Wel of geen bench pup

01-03-2015 16:05 37 berichten
Wij krijgen over 14 dagen een pup. Ze zal dan 9,5 weken zijn. Inmiddels al aangemeld voor puppycursus en het dierendagverblijf waar ze 1x per week naartoe gaat.

Ik vind het allemaal spannend.

Waar ik erg over twijfel is of ik wel of geen bench ga gebruiken. Ik heb er eerlijk gezegd vreselijke weerzin tegen. Een dier in een kooi. Thuis hadden wij altijd honden, Duitse herders en benches bestonden helemaal niet.



Maar na verloop van tijd moeten wij weer werken. Vind het ook wel moeilijk, kan zo'n hondje wel veilig door het huis. op internet zijn ook diverse voor en tegenstanders. Hier nog iemand ervaring? Of tips
O staat beetje raar... Ik bedoelde te zeggen dat wij Duitse herders hadden en dat benches niet bestonden .
De hond heeft vaak zelf behoefte aan een bench. Je hoeft het niet dicht te doen, maar de hond voelt zich er veilig.

Ik zou er zeker eentje aanschaffen of lenen.
Alle reacties Link kopieren
Je moet een bench niet zien als een kooi waar je je pup inzet, maar als een veilige vertrouwde plek voor je pup. ik vond de bench in het eerste jaar onmisbaar, maar je moet hem wel op de juiste manier gebruiken. Ik ga ff op zoek naar een artikel waarin het gebruik van een bench goed beschreven wordt, hoop dat ik het nog kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het wel erg handig toen mijn hond nog een pup was. Mijn hond is echt een doetje en heeft nooit echt gesloopt maar het was toch wel erg fijn dat je met een gerust hart naar bed kon en dat niet de hele kamer onder geplast was of dat ze stiekem op de bank kroop. Ze ging overigens zonder gemopper 's nachts lekker haar bench in en na een tijdje hoefde die niet eens meer dicht. Je zou je hond natuurlijk ook gewoon in de keuken of de gang kunnen doen 's nachts. Maar het kan in veel gevallen erg prettig zijn, ook voor de hond zelf. Toegegeven: het staat niet zo mooi midden in de kamer, maar gelukkig hoeft hij niet voor altijd te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Wij vinden een bench ideaal, het is zijn eigen plekje en hij gaat er 's avonds voor het naar bed gaan al zelf in liggen omdat hij weet dat hij ook 'moet' gaan slapen. Overdag als hij een keer alleen is wordt hij echter NOOIT opgesloten, dat vind ik dan weer echt niet kunnen. 1`keer per ongeluk gedaan en toen begon hij meteen te janken toen we de deur achter ons dicht deden: gauw weer terug gegaan om hem eruit te laten dus .
Alle reacties Link kopieren
Neem eentje die groot genoeg is, zodat het pupje sowieso kan lopen, spelen slapen etc, en ook echt kan bewegen, neem een OPEN bench, en laat het deurtje gewoon open... en stop het beestje niet de hele dag er in, maar eventjes bijv als je gaat eten... of als je gaat slapen, maar NOOIT en dan ook echt NOOIT uren in zn bench laten zitten of als je weg gaat...
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg geen link geplakt, maar als je labradorforum.nl opzoekt, staat er op de pijler Opvoeding een sticky over benchtraining voor pups.
Ik werk namelijk wel 5 uur per ochtend. 3x per week. Inclusief reistijd ben ik dus wel 5,5 uur weg. Ik wil dat mijn nieuwe hondje gewoon door het hele huis loopt. Net als mijn vorige hondje.

Er is wel iemand die halverwege de ochtend beestje uitlaat.

sijn er echt mensen die een hond 5 uur lang in een kooi opsluiten? Ik bedoel een eigen plek kan toch ook een mand zijn?
quote:Messiah schreef op 01 maart 2015 @ 16:17:

Neem eentje die groot genoeg is, zodat het pupje sowieso kan lopen, spelen slapen etc, en ook echt kan bewegen, neem een OPEN bench, en laat het deurtje gewoon open... en stop het beestje niet de hele dag er in, maar eventjes bijv als je gaat eten... of als je gaat slapen, maar NOOIT en dan ook echt NOOIT uren in zn bench laten zitten of als je weg gaat...



Dit bedoel ik Messiah. Mijn vorige hondje had het hele huis ter beschikking. Lag lekker op de bank. Mijn katten lopen ook gewoon rond.

Wat ik zo vreemd vind is dat iedereen zegt dat ik een bench moet nemen. Sneller zindelijk. Ik vind de gedachte wreed, pup bevuilt eigen nestje niet dus klapt zowat.
Wij hadden er wel altijd een. we zagen hem als mand, maar soms sloot ik de hond er ook in op (bv als ik ging dweilen, want ik wilde eerst een droge vloer voordat er weer overheen gewandeld werd). Die van ons hebben dat nooit als probleem gezien en de bench als heel vertrouwd beschouwd. Als we gingen auto rijden ging de bench altijd achterin en zaten ze lekker op hun gemak in de bench. Net als op vakantie. Als we weggingen sloten we ze wel altijd op in de keuken, waar de bench altijd standaard stond. Maar dat had meer met de warmte in huis te maken want in de keuken hing er een electrisch kacheltje en dus warm voor ze, maar de woonkamer alleen houtkachel, en als het wekenlang rond de -15 is minstens dan daalt de temperatuur ontzettend snel als je er niet hout opgooit de hele dag. Ik ben dus voor, maar wel in een beperkte mate van gebruiken in de zin van opsluiten.

ik weet dus ook niet of de bench heeft geholpen met het zindelijk maken proces. We gingen zo vaak met ze naar buiten.

Overigens vind ik een hond op de bank not-done, maar dat is mijn mening;-). Die kunnen op de grond of in hun mand.
Alle reacties Link kopieren
En stuur em nooit voor straf naar de bench.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Wij hebben nog nooit een bench gebruikt voor een hond. Hij heeft een mand en buiten een hok met een buitengedeelte dat op slot kan.

Als we moeten werken ging de pup in de keuken die we afsloten en we zorgden dat hij niks kon pakken. Een keer de keukenrol vergeten en de hele keuken lag vol papiersnippers. En hij heeft een keer een afstandsbediening kapot gemaakt die op tafel lag toen we dachten dat hij niks meer zou slopen maar hij had iets met afstandsbedieningen blijkbaar.



Bij straf moest ie naar zijn hok en deden we dat even een half uurtje op slot. Is ook maar 2x nodig geweest. Buiten groef hij wel steeds de bloemen en planten uit maar een hek erom en het was ook opgelost.
Een dier in een kooi? We zetten zonder problemen een baby in een box, maar een bench is opeens dierenmishandeling. Begrijp me goed, een bench moet niet worden gebruikt om een hond overdag uren op te sluiten, maar een bench is geen mishandeling.
.
Alle reacties Link kopieren
Bench kan gewoon een slaapplek zijn, een eigen plekje. Je hoeft de bench niet dicht te doen. Het geeft de hond een plekje met deken waar hij kan slapen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
.
Hier geen bench en een pup van 4,5 maand, we hebben haar nu een paar weken. Ze is nog niet langer dan 5 minuutjes alleen geweest en dat gaat wel prima. Maar laatst had ze wel ineens een schoen in haar mand gesleept, terwijl we er gewoon bijzaten.



Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat vriend zeker nog een jaar revalidatie voor de boeg heeft, waardoor hij veel thuis is en we het dus echt rustig op kunnen bouwen om haar alleen te laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bromelia schreef op 01 maart 2015 @ 16:54:

Een dierdagverblijf? Serieus? Voor een pup? Ben ik nu zo ouderwets dat ik daar nog nooit van gehoord heb?Ik ken het uit mijn vriendenkring. Op de dag dat beiden de hele dag werken, gaat de hond naar de opvang
Alle reacties Link kopieren
quote:klogs schreef op 01 maart 2015 @ 16:13:

Je moet een bench niet zien als een kooi waar je je pup inzet, maar als een veilige vertrouwde plek voor je pup. ik vond de bench in het eerste jaar onmisbaar, maar je moet hem wel op de juiste manier gebruiken. Ik ga ff op zoek naar een artikel waarin het gebruik van een bench goed beschreven wordt, hoop dat ik het nog kan vinden.Tja, je kunt het ee andere naam geven, maar het blijft natuurlijk een kooi
Bij mijn eerste hond ook nooit een bench gebruikt, toen heb ik wel een nieuwe (tweedehandse) eettafel moeten kopen. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er binnen nu en een jaar een nieuwe bank hier in huis staat.
Bij mij ook mand in de kamer en bench in de slaapkamer.

Bench is echt het slaapplekje voor hem, als de deur van de slaapkamer open gaat neemt hondje een snoekduik zo de bench in, gebruik hem dus ook alleen maar voor de nacht.

Overdag kan meneer het hele huis doorschooien en heeft hij overal slaapplekjes.
quote:lammy schreef op 01 maart 2015 @ 16:19:

Ik bedoel een eigen plek kan toch ook een mand zijn?



Ja, dat kan prima.



Ik gebruik zelf ook geen bench, vind manden en ligkussens een stuk gezelliger staan.



Heb jij of je partner voor de eerste weken wel vrij. Zodat het beesie eerst rustig kan wennen.



Zou voor die uitlater lekkere koffie en koek regelen. Het uitlaten zal qua tijd nog maar kort zijn, maar als diegene koffie zet en met een bakkie leut op de bank aanwezig is, is dat voor de pup ook prettig.
Alle reacties Link kopieren
Hier staat al 6.5 jaar een bench. Het is echt haar slaapkamer. Ze gaat er zo vaak in liggen, het is echt haar plekje. In het begin hebben we haar wel eens opgesloten als we boodschappen moesten doen maar dat was nog in haar puppytijd. Daarna laten staan en ze vindt het er heerlijk. Gewoon 1 aanschaffen die groot genoeg is voor als de hond volwassen is. Hond moet er in kunnen liggen. En staan natuurlijk.
Nou ik ben ook uit 1962. Nooit van een hondenuitlaatservice gehoord? Nou, deze hebben tevens opvang voor honden. Aan huis als extra.

Hond van buren gaat daar ook naartoe. Zijn heel leuke mensen, honden lopen daar natuurlijk gewoon los.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven