Welk kledingstuk ben jij aan het maken?

06-03-2012 09:46 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op naailes en ben er erg enthousiast over! Ik koop stofjes en speur Knipmode en Burda's af naar leuke kledingstukken om te maken!!!



Het lijkt me leuk om hier te schrijven over wat je aan het maken bent, welk stofje je gebruikt, waar je mooie/leuke/goedkope stoffen kunt kopen etc.
Mijn vaardigheden gaan nog niet zo ver dat ik snap hoe ik de capuchon goed passend kan krijgen. De rest lukt denk ik wel aardig. Maar de halsboord/capuchoon lijkt me lastig.




Ik heb deze gemaakt voor mijn peutertje van net 2 jaar! Stoffen van fabric.com Micheal Miller en Robbert Kaufman. Patroon is de Celestes van Create kids couture.
Alle reacties Link kopieren
Wat schattig belicious! Zeker met die laarsjes erbij. Kan mij nog herinneren dat nichtje zo'n laarsjes in het rood had op die leeftijd. Helaas wil zij (en zoon) geen zelfgemaakte rokken of broeken meer aan. Alleen de breisels willen ze nog aantrekken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat een droppie zeg beelicious !!
Alle reacties Link kopieren
Schattig beelicious! Wat voor een album heb je om je foto's in te plakken voor hier op viva? Plaatjes plakken mag ik met dit account voorlopig nog niet, maar ik wil graag ergens een plaatjesaccount om naar te kunnen linken vanaf hier of andere fora zonder dat ik naar mijn privé-facebook moet linken.
Ik gebruik tinypic
Alle reacties Link kopieren
Ik ga eens kijken. Ik dacht eigenlijk dat dat een urlverkorter was, maar dat is natuurlijk tinyurl
Wat mooi, Bee!!!
Alle reacties Link kopieren
http://i65.tinypic.com/2gtagyx.jpg

Een trui met konijnen voor mijn jongste zoon. De naden zijn niet plat gestreken want zoonlief is ziek en wil zijn trui gelijk aan.
Mooi, Perzikboom! Ik maakte een broekje voor het zoontje van een lieve collega.
Alle reacties Link kopieren
Superleuk jongens! Netjes gedaan ook, mooi hoor.

Ik krijg er ook weer zin van! Misschien deze week in de vakantie maar weer eens een projectje gaan starten.,
Alle reacties Link kopieren
http://i67.tinypic.com/14cfp7l.jpg

Een boxer voor de zelfde zoon als die konijnentrui van laatst. De hanger is eigenlijk te groot voor de boxer (of de boxer te klein voor de hanger) dus hij is best wel raar uitgerekt.

Op naar het volgende project!
Alle reacties Link kopieren
Zo, dit topic was diep weggezakt! Terwijl er toch een heel mooie boxer als laatste gepost was!



Zijn jullie nog dingen aan het maken? Ik heb vandaag mijn tweede Lora dress van La Victor Maison geknipt. Of nou ja, ik moet alleen de mouwen nog, maar toen kwamen er andere dingen tussendoor. Verder nog snel twee rechttoe rechtaan rokjes genaaid vorige week en twee keer een top met heel veel waterval aan de bovenkant uit de Knipmode van januari. Een effen en een met een drukke print. Lekker veel achter de machine gezeten dus en lekker weinig achter de computer.
Alle reacties Link kopieren
Ik helaas niet. Ga verhuizen, iig dat was de bedoeling, en had in december dus al van alles ingepakt. Blijkt een hoop mis met woning maar om nou weer uit te pakken.... Machines en stoffen en projecten die nog niet af zijn moeten even wachten tot in het nieuwe huis. Ik heb echt al mijn tijd nodig met klussen, nog meer inpakken.

Maar af en toe een schopje omhoog van dit draadje mag best natuurlijk

Hoop toch echt in april in nieuwe kostuums naar elfia te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is een beetje jammer inderdaad. Hopelijk ben je snel over en ingericht!



Moet je dan ook nog gordijnen naaien eerst of mag je meteen met je kostuums verder aan de slag?
Ik ga de watervaljurk uit dezelfde knip maken. Heb alles al geknipt, maar ik moet even tijd vinden om alles in elkaar te zetten. Zijn de shirtjes mooi geworden bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Ja, verrassend mooi! Ik had op Facebook wat foto's voorbij zien komen en toen durfde ik het ook aan. Ik heb er een van katoenen tricot gemaakt en een van viscose tricot. De valling is bij beiden anders. Wel even opletten als je geen slanke taille hebt: bij weinig rek in de stof kan de taille nogal smal uitvallen.
Leuk, Elfia! Een vriendin van mij gaat ook.
Alle reacties Link kopieren
Sinds die boxer en ik nog 2 tshirts met raceauto's, nog 2 boxers, een trui, een spijkerbroek, een skinny jeans voor mijzelf die te klein is gemaakt. De rest past wel hoor, dat is ook allemaal voor de kinderen. Binnenkort op zakenreis dus dan weer lekker stof shoppen.
Even teruggescrolld. Die boxer is leuk! Knap gedaan! Ik denk dat mijn dochter ook heel blij wordt van een boxertje. Waar haal je dat bovenste elastiek?
Alle reacties Link kopieren
Dit is 'm geworden, de top.



*knip*
Alle reacties Link kopieren
Oh bij deze alleen geen rimpels in het onderste gedeelte, omdat ik 'm maar net uit mijn coupon kreeg. En dat ging ten koste van de lengte, met rimpelen was ik bang dat 'ie te kort zou worden. Ik heb hier ook boorden aan de mouw gezet, vanwege hetzelfde probleem. En de mouwen overdwars uit de stof geknipt.
Alle reacties Link kopieren
Avondzon, het elastiek voor boxers haal ik bij kantje boord in Amsterdam.

Mooie top Beeldig. Dat met die mouwen overdwars knippen heb ik ook wel eens gedaan. Ik merkte toen wel dat de rek heel raar was (rekte natuurlijk de verkeerde kant op) heb jij dat ook of stoort het niet?
Ik moet ook nog even oefenen op 'rimpelen', maar ik heb nu echt zin om er aan te beginnen! Ziet er leuk uit!



Kantje boord ken ik (nog) niet. Ik ga eens kijken of ze ook online wat hebben. Ik kom zelden in Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Perzikboom, er zat beide kanten op evenveel rek, dus dat durfde ik wel aan!



Avondzon, is niet zo moeilijk hoor, rimpelen. Gewoon met losse draadspanning en grote steeklengte een rechte steek naaien en dan de bovendraad aantrekken. En als je dat te ingewikkeld vindt, kun je op zulke kleine stukjes ook met de hand een rijgsteek naaien (zoals een kind zou naaien: gewoon op en neer) en als je klaar bent de stof aantrekken. Zo lang de schoudernaad van het voorste deel van het voorpand even breed is als het achterste deel van het voorpand en het achterpand, gaat het goed.

Bij de onderkant kun je ook elastiek onder spanning aan de zijnaad zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven