Welk hondenras heb jij?

15-11-2013 22:45 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo animallovers,



Zelf wil ik al sinds ik een klein meisje was een hond en nou zijn er 3 rassen die ik erg leuk vind maar die ook erg verschillend zijn; Golden retriever, Cavalier king charles spaniel of een Malteser.



Welk hondenras hebben jullie en waarom heb je voor dit ras gekozen?
@dikkestreep

De harde aanpak is vrijwel nooit goed bij de opvoeding De meeste honden zijn doetjes en worden hartstikke onzeker van zo'n opvoeding. Duidelijke regels, afleiden bij verkeerd gedrag en positieve aanmoediging van goed gedrag werkt bij vrijwel alle honden het best.
Wij hebben een Rhodesian Ridgeback. Mijn vader was altijd al gek op grote, slanke, sterke honden. Daarbij kwamen de eigenschappen die mijn moeder aantrokken, eigenwijs, slim, waaks en toch een gezinshond voor een gezin met oudere kinderen. En voila, de Rhodesian was de keuze. Daarvoor een Dobermann gehad, prachthond, maar erg zenuwachtig van aard. Daar hebben onze twee RR's geen last van (gehad). Onze eerste is ruim 3 jaar geleden overleden en nu hebben we zijn opvolger.



Milo is net 3 jaar geworden en een echte lieverd. Eigenwijs, klungelig, sterk, een plaatje, en een schat van een hond.



Even Milo-spam..



















En mochten vriend en ik ooit een hond willen, dan wordt het een RR.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment heb ik helaas geen hond, hoewel ik die binnenkort misschien wel weer eentje ga halen in het assiel..



Vroeger heel lang een Ierse Setter gehad, gekregen op mijn 6e en is 14 jaar oud geworden.. lief en mooi beest en luisterde goed.. helaas wel last van HD; komt kennelijk vaker voor bij deze beestjes..



Toen ik samenwoonde met San hadden we samen een Cavelier King Charles.. ook zo'n lief beestje.. erg onderdanig en knuffelig en nestelde zich graag op mijn schoot .. Het kammen was wel een drama; veel klitten.. en heb me vaak afgevraagd of ze hoofdpijn had, maar daar liet ze weinig van merken verder..



Mijn zus heeft al sinds jaar en dag een Briard.. ook mooie beesten, maar dan is kammen al helemaal een ramp..
Alle reacties Link kopieren
quote:polala schreef op 16 november 2013 @ 13:20:

Een grote poedel. Lief, slim, sportief, sociaal, grappig, waaks en verhaart niet. Het enige nadeel is de vooroordelen die mensen over poedels hebben, verder is het de allerleukste en meest veelzijdige hond die ik ooit heb gekend.Ze zijn heel intelligent en de poedel is van oorsprong een jachthond. En niet een schoothond zoals mensen denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 16 november 2013 @ 15:43:

@dikkestreep

De harde aanpak is vrijwel nooit goed bij de opvoeding De meeste honden zijn doetjes en worden hartstikke onzeker van zo'n opvoeding. Duidelijke regels, afleiden bij verkeerd gedrag en positieve aanmoediging van goed gedrag werkt bij vrijwel alle honden het best.Er is anders veel verschil hoor. De ene hond moet je harder aanpakken dan de ander. Ik heb een DS korthaar gehad die ook flink aangepakt moest worden en die was dan niet sterk onder de indruk. En de friese stabijna van mij is juist heel gevoelig.
quote:NummerZoveel schreef op 16 november 2013 @ 15:43:

@dikkestreep

De harde aanpak is vrijwel nooit goed bij de opvoeding De meeste honden zijn doetjes en worden hartstikke onzeker van zo'n opvoeding. Duidelijke regels, afleiden bij verkeerd gedrag en positieve aanmoediging van goed gedrag werkt bij vrijwel alle honden het best.Ja dat is ook zo, er speelt meer mee dan alleen het raskenmerk. Maar bij de Hongaarse Vizsla is het een specifieke karaktertrek. Ze zijn heel gevoelig, en als je ze te hard aanpakt dan worden ze nerveus. Ze zijn heel intelligent! Ooooh ik wil er zo graag een! Kan helaas geen plaatjes plakken....
Alle reacties Link kopieren
Hier een Engelse Bulldog teefje en een Bull terrier reu.

Tot de herfstvakantie hadden we 2 Engelse bullen, maar eentje is er helaas op 10-jarige leeftijd overleden aan een hartstilstand tijdens het spelen met ons teefje.



Aangezien het teefje haar mand niet meer uitkwam, en niet wilde wandelen zonder maatje, hebben we snel de bull terrier erbij gehaald.

Hij is 6 maanden, een echte clown. De bullen kunnen goed samen en ons teefje E.B. is weer helemaal opgeleefd. Ze wandelt dagelijks alle kilometers mee en wordt nog een fitte dame met haar 8 jaartjes.
Heb zelf geen hond maar bij mijn ouders thuis hadden we vroeger altijd vuilnisbakkenrasjes
Alle reacties Link kopieren
Tijdje terug zoekende naar ballon ,kwam ik filmpje tegen

Staat bij poedel ( ik dacht dat ze maar 1kleur hebben )

Deze is wit met zwart .

Ze bijt een ballon stuk en dat beest zoekt alles af

Ik heb er om in deuk gelegen .
Alle reacties Link kopieren
http://youtu.be/3y2PiOI0tKg
Wat een schatje!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier de hond van een andere forumster op bezoek (ik ben soms oppas).



Het is een kruising tussen een sharpei en een windhond en dat is een grappige combi.



Hij heeft de schattige fronsrimpel in zijn snuit en de korte omklapoortjes van de sharpei maar vervolgens een hoogbenig, slank lijf zonder kreukels.



Het is een hele gezonde, enthousiaste, sociale, vriendelijke en speelse hond.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een bouvier, fantastisch beest, heel lief en zacht karakter, goed met kinderen en waaks.

Daarnaast hebben we ook een cocker. Dat is ook enorm leuk beestje. Onze cocker heeft gelukkig niet een al te sterk jachtinstinct. Onze eigen kippen laat hij met rust maar hij gaat wel achter andere kippen/eenden aan. Nu niet meer zoveel want hij is al wat ouder en wat doof aan het worden.

Bij een volgende hond zou ik wel weer een cocker willen maar als onze plannen doorgaan wat betreft ons nieuwe huis op het platteland is het misschien verstandiger om voor een hond te kiezen die meer als erfhond bekend staat en een minder sterk jachtinstinct heeft. Aan de andere kant cockers zijn zooo ontzettend lief en leuk....

Mijn ouders hebben een schnauzer, ook een leuke hond.
Hier ook een bouvier. Goed voor het gezin en waaks!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Rottweiler. Een rustige dame, geen blaffer en ontzettend lief! Een echte schoothond van 45 kilo?
Alle reacties Link kopieren
Dit is onze Bordeaux dog Herman Een dijk van een hond en nu 8 mnd oud ( op de foto net 7 mnd oud ) van 45 kilo. Super lieve, sociale clown en ontzettend waaks.
Wat een schatje, Zuigstengel! Is hij al aan het puberen?
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 16 november 2013 @ 21:40:

Wat een schatje, Zuigstengel! Is hij al aan het puberen? Uhhh Jaaa!! In huis valt het mee, maar buiten issie echt niet te houden, denkt dat hij de baas is naar alles wat beweegt en omdat hij zo waaks is, moeten we extra alert zijn. Vorige week lag ik langsuit in het gras omdat meneer een andere hond zag. Nu laten we hem uit met een U-Lead en dat gaat echt stukken beter... Maarja, tis nog een pup he, dus veel leren!
Alle reacties Link kopieren
quote:biekoe schreef op 16 november 2013 @ 08:25:

Een super lieve Tibetaanse Terriër.

Lief, geschikt voor ons gezin, actief en ruit nauwelijks.Dit ras hebben wij ook. Geweldig! Ben er van overtuigd dat dit het leukste ras is (zal elk baasje wel van zijn hond zeggen )
@Zuig

Herkenbaar! Hou vol, het wordt echt weer beter
Alle reacties Link kopieren
quote:dikkestreep schreef op 16 november 2013 @ 13:38:

Ooh ik zie nog nergens mijn favoriete ras! Ik zou graag ooit een Hongaarse Vizsla willen. Wat een mooi dier (op z'n Martin Gaus') en wat een lief karakter! Het is een pointer, jachthond en een ontzettende knuffelkont. Ze zouden het liefst opgekruld op schoot liggen. Verder zachtaardig, je hoeft geen harde aanpak te gebruiken bij de opvoeding, want dat kunnen ze niet hebben. Maar ooooh die ogen, ik smelt erbij weg!Als ik alleen had mogen kiezen, dus zonder overleg met vriend, had ik deze hond gekozen. Wat een prachtige hond is dat!

Alle reacties Link kopieren
of deze : de weimaraner:

Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 16 november 2013 @ 22:35:

@Zuig

Herkenbaar! Hou vol, het wordt echt weer beter Heb jij ook een Bordeaux Nummer Zoveel??
@Zuigstengel

Nee, een Bullmastiff. Die rassen lijken er op elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Wij (mijn ouders) hebben een Bordercollie. De meest lieve, intelligente en knuffelige hond ooit. Hij is nu 15 en stokdoof. Als ik ooit een hond kan nemen wordt het een Bordercollie. Ze luisteren, zijn trouw en doen geen vlieg kwaad.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven