Welk kledingstuk ben jij aan het maken?

06-03-2012 09:46 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op naailes en ben er erg enthousiast over! Ik koop stofjes en speur Knipmode en Burda's af naar leuke kledingstukken om te maken!!!



Het lijkt me leuk om hier te schrijven over wat je aan het maken bent, welk stofje je gebruikt, waar je mooie/leuke/goedkope stoffen kunt kopen etc.
Leuk topic dit!

Ik koop via marktplaats restjes stof en op de markt of bij stoffenzaken lapjes stof.

Ik maak geen kleren meer, wel verkleedkleren voor kids en verder hebbedingetjes. Hebbedingetjes zoals een hoesje om papierenzakdoekjes in te doen, iphone sleeves, hoesje voor je headset en tassen!

Als ik straks achter mn pc zit, upload ik wel wat plaatjes er van!
Alle reacties Link kopieren
Om gelijk te openen:



Ik ben een jurkje aan het maken en ga vanavond een begin maken aan een 2e jurkje.



Kijk hier voor de foto!



Jurkje voor de rechterstof



Op de voorkant van dit boekje zie je het jurkje waarmee ik nu bezig ben, hier zie je alleen de maxi-dress, terwijl ik de variant maak tot op mijn knie.



Met de linkerstof ben ik nu bezig, met de rechterstof hoop ik vanavond te beginnen. Deze heb ik gekocht op de markt in Den Haag voor ca. 3,50 euro voor 2 meter!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig met een broek (bijna klaar) en er komt nog een jasje bij (stof is geknipt)



Maar als de broek af is, ga ik eerst een dekbedovertrek met kussenslopen doen en ik heb ook nog stof besteld voor een zomerjurkje.



Nu nog tijd om dat allemaal te doen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de ottobre leukere kleding hebben dan de burda.

ik maak voornamelijk kleding voor mn dochter.

jurkjes, zwierige rokjes.

veel van Farbenmix en modkid design
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek ook leuke - niet doorsnee stofjes, op de markt zie ik 30 kramen met 30 x hetzelfde aanbod.
Alle reacties Link kopieren
Hier net als Yam, veel jurkjes voor dochter.

Ga nu een spijkerjurkje maken.
Alle reacties Link kopieren
O leuk! Ik ben net voor het eerst begonnen met kleding maken en ben nu bezig met een rok. Ik heb een heleboel stof dus voorlopig kan ik even vooruit, de stoffen komen van de lapjes markt in Utrecht en van een stoffenbeurs. De meeste zijn niet duurder dan 5-7,50 per meter.

Ik heb patroontje voor een rok en aap qua kleurencombi's een beetje een bepaalde webwinkel na die ik heel erg leuk vind, maar waar ik het geld even niet voor heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:twistnshout schreef op 06 maart 2012 @ 10:27:

Ik zoek ook leuke - niet doorsnee stofjes, op de markt zie ik 30 kramen met 30 x hetzelfde aanbod.Etsy !
Alle reacties Link kopieren
Als je op flavourites zoekt op stoffen dan komen er ook een heleboel leuke webwinkels naar voren!

Iets minder doorsnee dan op de markt maar meestal wel iets duurder (dus ik oefen eerst lekker op wat goedkopere ).



Het valt me trouwens op dat webwinkels ook vaak de prijs per 25 cm opgeven.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook stoffenmarkten bezoeken: www.stoffenbeurs.nl

Ik bezoek elk jaar de markt in Leiden, echt ontzettend veel kramen en zo veel mooie (en niet mooie) stoffen! Slaag er elk jaar weer, helaas ben ik dit jaar een weekend weg ....
Ik ben een spijkerbroek aan het maken voor de zomer. Als 'ie lekker zit maak ik hem ook van linnen.



Hiervoor heb ik een schoudertas gemaakt.



Deze stoffen kwamen van de markt en uit de winkel.

Stofjes voor andere dingen importeer ik vaak.
Ja prijs per 25cm is vaak voor quilters, die kopen 'fat quarters' in amerikaans georienteerde winkels. Dus slechts een stukje stof wat ze dan weer opsnijden in een heleboel kleine stukjes.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger naaide ik veel, de laatste jaren niet meer zo, maar ik word wel enthousiast van jullie verhalen, dus wie weet komt de naaimachine weer uit het stof. Volgens mij heb ik op zolder ook nog een krat met stof staan. Waar halen jullie patronen vandaan en kloppen de maten daar dan ook van?
Patronen google ik meestal. 'free pattern babyshoes' bijvoorbeeld. Maten van hebbedingetjes kloppen wel altijd.

Mij tip: koop een meet lint met cm en inches, scheelt je een hoop omrekenwerk ;)
Alle reacties Link kopieren
ik ben bezig met dit jurkje in grijs turkoois gestreept

amelia

Daarna maak ik dit shirt:

shirt

en dan nog een paar jurkjes voor mezelf.

helaas woon ik niet in NL en kan ik geen goedkope stoffen kopen.
Alle reacties Link kopieren
@ rettekejet, ik gebruik nu ook een patroon uit My Imagine voor mijn allereerste jurkje!
Alle reacties Link kopieren
quote:Francisca21 schreef op 06 maart 2012 @ 10:38:

Je kan ook stoffenmarkten bezoeken: www.stoffenbeurs.nl

Ik bezoek elk jaar de markt in Leiden, echt ontzettend veel kramen en zo veel mooie (en niet mooie) stoffen! Slaag er elk jaar weer, helaas ben ik dit jaar een weekend weg ....Stoffenbeurs of Stoffenspektakel (weet even niet meer welke) zijn ook in Alphen a/d Rijn en Woerden. Misschien is dat een optie voor je.
Ik ben 3 18e eeuwse groene wollen, met linnen gevoerde kniebroeken aan het maken, ook wel breeches genaamd.

Wat een vreselijk takkewerk. Al die plooien, zakken, broekklep, de voering er in naaien....



En daarna nog 3 18e eeuwse overhemden en een onderjurk. Eind april moet alles af zijn.



breeches

http://

shirt
Hier de beloofde linkjes naar de plaatjes. (plaatjes plaatsen kan sinds kort niet meer).



Babyschoentjes



Hoesje voor tissues



Tas gemaakt van kranten-stof





Iphone sleeves

Alle reacties Link kopieren
bee ken je de variant van de zakdoekjes waarbij je de hoekjes doorstikt zodat je meer een boxje krijgt?

Mooie dingen!
Nee die ken ik dan weer niet, bedankt voor je compliment
Alle reacties Link kopieren
zakdoekjes

is wel in het duits, maar wel duidelijk volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een super leuk stofje gekocht, waar ik al een tijdje op aan het azen was. Wel duur, maar het was dan ook een nieuwe stof.



Ik heb even geen foto, maar het is een gestreepte stof (donkerblauw of zwart met wit) en erop roze vlinders. De stof is ook te koop met rode, gele, grijze en blauwe vlinders en is van dat zachte rekbare spul.



Nu wil ik hiervan eigenlijk een stoere jurk maken, een stoere wikkeljurk of iets dergelijks. Weten jullie een patroon voor me???
Ik heb afgelopen maandag de tatanne tas gemaakt. Het patroon vond ik op het internet.



Mijn creatie:

[img]http://i41.tinypic.com/2u736v8.jpg[/img]



Het is een hele klus maar het geeft veel voldoening!



Linkje naar het patroon: http://thesisterof.blogspot.com/p/pattern.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven