welk ongedierte heb jij thuis?

09-07-2013 00:53 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige woning (jaren '90) hadden we erg veel last van zilvervisjes, er zaten er echt heeeel veel. In onze huidige woning (jaren '30) hebben we ze nog nooit gezien, wel zijn hier muizen;-(

Daarbij zijn er ook vrij veel spinnen en af en toe natuurlijk ook andere insecten. Ik ben trouwens ontzettend bang voor alles, dus het gaat echt ten kosten van mijn woongenot.



Welk ongedierte hebben jullie last van? En uit welk bouwjaar is jullie woning? :-)
Spinnen, slakken, vreemde steekbeesten, tuuk muggen, muizen, vliegen en wat al meer... We wonen in een bosje, en hebben een houten huis.zolang we geen last hebben van termieten, of ander spul wat onze toko opvreet, vind ik het best..
Alle reacties Link kopieren
Mijn woning is meer dan honderd jaar oud maar gerenoveerd, dus er loopt hier van alles rond. Ik heb er geen last van, bang zijn is een keuze.



Triest dat jij er voor kiest om je woongenot te laten lijden onder je angst.
Alle reacties Link kopieren
'Bang zijn is een keuze', vind ik wel heel makkelijk gesteld. Wij hebben overal horren en hordeuren, dat scheelt al een hoop ongedierte. Kan ik iedereen aanraden. En neem katten tegen muizen, scheelt ook (wij hebben er twee).
Alle reacties Link kopieren
Mijn huis is van eind jaren '80 en ik heb al sinds ik er woon met vlagen last van zilvervisjes. Niet vanaf te komen.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel spinnen. Ik zag verderop in de straat al een auto van een spinnenbestrijdingsdienst, dus er is waarschijnlijk een plaag...

Verder elke zomer veel vliegen en muggen, we wonen bij water en boerderijen. En wisselend ander ongedierte. Ik heb een keer een muis zien lopen, er zat een keer een kikker binnen en een keer een salamander, dat soort dingen. Brr!
Alle reacties Link kopieren
Om de paar weken kan ik de spinnenwebben van het plafond af zuigen door het hele huis. Maar ik heb gek genoeg nog nooit een spin gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:aaquamarine schreef op 09 juli 2013 @ 06:20:

Heel veel spinnen. Ik zag verderop in de straat al een auto van een spinnenbestrijdingsdienst, dus er is waarschijnlijk een plaag...

Verder elke zomer veel vliegen en muggen, we wonen bij water en boerderijen. En wisselend ander ongedierte. Ik heb een keer een muis zien lopen, er zat een keer een kikker binnen en een keer een salamander, dat soort dingen. Brr!Lijkt me dat je die spinnen lekker moet laten zitten, heb je ook minder last van vliegen en muggen :-X
Zilvervisjes....jugh. Zitten hier heel veel helaas. Jaren 70 huis. En aan de bosrand, dus spinnen zitten er ook veel, net als allerlei gekke kevertjes, en incidenteel schiet er een veldmuis door de garage.
Huis van begin jaren 90. Hier soms een zilvervisje, spinnen regelmatig, vliegen (al is dat een stuk minder sinds we geen cavia meer hebben), en van die smerige oorwormen! Die laatste zijn echt zo vies.

Muggen valt erg mee hier. Buren hebben een hele grote vijver, dus daar zit alles. Af en toe zit er een kikker in de tuin hier
Alle reacties Link kopieren
Huis van 1900, tussenwoning, wij hebben nergens last van. We hebben in elk raam horren gemaakt. Dus op een incidentele spin hebben we geen insecten binnen. In ons huis geen muizen gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Ons huis is ongeveer 100 jaar oud. We wonen midden in de stad en we hebben veel spinnen, soms een incidentele vlieg, weinig muggen en laatst een nestje muizen.

Poes was hevig geïnteresseerd in de tv-kast, waar muis 1 onder zat. Echt een piepkleintje.

In de loop van die week had poes vier kleintjes gevangen en halfdood gemaakt en vond ik een grote dood onder de bank.

Daarna niks meer gezien, dus ik hoop dat de grote moedermuis was.

Poes is ook weer rustig, dus ik heb goede hoop dat ze weg zijn!
Alle reacties Link kopieren
Niet zoveel eigenlijk. Overal horren. Alleen af en toe een vlieg die toch is binnengekomen, fruitvliegje als de prullenbak net iets te laat geleegd wordt met dit weer en heeeel soms een spin
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Muggen. Heel veel muggen. Maar die houden we buiten door horren voor de ramen te plaatsen. Verder eigenlijk niets. Ja, van die hele kleine vliegjes af en toe. Geen idee waar die vandaan komen.
Nieuwbouwappartement op de 9 verdieping met een moordzuchtige kat.



Geen ongedierte hier te bekennen, als ik twee keer per jaar een vlieg zie is t veel
Alle reacties Link kopieren
Spinnen, het seizoen begint helaas weer, vliegen, soms muizen die dan onder het dak heen en weer rennen 's nachts, hier en daar een zilvervisje. Best veel dus, maar we wonen dan ook aan het water in een tuinbouwgebied (jaren '60 huis) en hebben wat kleinvee lopen, daar komen weer vliegen op af. Oh, en buiten heb ik 2 keer een dode rat gehad, heel goor! Maar ook de vossen in de winter, die de kippen opeten, ben ik niet blij mee, maar dat is officieel geen ongedierte ?.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een oud pand, op de 2e verdieping, aan de schaduwkant. En ik heb hier gelukkig nauwelijks beestjes op mijn kamer. In mei zijn er altijd 2 weken dat ik vaak hommels op mijn kamer heb, en verder in augustus een paar weken af en toe een motvlinder, langpootmug of zo'n langpotige spin. Verder niks. Ook niet van die dikke zwarte spinnen, gelukkig
Alle reacties Link kopieren
Zilvervisjes, zilvervisjes, zilvervisjes. Af en toe een verdwaalde spin.

En twee kinderen.

Huis is 20 jaar oud.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Vliegen, muggen, fruitvliegjes en mieren. Die fruitvliegjes vind ik nog het ergst, die zijn nauwelijks uit te roeien.



Vroeger hadden we ook muizen, maar sinds we een part time poes hebben blijven die weg. En laatst zat er een verdwaalde pad in de keuken .



Spinnen hebben we ook, maar die beschouw ik als huisdieren.
quote:Solomio schreef op 09 juli 2013 @ 08:37:



En twee kinderen.

Oh bah.
Alle reacties Link kopieren
Huis uit 2003



Bevolkt door 2 katten, wat spinnen, muggen, vliegen (van groot tot klein) en zilvervisjes. Kind ook, en tweede onderweg.



Oh, en in de tuin komen we wel eens muisjes tegen in de braamstruik. En er vallen wel eens padden uit de lucht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 09 juli 2013 @ 08:39:

[...]





Oh bah.En horren helpen niet, ze komen door de voordeur.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Huis uit 2012.

We hebben hier spinnen, vliegen en fruitvliegjes.

We hebben ook van die kleine vliegjes die op fruitvliegjes lijken, maar het niet zijn. Die kwamen in het voorjaar met de zakken moestuingrond mee (alles in potjes in de vensterbank voorgekweekt) en nu heeft nog 1 plant er af en toe wat in zitten.



Afgelopen nacht hadden we voor het eerst een mug in huis.
Gelukkig alleen vliegen en muggen. Af en toe een spin. Maar dan maakt 1 spin het gelijk goed door Enorm Groot te zijn. Gelukkig heb ik een dierenliefhebber als vriend en hij brengt ze dan altijd weer naar buiten. Huis is van begin jaren 20.



Toen ik nog op kamers woonde had ik in kamer 1 naaktslakken en in kamer 2 pissebedden in huis.
Alle reacties Link kopieren
Best veel allemaal! bestrijden jullie het ongedierte ook, of laten jullie het lekker zitten? aan de vorige zilvervisjes had Ik niks gedaan, nu heb ik wel muizenvalletjes gezet. Bucaneve, zo dat is erg! Heb je de vossen weleens gezien ook?



Idd zonde dat ik mijn woongenot er onder laat lijden, maar vind vooral de schrik het ergste als je iets voorbij ziet schieten wat je niet verwacht. Brrrrr

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven