'We komen tussen acht en twaalf'

16-04-2015 08:17 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zit ik dan, op mijn vrije dag met een kop koffie het nieuws te kijken en het forum door te scannen. Heerlijk, een rustige ochtend!



Tussen 08.00 en 12.00 uur komt er een monteur langs om een apparaat in huis na te kijken. Iets wat fout is gegaan bij de installatie.

Uiteraard ben ik frisgedouched en aangekleed, ik kan die man mijn verwassen huispak natuurlijk niet aan doen.



En toch zit ik een beetje te balen. Ik weet dat het standaard is, zo'n tijdsvak. En toch moet ik er een hele vrije dag voor opnemen omdat ik een behoorlijk poosje in de auto moet zitten voor mijn werk en niet enkel een middagshift kan draaien. Ik stond om 07.00 uur naast mijn bed terwijl ik toch graag wat langer had geslapen.

De beste man zelf is waarschijnlijk een halfuurtje bezig, als hij er eenmaal is. En als hij het probleem direct kan verhelpen natuurlijk. Anders krijgen we hetzelfde volgende week weer opnieuw.



Waarom kan dit niet wat gemakkelijker? Ik heb al hemel en aarde moeten bewegen voor deze afspraak, terwijl het overduidelijk een fout van het bedrijf was. En dan moet ik een hele dag verlof opnemen. Had ik de afspraak tussen 08.00 en 09.00 uur kunnen maken had dit niet gehoeven.



Ik vind het dus behoorlijk stom. En het is een non-probleem. Dat weet ik ook. Maar ik wil graag even klagen



Zijn er hier meer mensen aan het wachten? Op een monteur, of iemand anders? In de wachtkamer bij de tandarts bijvoorbeeld? Dan kunnen we dat gezellig samen doen. Discussiëren over intelligente onderwerpen (de partnerruil van Peter-Jan Rens en Rob Geus lijkt me een fijn onderwerp) vind ik ook leuk
Alle reacties Link kopieren
Kan je ze niet bellen hoe laat hij denkt bij jou te zijn? Of vragen dat hij een half uurtje van te voren even belt. Vaak kan dat wel dan kan je vast even boodschappen gaan doen oid.



Maar het blijft irritant. Vooral het opnemen van een vrije dag waar je dan niet echt plezier aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hij belt een halfuurtje voordat hij er is. Dus dat is fijne service!



Helaas zijn de dingen die ik nog moet/zou willen doen in de binnenstad, en met parkeren erbij is de kans groot dat ik kan omdraaien als ik er eenmaal ben
Alle reacties Link kopieren
Komt me bekend voor. Ik ben vanmiddag ook aan huis gekluisterd, bij mij komt hij tussen 12.00 en 18.00 voor mijn droger.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
oh dan was ik gewoon in bed blijven liggen tot hij gebeld had hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 16 april 2015 @ 08:26:

Komt me bekend voor. Ik ben vanmiddag ook aan huis gekluisterd, bij mij komt hij tussen 12.00 en 18.00 voor mijn droger.



Ook al zo'n lekker tijdsvak.



Ik begrijp het nooit zo. Ik snap natuurlijk wel dat ze niet weten hoe lang iedere afspraak duurt, en ze anders te veel tijd per huishouden moeten inplannen en daarmee veel tijd verloren gaat (en tijd = geld) maar het is dan toch niet zo netjes om de klant daarvoor op te laten draaien.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 16 april 2015 @ 08:26:

oh dan was ik gewoon in bed blijven liggen tot hij gebeld had hoor!



Groot gelijk!



Ik kan dat echter niet zo. Dan ben ik toch een beetje bang dat ik zijn telefoontje mis met mijn slaaphoofd. Of dat hij dan toch niet belt en opeens voor de deur staat
Alle reacties Link kopieren
Lastig is dat hé, ga een filmpje kijken of zet een serie op. Dat doe ik meestal
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
En vaak presteren ze het ook nog eens om na dat tijdsvlak op te komen draven...
Balen hè. En dan komen ze nog pas tegen twaalven ook - althans, dat maak ik met onze monteur altijd mee. Onlangs had ik een BH beugel onder de trommel van de wasmachine, was ik even blij dat ik dat op de vrije dag van mijn man heb kunnen plannen...
Alle reacties Link kopieren
als hij belt, waarom ben je dan je bed uit gegaan om 7 uur?
Alle reacties Link kopieren
Het blijft vervelend.

Ik ben trouwens wel nieuwsgierig geworden naar jouw vrouw mijn vrouw van gisteren door alle commotie op social media en hier.

Was het echt zo erg? Dan ga ik dat zo even kijken :-)
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan je het die man niet aan doen in je verwassen huispak? Hij komt toch alleen maar een apparaat nakijken.
Alle reacties Link kopieren
Ergens begrijp ik het wel, een monteur is bij de één snel klaar, bij de ander loopt hij tegen een groter probleem aan dan verwacht, hij kan in een file terechtkomen of er is een onverwachte wegomlegging, hij kan autopech krijgen, een half uur moeten zoeken naar een parkeerplaats (dat is hier het geval), een straat niet kunnen vinden ondanks de TomTom. Ik denk dat dat een beetje is ingecalculeerd.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivapimpelmees schreef op 16 april 2015 @ 08:31:

als hij belt, waarom ben je dan je bed uit gegaan om 7 uur?Zie hierboven. Ik slaap nog door 6 wekkers heen. En ik was bang dat als ik voor zijn telefoontje wakker zou worden en zou gaan douchen dan net zijn telefoontje weer zou missen.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week vrijdag zou er bij ons een groot pakket afgeleverd worden. Omdat het mooi weer was, wilde ik heel graag in de tuin werken, maar dan hoor ik de bel niet. Dus ik heb de hele tijd op en neer gerend tussen tuin en huis. Steeds als ik meende een auto te horen of een autodeur hoorde dichtklappen, even snel kijken of de besteldienst er was. Ik had pas rust toen het pakket er was. Kon ik eindelijk op mijn gemakje rommelen in de tuin.
Alle reacties Link kopieren
quote:Raldy schreef op 16 april 2015 @ 08:32:

Waarom kan je het die man niet aan doen in je verwassen huispak? Hij komt toch alleen maar een apparaat nakijken.



Correctie: ik kan het mezelf niet aan doen dat ik in m'n verwassen huispak en met slaaphoofd presenteer aan een totaal onbekende.



Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ga makkelijk zonder make up de deur uit en ben heus niet altijd tiptop gekapt, maar ik douche dan liever meteen en kleed me aan, zodat ik als hij eenmaal is geweest direct weg kan. Anders wordt het een bankhangdag en ik moet te veel doen vanmiddag om me dat te kunnen permitteren
Alle reacties Link kopieren
quote:duet schreef op 16 april 2015 @ 08:34:

Vorige week vrijdag zou er bij ons een groot pakket afgeleverd worden. Omdat het mooi weer was, wilde ik heel graag in de tuin werken, maar dan hoor ik de bel niet. Dus ik heb de hele tijd op en neer gerend tussen tuin en huis. Steeds als ik meende een auto te horen of een autodeur hoorde dichtklappen, even snel kijken of de besteldienst er was. Ik had pas rust toen het pakket er was. Kon ik eindelijk op mijn gemakje rommelen in de tuin.



Zo ben ik ook



Toen ik nog in een bovenwoning woonde en ik hoorde wat ging ik altijd bovenaan de trap staan kijken. Bezorgers waren namelijk altijd binnen 2 seconden na aanbellen weg. Dus moest ik rennen zodra ik ze hoorde anders kon ik fluiten naar mijn pakket.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 16 april 2015 @ 08:31:

Het blijft vervelend.

Ik ben trouwens wel nieuwsgierig geworden naar jouw vrouw mijn vrouw van gisteren door alle commotie op social media en hier.

Was het echt zo erg? Dan ga ik dat zo even kijken :-)



Het is wel de moeite waard om even terug te kijken.



Die PJ leeft in een waanwereld en echt snugger zijn ze niet, maar die Geus slaat alles met zijn zeurende vrouwtje zonder een greintje humor. Daarnaast was Geus steeds commentaar aan het leveren op het gewicht van Virginia en leidde dat tot een scheldpartij aan het einde
Alle reacties Link kopieren
quote:silviaapje schreef op 16 april 2015 @ 08:30:

En vaak presteren ze het ook nog eens om na dat tijdsvlak op te komen draven...Vooral dit. Ik heb inmiddels een gloeiende hekel aan mannetjes omdat je er echt niet van op aankan.
quote:Mrs_Big schreef op 16 april 2015 @ 08:35:

[...]





Correctie: ik kan het mezelf niet aan doen dat ik in m'n verwassen huispak en met slaaphoofd presenteer aan een totaal onbekende.



Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ga makkelijk zonder make up de deur uit en ben heus niet altijd tiptop gekapt, maar ik douche dan liever meteen en kleed me aan, zodat ik als hij eenmaal is geweest direct weg kan. Anders wordt het een bankhangdag en ik moet te veel doen vanmiddag om me dat te kunnen permitteren



Dus je neemt een vrije dag, het is prachtig weer, en jij plant vervolgens je hele middag vol



Dat doe ik toch anders hoor. Vandaag een vrije dag en een zieke dochter, dus ik moest op tijd op om school te bellen. Even lekker de krant gelezen en ontbeten. Dalijk naar de markt voor vers fruit en een lap stof en vanmiddag ga ik een uurtje dutten in de zon. Ja, ik zou eigenlijk moeten opruimen. En ik zou eigenlijk moeten stofzuigen. En er zijn nog heel veel meer dingen die ik eigenlijk zou moeten doen.



Morgen is weer een dag hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier aan het wachten. Tussen 08.30 en 13.00 komt de monteur. Het voelt zo zonde van mijn tijd maar positief, heerlijk rustig kopjes koffie kunnen drinken 😉. Succes met wachten, hopelijk komt hij snel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 16 april 2015 @ 08:41:

[...]





Dus je neemt een vrije dag, het is prachtig weer, en jij plant vervolgens je hele middag vol



Dat doe ik toch anders hoor. Vandaag een vrije dag en een zieke dochter, dus ik moest op tijd op om school te bellen. Even lekker de krant gelezen en ontbeten. Dalijk naar de markt voor vers fruit en een lap stof en vanmiddag ga ik een uurtje dutten in de zon. Ja, ik zou eigenlijk moeten opruimen. En ik zou eigenlijk moeten stofzuigen. En er zijn nog heel veel meer dingen die ik eigenlijk zou moeten doen.



Morgen is weer een dag hoor.



Dat klinkt als een heerlijke dag! geniet ervan.



Ik heb in de middag een afspraak staan in de buurt van het centrum en kan dan direct door. Vind het dan zonde om nu op en neer te gaan met het risico dat ik halverwege kan omdraaien.



Edit: beterschap voor je dochter!
Alle reacties Link kopieren
quote:kleineballerina schreef op 16 april 2015 @ 08:41:

Ook hier aan het wachten. Tussen 08.30 en 13.00 komt de monteur. Het voelt zo zonde van mijn tijd maar positief, heerlijk rustig kopjes koffie kunnen drinken 😉. Succes met wachten, hopelijk komt hij snel!





Dankjewel, en hetzelfde voor jou.



Die rustige kopjes koffie heb ik wel gemist sinds ik deze baan verder van huis heb. Dus dat is inderdaad heel fijn. Ik ga zo wel Dr. Phil en Koffietijd kijken
Alle reacties Link kopieren
En ik had vanmorgen een afspraak tussen 8:00u en 10:00u. Staat die man om 7:00u al op de stoep. Gelukkig was mijn partner al op en nog net niet weg, maar ik lag nog in bed. En alle rotzooi van gisteren stond er nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven