Wel of niet naar andere plaats verhuizen?

03-12-2016 14:47 36 berichten
Goedemiddag!



De vraag kwam neer op: wel of niet met gezin met twee jonge kinderen verhuizen van dorp-waar-ik-werk met weinig faciliteiten naar dorp-op-20km-van-mijn-werk maar aan het strand en met meer faciliteiten?



Wat zijn jullie gedachten hierover?
anoniem_164120 wijzigde dit bericht op 05-12-2016 14:12
Reden: Herkenbaarheid
% gewijzigd
Er zijn zo veel kinderen die om 18u gehaald worden. De mijne bijvoorbeeld. Nooit last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Bij hoeveel mensen denk je dat het Kdv tegenover hun werk is?
Alle reacties Link kopieren
ik zie geen belemmeringen.. die tijden vallen mij reuze mee.. ik zit dik 100 km van familie en vrienden en dat gaat ook prima.



kortom.. ik zou verhuizen
Lijkt mij heerlijk om zo dicht bij het strand te wonen. Ook voor je kinderen als ze wat ouder zijn.
Staan er in de plaats met het strand op loopafstand wel leuke huizen (naar jullie smaak) die ook binnen jullie budget passen? Dat zou ik zwaarder laten meetellen dan een uur extra op het KDV.
Ik lees de tekst van iemand die alleen maar verteld waarom ze in het huidige dorp wil blijven wonen.

kan je net zoveel redenen noemen ok naar een ander dorp te verhuizen?
quote:montblanc schreef op 03 december 2016 @ 14:50:

Bij hoeveel mensen denk je dat het Kdv tegenover hun werk is?Niet veel. Maar daar zit ook deels mijn twijfel: moet ik dit luxe gegeven opgeven?
quote:NYC schreef op 03 december 2016 @ 14:56:

Staan er in de plaats met het strand op loopafstand wel leuke huizen (naar jullie smaak) die ook binnen jullie budget passen? Dat zou ik zwaarder laten meetellen dan een uur extra op het KDV.Ja, veel meer dan in ons huidige dorp ook..
quote:frambloosje schreef op 03 december 2016 @ 14:56:

Ik lees de tekst van iemand die alleen maar verteld waarom ze in het huidige dorp wil blijven wonen.

kan je net zoveel redenen noemen ok naar een ander dorp te verhuizen?Ergens denk ik ook dat ik gewoon bang ben achter te laten wat ik nu heb.. maar aan de andere kant zouden we er juist ook zoveel voor terugkrijgen: meer faciliteiten, gezellig centrum en aan het strand. Alleen werk en ouders dus wel verder weg.
Kdv houden bij je werk, en verhuizen naar het strandaatsje.
quote:nalala schreef op 03 december 2016 @ 14:58:

[...]





Ja, veel meer dan in ons huidige dorp ook..Dan op ik het doen. En je zit nu ook nog niet met een schoolwissel oid.
quote:sandra1905 schreef op 03 december 2016 @ 15:03:

Kdv houden bij je werk, en verhuizen naar het strandaatsje.Dachten wij ook aan, maar als je op het kdv in je woonplaats zit heb je wel kans dat je al kindjes leert kennen met wie je ook op de basisschool in de klas komt.
Ik denk dat het dilemma dus eigenlijk neerkomt op: wat weegt zwaarder: dicht bij het werk wonen, of dicht bij vrijetijdsbesteding wonen?
quote:nalala schreef op 03 december 2016 @ 15:07:

[...]





Dachten wij ook aan, maar als je op het kdv in je woonplaats zit heb je wel kans dat je al kindjes leert kennen met wie je ook op de basisschool in de klas komt.



Maar er zitten straks zo veel kinderen op school van zo veel verschillende kdv. Bovendien zijn ze hun vriendjes van t kdv meestal ook zo vergeten.



Ik haalde mijn kids op van t kdv om 18:00 en was om 19:00 thuis, meteen naar bed.

Voor die ene dag kon dat makkelijk. Ik zou t wel weten en verhuizen
Alle reacties Link kopieren
25 of 5? Wat is nou 25 km, joh dat is echt een kippe eindje. Dat mag je geen reistijd noemen hoor

Het is zelfs nog te fietsen al is het dan een stevig stuk.

Als het echt alleen maar om die afstand gaat ben je gek als je niet gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 03 december 2016 @ 14:56:

Staan er in de plaats met het strand op loopafstand wel leuke huizen (naar jullie smaak) die ook binnen jullie budget passen? Dat zou ik zwaarder laten meetellen dan een uur extra op het KDV.Een uur extra? voor 20 km? Eh..denk 10 minuten extra.
Je zou ook pas kunnen verhuizen als de jongste naar de basisschool gaat.
Alle reacties Link kopieren
20 km is niks. Ik zou gaan verhuizen. Dat ze straks kinderen kennen op de basisschool moet je écht niet mee laten wegen. Vanaf dag 1 kunnen ze andere vriendjes hebben en nooit meer omkijken naar de eerdere vriendjes.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze ook op t huidige kdv laten en verhuizen naar het grotere dorp.
Alle reacties Link kopieren
En anders naar een kdv in het nieuwe dorp.



Brengt/haalt je man nooit trouwens?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:nalala schreef op 03 december 2016 @ 15:26:

Ik denk dat het dilemma dus eigenlijk neerkomt op: wat weegt zwaarder: dicht bij het werk wonen, of dicht bij vrijetijdsbesteding wonen?Dan zou ik denken kies voor dat waar je de meeste tijd aan kwijt bent. Dat zal het werk zijn en trouwens, als je verder van het werk weg woont, heb je ook weer minder vrije tijd te besteden.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

25 km van je werk zitten is toch helemaal niet zo ver? Ik vind dat echt meevallen en zeker in vergelijking met wat je ervoor terugkrijgt.
Ik woon ver van mijn familie en ik zou hier, met kinderen, nooit meer voor kiezen. Nou is mijn afstand fiks wat groter dan 20 km, maar in eenzelfde dorp wonen betekent wel dat je kinderen relatief snel zelf bij opa en lma langs kunnen gaan en dat lijkt mij zalig.

Met 20 km kan dat niet meer (je gaat als kind geen 20 km fietsen en weer terug voor een kopje thee bij oma).



Ook ter overweging: ik heb vrij veel familie die aan de kust woont en gek genoeg komen ze allemaal zelden op het strand (vaak alleen maar met bezoek). Kennelijk is er een risico dat het minder speciaal wordt als het in je achtertuin ligt.
Alle reacties Link kopieren
quote:anky schreef op 05 december 2016 @ 06:31:

Ik woon ver van mijn familie en ik zou hier, met kinderen, nooit meer voor kiezen. Nou is mijn afstand fiks wat groter dan 20 km, maar in eenzelfde dorp wonen betekent wel dat je kinderen relatief snel zelf bij opa en lma langs kunnen gaan en dat lijkt mij zalig.

Met 20 km kan dat niet meer (je gaat als kind geen 20 km fietsen en weer terug voor een kopje thee bij oma).



Ook ter overweging: ik heb vrij veel familie die aan de kust woont en gek genoeg komen ze allemaal zelden op het strand (vaak alleen maar met bezoek). Kennelijk is er een risico dat het minder speciaal wordt als het in je achtertuin ligt.Is ook. Ik woonde ook vlakbij strand en meer en kwam er in de zomer niet eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven