'We komen tussen acht en twaalf'

16-04-2015 08:17 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zit ik dan, op mijn vrije dag met een kop koffie het nieuws te kijken en het forum door te scannen. Heerlijk, een rustige ochtend!



Tussen 08.00 en 12.00 uur komt er een monteur langs om een apparaat in huis na te kijken. Iets wat fout is gegaan bij de installatie.

Uiteraard ben ik frisgedouched en aangekleed, ik kan die man mijn verwassen huispak natuurlijk niet aan doen.



En toch zit ik een beetje te balen. Ik weet dat het standaard is, zo'n tijdsvak. En toch moet ik er een hele vrije dag voor opnemen omdat ik een behoorlijk poosje in de auto moet zitten voor mijn werk en niet enkel een middagshift kan draaien. Ik stond om 07.00 uur naast mijn bed terwijl ik toch graag wat langer had geslapen.

De beste man zelf is waarschijnlijk een halfuurtje bezig, als hij er eenmaal is. En als hij het probleem direct kan verhelpen natuurlijk. Anders krijgen we hetzelfde volgende week weer opnieuw.



Waarom kan dit niet wat gemakkelijker? Ik heb al hemel en aarde moeten bewegen voor deze afspraak, terwijl het overduidelijk een fout van het bedrijf was. En dan moet ik een hele dag verlof opnemen. Had ik de afspraak tussen 08.00 en 09.00 uur kunnen maken had dit niet gehoeven.



Ik vind het dus behoorlijk stom. En het is een non-probleem. Dat weet ik ook. Maar ik wil graag even klagen



Zijn er hier meer mensen aan het wachten? Op een monteur, of iemand anders? In de wachtkamer bij de tandarts bijvoorbeeld? Dan kunnen we dat gezellig samen doen. Discussiëren over intelligente onderwerpen (de partnerruil van Peter-Jan Rens en Rob Geus lijkt me een fijn onderwerp) vind ik ook leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 16 april 2015 @ 08:40:

[...]



Vooral dit. Ik heb inmiddels een gloeiende hekel aan mannetjes omdat je er echt niet van op aankan.



Die man komt toch niet alleen voor jou?!

Als hij bij jou bezig is heb je toch ook graag dat hij zijn klus af maakt, ook al duurt dat veel langer dan geplant en loopt daar door zijn tijdsvak uit.



Ik zit te wachten op de loodgieter, onder het genot van een kop koffie en de herhaling van dr phil. Ik maak me niet druk.
Alle reacties Link kopieren
quote:ponny schreef op 16 april 2015 @ 08:55:

Ik ben ook aan het wachten maar dan op de online shoppings die vandaag met shiploads tegelijk binnen gaan komen :-D

4 weken geleden bevallen, drastisch behoefte aan wat nieuwe outfits en niet mogelijk om uitgebreid te gaan shoppen met mijn kleine meisje.



Iets leukere reden om thuis te wachten dan een monteur die langskomt. Als t goed is tussen 11.00 en 15.00. Afgelopen weekend werd er een pakketje bezorgd, ik thuis gewacht tot 15.00 waren ze nog niet geweest. Toch maar boodschappen gaan doen. Kwam ik thuis zat er een briefje in de bus dat ze waren langsgewenst. En het erge was; er stond op het pakketje is bezorgd bij uw buren op huisnummer ... En daar stond dan ons eigen huisnummer! Gaperd! Kon ik dus de hele straat afgaan om m'n pakketje te traceren! haha



Gefeliciteerd met je meisje!



Wat een sukkel die bezorger.



Ik heb wel wat meer sympathie gekregen voor ze sinds een kennis van me dit werk doet. Hij mag geen pauze nemen want rijtijd=vrije tijd volgens zijn werkgever. En hij hoort vaak ook pas om 22.00 uur of hij de dag er na moet werken en hoe laat..



Ik hoop dat er leuke dingen tussen zitten voor je!
Alle reacties Link kopieren
quote:geordie schreef op 16 april 2015 @ 09:14:

[...]





Die man komt toch niet alleen voor jou?!

Als hij bij jou bezig is heb je toch ook graag dat hij zijn klus af maakt, ook al duurt dat veel langer dan geplant en loopt daar door zijn tijdsvak uit.



Ik zit te wachten op de loodgieter, onder het genot van een kop koffie en de herhaling van dr phil. Ik maak me niet druk.Dr. Phil, Dr. Phil!
quote:ponny schreef op 16 april 2015 @ 09:09:

Inmiddels heb ik ook ontdekt dat onze buurvrouw alleen maar dieetproducten besteld. Elke week een doos ! En ze heeft het echt niet nodig!Of ze werken juist heel goed!
Ik heb hier nooit last van eigenlijk. Maar ik heb ook 2 dagen vrij per week, dus dot soort dingen plan ik altijd op mijn vrije dagen. En dan vind ik het geen ramp om thuis te moeten wachten. Ga ik het huishouden doen of lekker tv kijken, beetje rommelen met dochter, samen een spelletje doen enz.

Op pakketjes wacht ik meestal wel. Ligt er een beetje aan wat het is, maar laatst zouden er schoenen voor dochter geleverd worden en daar wacht ik dan wel even op. Vind het juist wel prettig, weet ik iig wanneer ze komen
quote:jubelientje schreef op 16 april 2015 @ 09:10:

[...]





Tja, communicatie is bij veel bedrijven toch niet een sterke kant. Ik heb in een mail duidelijk aangegeven dat ik uiterlijk om 11:30u weg moest en dat de tijdsindicatie van 8:00u tot 10:00u dus voor mij prima is. Zegt die man: "Oh, ze hadden aan mij doorgegeven, dat het zo vroeg mogelijk moest." Nouja, hij heeft wel erg goed zijn best gedaan dan!
Alle reacties Link kopieren
[quote]Mrs_Big schreef op 16 april 2015 @ 09:16:

[...]





Ik heb wel wat meer sympathie gekregen voor ze sinds een kennis van me dit werk doet. Hij mag geen pauze nemen want rijtijd=vrije tijd volgens zijn werkgever. En hij hoort vaak ook pas om 22.00 uur of hij de dag er na moet werken en hoe laat..



Rijtijd is vrije tijd bij een baan als bezorger, dus alleen het afleveren is werktijd ? Dat is net zoiets als tegen een bakker zeggen dat broden bakken vrije tijd is voor een bakker, pas als je het brood verkoopt is het werktijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs_Big schreef op 16 april 2015 @ 09:03:

Hij belt net dat hij er aan komt!! Oh fijn, da's nog een redelijke tijd. Ik hoop voor je dat het vandaag opgelost kan worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijekip schreef op 16 april 2015 @ 09:29:

[...]





Nouja, hij heeft wel erg goed zijn best gedaan dan!Jazeker, die beste man kan er natuurlijk ook niks aan doen als ze tegen hem zeggen dat het zo vroeg mogelijk moet.
Alle reacties Link kopieren
Ze plannen het pas de avond ervoor in om zoveel mogelijk alles op één route te krijgen dat zo'n persoon geen tijd verliest met heen en weer rijden. Als er in de middag nog iemand belt aan de andere kant van de stad veranderd jouw plek in de rij dus.

Wat je wel kan doen is in de ochtend bellen wanneer jij aan de beurt bent. Door eventuele uitloop kan dat nooit precies maar bv wel "u bent derde" of u bent de laatste. Dan weet je iig waar je aan toe bent.

Ik krijg iig eigenlijk altijd wel te horen waar ik op de lijst sta en soms zelfs een tijdsindicatie.

Door mijn woonsituatie ben ik vaak of de eerste of de laatste , das dan wel weer makkelijk. Kan eigenlijk altijd het goedkoopste tijdvak nemen (soms met bezorgen verschilt dat ) want met een belletje kan ik dan toch wel inschatten hoe laat ze er zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond verwacht ik trouwens een pakje na 18:00u. Ik hoop dat ze niet om 17:30u op de stoep staan, wat nog wel eens voorkomt, want dan ben ik nog niet thuis.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij komt DHL tussen 11 en 3. Maar er schijnt achterstand te zijn bij DHL waardoor het mogelijk wat langer kan duren, werd al op de website gewaarschuwd. Dus als ik pech heb moet ik ook vanavond tussen 18 en 21 thuisblijven en mocht dat niet doorgaan ook morgen tussen 14 en 18.
Dan moet het maar zoals het kan
Ik hou er wel rekening mee als ik een pakketje verwacht, als het iets ks wat ik graag wil hebben tenminste. Ik laat het ook wel eens bij een afhaalpunt bezorgen dat vind ik ook wel makkelijk.

Mijn vorige buurvrouw liet een paar keer per week pakketjes bezorgen. Dan belde ze soms bij mij aan om te zeggen dat er die middag een pakketje werd bezorgd maar dat zij eigenlijk naar de stad wilde. Of ik dan misschien thuis was en daar rekening mee wilde houden? Ja doei!
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin vertelde me gisteren dat de glazenzetter tussen 12.00 uur en 17.00 uur zou komen terwijl ze nog wat dingen buitenshuis wilde/moest doen. Ik zei dat ze die beste man maar moest bellen en zeggen dat ze tussen 12.00 uur en 13.00 uur in haar bikini in de tuin zou liggen en daarna niet meer.



Maar vandaag is het een beetje te koud om in je bikini te liggen
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook aan het wachten op dakgootschoonmakers/-reparateurs. Tussen 8 en 11 komen ze.



Ook al ben ik vrij en heb ik een zieke dochter, toch vind ik het irritant. Ze komen altijd net op een onhandig moment. En daarnaast vind ik werklui over de vloer soms gewoon lastig. Wel/niet koffie, wel/niet een babbeltje, hoe lang blijven ze, etc.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:tv-icoon schreef op 16 april 2015 @ 09:34:

Bij mij komt DHL tussen 11 en 3. Maar er schijnt achterstand te zijn bij DHL waardoor het mogelijk wat langer kan duren, werd al op de website gewaarschuwd. Dus als ik pech heb moet ik ook vanavond tussen 18 en 21 thuisblijven en mocht dat niet doorgaan ook morgen tussen 14 en 18.



Oh, die maken het wel heel bont!



In Duitsland hebben ze soms van die pakketkastjes staan in de straat. Daar doet de bezorgdienst dan de pakketten in voor de hele straat. Alle bewoners hebben een sleutel en kunnen hun pakket dan zelf ophalen wanneer het hun schikt. Lijkt me ook wel wat.
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 16 april 2015 @ 09:39:

Ik ben ook aan het wachten op dakgootschoonmakers/-reparateurs. Tussen 8 en 11 komen ze.



Ook al ben ik vrij en heb ik een zieke dochter, toch vind ik het irritant. Ze komen altijd net op een onhandig moment. En daarnaast vind ik werklui over de vloer soms gewoon lastig. Wel/niet koffie, wel/niet een babbeltje, hoe lang blijven ze, etc. Dat heb ik ook! En moet je erbij blijven staan of je eigen gang gaan. Ik voel me ook altijd een beetje schuldig als het gaat om mensen die zware dingen moeten sjouwen voor mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 16 april 2015 @ 09:39:

[...]





Oh, die maken het wel heel bont!



In Duitsland hebben ze soms van die pakketkastjes staan in de straat. Daar doet de bezorgdienst dan de pakketten in voor de hele straat. Alle bewoners hebben een sleutel en kunnen hun pakket dan zelf ophalen wanneer het hun schikt. Lijkt me ook wel wat.

Die zouden ook in Nederland komen; er zou een proef mee worden gedaan. Ik weet niet of ik dat handig vind..



Het is sowieso veel beter geworden dan vroeger met die postorderbedrijven. Zat je hele dagen thuis te wachten en dan bleek na tien dagen dat het nageleverd zou worden.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een blok van 6 huizen, regelmatig liggen hier pakketjes van de buren, of als ik er eens niet ben liggen mijn pakketjes bij buren.

Geen probleem. Bij geen van de buren is dit een probleem. er is altijd wel iemand thuis.

Dus dan hoef je ook niet expres er voor thuis te blijven.



monteurs oid zijn altijd wel vervelend, neem je vrij. alles in orde, komen ze of heel laat of heel vroeg.

En idd willen ze koffie, iets anders, een praatje of moet ik ze met rust laten. Zijn ze weer weg als ik de kinderen van school moet halen etc etc gedoe!
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 16 april 2015 @ 09:40:

[...]





Dat heb ik ook! En moet je erbij blijven staan of je eigen gang gaan. Ik voel me ook altijd een beetje schuldig als het gaat om mensen die zware dingen moeten sjouwen voor mij.Geen probleem mee. Ik zet een pot koffie op de keukentafel met een schaal koek ernaast, vertel de werklui dat ze kunnen pakken wanneer ze zelf willen, en dat als ze iets willen vragen, ik in de huiskamer/boven/in de tuin ben (net waar ik iets wil gaan doen). En hun gereedschappen e.d. mogen ze ook zelf sjouwen, zij zijn ervoor verzekerd als ze met een zware ladder of ander iets door mijn voordeurruit gaan o.i.d.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Met zware spullen sjouwen bedoel ik meer meubels e.d.



Maar wel slim om het gewoon klaar te zetten en dat ze daarvan mogen pakken als ze willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het in elk geval gehad met webshops die niet de volgende dag leveren. Ik zit nu al veertien dagen te wachten op fitnessartikelen. Eerst was het 2-5 dagen levertijd maar ik heb het nu nog niet binnen. Als ik dat geweten had, dan was ik bij een shop gegaan die drie euro meer rekent maar betrouwbaar op tijd levert.



Dus ik ga alleen nog maar bekende shops waar ze vermelden hoe groot hun voorraad is.
Dan moet het maar zoals het kan
Waar ik een hekel aan heb is als ze dan tegen het einde van het tijdsblok komen.. Heb je de hele tijd thuis zitten wachten terwijl je ook even vlug boodschappen had kunnen doen..



Hier weleens een hele dag aan huis gekluisterd geweest omdat ze een pakketje kwamen afgeven
Alle reacties Link kopieren
quote:tv-icoon schreef op 16 april 2015 @ 09:49:

[...]



Die zouden ook in Nederland komen; er zou een proef mee worden gedaan. Ik weet niet of ik dat handig vind..



Het is sowieso veel beter geworden dan vroeger met die postorderbedrijven. Zat je hele dagen thuis te wachten en dan bleek na tien dagen dat het nageleverd zou worden.



Op sommige stations heb je al van die pakketkluizen.



Het kon trouwens niet opgelost worden maar ik ben weer vrij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven