weg uit limburg

30-03-2015 11:53 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi ik ben hier nieuw en hoop dat ik dit op de juiste plek in het forum heb gezet.

Na twaalf jaar in Zuid Limburg wil ik terug naar familie in de Randstad, maar mijn man vindt dat te druk en te duur. Hij is Amerikaan en vindt het hier al een beetje krap. We zijn hier een beetje verpest door ons grote huis en tuin en oprit. Ik geef dat graag op zodat mijn kinderen 11 en 15 niet meer voor kut hollander uitgemaakt worden op school. Ik voel soms ook de antipathie van de mensen terwijl ik wel probeer met hobby's e.d. mensen te ontmoeten.

Mijn man werkt vanuit huis en reist veel dus hij moet een station hebben om naar Schiphol te komen. Mijn zus woont al 15 jr met plezier in Wageningen en mijn vraag is, wie heeft ook ervaring met wonen in Wageningen? Ik ben namelijk iets drukker dan mijn zus en pas er misschien wel niet zo tussen. Het zou fijn zijn iets gerichter naar een huis te kunnen zoeken. Rationeel zeg ik Wageningen,

maar mijn hart zegt Haarlem, is ook dichter bij mijn moeder en broer. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zou doen? Alles om maar weg te komen uit Limburg. Dan nog liever uit mijn panty waaien in Den Helder (huizen zijn daar wel spotgoedkoop). Dus ik snap je
.
Alle reacties Link kopieren
dank je precies, toch ben ik nerveus dat ik de foute plaats kies en dan iedereen ongelukkig maak en mezelf ook
Alle reacties Link kopieren
Als ik je zo hoor, is álles beter dan waar je nu zit. Is toch vreselijk dat je kinderen niet geaccepteerd worden? Daar wordt je man toch ook ongelukkig van?
.
Alle reacties Link kopieren
klopt maarja waar dan naartoe? wat zou jij doen? Ken je Wageningen? Of Haarlem e.o.?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken Haarlem wel, dat is leuk maar duur (zeker als je ruimte wil), maar dat weet je zelf ook wel denk ik. Wageningen ken ik niet. In de kop van Noord Holland is ruimte zat :-)
.
Ik vermoed dat ik na amper vier jaar al niet meer weg wil uit Zuid-Limburg, ik vind het héérlijk hier! Maar ik zou het overal leuk vinden om te wonen, alles heeft zo zijn charme en voordelen.
Lmburg is erg gastvrij. Maar gasten worden wel geacht te vertrekken na hun geld uit te hebben gegeven.



Zoals je het beschrijft: weg daar!



Limburg is geweldig voor toeristen en voor Limburgers. (En voor NYC )
Alle reacties Link kopieren
Wageningen heeft iets oudbolligs, vind ik. Bovendien zit je erg dicht bij de zwarte kousen-gemeentes, wat ik niet prettig vind. Noord Holland woon ik zelf, verhuisd vanuit bijna-Limburg en het bevalt erg goed hier. Veel ruimte en prettige mentaliteit. Ik zou dus kiezen voor Haarlem/Noord Holland in plaats van Wageningen of omgeving. Misschien is het wat om eens een weekend weg te gaan naar beide plaatsen?
Alle reacties Link kopieren
Nog even over Haarlem: Ik ben niet erg gecharmeerd van de Haarlemse mentaliteit. Beetje arrogant en vooral wat achterbaks (ja, ik generaliseer enorm). De Noordhollandse nuchterheid en directheid waar ik van hou, ontbreekt daar een beetje. Het schijnt ook best lastig te zijn om geaccepteerd te worden als nieuwkomer. Dus als je Limburg ontvlucht is het misschien niet de beste optie (maar nog altijd een grote vooruitgang, dat wel).

Ik vind Haarlem eigenlijk vooral leuk om te bezoeken. Winkelen kun je er goed.



Als je niet helemaal naar het noorden wil is Hoorn misschien wat?
.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen valt wel mee hoor qua zwarte kousen. Het is echt een studentenstad. Veenendaal is ook prima. Leuk centrum om te winkelen en uit eten te gaan. Over de Rijn heen heb je meer de echte zwarte kousen. En wat dacht je van Rhenen?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de reacties, ik probeer alles op een rijtje te zetten. Wageningen voordelen: mijn zus woont er met haar gezin. Dus die zie ik dan al gemakkelijk, en als mijn moeder ons komt bezoeken is dat ook handig. Mijn moeder rijdt geen auto meer en moet dus met de trein, waardoor ze net iets minder makkelijk, of vaak, overal heen reist. Het is toch goed te doen met de trein naar Schiphol. (Intercity vanaf Ede/Wageningen, parkeren gratis in Ede) i.vm. werk van mijn man. Het is minder duur, ietsje, dus je hebt net iets meer tuin en huis voor je geld. Het is misschien iets rustiger en geloviger, maar dat ben ik zelf ook. Gelovig dan, niet rustig haha.



Voordelen Haarlem: 20 min van mijn moeder, strand, stad, bos, en denk ik, maar dat is gevoelsmatig, gezelliger. Ook dicht bij Schiphol.



Nadelen; duur, we zijn geen klussers, en het waait daar harder is dus wat kouder, en dat is het enige wat ik hier ga missen: die paar graden meer warmte.
Wat denk je van Amstelveen? Overal dicht bij, en mooie wijken
quote:impala schreef op 30 maart 2015 @ 11:56:

Wat ik zou doen? Alles om maar weg te komen uit Limburg. Dan nog liever uit mijn panty waaien in Den Helder (huizen zijn daar wel spotgoedkoop). Dus ik snap je



Den Helder is wel onhandig, want je moet eerst de hele randstad door om weg te komen, zeker voor haar man bepaald niet handig.



Maar TO, misschien kun je je man eens voorhouden dat Limburg één van de drukste provincies is? En waarom perse de Randstad. Je kunt ook richting Utrecht. Dan zit je dichterbij familie maar wel super centraal.
Alle reacties Link kopieren
Utrecht en Amstelveen zijn ook duur hoor, als je een beetje ruimte wil. Mijn man wil perse een oprit o.i.d. en ik wil als het even kan een woonkamer, breder dan 3,20 m.
Alle reacties Link kopieren
Ja, de randstad is prachtig wonen. Veel ruimte, veel groen, betaalbare woningen, nauwelijks asovolk aanwezig. Daar ga je op vooruit!



Zelf ben ik een brabantse en ben ik verhuisd naar het Twentse platteland. Hier worden we gewoon opgenomen en er zijn geen outsiders. Ik denk dat je beter naar Wageningen kunt gaan om te wonen. De randstad is gewoon tjokvol. Ik snap jouw man helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Hier niet dezelfde ervaring als jij, maar waar ik woon (in Limburg) is ook veel import. Kunnen jouw man en jij overal werken? Dan zou ik zeker proberen te gaan. Misschien kun je gewoon eens met je man op een paar plekken gaan kijken. Dan heeft hij ook een beter beeld van de Randstad.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jou was lekker de zaterdagen in de lente gebruiken om allemaal steden en dorpen te gaan bekijken. En dan duidelijk in een kladblokje/schriftje voor jezelf bijhouden wat je ervan vond. Overal een beetje rondkijken: binnenstad/centrum, maar ook juist de woonwijken en stations ed.

Je zou je van te voren een beetje kunnen oriënteren via Wikipedia voor wat betreft de grootte van plaatsen ed en op Google Maps zie je natuurlijk makkelijk waar spoorlijnen en snelwegen lopen.

Wij wonen westelijk van Utrecht en ik heb het hier goed naar mijn zin, kom hier oorspronkelijk niet vandaag. Contacten leggen gaat prima via sporten ed en goede verbindingen met snelwegen en spoorlijnen. Maar is voor jou minder relevant als het aankomt op dichterbij familie wonen.
quote:Exces schreef op 30 maart 2015 @ 12:53:

[...]





Maar TO, misschien kun je je man eens voorhouden dat Limburg één van de drukste provincies is?





Ligt er maar aan waar je zit. Als dit elke dag je uitzicht is dan snap ik dat je niet naar de Randstad wil. Ik heb elke dag het idee dat ik op vakantie ben:



Alle reacties Link kopieren
Limburg 1 van de drukste provincies?



Ik zou, gezien het werk van je man, in de omgeving van Utrecht kijken.
Alle reacties Link kopieren
Asovolk? Ik heb ooit een vriend gehad wiens familie uit Twente kwam. Groter asovolk heb ik persoonlijk nooit mee te maken gehad. Eerste keer dat ik volwassenen rond koffietijd al aan de vieux-cola zag (en daarna gingen ze ruzie maken). Racistisch als de pest. En had ik dom en narrowmined al genoemd? De uitdrukking 'die heeft het hoog in de bol' werd daar gebruikt voor iedereen met meer dan lagere school of lbo.
.
Alle reacties Link kopieren
we kunnen overal werken, er moet wel een goede treinverbinding met Schiphol zijn. Ik wil niet in een gehucht, dan sterf ik, een grote stad hoeft ook niet, als er maar creatieve , sport en theatertoestanden te vinden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet een "tussen"oplossing: Ergens tussen Venlo en Nijmegen?

Ik heb een paar jaar vlak boven Venlo gewoond: genoeg en betaalbare ruimte, een stuk dichter bij Haarlem, Wageningen en Schiphol, geen gezeik dat ik een "kut-Hollander" was.
Alle reacties Link kopieren
ik had het juist toegespitst op of Haarlem of Wageningen vanwege de familie, dus als ik voors en tegens voor die plaatsen zou kunnen krijgen zou dat super zijn, dus.. wie kent Wageningen, ook leuk voor niet-studenten?
Alle reacties Link kopieren
En Amersfoort? Dan ben je binnen een half uur in Wageningen en een klein uurtje vanaf Haarlem. Directe treinverbinding met Schiphol (25 minuten). Goede middelbare scholen ook
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven