Welk kledingstuk ben jij aan het maken?

06-03-2012 09:46 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op naailes en ben er erg enthousiast over! Ik koop stofjes en speur Knipmode en Burda's af naar leuke kledingstukken om te maken!!!



Het lijkt me leuk om hier te schrijven over wat je aan het maken bent, welk stofje je gebruikt, waar je mooie/leuke/goedkope stoffen kunt kopen etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 04 mei 2016 @ 11:57:

Het leek me juist best simpel.



Zeker toen ik bedacht had dat ik ook met een halve cirkel kan werken. Dan hoef ik maar één naad te maken. En maar één zak te doen. (Of is dat een beetje raar?)

Waarom probeer je het niet gewoon? Maar een rokje met maar 1 naad, die je dan aan de zijkant doet, is wel een beetje raar denk ik. Je hebt altijd twee naden, of geen.

Tenzij je het achter doet, dan heb je maar 1 naad, maar dan kun je er weer geen zakje innaaien.



Maar als het zo simpel is, dan zou ik het zeker niet laten om uit te proberen! Maar dan wel met een naaimachine. Echt, het is een hels karwei anders en dat wordt nooit mooi strak. Tenzij je het al heel vaak gedaan hebt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:orangesss schreef op 07 mei 2016 @ 18:00:

Dames! Ik wil graag een omslagdoek maken die ook kan dienen als picknickkleed en zoek een stof die licht en kreukvrij is. Wat raden jullie aan? De stof hoeft niet waterafstotend te zijn.Dunne fleece? Rafelt ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 04 mei 2016 @ 11:57:

Het leek me juist best simpel.



Zeker toen ik bedacht had dat ik ook met een halve cirkel kan werken. Dan hoef ik maar één naad te maken. En maar één zak te doen. (Of is dat een beetje raar?) Ja dat is raar Nee hoor, meer mensen denken dat het best simpel is Een kledingstuk zit helaas toch iets geraffineerder in elkaar. Een tailleband is niet recht bv en is van achter echt anders dan van voren. Zonder te weten hoe het in elkaar zou moeten zitten, niet doen.

Maar je kunt patronen gewoon kopen hoor, kosten vaak maar een paar euro.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is niet zo zeer die paar euro voor het patroon (al denk ik niet dat ik net genoeg kan werken om iets met een patroon te kunnen) maar vooral die naaimachine.

Maar: de volgende keer dat ik op de markt ben (en er wél stoffenkramen zijn - met Hemelvaartsdag was de hele markt er, op alle stoffenboeren na) ga ik alsnog een stukje leuke stof kopen. En dan eens prutsen. En dan kom ik hier vast wel weer terug ;)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
quote:may_ka schreef op 13 mei 2016 @ 23:09:

Het probleem is niet zo zeer die paar euro voor het patroon (al denk ik niet dat ik net genoeg kan werken om iets met een patroon te kunnen) maar vooral die naaimachine.

Maar: de volgende keer dat ik op de markt ben (en er wél stoffenkramen zijn - met Hemelvaartsdag was de hele markt er, op alle stoffenboeren na) ga ik alsnog een stukje leuke stof kopen. En dan eens prutsen. En dan kom ik hier vast wel weer terug ;)



Waarom koop je geen tweedehands naaimachine op marktplaats? Die hoeven niet zo duur te zijn, en dan kun je toch oefenen.

Ik zou eerst beginnen met proeflapjes met verschillende steken en naden en daarna pas een project.
http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lr



http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lr



http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lr
Dit is een hele goeie:

http://www.marktplaats.nl ... pet=horizontalRichSnippet
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 13 mei 2016 @ 23:09:

Het probleem is niet zo zeer die paar euro voor het patroon (al denk ik niet dat ik net genoeg kan werken om iets met een patroon te kunnen) maar vooral die naaimachine.

Maar: de volgende keer dat ik op de markt ben (en er wél stoffenkramen zijn - met Hemelvaartsdag was de hele markt er, op alle stoffenboeren na) ga ik alsnog een stukje leuke stof kopen. En dan eens prutsen. En dan kom ik hier vast wel weer terug ;)Is er geen buurthuis met naailes bij jou in de buurt? Kun je daar een machine proberen en een rokje maken. Weet je meteen of je het leuk vind of niet.
En goed kijken naar filmpjes op youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=yFSw1Yd7jzk



https://www.youtube.com/watch?v=F5oPCu-CLB8
Alle reacties Link kopieren
Ik weet helemaal niet of ik het leuk vind om te doen, ik heb nog nooit zo iets gedaan. Daarom wil ik niet meteen een naaimachine kopen.

Maar volgens mij heb ik wel een vriendin die er één heeft, misschien kan ik een keer met de hare spelen.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Neem dan eens les en gebruik de machines van daar. Kijk dan of je het leuk vindt.
quote:may_ka schreef op 14 mei 2016 @ 09:49:

Ik weet helemaal niet of ik het leuk vind om te doen, ik heb nog nooit zo iets gedaan. Daarom wil ik niet meteen een naaimachine kopen.

Maar volgens mij heb ik wel een vriendin die er één heeft, misschien kan ik een keer met de hare spelen.



Oei, als ik heel eerlijk ben zou ik zelf niet een onervaren naaister op mijn naaimachine laten.

De tip om op naaicursus te gaan vind ik wel een goeie, dan leer je gelijk om goed met een machine om te gaan en hoef je niet meteen er zelf één te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Okee, heeft er iemand tips voor leuke beginnerscursussen in Amsterdam?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Net de nieuwe knip gekocht. Staan best leuke jurken in!

Je kunt ze zelf zo samenstellen als je wil. Lange mouw, korte mouw, lengte van de rok, wel,of geen kraag.

Ook een simpel T-shirt patroon, waar ik ook al even naar op zoek was.
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 14 mei 2016 @ 14:42:

Okee, heeft er iemand tips voor leuke beginnerscursussen in Amsterdam?Ik vind truus van coenen Lydia roelofhartplein heel leuk . Maar denk dat de meeste mensen die zo'n cursus geven wel leuk zijn, neem er dus gewoon eentje die bij jou in de buurt zit.
Alle reacties Link kopieren
May_ka, je hebt een PB!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weer es wat gedaan. Hij is wel heel anders geworden dan gepland. Het zou een korte strandjurk/tuinjurk worden maar vriend vond de onderkant té leuk om af te knippen Bij deze dus een lange jurk.

Alle reacties Link kopieren
Ik heb van de week een uur achter de naaimachine van een vriendin doorgebracht. Dat was nog best lastig, vooral omdat er steeds iets mis ging met de draad, waardoor ik een kluwen draad aan de onderkant kreeg.



Maar ik kreeg wel zin om de kussensloop af te maken.



Kijken jullie trouwens naar de Great Britiah Sewing Bee? Maandagavond bij de BBC. Leuk!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 14 mei 2016 @ 17:27:

Net de nieuwe knip gekocht. Staan best leuke jurken in!

Je kunt ze zelf zo samenstellen als je wil. Lange mouw, korte mouw, lengte van de rok, wel,of geen kraag.

Ook een simpel T-shirt patroon, waar ik ook al even naar op zoek was.



Ik heb hem ook gekocht, staan idd super leuke jurkjes in! Die roze asymmetrische vind ik leuk!

Ben nu nog bezig met een jurkje, maar als ik straks (hopelijk) weer eens wat meer tijd heb.....
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het t shirt al gemaakt. Volgende keer knip ik de hals iets wijder, vind ik mooier staan bij mij. Maar verder zit het prima! Heb het patroon wel wat verlengd trouwens, maar dat doe ik met alles, omdat ik zo lang ben.



Heb ook al zin om een jurkje te maken, maar had te weinig stof voor wat ik wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 20 mei 2016 @ 20:19:

Ik heb weer es wat gedaan. Hij is wel heel anders geworden dan gepland. Het zou een korte strandjurk/tuinjurk worden maar vriend vond de onderkant té leuk om af te knippen Bij deze dus een lange jurk. Ziet er netjes uit! Ik ben het wel eens met je vriend: die onderkant maakt het wel frisser. Nou ja, ook warmer ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 22 mei 2016 @ 22:46:

[...]



Ziet er netjes uit! Ik ben het wel eens met je vriend: die onderkant maakt het wel frisser. Nou ja, ook warmer ;)Dank je Hij zit ook mooi (grote buste) Maak er wel een kort jasje bij, vind blote (bleke) armen niets met zo'n lange jurk (word niet bruin)
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 22 mei 2016 @ 21:59:

Ik heb van de week een uur achter de naaimachine van een vriendin doorgebracht. Dat was nog best lastig, vooral omdat er steeds iets mis ging met de draad, waardoor ik een kluwen draad aan de onderkant kreeg.



Maar ik kreeg wel zin om de kussensloop af te maken.



Kijken jullie trouwens naar de Great Britiah Sewing Bee? Maandagavond bij de BBC. Leuk!Draad aan de onderkant is verkeerde spanning. Daar had je vriendin even op moeten letten.
Alle reacties Link kopieren
Ze is zelf ook niet super-ervaren.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Kussensloop? Jij ging toch wen rokje namaken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven