Weer dierenarts...

21-06-2016 10:20 139 berichten
Morgen voor de 3e keer in 2 weken naar de dierenarts.



2 weken geleden constateerde ik dat ze veel met haar kopje schudde en aan 1 oor veel aan het krabben was.

Op naar de dierenarts: niet grondig kunnen onderzoeken, ze valt aan en laat zich niet aanraken of bekijken.

Op basis van leeftijd en mijn verhaal: oorontsteking.

Voor mijten was ze 'te oud', komt vaak voor bij jonge katjes.

Wel de vraag of ik thuis met een wattenstaafje in haar oor wilde en daar een foto van wilde sturen. Op basis van oorsmeer konden ze misschien op de foto mijten uitsluiten.

Kleur van oorsmeer was normaal, geen mijten, advies: zalven in oor met een pipet (naam weet ik niet uit mijn hoofd). Buitenkant van oor insmeren met hydrocortoderm. Dit had ik nog staan van eerdere krabpartijen bij gevoeligheid voor bepaald voedsel.



Vorige week weer naar dierenarts, nu met wattenstaafje al gedaan, geen mijten gevonden. Toch maar door zalven en smeren. Ze is niet bekeken, want ze was al tegen haar reismand op aan het springen en slaan.



Vanochtend vond ik plukken haar met bloed door het hele huis. Zo op het oog niks te zien, maar ik vertrouwde het niet.

Toen ze bij me kwam vast gepakt en bekeken. Begin van oor is vacht en huid helemaal weg. Glimmend rood van bloed. En het lijkt opgezet, maar omdat haar andere oor (zover ik kan beoordelen) in orde is weet ik niet of dit normaal is of dat het daadwerkelijk is opgezet.

Dierenarts maar weer gebeld. Vandaag zitten we vol, morgen om 15:15 uur is er plek.

De dierenarts vraagt zich wel af wat ze kunnen doen, want ze laat zich niet onderzoeken...

Uh... Al krabt ze de verf van de muren of de huid van ons lijf... Ze gaat morgen goed onderzocht worden!

Pijn en continue krabben is goed voor d'r



Ze eet, drinkt, slaapt, plast en poept goed, maar oh wat ben ik bang dat er wat ergs aan de hand is.



Beestje kan niet zeggen wat er is, moet maar vertrouwen op mij dat ik haar goed in de gaten hou. En ben zo bang dat ik het te lang heb laten duren ofzo
quote:miedo schreef op 22 juni 2016 @ 15:57:

En, hoe is het afgelopen bij de dierenarts?



ik vind nog een dwangtas" http://www.marktplaats.nl ... ren-van-wilde-katten.html



Moet je poeslief daar wel eerst in zien te krijgen



Die tas



Ben net pas thuis. We hebben haar meteen gesedeerd ipv het eerst te proberen.



Oor buitenkant is opgezet, maar niks raars te voelen.

Bloeden is van krabben.

In oor niks te zien, wel wat veel oorsmeer.

Oor is uitgespoten en schoongemaakt.

In haar nek nu ook een plekje wat ze open heeft gekrabd



Waarschijnlijk heeft ze toch iets te pakken gekregen waar teveel eiwitten inzitten en reageert ze daarop.



Zalven en smeren, in de gaten houden en bij twijfel of overleg bellen.

Ben erg blij dat het geen tumor is, was daar zo bang voor. Al met al valt het redelijk mee
Alle reacties Link kopieren
quote:Fruity-Pebbles schreef op 22 juni 2016 @ 16:55:

[...]





Die tas



Ben net pas thuis. We hebben haar meteen gesedeerd ipv het eerst te proberen.



Oor buitenkant is opgezet, maar niks raars te voelen.

Bloeden is van krabben.

In oor niks te zien, wel wat veel oorsmeer.

Oor is uitgespoten en schoongemaakt.

In haar nek nu ook een plekje wat ze open heeft gekrabd



Waarschijnlijk heeft ze toch iets te pakken gekregen waar teveel eiwitten inzitten en reageert ze daarop.



Zalven en smeren, in de gaten houden en bij twijfel of overleg bellen.

Ben erg blij dat het geen tumor is, was daar zo bang voor. Al met al valt het redelijk meeFijn, en nu hopen dat poeslief er gauw bovenop komt.!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fruity-Pebbles schreef op 22 juni 2016 @ 16:55:

[...]





Die tas



Ben net pas thuis. We hebben haar meteen gesedeerd ipv het eerst te proberen.



Oor buitenkant is opgezet, maar niks raars te voelen.

Bloeden is van krabben.

In oor niks te zien, wel wat veel oorsmeer.

Oor is uitgespoten en schoongemaakt.

In haar nek nu ook een plekje wat ze open heeft gekrabd



Waarschijnlijk heeft ze toch iets te pakken gekregen waar teveel eiwitten inzitten en reageert ze daarop.



Zalven en smeren, in de gaten houden en bij twijfel of overleg bellen.

Ben erg blij dat het geen tumor is, was daar zo bang voor. Al met al valt het redelijk mee

Ik hoop dat het snel weer beter gaat met poes!

Hoe is het nu met poes? Beetje groggy? En hoe was het sederen?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:-Kia-Ora- schreef op 22 juni 2016 @ 20:18:

[...]



Ik hoop dat het snel weer beter gaat met poes!

Hoe is het nu met poes? Beetje groggy? En hoe was het sederen?



Ze was gisteren heel erg groggy, vond het ook doodeng om haar zo te zien slapen...

Ogen open, geen reactie, hele trage ademhaling. Zei op een gegeven moment tegen de dierenarts: heb je wel het juiste prikje gegeven? Ik zie haar niet meer ademhalen!

Heeft ook meteen een hele checkup gehad met wegen, gebit etc.



Vanochtend was ze alleen heel erg boos... Ze lag in een hoekje in de gang, tilde haar op om haar oren en nek te verzorgen en in te smeren, maar ze begon heel boos te grommen en heel hard en boos te mauwen.

Uiteindelijk wel d'r oor in kunnen smeren, d'r nek heb ik nu even gelaten voor wat het is, dat is een stuk minder dan d'r oor. Vanavond deze maar wat extra smeren als ze wat minder boos is.



Ze mocht natuurlijk ook niet naar buiten gisteren overdag en 's avonds. Vanochtend taalde ze er niet naar.

Kan het zijn dat ze last heeft van de nawerking van de narcose? Ik moet er nog even op googlen, maar kan me niet herinneren dat ze dit de vorige keer ook had na de narcose.
Ze voelt zich waarschijnlijk gewoon algeheel ellendig en dus verdedigt ze zich met blazen. Even rustig aankijken en haar voorzichtig benaderen.



Wel weer gelijk teruggaan als ze aan het oor blijft krabben of haar hoofd blijft schudden omdat ze van de jeuk in of op haar oor afwil, want je wil natuurlijk geen bloemkooloor.
quote:iris1969 schreef op 23 juni 2016 @ 11:26:

Ze voelt zich waarschijnlijk gewoon algeheel ellendig en dus verdedigt ze zich met blazen. Even rustig aankijken en haar voorzichtig benaderen.



Wel weer gelijk teruggaan als ze aan het oor blijft krabben of haar hoofd blijft schudden omdat ze van de jeuk in of op haar oor afwil, want je wil natuurlijk geen bloemkooloor.



Ik ben een overbezorgde poezenmoeder... Heb de dierenarts vanochtend gebeld Omdat zij nooit zo naar mij reageert...

Maar waarschijnlijk is het een combi van narcose en het noodweer van vannacht... Wel in de gaten houden. Ze bespreekt het nog even met de dierenarts en als ik teruggebeld wordt is er waarschijnlijk wat anders aan de hand. Is wel raar, want toen ik vannacht naar bed ging kwam ze direct bij me liggen.. Dus ik hoop dat het gewoon met het noodweer te maken heeft...

Ze was vanochtend wel wat met haar kopje aan het schudden, maar omdat ze haar oor hebben uitgespoten denk ik dat dit daar mee te maken heeft. Hou het absoluut in de gaten.

Vanavond weer lekker smeren....



Met assistente afgesproken dat ik haar gedrag in de gaten houdt, als het niet beter wordt of juist erger dan ga ik weer terug. Waarschijnlijk houden ze haar dan even ter observatie.
Toen ik vanmiddag thuis kwam constateerde ik dat ze niet gegeten had.



Heb brokken voor haar neergelegd en deze heeft ze op gegeten.

Ze kwam me ook niet, zoals altijd, me begroeten. Ze bleef liggen waar ze lag.

Het insmeren van d'r oor mag niet. Ze gromt meteen alsof je haar aanvalt.

Ik voel een heel plakkaat in d'r vacht zitten, kan zijn dat dit vanwege d'r oor uitspuiten is.

Toch maar weer dierenarts gebeld.

In de gaten houden, ze heeft gegeten, ze gaan ervanuit dat ze uiteindelijk zelf wel weer naar d'r brokken loopt.

Drinken heeft ze nog niet gedaan sinds ik thuis ben. Heb haar bekje wel nat gemaakt met water, ze likt het wel schoon.

Heb ook nog niet gezien dat ze zich aan het wassen was. Tot nu toe ging ze elke keer als ik haar zalfde of insmeerde redelijk snel wassen...

Vraag me echt af of ik het goed doe
Doe wat blikvoer met wat warm water in een schoteltje en zet dat voor haar neus. Dat ruikt goed en dus zal ze het eerder opeten.
quote:iris1969 schreef op 23 juni 2016 @ 19:59:

Doe wat blikvoer met wat warm water in een schoteltje en zet dat voor haar neus. Dat ruikt goed en dus zal ze het eerder opeten.Dat mag ze niet, ze moet compleet terug op brokken omdat ze zo'n heftige allergische reactie heeft
En ze krijgt zo vocht binnen.



Dat wassen komt later wel weer, als ze minder gestrest is.
Of toch doen zodat ze in ieder geval vocht binnen krijgt?
Aha warm water over de brokjes werkt ook.
quote:iris1969 schreef op 23 juni 2016 @ 20:01:

Aha warm water over de brokjes werkt ook.Ga ik doen!!!
Nee dan geen gewoon blikvoer, maar kijk morgen even naar hypoallergeen blikvoer als ze nog steeds niet zo goed eet.
En lees je voor een structurele oplossing voor haar allergie in over Barf en Carnibest voer.
Het lijkt wel alsof ze pijn heeft.
quote:iris1969 schreef op 23 juni 2016 @ 20:04:

En lees je voor een structurele oplossing voor haar allergie in over Barf en Carnibest voer.



Ze krijgt al hypoallergeen voer. Ze moet het hypoallergeen blikvoer niet. Daar haalt ze d'r neus voor op.

Heb net een bakje brokken en water voor d'r neer gezet. Daar deinst ze voor terug. Heb het nu naast d'r waterbak gezet. Dan kan ze kiezen voor het stromende fonteinwater of het water met de brokken.
quote:miekemv schreef op 23 juni 2016 @ 20:05:

Het lijkt wel alsof ze pijn heeft.



Dat denkt de da ook. Ook denkt ze dat ze gewoon heel boos is wat we gisteren hebben gedaan (Narcose).

En het oren uitspuiten. Het schudden met haar hoofd kan zijn dat ze het gevoel heeft dat er wat water in d'r oor zit of een stukje oorsmeer wat ze eruit wil schudden.



Denk ook dat ik wel heel erg overbezorgd ben, maar dit is mijn eerste huisdier en ik ben zo gek op haar dat ik niet wil dat ze pijn heeft of zich niet lekker voelt.
quote:Fruity-Pebbles schreef op 23 juni 2016 @ 20:11:

[...]





Ze krijgt al hypoallergeen voer. Ze moet het hypoallergeen blikvoer niet. Daar haalt ze d'r neus voor op.

Heb net een bakje brokken en water voor d'r neer gezet. Daar deinst ze voor terug. Heb het nu naast d'r waterbak gezet. Dan kan ze kiezen voor het stromende fonteinwater of het water met de brokken.Misschien lust ze Carnibest wel. Heb je dat al geprobeerd?
quote:Fruity-Pebbles schreef op 23 juni 2016 @ 20:13:

[...]





Dat denkt de da ook. Ook denkt ze dat ze gewoon heel boos is wat we gisteren hebben gedaan (Narcose).

En het oren uitspuiten. Het schudden met haar hoofd kan zijn dat ze het gevoel heeft dat er wat water in d'r oor zit of een stukje oorsmeer wat ze eruit wil schudden.



Denk ook dat ik wel heel erg overbezorgd ben, maar dit is mijn eerste huisdier en ik ben zo gek op haar dat ik niet wil dat ze pijn heeft of zich niet lekker voelt.





Had ze ook koorts?



Het is heel vervelend als je huisdier zo niet lekker is. Als het morgen niet bijgetrokken is zou ik pleiten voor pijnstilling.
quote:iris1969 schreef op 23 juni 2016 @ 20:32:

[...]



Misschien lust ze Carnibest wel. Heb je dat al geprobeerd?



Nee, nog niet geprobeerd. Zal daar eens naar kijken en overleggen met de dierenarts ivm haar allergie.

Heb net even gegoogled en ziet er in principe goed uit. Maar durf het niet 'zomaar' te geven.

Heb met da afgesproken dat ze nu sowieso 3 maanden alleen brokken en water mag. Na de 3 maanden geef ik haar 1 blikje natvoer wat ze eens in de 2 maanden krijgt. Als ze dan weer reageert ligt het dus aan het natvoer.

Dan zal ik serieus gaan kijken naar carnibest
quote:miekemv schreef op 23 juni 2016 @ 20:37:

[...]





Had ze ook koorts?



Het is heel vervelend als je huisdier zo niet lekker is. Als het morgen niet bijgetrokken is zou ik pleiten voor pijnstilling.



Nee, geen koorts.

Ik wil morgen eigenlijk niet gaan werken zodat ik haar in de gaten kan houden.

Ze liep net naar de waterbak. Rook eraan, volgens mij 1 lik water, maar dat zag ik niet goed. Draait zich om, kijkt boos naar me en loopt weer weg...

Ze ligt nu weer in de deuropening van balkon
Dat zou voor mij ook reden zijn voor een dagje thuis.



Ik hoop voor jullie dat het morgen beter gaat.
Ze heeft gedronken!



Ik stond in de kamer, ze kwam naar me toe, voorzichtig kopje geven, heel rustig aangehaald en d'r oor vermeden.

Toen aangesproken dat ik me zorgen om haar maak en ze beter moet worden en dat ze moet drinken.

Toen liep ze weg. Heb d'r bakje met natte brokken voor d'r neergezet... Eerst voorzichtig ruiken en toen ging ze drinken! Echt alsof ze ongelooflijke dorst had!



Ik heb even hard staan huilen van opluchting
voor je kat en voor jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven