Welk kledingstuk ben jij aan het maken?

06-03-2012 09:46 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op naailes en ben er erg enthousiast over! Ik koop stofjes en speur Knipmode en Burda's af naar leuke kledingstukken om te maken!!!



Het lijkt me leuk om hier te schrijven over wat je aan het maken bent, welk stofje je gebruikt, waar je mooie/leuke/goedkope stoffen kunt kopen etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:Caro_22 schreef op 06 maart 2012 @ 10:35:

Het valt me trouwens op dat webwinkels ook vaak de prijs per 25 cm opgeven.

Da's voor quilters.



Ik ben nu bezig met een wikkelrokje. Die was niet gepland, maar komt even tussendoor. Het dekbedovertrek is af en de kussenslopen bijna. Daarna komt mij zomerjurkje aan de beurt!
Alle reacties Link kopieren
quote:beelicious schreef op 29 maart 2012 @ 13:14:

Ik heb afgelopen maandag de tatanne tas gemaakt. Het patroon vond ik op het internet.



Mijn creatie:

[img]http://i41.tinypic.com/2u736v8.jpg[/img]



Het is een hele klus maar het geeft veel voldoening!



Linkje naar het patroon: http://thesisterof.blogspot.com/p/pattern.htmlWat een leuke tas. Was hij moeilijk om te maken?
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel dames, mijn naaimachine is weer uit het stof gehaald! Net als een grote lap stof om te kijken of het nog een beetje wil lukken. Het moet een zomerjurk worden, ik hoop vanavond nog even verder te kunnen.
Maylea 't was zeker niet moeilijk. Duidelijke beschrijving met foto's.

Maar 't is wel veel werk..
Alle reacties Link kopieren
quote:beelicious schreef op 29 maart 2012 @ 20:53:

Maylea 't was zeker niet moeilijk. Duidelijke beschrijving met foto's.

Maar 't is wel veel werk..Oke, ik zag dat ze het patroon ook in het Nederlands hebben, dat werkt toch prettiger vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de beschrijving gedownload. En ook nog een tas van Ottobre. Ik geloof niet dat ik me ooit nog ga vervelen...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beginner, heb een fleece bodywarmer voor mijn zoontje (maat 92) gemaakt.

Voor mezelf heb ik een rok gemaakt, maar veel beginnersproblemen Zo had ik hem eindelijk af, ga ik een keer door mijn knieën (met de rok aan hè) scheuren de naden van de onderrok, iets te strak dus...

En bovenaan zit elastiek, te wijd...

Nu bezig met een wijde rok, heb er met het strijken van de naden al een gat in gebrand (gelukkig kon ik er een stuk afknippen, dus is nu iets korter)

Maar vind het wel heel leuk om te doen!
Alle reacties Link kopieren
Zwolleneesje, geen probleem hoor, je wordt vanzelf handiger! Ik leg nog wel eens mijn stofjes goede kant op slechte kant klaar, 1 x heb ik het ook werkelijk zo vastgestikt. Op een of andere manier zit het niet goed in mijn systeem geprogrammeerd.



Verder ben ik een oen met de lockmachine, weet ik nu ik er 2 x eentje gebruikt heb en kan mijn wikkelrokje vooralsnog in de kast met mislukkingen. Ik moet nog even nadenken hoe ik hem ga herstellen. Ik heb in ieder geval voldoende stof, nu nog even het goede idee!



Mijn kussenslopen zijn nu helemaal af, nog twee sluimerrollen en dan ga ik volgende week eindelijk aan mijn jurkje beginnen! Leuk leuk leuk!
Bij mij staat een jurkje op de planning, heel makkelijk patroon van simplicity. Hopen dat het dan ook echt makkelijk is. ze draagt nu 98 precies pas. Zal ik 't zomerjurkje dan 104 of 110 maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wrs voor 104 gaan. Ik gok er op dat we een mooi voorjaar krijgen (net als voorgaande jaren) en dan zou ze over een maand dat jurkje aan kunnen, denk ik.
Oke ga er morgen aan beginnen!
Alle reacties Link kopieren
weet iemand van jullie hoe ik een stroken rokje moet maken?
Alle reacties Link kopieren
Zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Topic blodt een beetje dood he? Jammer hoor. Ik heb gisteravond eindelijk mijn jurkje afgemaakt en ik ben er bijzonder trots op. Laat die zomer nu maar komen!



Volgende projecten: tricot jurkje, broekpak en denim jurk. En nog twee kussenslopen.
Ja dat is inderdaad jammer, moet eerlijk zeggen dat ik ook weinig tijd achter de naaimachine heb doorgebracht volgende wat op de planning staat is een tas!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog volop aan het naaien hoor!

Even denken wat ik de afgelopen tijd heb gemaakt:

twee babayjasjes voor vrienden uit ottobre

nog 2 strepenshirts, waarvan een extra lang is, en dus een jurk is.

2 shelly's van Farbenmix

Nu maak ik een shirt voor mezelf uit restjes van een shelly en een strepenshirt. Heb ik gratis weer een extra shirt.



Ik ga over een paar weken naar nl en ga dan ook flink stof kopen!
Waar woon je nu dan? Ik vind in NL de stoffen aardig aan de prijs! Ik koop graag in Duitsland of Oostenrijk
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik lees nu jullie topic pas, ik naai ook veel. veel voor kids.

Afgelopen weken het volgende:

tricot rokjes in alle maten met applicaties (ook zelfgemaakt)

-tricot sportbroek voor zoon met applicaties (ook zelf)

- zomerjurkjes en hempjes

-kussentjes voor mijn nieuwe bank

- strokenjurk vermaakt tot strokenrok, wegens defect rits....

en nog veel meer.

Voor mijn kinderen vind ik voor de basis Burda leuk en voor gekkere dingen Farbenmix, abracadabra heeft ook veelleuke dingen maar vaak erg ruim.

Bizz kids vind ik ook altijd wel leuk maar die bestaat volgen mij niet meer, al heb ik nog wel een aantal oudere waar veel leuks in staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maandag mijn eerste naaisel af gemaakt!!!! Een shirt met waterval hals, ben er super trots op!!!!



Dinsdag op naailes gewerkt aan een jurkje, helaas niet af gemaakt...wil deze aan op mijn verjaardag volgende week maar dat gaat niet meer lukken!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook heel actief hoor, met naaien dan, niet met posten. Twee jurken gemaakt en nu met een derde bezig. De eerste jurk is erg mooi, maar trekt een beetje. De tweede jurk had ik dus ruimer gemaakt en dat moest er allemaal weer af.... De eerste was een nauwsluitende, dat ben ik niet zo gewend, de tweede had een ruimer model en daar kon dus de hele familie bij. Maar nu hij ingenomen is vind ik hem ook erg goed geslaagd. De derde heb ik eerst maar zo zo uit een oud dekbedhoes gemaakt om te kijken hoe die valt. Ook te ruim dus, dus nu een maatje kleiner aan het maken. De patronen zijn van Burda, maar waarschijnlijk heb ik een net wat ander figuur en het patroon aanpassen kan ik nog niet. (ja, achteraf...) Mijn dochter gaat nu ook een poging wagen, voor het eerst een supersimpel rokje. Ze is pas 13, dus ik vind het erg leuk dat ze dat wil gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Bee, ik woon in Oostenrijk, maar ik ben wel benieuwd waar jij dan stoffen koopt, want mijn Oostenrijkse vrienden laten alles uit Nederland/Duitsland komen.

Stof die in NL 5 euro per meter is, ligt hier voor 18 euro in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het toch altijd even prutsen met maten uit de burda of Knip. Meet ik mezelf helemaal op volgens hun maattabel, zou ik op maat 50 uitkomen. Vervolgens maak ik mijn jurkje in maat 46, want mij was verteld dat KNIPpatronen altijd groot vallen. Ik heb dus nog ruimte over.... Ik probeer dus een beetje te spelen met de maten. Bijv heupen maat 46, maar taille maat 44, dan teken ik het patroon over op heupwijdte 46, en laat hem daarna 'verlopen' zodat ik bij de taille op de lijn van 44 zit. Zo kom ik meestal goed uit. En als leidraad houd ik inderdaad dan maar 46 aan, ook al zegt hun tabel dat ik daar te groot voor ben, mijn kleding past toch echt!



Voor vergroten van patronen heb ik ook nog ergens een tip gelezen, die moet ik nog uitproberen, dus die houd je nog tegoed.



In NL kun je van heel goedkoop tot echt hele duur terecht voor stoffen. Zeg maar de gewone katoentjes, tricot etc is hier best goedkoop te krijgen. Maar bijv voile of zijde heb ik alleen maar voor veel geld in de winkel zien liggen
Alle reacties Link kopieren
@zwartezwanen, bedankt voor je tip. Volgens de tabel had ik inderdaad de goede maat maar ja.... Van boven zat ie inderdaad beter dan bij mijn taille en heupen, dus twee maten laten verlopen is dan wel een goeie tip. En ik hou me aanbevolen voor iets vergroten, want de eerste jurk is echt een heel mooi model. Ik had nog bedacht om rekbare stof te kopen voor een volgende, maar misschien ziet dat er dan niet uit. Eerst maar eens proberen met oude of hele goedkope stof. De jurk waar ik nu mee bezig ben is heel eenvoudig maar ook heel mooi, ik heb hele mooie stof gevonden, soms loop je daar gewoon tegen aan. (ik kwam voor een rits en een knoop:-)
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic! Ik ben sinds kort begonnen met kleine projectjes. Maar ik zoek nu babyjurkjes, (overslag) truitjes enzo rond maat 74 of 80. Kan wel iets vinden maar tis het allemaal net niet. Lees ook over Ottobre? (ofzoiets :-)) waar kun je dat blad kopen? Mijn Ako had t niet...
Alle reacties Link kopieren
En Bee wat een mooie tas. Rhx voor het patroon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven