We willen verhuizen, maar komen er niet uit!

22-07-2007 19:58 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen heel graag verhuizen, maar het lukt ons niet om de woonplaats te bepalen. We willen weg uit de stad, en zijn nu aan het rondkijken, maar we vinden alles erg tegenvallen.

Ik zou zelf heel graag 'terug' willen naar de omgeving waar ik ben opgegroeid. Ik ken het daar goed, het is er erg mooi (bos en strand in de buurt) en ik heb er veel familie en vrienden wonen. Probleem is echter dat wij allebei dan behoorlijk moeten reizen voor ons werk (vriend ong. 5 kwartier en ik een uur, vergeleken met ong. 10 minuten dat we nu moeten reizen). We komen er gewoon niet uit. Ik vind heel veel dingen niet leuk, ook omdat ik toch alles met mijn vroegere woonomgeving vergelijk en dat altijd heb gemist. Maar de reistijd speelt echt een enorme rol. En iedereen zegt ook, weet waar je aan begint met dat reizen. Ander werk zou evt. voor mij wel een oplossing zijn, maar voor mijn vriend niet.



Ik wil graag weten of er mensen zijn die dit zelfde 'probleem' ook hebben gehad, en hoe jullie dit uiteindelijk hebben opgelost. Wij komen er gewoon niet uit, en de gesprekken over verhuizen lopen steeds op ruzie uit. Ik hoop dat jullie wat tips hebben, zodat we er uit kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het steeds over wat jij wilt, en dat 'jullie' er niet uitkomen. Wat wil je vriend dan? en in welke regio wil je gaan wonen en zoek je een durrep of een gemiddelde gemeente, of echt een stadje?
Alle reacties Link kopieren
We wonen nu in Amsterdam, en werken daar ook. Vriend wil het liefst zo dicht mogelijk bij Amsterdam blijven i.v.m. werkgelegenheid en ook het woon-werkverkeer zo kort mogelijk houden.



En dorp of stad maakt op zich niet zo veel uit. Haarlem zijn we ook al een paar keer gaan kijken, maar viel ons erg tegen. Veel kleine huizen en behoorlijk duur allemaal.
Ik woonde op (en ik overdrijf niet) twee minuten lopen bij mijn werk vandaan, in Amsterdam. Mijn werk was letterlijk om de hoek.



Nu moet ik minstens een uur reizen om op mijn werk te komen en ik heb het er graag voor over. Het naar huis gaan, de omgeving die steeds mooier wordt naarmate je verder bij de stad vandaan bent, lekker, tijdens het reizen al, je werk achter je te laten, ik vind het geen enkel probleem, doe het al twee jaar en zou het nooit de reden laten zijn om ergens niet te gaan wonen.



Mocht je meer details willen dan kun je me mailen. Er staat een mailadres is mijn profiel.
Alle reacties Link kopieren


Ik woonde op (en ik overdrijf niet) twee minuten lopen bij mijn werk vandaan, in Amsterdam. Mijn werk was letterlijk om de hoek.



Nu moet ik minstens een uur reizen om op mijn werk te komen en ik heb het er graag voor over. Het naar huis gaan, de omgeving die steeds mooier wordt naarmate je verder bij de stad vandaan bent, lekker, tijdens het reizen al, je werk achter je te laten, ik vind het geen enkel probleem, doe het al twee jaar en zou het nooit de reden laten zijn om ergens niet te gaan wonen.



Mocht je meer details willen dan kun je me mailen. Er staat een mailadres is mijn profiel.





Thanks Eleonora. En fijn dat het jou zo goed bevalt.

En dat het steeds mooier wordt als je verder bij de stad vandaan komt, dat heb ik ook steeds als we de stad uitrijden.

Wat is voor jou de reden geweest om weg te gaan? En heb je ook dingen die je toch zijn tegengevallen?



Als je hierover niet op het forum wilt schrijven mail ik je wel hoor.
Alle reacties Link kopieren


We wonen nu in Amsterdam, en werken daar ook. Vriend wil het liefst zo dicht mogelijk bij Amsterdam blijven i.v.m. werkgelegenheid en ook het woon-werkverkeer zo kort mogelijk houden.



En dorp of stad maakt op zich niet zo veel uit. Haarlem zijn we ook al een paar keer gaan kijken, maar viel ons erg tegen. Veel kleine huizen en behoorlijk duur allemaal.







Ik doe maar een gooi, dorpen of grotere gemeenten rond Amsterdam, die behoorlijk natuur hebben:

Weesp, Abcoude, Aalsmeer, Uithoorn, Oostzaan, Purmerend, en dan heb je boven Purmerend nog honderden dorpen waar geen mens lijkt te wonen en wat allemaal nog heel erg goed te betalen is. Hbe je daar al eens gekeken, of is dat niet wat je zoekt?
Alle reacties Link kopieren






quote: mariesophie reageerde



We wonen nu in Amsterdam, en werken daar ook. Vriend wil het liefst zo dicht mogelijk bij Amsterdam blijven i.v.m. werkgelegenheid en ook het woon-werkverkeer zo kort mogelijk houden.



En dorp of stad maakt op zich niet zo veel uit. Haarlem zijn we ook al een paar keer gaan kijken, maar viel ons erg tegen. Veel kleine huizen en behoorlijk duur allemaal.





Ik doe maar een gooi, dorpen of grotere gemeenten rond Amsterdam, die behoorlijk natuur hebben:

Weesp, Abcoude, Aalsmeer, Uithoorn, Oostzaan, Purmerend, en dan heb je boven Purmerend nog honderden dorpen waar geen mens lijkt te wonen en wat allemaal nog heel erg goed te betalen is. Hbe je daar al eens gekeken, of is dat niet wat je zoekt?







Veel van deze dorpen kennen we vrij goed, omdat we er vrienden e collega's hebben wonen. Aalsmeer valt bij mijn vriend wel in de smaak. Ik wil liever een beetje in de buurt van de kust. Richting Alkmaar vind ik erg leuk, maar vriend vindt dat echt te ver van Amsterdam qua reistijd. Dat is echt een uithoek volgens hem.

En daar tussen kijken we ook wel, maar dan blijf ik toch omgeving Alkmaar leuk vinden, omdat ik daar ook veel mensen ken.
Alle reacties Link kopieren
Je denkt wel heel erg in de ik-vorm (zo komt je posting tenminste op mij over)







IK wil daar wonen, want IK ken daar veel mensen, IK kom daar vandaan



En je vriend dan? Luister je wel voldoende naar wat hij wel en jiet wil?

Je zult toch ook naar de wensen van je vriend moeten luisteren en wat scheuten water bij de wijn moeten doen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
en de dorpen om Haarlem, zoals hillegom, vijfhuizen, dicht bij amsterdam en Haarlem en ook in de buurt van bos, strand enzo. Tussen Haarlem en Alkmaar liggen ook nog legio dorpen die best betaalbaar zijn en toch in de buurt van de iets grotere steden.
Wij hebben ongeveer hetzelfde probleem gehad. We huurden een veel te duur huis in de buurt van Geneve, waar mijn man ook werkt. We wilden na een aantal jaren huren een huis kopen in dezelfde buurt. Maar de prijzen van de huizen in de omgeving van Geneve zijn gewoon niet te betalen. Dus zijn we ongeveer 50 km verder gaan zoeken. We zitten nu in de bergen op ongeveer 50 km van Geneve vandaan. Het is hier geweldig, lekker rustig, klein dorpje, mooi betaalbaar huis wat we zelf hebben laten bouwen. Mijn man is ongeveer 45 minuten tot een uur onderweg, maar zodra hij de snelweg verlaat en de berg oprijdt heeft hij het naar zijn zin. Hij heeft dan ook geen hekel aan autorijden en de files zijn hier niet zo lang als in Nederland.

Kortom, wij hebben er geen spijt van.

:D
Alle reacties Link kopieren
Je denkt wel heel erg in de ik-vorm (zo komt je posting tenminste op mij over)







IK wil daar wonen, want IK ken daar veel mensen, IK kom daar vandaan



En je vriend dan? Luister je wel voldoende naar wat hij wel en jiet wil?

Je zult toch ook naar de wensen van je vriend moeten luisteren en wat scheuten water bij de wijn moeten doen


Ja, dat weet ik, maar het is nu bijna of het een of het ander en er zit dan wel een heel groot verschil tussen. Alles wat daartussen sluimert komen we gewoon niet ook niet uit.

Gisteravond weer knallende ruzie erover gehad (na het openen van dit topic). Ik heb nu bijna zoiets van, we blijven wel hier, dan hoeven we het er tenminste niet over te hebben.
Alle reacties Link kopieren


Wij hebben ongeveer hetzelfde probleem gehad. We huurden een veel te duur huis in de buurt van Geneve, waar mijn man ook werkt. We wilden na een aantal jaren huren een huis kopen in dezelfde buurt. Maar de prijzen van de huizen in de omgeving van Geneve zijn gewoon niet te betalen. Dus zijn we ongeveer 50 km verder gaan zoeken. We zitten nu in de bergen op ongeveer 50 km van Geneve vandaan. Het is hier geweldig, lekker rustig, klein dorpje, mooi betaalbaar huis wat we zelf hebben laten bouwen. Mijn man is ongeveer 45 minuten tot een uur onderweg, maar zodra hij de snelweg verlaat en de berg oprijdt heeft hij het naar zijn zin. Hij heeft dan ook geen hekel aan autorijden en de files zijn hier niet zo lang als in Nederland.

Kortom, wij hebben er geen spijt van.

:D 





Fijn voor jullie zeg.



Maar jullie waren het er allebei over eens om op ongeveer 50 km van de stad te gaan zoeken begrijp ik?
Alle reacties Link kopieren
Niet doen dan!
Ja, inderdaad, we waren het eens. Dat maakt het wel een stuk gemakkelijker.



Even een reactie op wat hier gezegd wordt over dat je het wel de hele tijd over je zelf hebt. Die indruk heb ik niet. Je maakt vergelijkingen over wat jij wil en wat je vriend wil. Dus wat ze daar nou weer mee bedoelen.



Ik zou toch blijven praten met je vriend hierover. Misschien moet hij ook nog even aan het idee wennen. Ga anders eens kijken in het gebied in het midden, op ongeveer een half uur reizen ofzo. Zit je toch wat dichter bij en je vriend ook.



Heel veel succes.

*;
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen nu al zeven jaar op flinke reistafstand van het werk van mijn man. De huizen zijn hier betaalbaar en groot en de wijk is super: we hebben de leukste buren van de wereld, en er wonen hier heel veel gezinnen van onze leeftijd die op dezelfde golflengte zitten als wij. Het is een enorm woonerf vol speeltoestanden, er is volop cultuur, natuur en zwemwater...



Maar die 45 minuten reistijd waar de routeplanner het over heeft, da's waarschijnlijk 's nachts als er geen files staan :(. In de praktijk vertrekt mijn man 's ochtends nadat hij de kinderen naar school heeft gebracht (dan ziet hij ze in elk geval nog even) en komt hij pas thuis als ze al in bed liggen, ergens tussen 20.00 en 22.00. Genieten van ons huis of de sociale contacten hier, doet hij amper. Hij is er 's avonds gewoon te moe voor.



Als we vanwege de bijzondere begeleiding van onze oudste niet zo plaatsgebonden waren, zouden we allang weer richting Randstad zijn verhuist. Liever in het weekeind een paar uurtjes in de auto om bij vrienden langs te gaan, dan elke dag dik twee uur op en neer naar huis. Of was het nou op en neer naar zijn werk?! :?
Ik heb geen kinderen dus misschien is het dan anders, maar ik ben juist dichter bij mijn werk gaan wonenm, en dat had ik veel eerder moeten doen. Had een reistijd van 1 a 1,5 uur, maar altijd file of haringen in een tonnetje ( en de A2 staat vast elka dag vanaf Maarssen tot Amsterdam). Nu 10 minuutjes fiesten, ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verhuisd EN heb een nieuwe baan gezocht want lange reistijden dat trok ik echt niet meer. Dat is zo'n zonde van mijn tijd. Maar ik had het op mijn werk ook al niet meer zo naar mijn zin dus dat is wel een verschil.
Alle reacties Link kopieren
Is een buitenwijk van Amsterdam geen optie? Of Badhoevedorp ofzo? Hoofddorp?



Wij (man en ik) zijn vanuit Zandvoort naar Amsterdam verhuist (en je kunt het nog net Amsterdam noemen, zo ver op het randje). Hartstikke mooi groen allemaal daar... (Wij wilden eigenlijk ook niet in Amsterdam zelf wonen, maar ja...)



Wij waren ieder ook meer dan een uur enkele reis kwijt naar ons werk. Nu is dat wel bijna gehalveerd.



Wat we er wel voor op hebben moeten geven is het kopen van een huis (tuin, 3 verdiepingen etc). Dit is teruggebracht tot een maisonette. Maar omdat we zo hoog in de flat zitten hebben we een gigantisch mooi uitzicht.



En hoewel ik nog steeds liever een 'echt' huis had willen kopen, ben ik erg blij met onze woning.
Alle reacties Link kopieren




quote: calvijn1 reageerde



Je denkt wel heel erg in de ik-vorm (zo komt je posting tenminste op mij over)



IK wil daar wonen, want IK ken daar veel mensen, IK kom daar vandaan



En je vriend dan? Luister je wel voldoende naar wat hij wel en jiet wil?

Je zult toch ook naar de wensen van je vriend moeten luisteren en wat scheuten water bij de wijn moeten doen
Ja, dat weet ik, maar het is nu bijna of het een of het ander en er zit dan wel een heel groot verschil tussen. Alles wat daartussen sluimert komen we gewoon niet ook niet uit.

Gisteravond weer knallende ruzie erover gehad (na het openen van dit topic). Ik heb nu bijna zoiets van, we blijven wel hier, dan hoeven we het er tenminste niet over te hebben.



Nou, dan zou ik het voorlopig even laten rusten anders kost het je dadelijk je relatie nog.

Lijkt het mij niet waard toch?



Mijn vriend en ik gaan over een poos samenwonen en we weten ook nog niet waar. Wij wonen en werken in Rotterdam

Hij wil het liefst in het Groene Hart (omgeving Utrecht) gaan wonen, maar dan heeft voor mij als consequentie dat ik mijn baan (docente) op moet geven omdat ik geen rijbewijs heb en dus niet te ver van mijn werk kan gaan wonen.

Ik probeer hem er van te overtuigen dat je in de omgeving van Rotterdam ook mooi en 'landelijk' kunt wonen.

Allebij een beetje water bij de wijn dus
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
allebij = allebei :$
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
wat maakt het nou uit dat TO in de ik-vorm praat, ze maakt inderdaad vergelijkingen met wat haar vriend wil en wat zij zelf wil (wat iemand al eerder zei) en dat is toch prima? waarom moeten mensen in de 'wij' vorm praten, je blijft toch een individu! ik vindt dat je het goed doet hoor TO!



on topic, kan je niet een middenweg vinden, waar wil je vriend graag wonen en waar wil jij graag wonen? dan zoek je een stad of dorp die daar tussenin ligt en ga je daar een keer verkennen...zou een oplossing kunnen zijn.

die lange reistijden zou ik ook niet zo zien zitten, blijft toch zonde van je tijd
Alle reacties Link kopieren


wat maakt het nou uit dat TO in de ik-vorm praat, ze maakt inderdaad vergelijkingen met wat haar vriend wil en wat zij zelf wil (wat iemand al eerder zei) en dat is toch prima? waarom moeten mensen in de 'wij' vorm praten, je blijft toch een individu! ik vindt dat je het goed doet hoor TO!





:?





Kom gerust van de kast.



Wat ik met mijn posting bedoelde is dat zij het alleen maar heeft over wat zij wil (naar haar jeugdomgeving, mnaar haar familie/vrienden) en niet wat haar vriend wil.

In een latere posting blijkt ook nog eens dat ze er ruzie om maken. Lijkt het mij niet waard ofwel?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren


goed uitzicht hier hoor;)



ik snap wat je bedoelde, en TO geeft ook aan wat haar vriend wil. ze hebben dat overduidelijk besproken met elkaar en dat ze er niet uitkomen en zelfs ruzie krijgen is het zeker niet waard.



daarom zeg ik, probeer een middenweg te vinden. zo zijn 'wij' :P er ook uitgekomen...





manlief wilde in utrecht gaan wonen en ik in amsterdam, uiteindelijk gaan we dus ergens in het midden wonen...soort van compromis waar we allebei tevreden mee zijn
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maar Buffy



Ik zou het gewoon vervelend voor to vinden als het haar relatie zou kosten. Er moet toch een goede oplossing te vinden zijn.

Gewoon even laten rusten en op je gemak de omgevingen gaan bekijken. Komen ze vast wel iets moois tegen dat naar ieders wens is





Hmmm... mooi uitzicht zeg je?

Ga ik ook maar eens op de kast zitten
;)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren


dat is meer dan vervelend en dat mag TO zeker niet laten gebeuren...



wat je zegt, ze kunnen omgevingen gaan bekijken en ontdekken, er een dagje uit van maken, dan is het ook nog leuk. praten met elkaar en geen ruzie meer maken!!!!



dan komt het vast wel goed.





ik kan het je ten zeerste aanraden...

:D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven