180m2 wat gesproeid moet worden



Is die 134 niet voor 2 jaar?

Ik weet dat de vitens een 1pers huishouden op 50m3 per jaar inschat. 2pers op 100m3
Alle reacties Link kopieren
quote:Gebakkie schreef op 30 juli 2010 @ 08:53:

We drinken veel water en vriend laat altijd de kraan open staan tIk denk dat het waterdrinken werkelijk een marginaal verbruik oplevert. Voordat je een kuub heb weggedronken Dat is in een jaar 3 liter water drinken per dag.
Alle reacties Link kopieren
Zou de meterstanden even controleren. En controleren of je geen lekkage hebt en of de watermeter doorloopt als je geen water verbruikt? Buitenkraantje wel afgesloten tijdens de winter?
Alle reacties Link kopieren
Hier ongeveer 120 m2 per jaar voor 2 personen. Dat is te zien aan de andere reacties ook al vrij veel. Vriend doucht vrij lang, ik wat korter maar wel vaker 2x op een dag (als ik 's avonds gesport heb).
Hoe kun je dit nou vergelijken met wat een ander verbruikt? De een is de hele dag thuis, de ander de hele dag op pad. Hoevele personen wonen er in het gezin, heb je ene bad of een douche, heb je een tuin die gesproeid moet worden, was je je auto voor de deur etc etc...
Alle reacties Link kopieren
@Misschicken, ben ik gedeeltelijk met je eens. In de openenings post staat dat het een eenpersoonshuishouden betreft. En dan is 134 m3 gewoon heel erg veel.



Dat redden wij zelfs met z'n 2-en niet, terwijl de gehele dag thuis zijn, een ruime tuin hebben een groot bad e.d.. En echt niet zuinig zijn met water.
Alle reacties Link kopieren
Heb het even opgezocht, ik gebruik 64m3 per jaar in mijn eentje.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in mijn eentje, douche dagelijks (zomers soms 2 x per dag), vaatwasser, tuin die zomers water nodig heeft, en 3-4 wasmachines per week.

Heb net de afrekening gehad van het afgelopen jaar en verbruikte 55 m3 (en kreeg ¤ 9,50 terug )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook even opgezocht; wij verbruikten vorig jaar 35 kuub met z'n tweeën (en zes konijnen). We douchen heel kort, hebben een zuinige wasmachine die hooguit 1 of 2 keer per week aangaat, geen vaatwasser, een spaarspoelknop op het toilet. Wel drinken we veel kraanwater (zowel wijzelf als de konijnen), maar dat tikt niet echt aan. 134 m3 voor een eenpersoonshuishouden vind ik echt heel veel.
Alle reacties Link kopieren
159 m3 voor 3 personen
Alle reacties Link kopieren
180 M3 voor 6 personen, met een groot bad die 2 keer per week gevuld wordt, 3 dochters die dagelijks onder de douche vandaan gesleurd moeten worden, omdat ze daar na verloop van tijd blijven logeren, tuin die af en toe een paar uur besproeid wordt en een groot aquarium die vaak bijgevuld moet worden.

Vaat en wasmachine die dagelijks draaien.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
2 Personen, geen vaatwasser, geen bad, beide dagelijks douchen.

Jaren lang zo'n 95 kuub per jaar. Toen een nieuwe wasmachine gekocht en opeens het jaar erna maar 63 kuub gebruikt. Het jaar erna ook. Nu een vaatwasser gekocht, ben dus heel benieuwd wat het verbruikt word.
Alle reacties Link kopieren
Ik (ook een 1-persoons huishouden) verbruik ongeveer 35 m³ per jaar. Ik houd de meterstanden vrijwel elke maand bij.
Alle reacties Link kopieren
bij mij is het waterverbruik geschat op 131 (!!) - 1nspersoonshuishouden

vorig jaar dacht ik van , ach zal wel , mijn meterkast was toen ook stuk , vandaar de schatting, maar nu ik bijna een jaar verder ben zie ik dat ikdie 131 nieteens haal in een jaar, ik hoop dat ik mn geld terug krijg!!
Alle reacties Link kopieren
als ik de reacties hierzo lees dan schrik ik wel. Ik ga elke dag onder de douche, draai 3 wasjes per week, in de zomer word de tuin besproeid en heb geen vaatwasser. Dus ik verbruik niks meer dan jullie. Ik ga het eens per week bijhouden wat ik verbruik.
Weet iemand ook wat je ongeveer betaalt per maand? Bij mn huurhuis zat het in de huur, maar nu moet ik het los betalen en heb geen idee wat het nou ongeveer kost??
Alle reacties Link kopieren
@emaille: Dat ligt dus aan je verbruik. Ik betaal ¤12,-- per maand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven