Wel of geen gerectifieerde tegels?

25-02-2017 17:30 12 berichten
Wie kan mij helpen bij dit luxeprobleem? We hebben voor ons nieuwe huis van alles uitgezocht, waaronder nieuwe tegels. Nu hebben we voor het toilet in principe grote witte, niet-gerectificeerde tegels uitgezocht en er komt een grijze voeg. En nu ga ik ineens twijfelen. Is het niet mooier om toch wel gerectifieerde tegels te doen?



Het zal wel een paar honderd euro duurder worden, en we moeten de hele rataplan nog eens door om nogmaals de keuze te maken. Mijn man vindt het wel best zo en heeft geen zin om er wéér naar te gaan kijken. Ik merk zelf ook dat ik er klaar mee ben, we hebben al zo veel keuzes gemaakt. Maar ik ben ook bang om spijt te krijgen. En ik kan op internet niet echt fijne vergelijkingsfoto's vinden.



Wie heeft goed advies? Is het echt zoveel mooier? Of moet ik een schop onder mijn hol krijgen en stoppen met zeuren?
Alle reacties Link kopieren
Na gegoogled te hebben, want geen idee wat gerectificeerd inhield, zou ik daar wel voor gaan. Kun je een minimale voeg toepassen, wat ik mooier vind.
Als de rest van je huis er modern uitziet zou ik gerectificeerde doen. Als jullie een wat ouder huis hebben die die uitstraling nog heeft zou ik de niet gerectificeerde doen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben overal niet-gerectificeerde tegels in ons nieuwbouwhuis, zelfs in de woonkamer (keramisch parket). Ik vond het persoonlijk niet het de kosten waard om gerectificeerde tegels te nemen. Ik denk ook maar zo, als je iets straks wilt zonder voegen, dan kan je misschien ook beter geen tegels kiezen. Maar kan je niet bij een tegelboer gaan kijken? Die hebben vaak gevoegde voorbeeldvloeren liggen.
Dank voor de reacties. Het gaat overigens niet om vloeren maar om de wanden .
En wat er komt er dan op de vloer?

Want ik zou vloer en wanden gelijkaardig nemen.



Voegen op de grond = voegen op de wanden

Geen voegen op de grond = geen voegen op de wanden



Veel zou bij mij bovendien ook afhangen hoe groot de tegels zijn en hoe dun / dik de voegen worden.
Op de vloer komen wel ook tegels maar daar twijfelen we niet over. Dat worden grijs/taupe betonachtige tegels van 20x20. Op de wanden willen we 30x60 witte tegels.



Qua hoeveelheid voegen kom je op de muur dan ongeveer uit op zoiets: http://thomas.gaspersz.nl ... andtegel-30x60-in-toilet/



Maar dit zijn dus gerectificeerde tegels. De voeg wordt sowieso zo smal mogelijk maar dat is afhankelijk van de soort tegel. En omdat het relatief weinig voegen zijn vraag ik me juist af hoeveel het uitmaakt.
En je hebt niemand in je omgeving of bij wie de winkel net geleverd heeft waar je es kan gaan zien hoe het er in de praktijk uitziet als je niet-gerec ... neemt?



Ikzelf zou neigen naar zonder voegen.

Die paar 100 euro maakt op een afschrijving van pakweg 30 jaar en een héél huis nu ook weer niet zo'n gigantisch verschil.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onlangs de badkamer en wc laten verbouwen en hebben daarbij wel voor gerectificeerde tegels gekozen, omdat ons dit mooier leek. Geen spijt van gehad.



Wij hebben in een winkel ook advies gevraagd en daar hingen ook voorbeelden, zodat je goed kon zien hoe het eruit zag. Misschien is dat een idee?
Wat is dat?
Hou er rekening mee dat gerectifieerde tegels strakker gezet moeten worden dan reguliere tegels, omdat ieder klein foutje of scheefstand opvalt. In ons geval betekende dat dat we de tegelzetter langer nodig hebben gehad, en dat kostte flink extra, daar hadden we niet op gerekend. Ik vond het het niet waard, en zou de volgende keer voor reguliere tegels kiezen.
Alle reacties Link kopieren
En alle oneffenheden moeten uit de vloer en wand.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven