Welk kledingstuk ben jij aan het maken?

06-03-2012 09:46 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op naailes en ben er erg enthousiast over! Ik koop stofjes en speur Knipmode en Burda's af naar leuke kledingstukken om te maken!!!



Het lijkt me leuk om hier te schrijven over wat je aan het maken bent, welk stofje je gebruikt, waar je mooie/leuke/goedkope stoffen kunt kopen etc.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk rockmadam. Welkom! Post anders even wat (links naar) het probleem van het innemen. Dan kunnen we meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Rockmadam

Als je er geen mouwen aan maakt, is het mooier om een beleg te maken aan de armsgaten.

Je gebruikt dan je patroon, tekent een strook van ongeveer 3 cm langs de binnenkant van je armsgat.

Dit doe je bij voor en achterpand. Strookjes aan de korte kanten boven en onder aan elkaar naaien.

Dan goede kanten van beleg en kledingstuk op elkaar rondom langs de rand naaien. Terugvouwen zodat de verkeerde kanten op elkaar liggen. Even strijken, en evt. Doorstikken.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dinsdag 16 mei naar het Stoffenspektakel in Gouda.

Wil je aansluiten , kijk dan op het topic in Contact.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog leuke kledingstukken (of andere dingen) in de maak?

Ik moet nog wel een aantal pagina's teruglezen en zelf ben ik bezig met jasje 8 uit de Knipmode van januari 2017 maar ik loop vast dus waarschijnlijk leg ik het even opzij.
Alle reacties Link kopieren
Hier net een boxer voor oudste zoon en daarvoor een tshirts voor de zelfde zoon afgerond. Daarvoor een overhemd voor jongste zoon en een nette pantalon (de juf gaat trouwen en hij mag naar het feest met de hele klas. Nu ben ik weer bezig aan een wielren broekje voor mijzelf. Ik ga volgende maand 9 dagen fietsen en ik wil iedere dag wat schoons aan kunnen doen.

Ik heb even geen foto's bij de hand. Wat is de rest aan het maken?
Alle reacties Link kopieren
Maak je dat echt met zeemleer perzikboom6? Boxers zie ik bij de naai-facebook-groepen ook best veel voorbijkomen. Ziet er wel mooi uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer een berg zemen kunnen mee-bestellen bij de producent van onze clubkleding, dus die gebruik ik. Ik heb ook wel zemen uit wielren broekjes van de Lidl getornd. Die broekjes zitten verschrikkelijk maar de zemen zijn goed.
Wat een leuke dingen allemaal!

Mijn jurkje is ook af, met hulp en opbouwende kritiek van mn moeder. Ook met mouwen nu.



Straks de slip van judo op zoon's band verwerken en dan staat er een korte broek voor hem gepland.
Alle reacties Link kopieren
Zitten er ook mensen van hier op bv de Faceboekgroep 'zelfkledingmaken' en/of eventuele subgroepen?

Ik kwam een beetje traag op gang vandaag. Zo even iets aan het huishouden doen en daarna een voorlopig laatste poging om de mouwen van het jasje in te zetten. Anders leg ik het even opzij en ga ik eerst een hemdje uitraderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit hier stiekem ook aan. Ik naai voornamelijk zonnehoedjes op het moment, maar heb mn moeder beloofd dat ik een broek voor dr ga naaien. En eigenlijk ook een jurk. Misschien tijd om maar eens bezig te gaan dus.



Ik vind naaien zo leuk, maar stiekem fysiek ook best zwaar. Het lukt me niet zo goed om mn houding goed te houden en krijg daardoor redelijk snel pijn in mn nek en rug. Ik heb tegenwoordig mn naaimachine op een doos staan, waardoor het net prettiger werkt. Maar ja, naaien is meer dan de tijd dat je echt achter de machine zit.
Alle reacties Link kopieren
Het is zeker meer dan dat sugarbaby. En heb je de machine op een doos staan omdat hij hoger/lager moet dan een tafel? Moet qua sterkte dan wel soort van bananendoos zijn lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
De naaimachine moet hoger. Als hij gewoon op tafel staat, zie ik de naald alleen goed als ik voorover duik. Hij staat op de plastic koffer van een zaag geloof ik. Houten plank erop en daar de machine op. Maakt echt zo'n verschil qua houding!
Alle reacties Link kopieren
Thee, ik vind de beheerder van die groepen en alle subgroepen heel erg irritant. Als mensen een gesprek beginnen worden ze verwezen naar de koffie-groep, als iemand iets vraagt moet dat in de vragengroep, maar als de raag over lingerie gaat in de lingeriegroep.

Ik merkte dat ik geen positieve energie kreeg van die vrouw en al haar doelloze gemoderate. Als mensen bewust zitten te trollen ben ikhelemaal voor strak beheer, maar als mensen elkaar proberen te helpen vind dit ik het vervelend.

Ik post heel af en toe iets in "naaien voor zonen" Facebook groep of op mijn eigen Facebook.
Dag dames, ik kom me ook weer melden.



Ik heb in februari mijn naaimachine naar de reparateur gebracht voor onderhoud. Ik heb voor de poppenwagen een matrasje, kussentje en dekentje gemaakt maar zaten wel wat foutjes in, vind het nog lastig om mooie randjes te naaien als de fiberfill er in zit. Lakentjes maken gaat wel goed, maar dat is een kwestie van netjes knippen en goed omzomen en dan met de zigzag steek er overheen. Heb er nog eentje voor op de oudste d'r bed gemaakt, puur ter decoratie. Heb nog op de planning staan deze ook voor de jongste te maken voor in d'r ledikant.



Eergisteren heb ik voor mijn oudste een kussenhoes gemaakt voor om haar Ikea kussentje. Heeft een wat afwijkende maat vergeleken met de les van ByMiekk maar het is aardig gelukt! Ben heel trots op mijn eerste 'echte' werkje dat daadwerkelijk een functie heeft.



Vanavond ben ik begonnen met het oefenen van de onzichtbare steek, zodat ik voortaan de gaten mooier kan dichten. Ga deze week starten met een stof op een fleecedeken te naaien.



Heb wel een vraag betreft het recht naaien. Ik heb eergisteren de stof voor en achter de naaimachine vastgehouden maar nog ging het niet naar behoren eigenlijk. Hoe laten jullie de stof lopen, houden jullie vast, bepaalde techniek, of helemaal niet?



Sugarbaby, herkenbaar van de rugpijn! Misschien moet ik er nog wat eelt op kweken, kan ook. Maar dat vind ik ook vervelend ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleet schreef op 07 mei 2017 @ 19:53:

Heb wel een vraag betreft het recht naaien. Ik heb eergisteren de stof voor en achter de naaimachine vastgehouden maar nog ging het niet naar behoren eigenlijk. Hoe laten jullie de stof lopen, houden jullie vast, bepaalde techniek, of helemaal niet?Ik begeleid de stof wel, hou de stof dus voor en achter vast, maar ik trek niet. Ik heb een naaimachine met dubbeltransport, wellicht maakt dat Ger verschil. Ik herken jouw probleem namelijk niet.
Aan het typen...............
Ik heb van die magneetjes op mijn schaar, zodat ik precies overal een naadwaard heb van 1,0 of 1,5cm. Dus ik knip heel recht langs het patroon. Vervolgens zie k op mijn naaimachine van die afstandsstreepjes en laat ik de stof consequent langs 1,0 of 1,5 gaan. Werkt echt perfect.



Ik heb uit de nieuwste LMV een jurk (Flo, voor mezelf) en broek (Lulu) en t-shirt (Quinn) gemaakt. De laatste 2 voor mijn dochter. Ik vind de LMV een verademing vergeleken bij de Knip! Wat een fijne werkbeschrijving! Ik heb er nog geen duidelijke foto's van, maar alle drie erg geslaagd!
Deze week nog 1 naailes om een heel mooi vestje voor mijn dochter af te maken. Hij wordt echt heel mooi. Ik ben echt verliefd op de stof. Ik ga even kijken of ik een foto van het stofje kan vinden.
quote:thee schreef op 07 mei 2017 @ 14:11:

Zitten er ook mensen van hier op bv de Faceboekgroep 'zelfkledingmaken' en/of eventuele subgroepen?

Ik kwam een beetje traag op gang vandaag. Zo even iets aan het huishouden doen en daarna een voorlopig laatste poging om de mouwen van het jasje in te zetten. Anders leg ik het even opzij en ga ik eerst een hemdje uitraderen.Ik zit ook bij diverse groepen op fb.
quote:perzikboom6 schreef op 07 mei 2017 @ 15:37:

Thee, ik vind de beheerder van die groepen en alle subgroepen heel erg irritant. Als mensen een gesprek beginnen worden ze verwezen naar de koffie-groep, als iemand iets vraagt moet dat in de vragengroep, maar als de raag over lingerie gaat in de lingeriegroep.

Ik merkte dat ik geen positieve energie kreeg van die vrouw en al haar doelloze gemoderate. Als mensen bewust zitten te trollen ben ikhelemaal voor strak beheer, maar als mensen elkaar proberen te helpen vind dit ik het vervelend.k.Weet precies wat je bedoeld op die fb pagina. Je durft amper wat te plaatsen.
Ik zit op een paar naaigroepen. Ik dacht dat haakgroepen erg waren, maar die naaigroepen zijn echt verschrikkelijk. Ik loer wel veel, maar plaats niks.
Alle reacties Link kopieren
Mooie stof avondzon. Waar heb je die vandaan?
Oh dat is zeker mooie stof, Avondzon!



Ik ben zo ongeveer lid van álle naaigroepjes op FB.

Ik vind die van Zelfkledingmaken wel streng inderdaad, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook vaak erger aan het geneuzel of plaatjes plempen alleen maar om voor de likes op andere groepen. Dus ik vind het wel fijn dat ze daar streng zijn. En ze doet ook veel om mensen bij te spijkeren via facebook, die initiatieven waardeer ik ook wel.



Vandaag een mooi zijden couponnetje gekocht voor een bloesje met knopen. Ik heb me éindelijk over mijn knoopsgatenangst heengezet. Leek me wel handig met een borstoperatie in het verschiet en een cupmaat waarvoor je in de winkel niets passends krijgt. Eerste bloesje is gemaakt (uit de LMV), maar daar had ik niets aan aangepast, want ik wilde het simpel houden. Maar nu ga ik toch maar even de buste vergroten. Zo ingewikkeld is dat ook niet en dat kan ik zelfs met mijn lamme hersens die ik nu heb wel aan denk ik. Ik kwam ook uit het bloesje immers, terwijl ik me voorgenomen had alleen maar tricot shirts met aangeknipte vleermuismouwen te naaien omdat dat zo lekker simpel is.
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat ik niet alle projecten hier in de groep gooi, naai ik rustig en gestaag door.

Afgelopen weekend een leuke blouse met trompetmouwen gemaakt. Stof gehaald voor een jurkje in 2 kleuren (ondanks dat ik nog een hele stoffenwinkel thuis heb) en nu bezig met een jurkje en daarnaast nog bezig met een tuniek.



Ik ben meestal met meerder dingen tegelijk bezig. Als ik dan niet verder kan, begin ik vast met wat anders, totdat ik weer naar de naailes ga.
Aan het typen...............
quote:beeertje schreef op 07 mei 2017 @ 20:07:

[...]





Ik begeleid de stof wel, hou de stof dus voor en achter vast, maar ik trek niet. Ik heb een naaimachine met dubbeltransport, wellicht maakt dat Ger verschil. Ik herken jouw probleem namelijk niet.

Oh oké, dan doe ik het wel goed dan. Het ging met stukken netjes, maar soms dan buig ik toch weer af met de stof. Zal dan wel een kwestie van oefenen zijn.



Vandaag deze leukerds gespot op Pinterest, ga er eentje maken voor de baby van een vriend van me.



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven