wc poetsen

13-08-2013 20:20 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoe poetsen jullie nou je wc?met wat voor schoonmaakmiddel? doen jullie meerdere wc met 1 doekje of pak je voor iedere wc een nieuw schoon doekje??
Alle reacties Link kopieren
Met een sopje van allesreiniger. Binnenkant van de pot met bleek of wc eend. Maak maar één wc per keer schoon. Hierna gaat doekje in de was.
Alle reacties Link kopieren
Een paar van die hygiënische doekjes en wat wc-eend in de pot.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 13 augustus 2013 @ 20:25:

Een paar van die hygiënische doekjes en wat wc-eend in de pot.Dit dus!
Alle reacties Link kopieren
Wc-eend in de pot, even schrobben, pot en bril afnemen met van die Glorix-doekjes, vloer ook, en regelmatig de tegels afnemen. Oh en daarna bleek in de pot.
such reply. wow.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 13 augustus 2013 @ 20:25:

Een paar van die hygiënische doekjes en wat wc-eend in de pot.Zo doe ik het ook. De ander 5 wc's ook op dezelfde manier.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Binnenkant wc met dikbleek van de AH, sopje met bleu wonder, pot en bril etc inspuiten met spray bleu wonder en schoonmaken.



Eerder de deurklink, wcrolhouder, tegeltjes, bovenkant, wc, doortrekknop. Dan de brildeksel, zitbril en tot slot de pot zelf.



En dweilen natuurlijk. Wekelijks.



Tussendoor met dikbleek en hygienedoekjes.
Chloor. Daarna doortrekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik spuit wc-eend/glorix oid onder de rand. Dan sproei ik even rond met badkamerreiniger; bril, deksel etc. Dat neem ik daarna af met toiletpapier, lekker meteen weg de wc in. Dan spoel ik door en is de wc weer fris
Ik heb maar 1 toilet, in mijn piepkleine badkamer. Daarom doe ik altijd eerst het plankje en de wasbak, is dat ook maar klaar. Voor alles gebruik ik azijn, wat verdund met water in een plantenspuit, easy de peasy. Ook voor de binnenkant van de toiletpot dus, dat borstel ik nog even door. Toilet zelf doe ik altijd pas na handgrepen, doortrekknop e.d., als allerlaatst.
Ghloor en ook van de doekjes hier. En dweilen.

1 keer per week. Behalve als ik bezoek heb gehad, dan maak ik ook weer even schoon.
Alle reacties Link kopieren




Zo doe ik het doorgaans
Alle reacties Link kopieren
Dagelijkse poetsbeurt is wat bleek/wc reiniger in de pot en de rest afnemen met een sopje Dettol of allesreiniger. Om de neus te foppen een beetje chloor of Dettol in de wc-borstel houder. Twee keer in de week wordt de wc grondig gepoetst, dat wil zeggen eerst alles met allesreiniger (wasbak, deur en deurklink, tegeltjes achter wc, vloer, bril, pot, etc.) daarna alles met chloor.



Ik gebruik minstens drie doekjes om te soppen tijdens het echte poetsen, plus een theedoek om alles na te drogen. Tijdens dagelijkse schoonmaak twee of zo. Maar ik heb echt driehonderd van die gele vaatdoekjes, pak makkelijk drie vier doekjes per keer mee en gooi ze net zo hard weer in de was.
Alle reacties Link kopieren
soms ook zo:

Alle reacties Link kopieren
..en eens in de maand krijgt de plee een echt goede beurt





Alle reacties Link kopieren
Hahahaha hangmat!



Naast hygiënische doekjes en spuitflaconnen en vloerdoekjes en keukenpapier doe ik 2x per week 2 kunstgebitreinigingstabletten in de pot, nachtje laten weken, heerlijk fris daarna!
Leuke beurt! hahaha.



hier 1 keer per week een grote beurt. Eerst stofzuigen, dan deuren, klinken, plankje met sop afnemen en afdrogen. Dan met sop (en een ander doekje) de pot aan de buitenkant en de deksel/bril poetsen en als laatste de binnenkant van de pot met wc eend schrobben. O ja, dan nog de vloer dweilen..



Verder elke dag wel een keer met wc eend door de pot en met wc papier en sopje de bril.
Alle reacties Link kopieren
quote:gelderka schreef op 13 augustus 2013 @ 21:18:

Ik hoop dat jullie die 'handige' doekjes niet door het toilet spoelen.Nee hoor mam.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Met een sprayfles en een wc-borstel, zo'n ronde..
Alle reacties Link kopieren
quote:diy schreef op 13 augustus 2013 @ 20:53:

Dagelijkse poetsbeurt is wat bleek/wc reiniger in de pot en de rest afnemen met een sopje Dettol of allesreiniger. Om de neus te foppen een beetje chloor of Dettol in de wc-borstel houder. Twee keer in de week wordt de wc grondig gepoetst, dat wil zeggen eerst alles met allesreiniger (wasbak, deur en deurklink, tegeltjes achter wc, vloer, bril, pot, etc.) daarna alles met chloor.



Ik gebruik minstens drie doekjes om te soppen tijdens het echte poetsen, plus een theedoek om alles na te drogen. Tijdens dagelijkse schoonmaak twee of zo. Maar ik heb echt driehonderd van die gele vaatdoekjes, pak makkelijk drie vier doekjes per keer mee en gooi ze net zo hard weer in de was.



Ik lees het al: ik ben een viespeuk



Die doekjes die jij - en anderen - gebruiken en wassen, dat is neem ik aan niet met de rest van je normale was en op flink hoge temperatuur. Maar krijg je daar nou wel een machine van vol?
Waar zit de any-key?
Alle reacties Link kopieren
quote:Houston77007 schreef op 13 augustus 2013 @ 21:37:

[...]





Ik lees het al: ik ben een viespeuk



Die doekjes die jij - en anderen - gebruiken en wassen, dat is neem ik aan niet met de rest van je normale was en op flink hoge temperatuur. Maar krijg je daar nou wel een machine van vol?Als je er 300 hebt wel denk ik zo
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 13 augustus 2013 @ 20:25:

Een paar van die hygiënische doekjes en wat wc-eend in de pot.



Dat vind ik plakkerig worden, met die doekjes. Heb ze wel hoor, van Glorix, maar nee, geen fris resultaat. Moet toch echt even met heet water en wat allesreiniger, en bleek in de pot.



Microvezeldoekje daarna in de was, en ik gebruik alleen mijn blauwe doekjes voor de wc en badkamer. Eenmaal gewassen gaan ze dus niet op het aanrecht, maar enkel wc/badkamer.
Alle reacties Link kopieren
Pot leeg laten lopen, water afsluiten, pot losschroeven en op de stoep neerzetten, hogedrukreiniger uitrollen en dan 40 minuten spuiten.
Leven en beleven
Alle reacties Link kopieren
quote:watermanneke schreef op 13 augustus 2013 @ 22:06:

Pot leeg laten lopen, water afsluiten, pot losschroeven en op de stoep neerzetten, hogedrukreiniger uitrollen en dan 40 minuten spuiten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:watermanneke schreef op 13 augustus 2013 @ 22:06:

Pot leeg laten lopen, water afsluiten, pot losschroeven en op de stoep neerzetten, hogedrukreiniger uitrollen en dan 40 minuten spuiten.



Hé zo doe ik het ook altijd!



nee, ik doe de buitenkant met een sopje en bio allesreiniger, binnenkant met jif en een sponsje en dan giet ik er een plens azijn met etherische citroenolie in voor de frisse geur. (doe ook de wc zelf als laatste)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven