Wel kattenvoer

17-11-2014 08:02 32 berichten
Onze oude kat kreeg altijd royal canin tegen blaasgruis. Onze nieuwe poezen krijgen gewoon goedkoop kattenvoer. Nu merk ik echter dat de kattenbak vreselijk stinkt. Ik wil ze eens over zetten op beter voer en kijken of dat wat uitmaakt.

Welk merk is dan aan te raden en zijn er winkels waar ik dat tegen een nog redelijke prijs kan krijgen?

We hebben een vol maine coon, een mix maine coon en de jongste is bijna een half jaar.
Orijen. Maar niet goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
als je weet welk merk je wilt kopen kijk eens online, Of kijk bij een dierenwinkel wat een grote verpakking kost, Ik heb het mee gemaakt met valkparkieten voer, kleine verpakking 4 euro 1 grote verpakking 32 euro als ik het om reken is het verschil 20 euro. Bij een andere dierenwinkel was een grote verpakking 20kilo maar 27 euro
Royal canin heeft ook 'gewoon' voer wat niet speciaal is voor blaasgruis en daardoor iets minder duur is dan je gewend was, maar wellicht wel beter is dan het hele goedkope voer.
Alle reacties Link kopieren
Goedkoop kattenblikvoer is niet zo gezond voor je kat. Ik gebruikte altijd Smolke en nu Sanabelle ivm een kater die snel blaasgruis heeft. Als ik me niet vergis heeft iig Sanabelle geen tarwe en overbodige rotzooi als ingredient. Als je online koopt scheelt het vaak veel geld met de prijs in de dierenwinkel. Ik wil je adviseren toch naar een beter merk over te gaan, beter voor de kat en je zult merken dat de kattenbak ook veel minder stinkt.
Ik vroeg me vooral af er nog verschil zit tussen de betere merken zoals Hills, Lams, Royal Canin. Qua prijs is het allemaal ongeveer gelijk zie ik al. En kan ik dan van dit voer gewoon een standaard pak nemen of kan ik dan toch beter aan de active, maine coon of wat voor een soort ze dan ook allemaal mogen hebben
Ze krijgen trouwens alleen droogvoer. Maar wel een gewoon supermarkt eigen merk soort.

Dacht twee gezonde katten dus we kunnen gewoon een B merk nemen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet weten, maar heb wel een site voor je gevonden waar je Purina gratis een tijdje kunt proberen:



https://www.purina-one.nl/21dagentest.a ... ApeX8P8HAQ
Cum non tum age
Cochise, waar koop jij online. Ik ken zooplus maar zijn er ook nog andere webwinkels?
Dank je Noa, ik ga kijken
Alle reacties Link kopieren
quote:cochise schreef op 17 november 2014 @ 08:32:

Goedkoop kattenblikvoer is niet zo gezond voor je kat. Ik gebruikte altijd Smolke en nu Sanabelle ivm een kater die snel blaasgruis heeft. Als ik me niet vergis heeft iig Sanabelle geen tarwe en overbodige rotzooi als ingredient. Als je online koopt scheelt het vaak veel geld met de prijs in de dierenwinkel. Ik wil je adviseren toch naar een beter merk over te gaan, beter voor de kat en je zult merken dat de kattenbak ook veel minder stinkt.Ik heb mijn 2 katten ook geprobeerd om andere beter natvoer te geven, maar ze willen er niet aan. Bovendien kun je die merken nauwelijks in de winkel kopen en wel online maar dat moet je zoveel blikken tegelijk nemen. Waarna je dan alle blikken weg kunt gooien omdat ze het echt niet eten. Waar koop jij Smolke en Sanabelle?
Alle reacties Link kopieren
Taste of de Wild, droogvoer en 's avonds samen 1 zakje Schmusy. Beide niet echt heel goedkoop, maar er zit weinig rommel in. En de katten doen het er heel goed op, de vacht is veel beter en de ontlasting stinkt veel en veel minder.



Ik bestel altijd groot verpakking via het internet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Lisbeth, bij Zooplus, Onlinedierenspeciaalzaak, maar meestal kijk ik eerst op Beslist. nl om prijzen te vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij eten ze allemaal Sanabelle. Je hebt hier ook een blaasgruis variant van. Ik bestel het bij Zooplus in zakken van 10 kilo. De prijs valt dan reuze mee.
Oke dus 1 van die merken is prima. ik ga eens op beslist zoeken
Alle reacties Link kopieren
quote:lisbeth schreef op 17 november 2014 @ 09:06:

Oke dus 1 van die merken is prima. ik ga eens op beslist zoekenOok verder kijken dan de eerste suggesties die je krijgt: de eerste aanbieding hoeft niet de goedkoopste te zijn. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Orijen, is graanvrij. Mijn katten stinken niet (zo erg) meer. Kattenbakvulling gaat veel langer mee. Maar wat voor mij het belangrijkst is dat het goed voer is.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Alle reacties Link kopieren
Onze katten eten brokjes van het tuincentrum. Ik kan geen merk op de verpakking zien. Volgens de verpakking is het een complete en uitgebalanceerde voeding. Maar dat zal wel op elke willekeurige verpakking staan. Ik betaal rond de 17,50 voor 4 kg.

Ik heb geen raskatten. Die had ik voor deze wel en die kregen ProPlan van de dierenwinkel. Maar dat kan ik nergens meer vinden sinds de dierenwinkel bij ons gestopt is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn katten krijgen Purina One en dan de senior versie. Maar die hebben veel meer soorten.

Ze krijgen 's avonds een klein beetje blikvoer voor de lekker en dat is gewoon AH eigen merk. Ik doe drie dagen met 1 blikje voor twee katten, dus het is echt gewoon een lekker hapje, niet als volledige voeding. Ze zijn er inmiddels 13 jaar mee geworden, dus ik ga er vanuit dat het wel goed is zo
Alle reacties Link kopieren
Hier kregen ze taste of the wild maar sinds ze daarvan de prijs enorm omhoog hebben gegooid krijgen ze fritags best meail. Beide online te krijgen... voornaamste reden is dat dit voor meer dan (de wettelijk verplichte) 4% vlees bevat. Supermarkt/dierenwinkel voer is net kippenvoer met zoveel graan en tarwe.



Wij vinden het wel heel belangrijk dat ze goed natvoer krijgen. Katten drinken van nature heel weinig omdat ze 90% (ofzoiets) van hun vochtbehoefte uit hun prooi halen. Te weinig vochtiname kan leiden tot blaasproblemen en omdat wij twee katers hebben (zijn daar gevoeliger voor). Hier dus standaard dagelijks natvoer met een flinke scheut water. Merk van het natvoer wisselen we af (zo ook in prijs) maar het is altijd suiker- en vrijwel graanvrij.



Bij ons vroeg laatst iemand of wij wel een kattenbak hadden... Uhm ja, kijk eens achter je! Je ruikt hier niet dat we katten hebben (maar dat ligt ook aan ons kattenbak systeem en de houtkorrels, dat weet ik zeker).
Alle reacties Link kopieren
Hier krijgen ze ook purina one en dan de sterilcat variant.

Wat vlees betreft kregen ze gourmet, maar we hebben er 3 en ik kocht me arm aan die kleine blikjes.

Nu krijgen ze grote blikken whiskas of Felix.

Echter na het zien van een aflevering van "keuringdienst van waarde" over dierlijk bijproduct (hoofdingrediënt van vele merken vlees) denk ik hard na over wat anders...
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niet dat duurder altijd beter is hoor, maar onze hond krijgt bijv. goed voer van de dierenarts en hij stinkt niet, terwijl de hond van mijn schoonouders goedkope meuk krijgt en ik vind die hond wel stinken.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet in duur kattenvoer. Volgens mij is het allemaal troep namelijk. Ik hou als bovengrens 5 euro per kilo aan voor kat, hond en konijn en meestal minder dan dat. Ik geloof wel in voer voor bepaalde problemen zoals blaasgruis en allergie wanneer nodig maar mijn katten krijgen gewoon redelijk goedkope brokjes en natvoer.



Ik wissel wel veel af en ze krijgen soms vis, gehakt, hart of een kwarteltje. Kvv wil er niet in helaas. Ik koop vaak AH eigen merk, goedkope kuipjes (22 cent de stuk), whiskas met vis, of de iets duurdere kuipjes van 39 cent. Brokjes van AH met kip/vis en rijst.



Ik vind kattenpoep altijd erg stinken, ik denk dat je beter iets kunt doen aan de kattenbak zelf, de korrels, de hoeveelheid kattenbakken en hoe vaak je schoonmaakt. Want poep gaat echt niet naar viooltjes ruiken.



De duurdere merken hebben meer toevoegingen maar die vertrouw ik juist niet daardoor. Vers vlees zorgt trouwens voor hele kleine drollen en vind ik gezonder maar ja, de mijne moeten het niet.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Zooplus verkoopt op supermarktprijsniveau bv Smilla. Geen topvoer, maar al beter qua kwaliteit. Ik voer mijn katten een mix van Porta 21 en Visan Optima van Zooplus en ben daar heel tevreden over. De kat ook. Zeker als je weet dat het goed valt en je neemt een wat grotere zak vind ik de prijs erg meevallen, maar ze krijgen dan wel een brok met een hoog vleespercentage.

Als je bij zooplus bestelt, vergeet niet je in te schrijven voor de nieuwsbrief. Krijg je 5% korting.
Gladoortje, ik haal iedere drol er meteen uit. We hebben een kattenbak met zogenaamde speciale filter. Klontervormend gruis. Het stinkt echt. Van mijn oude kater herken ik dit totaal niet. De katten zelf ruiken ook echt lang na. Dat had mijn oude ook niet. Googlen leerde mij dat het soort voer hier dus verschil in kan maken. Baat het niet dan schaat het niet denk ik maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven