Weer dierenarts...

21-06-2016 10:20 139 berichten
Morgen voor de 3e keer in 2 weken naar de dierenarts.



2 weken geleden constateerde ik dat ze veel met haar kopje schudde en aan 1 oor veel aan het krabben was.

Op naar de dierenarts: niet grondig kunnen onderzoeken, ze valt aan en laat zich niet aanraken of bekijken.

Op basis van leeftijd en mijn verhaal: oorontsteking.

Voor mijten was ze 'te oud', komt vaak voor bij jonge katjes.

Wel de vraag of ik thuis met een wattenstaafje in haar oor wilde en daar een foto van wilde sturen. Op basis van oorsmeer konden ze misschien op de foto mijten uitsluiten.

Kleur van oorsmeer was normaal, geen mijten, advies: zalven in oor met een pipet (naam weet ik niet uit mijn hoofd). Buitenkant van oor insmeren met hydrocortoderm. Dit had ik nog staan van eerdere krabpartijen bij gevoeligheid voor bepaald voedsel.



Vorige week weer naar dierenarts, nu met wattenstaafje al gedaan, geen mijten gevonden. Toch maar door zalven en smeren. Ze is niet bekeken, want ze was al tegen haar reismand op aan het springen en slaan.



Vanochtend vond ik plukken haar met bloed door het hele huis. Zo op het oog niks te zien, maar ik vertrouwde het niet.

Toen ze bij me kwam vast gepakt en bekeken. Begin van oor is vacht en huid helemaal weg. Glimmend rood van bloed. En het lijkt opgezet, maar omdat haar andere oor (zover ik kan beoordelen) in orde is weet ik niet of dit normaal is of dat het daadwerkelijk is opgezet.

Dierenarts maar weer gebeld. Vandaag zitten we vol, morgen om 15:15 uur is er plek.

De dierenarts vraagt zich wel af wat ze kunnen doen, want ze laat zich niet onderzoeken...

Uh... Al krabt ze de verf van de muren of de huid van ons lijf... Ze gaat morgen goed onderzocht worden!

Pijn en continue krabben is goed voor d'r



Ze eet, drinkt, slaapt, plast en poept goed, maar oh wat ben ik bang dat er wat ergs aan de hand is.



Beestje kan niet zeggen wat er is, moet maar vertrouwen op mij dat ik haar goed in de gaten hou. En ben zo bang dat ik het te lang heb laten duren ofzo
Alle reacties Link kopieren
Ik ken niets van dieren, maar kunnen ze dieren in deze omstandigheden niet wat verdoven om ze te kunnen onderzoeken?
quote:chentolove schreef op 21 juni 2016 @ 10:22:

Ik ken niets van dieren, maar kunnen ze dieren in deze omstandigheden niet wat verdoven om ze te kunnen onderzoeken?



Dat wordt dan een narcose. Een roesje bij een kat is eigenlijk gewoon een narcose. Met of zonder anesthesie is dan het verschil.

Zijn ze ook niet happig op. Als het morgen niks wordt, dan ga ik daar wel op aandringen.
Belachelijk dat je pas morgen terecht kan. En dat je zelf met en wattenstaafje... ongelooflijk.



Ik zou een andere da bellen.

Deze klinkt niet goed genoeg voor zijn vak.

Niet kunnen onderzoeken omdat de kat wilt is omg
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar voor de zekerheid nuchter houden, zodat ze haar kunnen sederen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cathelyne schreef op 21 juni 2016 @ 10:26:

Belachelijk dat je pas morgen terecht kan. En dat je zelf met en wattenstaafje... ongelooflijk.



Ik zou een andere da bellen.

Deze klinkt niet goed genoeg voor zijn vak.

Niet kunnen onderzoeken omdat de kat wilt is omg Ik zou ook andere DA zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben toch handschoenen. Hier komen enorme handschoenen te voorschijn als het een onwillige kat etc is. En de da is wel gewend om gekrabt/gebeten te worden hoor. Onze iig wel, die heeft heel wat oorlogswonden . Wat een mietje eigenlijk dat hij de poes niet durft te pakken. Hij zorgt er maar voor dat ze onderzocht, arme poes.

Neem een dekentje mee waar je de poes in kunt rollen, die wellicht naar haar zelf ruikt. Hier worden ze van mij bij de da rustig van.



Oh ja, dit doe ik zelf ook altijd. Zorg dat het dier jou ziet maar niet aanraken met eruit halen/tijdens onderzoek. Anders kan de woede thuis nog weleens op jou gericht worden. Heb ik bij vrienden zien gebeuren. Poes was zo boos dat eigenaar haar vast had gehouden dat ze iedere keer aanviel.



En zijn er niet meedere dierenartsen bij je in de buurt? Ik zou naar een andere gaan inmiddels.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:-Kia-Ora- schreef op 21 juni 2016 @ 10:31:

Ze hebben toch handschoenen.



Die hebben ze, maar die liggen na 1 minuut bij mijn kat in de bak. De assistente heeft vorige keer een blauwe plek geslagen gekregen op d'r hand.



Hier komen enorme handschoenen te voorschijn als het een onwillige kat etc is. En de da is wel gewend om gekrabt/gebeten te worden hoor. Onze iig wel, die heeft heel wat oorlogswonden . Wat een mietje eigenlijk dat hij de poes niet durft te pakken. Hij zorgt er maar voor dat ze onderzocht, arme poes.



Ze durven wel, ze staat het niet toe. Ze rolt op haar rug, grijpt je met 4 poten en bijt als bonus ook flink. Het bezoekje aan de dierenarts brengt haar zoveel stress dat ze na 5 minuten hijgend als een hond ik haar bak zit en blijft aanvallen



Neem een dekentje mee waar je de poes in kunt rollen, die wellicht naar haar zelf ruikt. Hier worden ze van mij bij de da rustig van.



Dekentje ligt allang in haar bak (al zo'n 1,5 jaar en is niet gewassen, zodat hij juist naar haar en het huis blijft ruiken.



Oh ja, dit doe ik zelf ook altijd. Zorg dat het dier jou ziet maar niet aanraken met eruit halen/tijdens onderzoek. Anders kan de woede thuis nog weleens op jou gericht worden. Heb ik bij vrienden zien gebeuren. Poes was zo boos dat eigenaar haar vast had gehouden dat ze iedere keer aanviel.

Gebeurd ook al, praat tegen haar etc. Als dierenarts haar los laat, rent ze naar mij toe en springt in mijn armen.

Als ik haar vast hou is ze rustiger, maar nog steeds niet te onderzoeken
quote:Cathelyne schreef op 21 juni 2016 @ 10:26:

Belachelijk dat je pas morgen terecht kan. En dat je zelf met en wattenstaafje... ongelooflijk.



Ik zou een andere da bellen.

Deze klinkt niet goed genoeg voor zijn vak.

Niet kunnen onderzoeken omdat de kat wilt is omg



Ik zou zeggen: ga een keer mee.



Dierenarts is zeker goed in haar vak. De reden dat ik dat thuis moet doen, is juist omdat ik wel alles bij haar kan doen. Maar ik ben geen dierenarts, heb hier niet voor gestudeerd, dus ik kan geen diagnose stellen
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet waar je woont?

In regio Noord weet ik nog het adres van een hele goede kattenkliniek.!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fruity-Pebbles schreef op 21 juni 2016 @ 10:36:

[...]





Ik zou zeggen: ga een keer mee.



Dierenarts is zeker goed in haar vak. De reden dat ik dat thuis moet doen, is juist omdat ik wel alles bij haar kan doen. Maar ik ben geen dierenarts, heb hier niet voor gestudeerd, dus ik kan geen diagnose stellen



Flauwekul.

Als de dierenarts de kat niet goed kan onderzoeken , had ze zelf allang een roesje ingezet
quote:miedo schreef op 21 juni 2016 @ 10:36:

ik weet niet waar je woont?

In regio Noord weet ik nog het adres van een hele goede kattenkliniek.!Ik zit niet in de regio
quote:Fruity-Pebbles schreef op 21 juni 2016 @ 10:24:

[...]





Dat wordt dan een narcose. Een roesje bij een kat is eigenlijk gewoon een narcose. Met of zonder anesthesie is dan het verschil.

Zijn ze ook niet happig op. Als het morgen niks wordt, dan ga ik daar wel op aandringen.Ze kunnen haar ook verdoven met een tabletje hoor. Iets rustgevends wat jij evt nu op zou kunnen halen en een uurtje voor de afspraak geeft in iets lekkers verstopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fruity-Pebbles schreef op 21 juni 2016 @ 10:36:

[...]





Ik zou zeggen: ga een keer mee.



Dierenarts is zeker goed in haar vak. De reden dat ik dat thuis moet doen, is juist omdat ik wel alles bij haar kan doen. Maar ik ben geen dierenarts, heb hier niet voor gestudeerd, dus ik kan geen diagnose stellenBeetje omslachtig en prijzig wellicht maar kan de da dan niet aan huis komen? Wellicht staat ze dan meer toe. Dan heeft ze de stress van het reizen en de geur van de praktijk niet en staat ze het wellicht toe?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Doe een soort klem in haar nek en ze is zo mak als een lammetje. Weleens gezien in een video op YouTube.
Zo gaan wij het iig wel doen. Met dierenarts overlegd dat ik mijn poezen thuis vast een pilletje geeft en dan houden we contact over wanneer ze suf genoeg zijn of slapen en dan komt de dierenarts hier thuis ze enten.

Die van mij zijn zo getraumatiseerd dat ze niet eens een reismand in te krijgen zijn.
Ik heb ook een kat gehad die de tent afbrak bij de dierenarts. Twee (!) assistenten moesten hem in bedwang houden, zij, en de dierenarts, droegen lange lederen handschoenen.



"Ze laat zich niet onderzoeken", yeah right, hoe doen ze dat in de leeuwenkuil?
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 21 juni 2016 @ 10:39:

[...]





Ze kunnen haar ook verdoven met een tabletje hoor. Iets rustgevends wat jij evt nu op zou kunnen halen en een uurtje voor de afspraak geeft in iets lekkers verstopt.



Hier had ik nog nooit van gehoord, maar ik ga dierenarts eens bellen vanmiddag om te vragne.

Weet je misschien hoe het heet?
quote:-Kia-Ora- schreef op 21 juni 2016 @ 10:39:

[...]



Beetje omslachtig en prijzig wellicht maar kan de da dan niet aan huis komen? Wellicht staat ze dan meer toe. Dan heeft ze de stress van het reizen en de geur van de praktijk niet en staat ze het wellicht toe?Ga ik ook eens vragen! Nooit aan gedacht
quote:Woldertje schreef op 21 juni 2016 @ 10:41:

Doe een soort klem in haar nek en ze is zo mak als een lammetje. Weleens gezien in een video op YouTube.



Nee hoor, ze draait zich gewoon om haar as, met of zonder jouw hand in nekklem.

Heb zo al eens mijn pols gekneusd
Dit dus:



https://youtu.be/T9TmmF79Rw0
En misschien heeft de dierenarts een dwangkooi die je kunt lenen? Daar doe je haar dan thuis in en dan kan de dierenarts haar makkelijker bekijken.

Aan haar oor zitten zal dan lastig zijn maar injecteren met antibiotica bv gaat heel makkelijk door de tralies heen als ze klem zit.



quote:-Puss-in-Boots- schreef op 21 juni 2016 @ 10:41:

Zo gaan wij het iig wel doen. Met dierenarts overlegd dat ik mijn poezen thuis vast een pilletje geeft en dan houden we contact over wanneer ze suf genoeg zijn of slapen en dan komt de dierenarts hier thuis ze enten.

Die van mij zijn zo getraumatiseerd dat ze niet eens een reismand in te krijgen zijn.



Dat is het gekke... Die van mij gaat er vrijwillig in liggen slapen. Er is niks aan de hand TOTDAT ze de dierenarts ZIET.

In de wachtkamer van de dierenarts is er ook nog steeds niks aan de hand
quote:cumulus schreef op 21 juni 2016 @ 10:42:

Ik heb ook een kat gehad die de tent afbrak bij de dierenarts. Twee (!) assistenten moesten hem in bedwang houden, zij, en de dierenarts, droegen lange lederen handschoenen.



"Ze laat zich niet onderzoeken", yeah right, hoe doen ze dat in de leeuwenkuil?Zo gaat het hier ook al en nog laat ze het absoluut niet toe
quote:Fruity-Pebbles schreef op 21 juni 2016 @ 10:44:

[...]





Nee hoor, ze draait zich gewoon om haar as, met of zonder jouw hand in nekklem.

Heb zo al eens mijn pols gekneusdIk zei dan ook niet de hand, maar een klem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven