Welk kledingstuk ben jij aan het maken?

06-03-2012 09:46 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op naailes en ben er erg enthousiast over! Ik koop stofjes en speur Knipmode en Burda's af naar leuke kledingstukken om te maken!!!



Het lijkt me leuk om hier te schrijven over wat je aan het maken bent, welk stofje je gebruikt, waar je mooie/leuke/goedkope stoffen kunt kopen etc.
Heb me gister helemaal rondgeshopt op het stoffenspektakel.



Heb tricotjes gekocht, duurste was ¤24 per meter, en had echt een meter nodig. En het koopje was ¤3 p/m. Was wel hele dunne tricot maar lekker voor de zomer dalijk!



Stofjes voor dochter en baby op komst, natuurlijk weer niks voor mezelf haha.



Oh en lockgaren en gewoon garen. Wel flinke verschillen in prijs per kraam güteman was bij de ene kraam ¤3,30 voor 200m en bij de andere 4 klosjes van 200m voor ¤10.
Alle reacties Link kopieren
Hier binnenkort een stoffenbeurs in de stad! Leuk!!

Heb zo'n zin in de zomer en lente. En alvast daarvoor naaien verhoogt de voorpret.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie een lock op de naaimachine of een aparte lockmachine? Ik heb een aparte lockmachine, 2e hands van een blijkbaar duur merk. Maar omdat ik al zolang niks gemaakt heb, heb ik de lockmachine ook nog nooit gebruikt, lijkt me ingewikkeld om onder de knie te krijgen. Ik heb hem wel al ingeregen gekregen, incl. klossen garen erbij. Maar blijkbaar wel de moeite me er eens in te verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aparte naaimachine, lockmachine en coverlock machine. Een lockstand op de naaimachine wordt nooit mooi omdat je naaimachine met 2 draden werkt.
Alle reacties Link kopieren
Thee, ik heb inmiddels mijn 2e lockmachine. Ideaal. Tricot wil zo nog wel, maar andere stofjes (rafelige) heb je super afgewerkt.

Inspannen is het moeilijkste deel, dus als dat lukt..... nu ff gaan oefenen met lapjes. Spanning moet je soms wijzigen, even uittesten dus!
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
quote:perzikboom6 schreef op 19 maart 2016 @ 13:36:

Ik heb een aparte naaimachine, lockmachine en coverlock machine. Een lockstand op de naaimachine wordt nooit mooi omdat je naaimachine met 2 draden werkt.Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een lockmachine. Werkt heerlijk, al houdt het inrijgen me wel eens tegen om van kleur draad te wisselen...

Maar ik gebruik mijn gewone naaimachine ook veel.

Heb laatst op een stoffenspektakel ook flink ingeslagen en ben goed voor zoon en dochter aan de slag. Hoef straks weinig zomerkleding erbij te kopen☺.
Alle reacties Link kopieren
Jill, spanning op 0 zetten, nieuwe kleur aanknopen en dan een stokje locken (zonder stof eronder). Soms gaat hij niet door de naald, maar verder heb je alles dan weer ingeregen. Spanning weer goed zetten en je bent er weer klaar voor!
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
Jee wat een goede tip yesyes!!! Spanning van alle vier draden op 0? Ik ga het zeker binnenkort proberen.
Alle reacties Link kopieren
Yep, allemaal op 0!

zo leerden we het de klant ook altijd (heb machines verkocht
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
Ach, arme Jill: wat sneu dat niemand je ooit deze tip heeft gegeven! Ik snap wel dat je dan geen zin hebt in steeds inrijgen met een andere kleur.

Dit is piece of cake!
Yup hier ook een lockmachine, leewenstein 400d, net als iedereen geloof ik. Echter vind ik het inrijgen niet zo'n ramp
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een lockmachine, telt dat ook?



Hier gaat alles onder de huis-, tuin- en keukennaaimachine dus. Waar wel een locksteek op zit, dat scheelt al een heleboel!



De Anna-jurk is af.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam een pagina tegen met aparte tricots, mag je zo'n zaakje hier noemen of is dat spam?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mag dat best, als je het 1 keer noemt en niet dagelijks de zelfde ontdekking probeert te delen
Alle reacties Link kopieren
Thee, als jijnog steeds in dezelfde plaats woont (en ik me je woonplaats goed herinner), dan zit er bij jou in de stad ook een leuk stoffenwinkeltje. Daar heb ik online althans wel een mooie bestelling gedaan. Ook met goedkope stoffen.
Alle reacties Link kopieren
Beeldig, ik twijfel nog steeds of jij bent wie ik in het begin dacht maar in mijn stad ken ik niet eens een stoffenwinkeltje. Alleen een dure naaimachine-/fourniturenzaak. Wil je me anders PB sturen.



Het zaakje dat ik online tegenkwam zit in Woerden en heeft nog geen webshop, maar schijnt er binnenkort te komen. Op de link kun je doorklikken om het aanbod te zien.

Kukra

Vind er zelf een paar erg leuke tussen zitten. Als je doorklikt op "foto's" zie je de stoffen en wat resultaten.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een PB!
Alle reacties Link kopieren
Gelezen en beantwoord!
Alle reacties Link kopieren
Up voor Elena94!
Alle reacties Link kopieren
Intussen zijn er alweer twee longsleeves onder mijn naaimachine vandaan gerold. Wel beide van hetzelfde patroon, lekker makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hier inmiddels een zomerjas voor mijzelf af. Nu een serie joggingbroek en voor mijn oudste. Daarna zit er weer een berg broeken voor de jongste in de planning.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, een jas! Daar waag ik me nog niet aan hoor!



Net als aan broeken trouwens, anders dan een verdwaalde joggingbroek voor mijn dochter. Vind ik nog een beetje te ingewikkeld allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Maak je wel blousen? Een jas is in principe gewoon 2 langere blousen op elkaar waarbij de binnenkant niet netjes afgewerkt hoeft te worden omdat dit toch tussen de voering zit :-)
Alle reacties Link kopieren
Als je het zo omschrijft, klinkt het best makkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven