weer verhuizen!! kids weer naar een andere school

20-08-2007 09:21 4 berichten
We hebben besloten om weer te verhuizen na 5 maanden (we hebben het huis al 2 jaar en wonen 'tijdelijk' in een woonkeet sinds 5 maanden), en we zijn er ook blij mee hoor, we hadden een huis gekocht waar nog heel veel aan moest gebeuren, hebben alleen veel onvoorziene dingen op ons pad gekregen en merken dat het beter is om in een goedkoper en kant en klaar huis te wonen, voor zowel de kinderen als voor onze rust!, maar nu de kinderen net sinds april op hun nieuwe school zitten en het echt goed gaat vindt het het extra erg om wel weg te gaan , we hebben inmiddels al een ander huis gekocht en zijn ons huidige ook alweer kwijt (dus geen dubbele lasten) en kunnen al per 1 okt de sleutel krijgen , het voordeel daar is dat we vlak bij al onze familie wonen en de kinderen gewoon op hun fiets naar hun opa,s en oma,s kunnen fietsen en naar tante,s ooms enz enz , alleen mijn hart breekt bij de gedachte dat ze naar een andere school moeten , terwijl de jongsten het helemaal niet erg vinden , maar de oudste wel (zit in groep 7)ik heb er regelmatig tranen om... heb ze uitgelegt dat het beter is , dat we dan wel leuke dingen kunnen doen en op vakantie kunnen gaan , en nu gewoon niet omdat het geld er gewoon niet is omdat dat in het huis gaat zitten en blijft zitten ivm de lasten en ze snappen het ook wel , maar het doet me toch echt pijn alleen al bij de gedachte dat ze weer moeten wennen aan de andere school, hoe maak ik het voor mezelf dragelijk zodat het niet zo,n pijn doet????
Waarom heb je dan geen ander huis gekocht in de buurt van je "klushuis'?

Dan hadden je kinderen gewoon op school kunnen blijven. Waar woonde je vooradt je naar dit huis verhuisde? bij je familie in de buurt? gaan de kinderen als het ware, terug naar een bekende omgeving, of moeten ze voor de tweede keer in een jaar opnieuw beginnen. Vlak trouwens niet uit dat ook voor jou en je man deze verhuizing weer stress en onrust oplevert, het kost altijd tijd om te wennen aan een nieuwe woonomgeving.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lovebug,



Ik kan mij helemaal voorstellen dat je je er druk om maakt. Ik ga ook verhuizen en de kinderen zijn nu al op hun nieuwe school begonnen. Ik had het er ook zo moelijk mee, omdat het op hun oude school zo goed ging. Maar zijzelf hebben het er eigenlijk totaal niet moelijk mee, het zit meer in mijn hoofd. Wie weet dat dat bij jou ook zo zal zijn? En verhuizen is best stressvol, ik zou proberen de rust te bewaren, en inderdaad zelf heel positief ervoer doen!



Succes en maak je niet te druk!
bedankt alvast voor de berichten,



@ krengiserweer: we gaan als het ware terug naar een veilige omgeving en de school waar ze heen gaan zijn ze al eens eerder geweest om te proefdraaien , maar de school waar ze vandaan komen was gewoon niks (en vond het daar ook al moeilijk dat ze daar weg moesten al hoefde dat niet maar omdat de school slecht was hebben we dat besloten, want was wel bereid om een stukje te rijden) en om waar we nu wonen een huis te zoeken is echt niet wat we willen want hier zijn helemaal geen bekenden van ons en daar wel, dus dat was geen optie , de school waar ze heen gaan straks is een goeie school en kennen ze dus ook wel , alleen het is gewoon mijn eigen ding, (misschien heb ik er zelf onbewust wel een trauma aan overgehouden ooit)



@ Laki, Dank je voor je bericht en denk dat het idd in mezelf zit dat ik me er dus het meest druk om maak, en ik weet dat als het eenmaal achter de rug is het ook wel goed is , maar nu even jakkes zeg! , de stress die we nu hebben is groter dan de stress die we gaan krijgen (verwacht ik) om alle financieen , moet me er dus idd niet al te druk om maken.. onze 2de zoon heeft er super veel zin in! de jongste zoon ook, maar de oudste zoon dus niet, maar heb hem uitgelegt dat hij na groep 8 naar de grote school gaat en dat het daar zowiezo ook anders is en ook andere kinderen zijn, hoop dat dat hem helpt... hij lijkt erg veel op mij dus ik snap hem heel goed! we zijn nu eenmaal erg graag honkvast, en houden niet van veranderingen, maar ja soms móet je gewoon... ik weet en voel dat dit het beste is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven