Welk kledingstuk ben jij aan het maken?

06-03-2012 09:46 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op naailes en ben er erg enthousiast over! Ik koop stofjes en speur Knipmode en Burda's af naar leuke kledingstukken om te maken!!!



Het lijkt me leuk om hier te schrijven over wat je aan het maken bent, welk stofje je gebruikt, waar je mooie/leuke/goedkope stoffen kunt kopen etc.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met de naaisters hier?



Ik ben druk aan het oefenen o.a. met stoffen en een oud zwart t-shirt. Maar er lag tussen de stoffen blijkbaar ook een zwart rokje dat ik onlangs gekocht heb, en nu is er dus een heel stuk uitgeknipt

Zo zijn er nog wat meer blunders maar die houd ik maar voor me.



Trouwens lijkt het maar zo of zijn de kleuren in (online)winkels anders=lelijker dan de kleuren van kleding die je in de winkel koopt? Dat viel me op bij blogs/forums waar mensen hun creaties tonen. Qua naaitechniek zit het goed maar die kleuren schreeuwen gewoon zelfgemaakt. Ik heb toen bij wat webshops gekeken en ook daar geen "professionele" stoffen, om het zo maar even te noemen.



Misschien dat stoffen voor kledingproductie een ander verfproces ondergaan dan stoffen voor de consument.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Ik ben bijna klaar met mijn jasje : deze dus





@kopjekoffie70: ik koop mijn stoffen altijd in de winkel ivm het licht dus. Oogt toch anders dan op een computerscherm.

En blunders? Wat dacht je van een jurkje naaien van rekbare stof maar er even niet over nadenken dat de voering NIET mee rekt en je daar pas achter komt als je hem boven (telefoonloos) over je hoofd uit wilt trekken en vast komt te zitten!

Ik heb me als een soort hulk uit het kreng gescheurd en hele ding in een hoek gegooid.
Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie70 schreef op 12 februari 2016 @ 23:12:

Hoe gaat het met de naaisters hier?



Ik ben druk aan het oefenen o.a. met stoffen en een oud zwart t-shirt. Maar er lag tussen de stoffen blijkbaar ook een zwart rokje dat ik onlangs gekocht heb, en nu is er dus een heel stuk uitgeknipt

Zo zijn er nog wat meer blunders maar die houd ik maar voor me.



Trouwens lijkt het maar zo of zijn de kleuren in (online)winkels anders=lelijker dan de kleuren van kleding die je in de winkel koopt? Dat viel me op bij blogs/forums waar mensen hun creaties tonen. Qua naaitechniek zit het goed maar die kleuren schreeuwen gewoon zelfgemaakt. Ik heb toen bij wat webshops gekeken en ook daar geen "professionele" stoffen, om het zo maar even te noemen. Misschien dat stoffen voor kledingproductie een ander verfproces ondergaan dan stoffen voor de consument.



Ik heb nu 1x gekocht via een webshop en bij mijn 2e bestelling ben ik gaan kijken en dat geeft vind ik een ander beeld dan zo'n klein stukje op de website. Hangt denk ik ook af wat je gewend bent met kleren uit de winkel want de stof kwaliteit is van gekochte kleren soms ook behoorlijk slecht.



Birdie en Kopjekoffie jullie mislukkingen geeft mij moed nu ik bezig ben met mijn eerste project (shirt van tricotstof) wat met de nodige problemen gepaard gaat.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Hier ook weer een paar vrije dagen, dus iets meer tijd!

Gisteren naar de handwerkbeurs geweest. Lekker lopen neuzen en shoppen. Abonnement afgesloten op de burda vintage. 3 jaar lang 2x per jaar krijg ik hem!

Verder mooie knopen, sluitingen en bedels gekocht. Nieuwe wolletjes voor mijn volgende haak project.

En stof. Groen. Heel gaaf eigenlijk. Ging nooit voor groen, maar kleuradvies gehad en ik kan dus blijkbaar beter richting groen gaan dan richting oranje. Een groene jurk dus!



Over blunders..... uitschieten bij het openmaken van je knoopsgat.... panden scheef aan elkaar zetten, dus een jurk hebben met een draai op de kont.

Hier ook blunders genoeg hoor. Maar je leert ervan. En da's het mooiste, want dan gebeurt het niet snel weer. En uiteindelijk word je handig in het oplossen van problemen qua naaiwerk. En dat is ook wel gaaf!
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
Haha, die blunders! Ik moet er wel om lachen. Vooral die Hulk-actie. Ik zie het voor me.



Ik vind het wel dapper dat de nieuwe naaisters met tricot aan de slag gaan. Dat is best lastig in het begin! Dus als het niet lukt, neem dan eerst katoentjes om mee te oefenen. Naait zoveel makkelijker. Maar ik ook minder fijn om te dragen, dat vind ik dan ook wel weer...



Zijn er nog mensen die foto's willen posten van hun creaties? Ik durf niet zo goed...
Alle reacties Link kopieren
O en Lisa, wat betreft die kleuren: ik weet echt niet of de stoffen minder mooi van kleur zijn. Het is soms wel echt zoeken naar mooie kleuren ja. En ik heb alleen nog maar besteld bij een site die echt schitterende kinderstoffen heeft. De rest koop ik alleen als ik ze kan zien en voelen. Tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Birdieh,

Dat jasje ziet er wel artie uit, knap hoor.



Draaikonten en dergelijk kom je ook weleens bij kleding in de winkel tegen.



Katoen is inderdaad fijn om mee te oefenen. Het eerste tricotproject wordt een onderhemd; dan ziet verder toch niemand als er iets niet helemaal goed is gegaan maar je hebt wel meteen iets dat je ook kan dragen.



Tja, en die keuren, voor kinderkleren zijn ze trouwens wel ok.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Ik was trouwens even aan het neuzen bij Etsy naar zelfgemaakte kleding en kwam dit tegen







Is dit nou een extreem geval van draaikont of zou ze stof tekort zijn gekomen?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie70 schreef op 13 februari 2016 @ 22:48:

Ik was trouwens even aan het neuzen bij Etsy naar zelfgemaakte kleding en kwam dit tegen



[img]https://img1.etsystatic.com/006/0/63289 ... 7_80uj.jpg[/img]



Is dit nou een extreem geval van draaikont of zou ze stof tekort zijn gekomen?



Waarom??

Ik denk dat ze misschien 'gewoon' heel trots is op haar billen? Nee ik weet het niet. Koffiekopje70: bedankt voor het delen zo op de vroege morgen ;)
Alle reacties Link kopieren


Mmmm, denk dat ze net een lockmachine heeft gekocht en er per ongeluk een stuk uit heeft gesneden met naaien?

En die panty's in die schoenen...
Alle reacties Link kopieren
Wel handig als je naar het toilet moet:)
Alle reacties Link kopieren
Vind je die kleur wel mooi, Lisa
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 14 februari 2016 @ 10:46:

Vind je die kleur wel mooi, Lisa Het is geen kleur die ik zou kiezen:) maar het allerlelijkste vind ik toch wel de schoenen die ze er bij aan heeft met die kousen erin.
Alle reacties Link kopieren
Er staat een lockmachine op de facebookgroep stoffen marktplaats https://www.facebook.com/groups/1499755 ... 6/?fref=nf



Die jurk met dat gat is toch wel vrij verschrikkelijk (zacht uitgedrukt). Ik heb inderdaad ook een keer per ongeluk een mouw uit het rugpand teknipt. Toen heb ik het hele project maar weggedaan. Ik zou vrij precies uitkomen met de stof en had zeker niet genoeg voor een nieuw rugpand.
Alle reacties Link kopieren
Weer lekker aan de slag! Net een jurkje uit de nieuwe knip gehaald. Nog een paar dagen werken en dan heb ik heerlijk vakantie. Veel gepland staan, maar zeker ook even lekker mijn naaiwerk bijwerken (en mijn naaikamer ook!)

Knip van de volgende maand heeft vintage patronen, die gaan we dus zeker kopen!
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
Vandaag naar het Stoffenspektakel in Barneveld geweest: 3 lapjes gekocht. Bijna klaar ook met mijn eerste project.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar het patroon van een getailleerse trenchcoat met knopen en zit even door mijn patroontijdschriften te bladeren. Tot nu toe nog geen trenchcoat maar wel een knipmode uit 1996.

Omg wat dachten we in 1996?!?
Alle reacties Link kopieren
Hallo. Ik heb een paar jaar geleden mijn eerste naaimachine gekocht en toen wat kleding voor mijn zoontje genaaid. Toen werd de tweede geboren en daar wat dingen voor genaaid toen ik zwanger was. Sinds hij geboren is heb ik geen kleding meer genaaid. (Hij is 2,5) nu wil ik toch wel weer gaan naaien. Ik wilde eens een jurkje voor mezelf proberen. Weet iemand hier een fijn patroon voor een wikkeljurk?
Alle reacties Link kopieren
Tsja, ik weet dat ik ergens in mijn blaadjes nog wel een wikkeljurlpatroon heb,aar daar heb jij echt helemaal niks aan.
Dit boek krijgt goed recenties voor de patronen van de jurken

https://www.bol.com/nl/p/ ... LPCS5ALV3BJA-100340562799

Maar bij stoffenzaken verkopen ze de patronen meestal ook los.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip, Pretzel. Maar ik laat 'm even in de winkel liggen tot ik al mijn "stof met plannen" weggewerkt heb. De naaimachine staat nu even stil. In februari heb ik een heel productieve periode gehad, maar daarna werd mijn aandacht even opgeslokt door andere dingen. Deze week mag ik weer aan de slag. Eerst een trui afmaken die nog geknipt en wel klaar ligt en dan voor volgend weekend een Anna-jurk maken en liefst ook nog een onesie. Beide voor mijn dochter hoor, geen zorgen.



Pucker, je hebt een PB!
Alle reacties Link kopieren
Pucker is de Burda 8787 ofzoiets iets voor je (twijfel over het nummer)? De meest bekende van Burda. Volgens mij heeft er ook ooit een in de Knip gestaan.



Hier pas naar de stoffenmarkt geweest en veel gekocht. Kan weer aan de slag met nieuwe inspiratie. Heb nog 2 shirts met lange mouw liggen die ik af moet maken voor zoontje, dan een rok en dan mag ik in mijn nieuwe stofjes knippen!



En ik ben heel pril weer zwanger. Hoop dus over een halfjaar weer lekker babykleren te kunnen naaien!
Alle reacties Link kopieren
7828?



Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
@pucker, kijk eens bij de bibliotheek in de knip. Misschien zie je daarin een patroon.

@Damas, gefeliciteerd! Baby spul vind ik zo über leuk om te maken.... Helaas is hier iedereen uit de kleine kinderen.

@perzikboom leuk toch om die patronen terug te zien. Bijna vintage



Vorige week een lekker vest gemaakt, simpel model, maar de stof was juist heel apart. Ben er blij mee. Ondertussen weer lekker bezig geweest met de lingerie. Zit vol ideeën, nu nog een portie tijd zien te vinden
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa 8728!! Haha kwam er even niet op!



Bedankt voor de felicitaties. Ja echt leuk hè kleine kleertjes naaien.



Lingerie lijkt me wel heel moeilijk of valt het mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven