Welk hondenras heb jij?

15-11-2013 22:45 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo animallovers,



Zelf wil ik al sinds ik een klein meisje was een hond en nou zijn er 3 rassen die ik erg leuk vind maar die ook erg verschillend zijn; Golden retriever, Cavalier king charles spaniel of een Malteser.



Welk hondenras hebben jullie en waarom heb je voor dit ras gekozen?
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 17 november 2013 @ 06:24:

@Zuigstengel

Nee, een Bullmastiff. Die rassen lijken er op elkaar.Ohh jazeker lijken de rassen op elkaar en even mooi! Ik weet niet of je facebook hebt, maar er is een groep voor "Liefhebbers en Fokkers van Bordeaux doggen en Bull Mastiff's. Ken je die? Leuk om lid van te zijn.
Ik kan de FB pagina niet vinden, Zuig?
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic



Wij hebben een golden retriever:









Hij is nu ruim 9 en we hebben 'm al vanaf pup. Ik vind hem helemaal geweldig. Zoooo lief en aanhankelijk. Hij luistert ook goed en blaft zo goed als nooit. Verder vindt hij het hartstikke leuk om allerlei dingetjes te doen, zoals de post uit de brievenbus pakken, je sokken uittrekken en ze vervolgens aan je geven, je sloffen brengen.. En natuurlijk spelen. Tennisballen zijn favoriet!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
En het lijkt alsof hij altijd lacht, ik word al blij als ik die snuit van 'm zie.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 17 november 2013 @ 17:36:

Ik kan de FB pagina niet vinden, Zuig?



Raar, zo heet hij wel, gezocht via facebook zelf? Ik zet de link hier weg, weet niet of het dan lukt

Bedenk me net als ik de link hier wegzet via mijn fb, dan zou mss mijn account zichtbaar zijn... Voor jou niet erg, maar niet voor heel viva



Hoe zou ik dat het beste kunnen doen? Oww wacht, je moet wel in de groepen zoeken hè? niet individueel, daarom kan je het niet vinden.
Als kind hadden mijn ouders

Mechelse herders

Groenedalers



Ik heb 2 chihuahua's
@Zuig

Nee, doe maar geen link! Ik ga het morgen op de laptop even proberen, op de iPhone kan ik denk ik niet zoeken op specifiek groepen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 weken een logeerhondje gehad...kruising tussen een kortharig teckeltje en een jack russell...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 17 november 2013 @ 19:11:

@Zuig

Nee, doe maar geen link! Ik ga het morgen op de laptop even proberen, op de iPhone kan ik denk ik niet zoeken op specifiek groepen.Oké, nee op de iPhone gaat het niet helaas. Laat je het ff weten of het gelukt is?
@EV

Wat een schatje! Idd net een glimlach!



Ik vind bij die van mij ook zo leuk dat hij echt "gezichtsuitdrukkingen" heeft. Neus, bek, oren en wenkbrauwen kunnen echt alle kanten op en geven allerlei verschillende koppies voor "lief", "moe", "zielig", enz. Maar altijd goed op blijven letten, want het zijn ook meesteroplichters. Dan doen ze bijv heel zielig, terwijl ze eigenlijk bedoelen "ik wil die banaan, nu!" Daarom vind ik zijn ogen het allerbelangrijkst, die verraden hem als hij rottigheid uit wil halen
@Zuig

Doe ik!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een heidewachtel van een maand of 6! Wat een deugniet, maar zooooo lief, ook voor de kindjes! Hij denkt ook dat hij een schoothondje is, ook al is hij het puppyformaat al lang ontgroeit... En hij heeft energie voor 10, jaagt op alles wat langskomt en duikt elke vijver/sloot/plas in die hij ziet!
Alle reacties Link kopieren
Vroeger hadden wij altijd al raamloze asielhonden en iedere keer bedenk ik welk ik ras ik graag zou willen en val ik toch weer voor een opvanger.



De laatste drie komen uit 't buitenland.

Mijn grootste vriend hebben we helaas 1,5 jaar geleden moeten laten inslapen ivm zeer zware artrose.

Kruising Garafiano (inheems ras van de Canarische eilanden) en Schotse Collie. Liefste en trouwste hond ever:



Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Prachtig beest Gatti!!
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
De 2honden die we nu hebben komen ook beide uit 't buitenland, een uit Griekenland, 8 jaar, en een uit Spanje, 1,5 jaar.

Beide een kruising met een Border collie en ??. En allebei heel verschillend







Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Bedank Spininhoek, echt mijn makker, mis hem nog iedere dag.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
M'n bobtail als pup:







In de sneeuw:



Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
quote:carola1978 schreef op 16 november 2013 @ 08:55:

Wij hebben ook een langharige (rode :P ) teckel, ze zijn behoorlijk eigenwijs maar o zo lief.

@ jennie77, idd dat heerlijk tegen je aankruipen gebeurt hier ook.

Meneer wil niets liever dan saampies op de bank en dan heerlijk onder een dekentje tegen me aanplakken. Genieten met hoofdletters is dat. :D

O heerlijk he dat geknuffel wat ik ook zo lief vind is dat hij gewoon met de kinderen mee speelt.

Zetten hem in de kinderwagen of karretje en meneer vindt het allemaal wel best.

Nog een foto van in het kinderwagentje.

Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:Spininhoek schreef op 17 november 2013 @ 19:31:

M'n bobtail als pup:



[afbeelding]



In de sneeuw:



[afbeelding]O mooiiiiii
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 17 november 2013 @ 19:26:

Bedank Spininhoek, echt mijn makker, mis hem nog iedere dag.Ja snap ik. Soms heb je van die honden, met bepaalde karakters en een bepaalde band. Die blijf je altijd missen.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Gatti, wat een mooie hond.



Dan ook maar ff mijn knapperd spammen:









Van de laatste foto hebben we ook een schilderij in pop art stijl, gemaakt door een vriendin van mijn stiefzoon.
Alle reacties Link kopieren
Ratteke, jouw hond lijkt ook op een Garafiano, wat is 't voor ras?



Ik vind alle honden hier mooi. Dat is ook mijn manco, ik vind echt (bijna) alle honden mooi.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Een boerenfox een energieke clown
quote:Gatti schreef op 17 november 2013 @ 20:33:

Ratteke, jouw hond lijkt ook op een Garafiano, wat is 't voor ras?



Ik vind alle honden hier mooi. Dat is ook mijn manco, ik vind echt (bijna) alle honden mooi.Ze is een vuilnisbakkie. Duitse Herder, Border collie en Berner Senner mixje. Ze is een Kruisvaarder. Door (de op de foto's niet zo zichtbaar witte kruis op haar borst)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven