Welk appartement?

18-08-2016 23:08 36 berichten
Ik ben onlangs naar het buitenland verhuisd en omdat ik inmiddels een baan heb gevonden ben ik op zoek naar een appartement voor mezelf. Ik heb twee appartementen gevonden die me aanstaan. Beide zijn mooi gemeubileerd, op 10-15 minuten loopafstand van mijn werk en vrijwel gelijk in prijs:



Appartement 1: Ruim genoeg maar niet overdreven, keuken wat aan de kleine kant, balkon, fijn complex met binnenzwembad en sauna. Geweldige locatie bij een uitgaansgebied en de haven. Bij dit appartement moet ik de makelaar een bedrag van ca. 300 euro betalen bij het accepteren.



Appartement 2: Erg ruim met een grote keuken meer apart van de woonkamer en een grote patio met BBQ, er is naast een TV ook een stereo. Locatie is wat minder, langs grote weg in een omgeving waar niet zo veel te doen is, maar alles is nog steeds dichtbij. Complex heeft een buitenzwembad. Nadeel is dat je gezoem hoort van de airconditioning van het naastgelegen gebouw, maar mogelijk wen je daaraan.



Het tweede appartement wordt door een particulier verhuurd - enerzijds betekent dat dat er geen extra kosten bijkomen, anderzijds voel ik me er niet helemaal senang bij om zomaar even ca. 1500 euro in borg en voorschot over te maken. Het appartement staat al een paar weken leeg, wat vreemd is omdat vergelijkbare appartementen voor ca. 150 euro meer per maand verhuurd worden. De eigenaar zegt dat hij wel kijkers had gehad maar dat die of afzegden of hij hen niet zag zitten. Hij biedt nu aan om me in contact te brengen met de vorige huurders.



Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de eerste gaan. Ik weet van mijzelf dat ik mij enorm kan irriteren aan continu gezoem en langszoevende auto's.

Ook loopt appartement 1 via een makelaar en dat geeft wel vertrouwen. En die ligt in een leuker buurt zoals jij het omschrijft.



Er zal vast wel een reden zijn dat nr 2 zolang leeg staat. Zeker als andere vergelijkbare appartementen duurder zijn.



Maar dat ben ik. Je moet doen wat jij zelf fijn vindt.
Alle reacties Link kopieren
App 1 .
Absoluut Appartement 1!



Zoemende airco lijkt me al horror en locatie is niet helemaal top zei je? Dan maar 300eu neerleggen voor de makelaar!
Locatie, locatie, locatie... 1 dus!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de beste locatie gaan
Alle reacties Link kopieren
1.

Ik zou niet kunnen wennen denk ik aan het gezoem.

En de locatie klinkt ook niet zo leuk.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Appartement 1. Ik ben al vaak verhuisd in het buitenland en heb ook veel vrienden die dezelfde soort beslissing moesten nemen en uiteindelijk is locatie altijd belangrijker in woongenot dan ruimte. Ook je opsomming van wat er niet goed is aan app 2 is een reden om voor app 1 te kiezen.

Veel plezier in het buitenland!
Eerste en dat denk jij ook als ik je bericht lees Bij het eerste appartement zijn minder minpunten.
Alle reacties Link kopieren
Nummer 1. Vervelende geluiden moet je mijden als je de mogelijkheid hebt.
Absoluut ook nummer 1!
Nummer 1!
Alle reacties Link kopieren
Appartement 1. De ruimte van appartement 2 lijkt me niet opwegen tegen de voordelen van 1 en de nadelen va n2.
Nummer 1 inderdaad. Liever een fijne locatie dan meer ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook kiezen voor 1



Maar het feit dat je twijfelt vind ik ook wel wat zeggen, als je op korte termijn met die andere huurders kunt babbelen zou ik dat wel doen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Oh jullie zijn redelijk eenduidig :-) Ik heb bij het eerste appartement met de tuinman gepraat en een Oostenrijker die er woont en die waren erg positief over het complex en er zitten veel mensen met vergelijkbare banen, dus dat is ook fijn.



Ik heb al een aanvraag gedaan voor het eerste appartement, er was nog iemand die interesse had, dus sowieso even afwachten of dat m wordt (ik heb nog niks getekend dus kan nog afzeggen).
Als ik het goed begrijp ga je alleen wonen. Wat moet je dan met een groot appartement als no 2? Is dat wel gezellig?
Nou, appartementen zijn hier nogal klein - heb ook appartementen gezien waar je letterlijk tegen de muur aan zit te kijken - dus zo groot is t nou ook weer niet :-)
Oh ja, 1 ligt bij de plezierhaven bedoel ik, 2 ligt richting de echte haven :-D
Ben je iemand die er graag op uit gaat, of graag veel mensen over de vloer hebt?

Nr 1 past beter bij het eerste, nr 2bij de tweede
Als 1 niets wordt, zoek dan verder. Je hebt een onderbuikgevoel bij 2, en daar moet je goed naar luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Over 1 ben je duidelijk meer positief.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:onipaa schreef op 18 augustus 2016 @ 23:29:

Nou, appartementen zijn hier nogal klein - heb ook appartementen gezien waar je letterlijk tegen de muur aan zit te kijken - dus zo groot is t nou ook weer niet :-)

Oké.

Heb je een druk sociaal leven? Oftewel: ga je die grote keuken en patio met bbq met vrienden gebruiken?
app 1.
Ik denk dat ik meer buiten ben dus wellicht inderdaad niet nodig die patio.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven