'We komen tussen acht en twaalf'

16-04-2015 08:17 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zit ik dan, op mijn vrije dag met een kop koffie het nieuws te kijken en het forum door te scannen. Heerlijk, een rustige ochtend!



Tussen 08.00 en 12.00 uur komt er een monteur langs om een apparaat in huis na te kijken. Iets wat fout is gegaan bij de installatie.

Uiteraard ben ik frisgedouched en aangekleed, ik kan die man mijn verwassen huispak natuurlijk niet aan doen.



En toch zit ik een beetje te balen. Ik weet dat het standaard is, zo'n tijdsvak. En toch moet ik er een hele vrije dag voor opnemen omdat ik een behoorlijk poosje in de auto moet zitten voor mijn werk en niet enkel een middagshift kan draaien. Ik stond om 07.00 uur naast mijn bed terwijl ik toch graag wat langer had geslapen.

De beste man zelf is waarschijnlijk een halfuurtje bezig, als hij er eenmaal is. En als hij het probleem direct kan verhelpen natuurlijk. Anders krijgen we hetzelfde volgende week weer opnieuw.



Waarom kan dit niet wat gemakkelijker? Ik heb al hemel en aarde moeten bewegen voor deze afspraak, terwijl het overduidelijk een fout van het bedrijf was. En dan moet ik een hele dag verlof opnemen. Had ik de afspraak tussen 08.00 en 09.00 uur kunnen maken had dit niet gehoeven.



Ik vind het dus behoorlijk stom. En het is een non-probleem. Dat weet ik ook. Maar ik wil graag even klagen



Zijn er hier meer mensen aan het wachten? Op een monteur, of iemand anders? In de wachtkamer bij de tandarts bijvoorbeeld? Dan kunnen we dat gezellig samen doen. Discussiëren over intelligente onderwerpen (de partnerruil van Peter-Jan Rens en Rob Geus lijkt me een fijn onderwerp) vind ik ook leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs_Big schreef op 16 april 2015 @ 10:45:

[...]





*prijst zichzelf gelukkig*



Voor alle anderen die nog zitten te wachten: ik hoop dat ze snel komen!



Maar wie heeft er nou gisteren Jouw vrouw, mijn vrouw gezien? Nog niet, wilde het straks terug kijken. Het is de moeite waard dus?
Alle reacties Link kopieren
Het is vreselijk Micchan!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Zo zat ik laatst ook en toen kwamen ze niet. En bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijd als slimme-meter monteur gewerkt.

De toen geldende richtlijn was : bij klein gaslek voor/aan de meter mag je het pand niet verlaten en moet je wachten op de netwerk-storingsmonteur.

die monteur heeft altijd een tijdsvak van 1 uur om bij de klant te komen.

Laat ik nou 7 klanten hebben en 5 gaslekken.

you do the math

Daarnaast zaten er ook nog vaak gaslekken in de installatie zelf, als service probeerde ik die al vaak te traceren. Repareren mocht IK absoluut niet, wil uiteraard niet zeggen dat ik niet mijn tang beschikbaar mocht stellen aan de bewoner

Deze kon de koppeling dan beetje aantrekken.



De planning is vaak ook een rommeltje : van plaats a-a-b-a -c -a-d

de reistijd van a-b-a is dan ook weer een uur.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Voor monteurs kan je niet anders dan er voor thuis blijven... Maar dat jullie dat vrijwillig doen voor de levering van een pakketje!! Neen hoor, in het uitzonderlijke geval dat ik iets laat leveren laat ik bezorgen op het postkantoor of een kialapunt (B) en haal ik wel op nadat ik de bevestiging per mail heb dat het pakketje er is.



Maar veel liever shop ik gewoon zelf in de winkel. Heerlijk toch, zo'n dagje shoppen, een terrasje, wat eten....



Door al dat online kopen gaan trouwens te veel leuke winkels over de kop.. Nu weer Miss Etam. Jammer voor de shopliefhebbers maar vooral jammer voor al dat personeel!
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
Jááááren geleden. Er zou iets bezorgd worden door Van Gend & Loos. Iets wat we écht nodig hadden. Bericht gekregen dat ze tussen 14.00 en 17.00 uur zouden komen. Om half twee zat ik klaar in de huiskamer, vastbesloten mijn post niet te verlaten vóór ze geweest waren. Pot thee bij de hand, boek erbij, mij kon niks gebeuren - dacht ik. Die pot thee had ik niet moeten doen. Om half vier kreeg ik lichte aandrang. Ik besloot het te negeren. Want stel je voor... Om vier uur zat ik met samengeknepen dijen van links naar rechts te schuiven op de bank. Ik móest plassen. Nú. Als een haas schoot ik de WC in. Ik zat nog niet goed en wel of de voordeurbel ging. Met bovenmenselijke inspanning onderbrak ik de al klaterende stroom en maakte mijn kleding in orde. Op het moment dat ik de WC-deur opendeed, hoorde ik de brievenbus rammelen. Briefje van Van Gend & Loos, dat ze helaas voor niks waren geweest... Ik rukte de voordeur open in de hoop ze nog tegen te kunnen houden, maar zag de bekende grijze vrachtwagen als de straat uitrijden, uitdagend knipogend met een oranje knipperlicht terwijl hij rechtsaf sloeg. De nieuwe afspraak was pas twee dagen later :(
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Bij die nieuwe Sarenza shop had ik haast besteld, maar in vergevorderde staat van bestellen bleek ineens dat thuisbezorgen ook wat langer ging duren, ik meende iets te zien van 2-5 dagen en toen dacht ik: no way en ben ergens anders gaan shoppen. Ook hun product-info was slecht. Je wil toch iets weten over de vering, demping, hoe relatief breed of smal ze uitvallen. Of er steun in zit en of dat uitneembaar is. Maar ik hoop binnen enkele uren te weten of het de goede maat is. En of ze comfortabel lopen.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 16 april 2015 @ 11:26:

Jááááren geleden. Er zou iets bezorgd worden door Van Gend & Loos. Iets wat we écht nodig hadden. Bericht gekregen dat ze tussen 14.00 en 17.00 uur zouden komen. Om half twee zat ik klaar in de huiskamer, vastbesloten mijn post niet te verlaten vóór ze geweest waren. Pot thee bij de hand, boek erbij, mij kon niks gebeuren - dacht ik. Die pot thee had ik niet moeten doen. Om half vier kreeg ik lichte aandrang. Ik besloot het te negeren. Want stel je voor... Om vier uur zat ik met samengeknepen dijen van links naar rechts te schuiven op de bank. Ik móest plassen. Nú. Als een haas schoot ik de WC in. Ik zat nog niet goed en wel of de voordeurbel ging. Met bovenmenselijke inspanning onderbrak ik de al klaterende stroom en maakte mijn kleding in orde. Op het moment dat ik de WC-deur opendeed, hoorde ik de brievenbus rammelen. Briefje van Van Gend & Loos, dat ze helaas voor niks waren geweest... Ik rukte de voordeur open in de hoop ze nog tegen te kunnen houden, maar zag de bekende grijze vrachtwagen als de straat uitrijden, uitdagend knipogend met een oranje knipperlicht terwijl hij rechtsaf sloeg. De nieuwe afspraak was pas twee dagen later :(Oh daar heb ik ook weleens last van vooral de grote boodschap wordt urenlang weggedrukt, en dan blijken ze heel laat te komen of inderdaad als je net bezig bent.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
quote:tv-icoon schreef op 16 april 2015 @ 11:13:

Sneakers, grijs met blauwe details. Blauwe zool. Klinkt leuk! Hoop dat ze passen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs_Big schreef op 16 april 2015 @ 11:38:

[...]





Klinkt leuk! Hoop dat ze passen! Ja, ikook! Maar ik denk dat ik maar naar de wc ga want dan komen ze!
Dan moet het maar zoals het kan
quote:MrsNiceGuy schreef op 16 april 2015 @ 11:20:

Maar veel liever shop ik gewoon zelf in de winkel. Heerlijk toch, zo'n dagje shoppen, een terrasje, wat eten....



Door al dat online kopen gaan trouwens te veel leuke winkels over de kop.. Nu weer Miss Etam. Jammer voor de shopliefhebbers maar vooral jammer voor al dat personeel!Op zich wel. Alleen verkopen winkels in mijn buurt over het algemeen mijn maat niet. Ik ben benieuwd hoe winkelgebieden er in de toekomst zullen uitzien.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren zou de monteur komen tussen 09.00 en 18.00 . Man vraagt of ze een half uur (give or take) van tevoren willen bellen ivm kind halen/brengen naar school. Hij heeft het gemaild, nog voor gebeld en het in een bevestigingsmail laten zetten.

Komt die man om 12.20 aan de deur (school uit om 12.30 dus man al onderweg) zonder eerst te bellen. De buurvrouw (in bezit van reservesleutel) bood aan om alvast mee naar binnen te gaan maar onder een "Ze motte zich maar an de afspraak houwe" vertrok hij weer.



Het is dat het ding nog onder de standaard garantie valt dat ik überhaupt nog dat soort toko's bel. Voor alle overige apparaten 'koop' ik nooit meer extra garantie. Ik bel gewoon gelijk de vaste allround monteur. Die komt in de avonduren poolshoogte nemen wat er scheelt (welk materiaal nodig) en belt dan terug voor de reparatie. Altijd volgens afspraak of bij overmacht een keurig telefoontje. Dan maar wat meer betalen, weegt niet op tegen de frustratie een vrije dag te moeten opnemen en er heeft nog niemand naar het ding gekeken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:lemoos2 schreef op 16 april 2015 @ 11:54:

Gisteren zou de monteur komen tussen 09.00 en 18.00 . Man vraagt of ze een half uur (give or take) van tevoren willen bellen ivm kind halen/brengen naar school. Hij heeft het gemaild, nog voor gebeld en het in een bevestigingsmail laten zetten.

Komt die man om 12.20 aan de deur (school uit om 12.30 dus man al onderweg) zonder eerst te bellen. De buurvrouw (in bezit van reservesleutel) bood aan om alvast mee naar binnen te gaan maar onder een "Ze motte zich maar an de afspraak houwe" vertrok hij weer.











Wat een hork.



Klacht ingediend? Of heb je er geen puf meer voor?
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 16 april 2015 @ 11:16:

Het is vreselijk Micchan!Dat klinkt veelbelovend.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Mrs_Big schreef op 16 april 2015 @ 09:06:



Ik ben gewoon een moeilijk mens



Welnee, je bent helemaal niet moeilijk. Misschien iets mis met je zelfkennis. Verder lijk je me wel okay.
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottew88 schreef op 16 april 2015 @ 11:03:

En jouw vrouw mijn vrouw heb ik gisteren niet gezien, want ik vind Rob Geus een beetje eng maar Peter Jan Rens en zijn vrouw vind ik heel heel heel heel heel erg eng dus dat trek ik echt niet En waarom?
Ik vind dat ook altijd irritant en ik snap die tijden ook niet eigenlijk. Waarom wordt er niet gewoon een afspraak gemaakt voor bijvoorbeeld 11 uur, en dan vanzelf zien hoelang hij bezig is? Waarom dat moeilijke gedoe met 'Ik kom tussen 8 en 12'?



Voor hem is het handig, dan komt er geen tijdsdruk op te staan als hij een uur later weer een afspraak heeft en deze onverwachts langer duurt. Maar dan kun je de afspraken toch gewoon erg ruim plannen?



Nee ik snap er echt geen bal van.
quote:pejeka schreef op 16 april 2015 @ 11:26:

Jááááren geleden. Er zou iets bezorgd worden door Van Gend & Loos. Iets wat we écht nodig hadden. Bericht gekregen dat ze tussen 14.00 en 17.00 uur zouden komen. Om half twee zat ik klaar in de huiskamer, vastbesloten mijn post niet te verlaten vóór ze geweest waren. Pot thee bij de hand, boek erbij, mij kon niks gebeuren - dacht ik. Die pot thee had ik niet moeten doen. Om half vier kreeg ik lichte aandrang. Ik besloot het te negeren. Want stel je voor... Om vier uur zat ik met samengeknepen dijen van links naar rechts te schuiven op de bank. Ik móest plassen. Nú. Als een haas schoot ik de WC in. Ik zat nog niet goed en wel of de voordeurbel ging. Met bovenmenselijke inspanning onderbrak ik de al klaterende stroom en maakte mijn kleding in orde. Op het moment dat ik de WC-deur opendeed, hoorde ik de brievenbus rammelen. Briefje van Van Gend & Loos, dat ze helaas voor niks waren geweest... Ik rukte de voordeur open in de hoop ze nog tegen te kunnen houden, maar zag de bekende grijze vrachtwagen als de straat uitrijden, uitdagend knipogend met een oranje knipperlicht terwijl hij rechtsaf sloeg. De nieuwe afspraak was pas twee dagen later :(



Dat vind ik echt laks van hen. Je kunt toch 2 keer aanbellen? Er zijn ongelofelijk veel mensen die niet meteen bij de deur staan. Ouderen bijvoorbeeld of mensen die wat minder mobiel zijn. Die man van PostNL doet dat wel altijd hier als ik niet binnen 10 seconden beneden ben.

1 keer aanbellen en na een paar seconden aanlopen klinkt voor mij echt als "yes ze zijn niet thuis, snel briefje in de bus en weg gassen, heb ik een uurtje vrij".
quote:ikeaverslaafde schreef op 16 april 2015 @ 09:40:

[...]





Dat heb ik ook! En moet je erbij blijven staan of je eigen gang gaan. Ik voel me ook altijd een beetje schuldig als het gaat om mensen die zware dingen moeten sjouwen voor mij.



Nee ik sta er nooit bij, ik keg gewoon uit wat er aan de hand is en waar en laat hem dan zijn ding doen. En uiteraard vraag ik eerst of hij iets te drinken of eten wil, en vertel ik hem dat ik in de woonkamer oid ben als hij me nodig heeft.



Moet je voorstellen dat een klant de hele tijd op je vingers zit te kijken, denk niet dat ze daar blij mee zijn .
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bereid zijn dubbele verzendkosten te betalen en monteurs een extra vergoeding, als ze maar zouden zeggen hoe laat ze komen, zonder enorm tijdvak, en dat ze dan ook op tijd komen. Volgens mij meerdere mensen trouwens. Wat een verademing zou dat zijn.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 16 april 2015 @ 12:30:

Ik zou bereid zijn dubbele verzendkosten te betalen en monteurs een extra vergoeding, als ze maar zouden zeggen hoe laat ze komen, zonder enorm tijdvak, en dat ze dan ook op tijd komen. Volgens mij meerdere mensen trouwens. Wat een verademing zou dat zijn.

Dat zéggen ze, maar in de praktijk gaan ze toch af op de voordeligste optie. Totdat ze hun neus weer keihard stoten.



De schoenen zijn inmiddels gearriveerd en ze passen. De grotere maat was de juiste keus in mijn geval. Doen nergens pijn en sloffen niet uit. Veters kan je ook altijd wat meer aantrekken. Zitten comfortabel (Skechers). Maar schoenen moet je echt in de praktijk beoordelen.



De kleur is wel anders dan op het plaatje maar dat is mijn eigen schuld. Het stond er echt onder dat ze marineblauw waren en niet grijs. Al met al maken ze een goede indruk.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Als bij ons iemand komt in een bepaald tijdsvak ( 's ochtends of 's middags is me om het even) dan doe ik tussentijds wat aan het huishouden op mijn vrije dag.

Als het huishouden gedaan is, ga ik meestal kleuren totdat de bel gaat...

Ik plan zoiets altijd wanneer 1 van ons thuis is - thuiswerken of vrije dag.

De monteur vraagt altijd wanneer het schikt.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn wachttijd zit erop, de monteur belde twintig minuten vóór hij arriveerde. Droger loopt weer als een tierelier dus ik kan er even flink tegenaan.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 16 april 2015 @ 12:23:

[...]





2 keer aanbellen en na een paar seconden aanlopen klinkt voor mij echt als "yes ze zijn niet thuis, snel briefje in de bus en weg gassen, heb ik een uurtje vrij".Meer van yes, ik ben weer op schema.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 16 april 2015 @ 13:58:

Mijn wachttijd zit erop, de monteur belde twintig minuten vóór hij arriveerde. Droger loopt weer als een tierelier dus ik kan er even flink tegenaan.





Wat fijn! is het toch nog allemaal goedgekomen vandaag, lees ik.



Ook met de schoenen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven