welk ongedierte heb jij thuis?

09-07-2013 00:53 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige woning (jaren '90) hadden we erg veel last van zilvervisjes, er zaten er echt heeeel veel. In onze huidige woning (jaren '30) hebben we ze nog nooit gezien, wel zijn hier muizen;-(

Daarbij zijn er ook vrij veel spinnen en af en toe natuurlijk ook andere insecten. Ik ben trouwens ontzettend bang voor alles, dus het gaat echt ten kosten van mijn woongenot.



Welk ongedierte hebben jullie last van? En uit welk bouwjaar is jullie woning? :-)
Ik doe alleen iets aan de mieren en moet nog een hor hebben voor de tuindeur tegen de vliegen. Verder doe ik er niks aan. Dat ene zilvervisje per 3 maanden en die spin af en toe vind ik wel best. Die krijg je volgens mij toch niet weg
quote:ballys schreef op 09 juli 2013 @ 08:25:

Nieuwbouwappartement op de 9 verdieping met een moordzuchtige kat.



Geen ongedierte hier te bekennen, als ik twee keer per jaar een vlieg zie is t veeldit heeft denk ik meer met de hoogte te maken dan met de moordzuchtige kat wij hebben op de 5e gewoond en daar heb ik nooit een spin gezien en vliegen ook zelden. Die beesten komen gewoon niet zo hoog, want daar is veel minder eten voor ze.
Alle reacties Link kopieren
Voor ik het huis ga stofzuigen, zuig ik eerst de spinnen op. Dan al het zand van de vloer (nadeel van nieuwbouw, er ligt nog veel los zand in de wijk). Ik heb nog nooit een spin weer uit de zak zien komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stukje_Cake schreef op 09 juli 2013 @ 09:10:

Voor ik het huis ga stofzuigen, zuig ik eerst de spinnen op. Dan al het zand van de vloer (nadeel van nieuwbouw, er ligt nog veel los zand in de wijk). Ik heb nog nooit een spin weer uit de zak zien komen.Duh, dat doen ze als jij even niet kijkt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
We hebben twee katten, dus geen last van muizen. Het enige wat ik hier veel zie zijn spinnen en laat ik daar nu net heel bang voor zijn...



Boven hebben we horren voor de ramen, zodat de muggen zomers niet binnen komen. Uiteraard zie ik ook wel eens een vlieg en we hebben een keer mieren in huis gehad. Zilvervisjes heb ik hier nog nooit gezien!



Ons huis is van begin jaren 90.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een oud huis, ik heb ontzettende last van die vieze ranzige naaktslakken! En zomers van die zwarte grondspinnen, brrr! Ook last van muizen.
Maar dat is dan mijn mening...
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 09 juli 2013 @ 08:43:

[...]



En horren helpen niet, ze komen door de voordeur.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een appartement op drie hoog. Tot mijn verrassing viste ik een dode muis uit de plantenbank.Verder hebben we slakken (alleen als we aardbeien hebben) en het gebruikelijke gesnorrepot: spinnen, muggen, vliegen, een incidenteel zilvervisje. Het maakt me allemaal niet zoveel uit, alleen de grote spinnen verwijder ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 09 juli 2013 @ 08:43:

[...]



En horren helpen niet, ze komen door de voordeur.
Alle reacties Link kopieren
Een man. Die komt zo elke dag tegen etenstijd! Heb het al vaak geprobeerd op te zuigen maar het komt elke dag terug. Lijkt wel een plaag!
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Brrr skiks, komen die naaktslakken ook binnen?!
Alle reacties Link kopieren
quote:zonnigschildpadje schreef op 09 juli 2013 @ 09:31:

Brrr skiks, komen die naaktslakken ook binnen?!Ja, ze komen 's avonds en 's nachts... Ze komen denk ik door de kieren naar binnen, als ik 's morgens beneden kom, zie ik overal van die sporen van naaktslakken, zo vies!
Maar dat is dan mijn mening...
Nog niets maar gisteravond zat er een vliegje op mijn arm toen ik binnenkwam. Die probeerde op die manier sneaky mijn huis binnen te komen.
Alle reacties Link kopieren
ooh naaktslakken, dat lijkt me zo erg, om die in huis te hebben! als ik ze buiten tegen kom, heb ik die nacht al gelijk nachtmerries. brrrrr
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van die kleine motachtige beestjes. Niet vanaf te komen! blijf ze pletten.

Huis uit '85.



Muggen, maar met een hor en een vriend die niet kan slapen zonder zo'n elektrisch ding heb ik er geen last van.
Niet echt noemenswaardig, jaren '70 huis. Af en toe een zilvervisje of een spin. Regelmatig vliegen en muggen. Het enige dat het echt goed doet hier in huis zijn fruitvliegjes. Maar die zijn dan weer zo onschuldig, dat kan ik niet echt ongedierte noemen...
Alle reacties Link kopieren
quote:DJ.Momo schreef op 09 juli 2013 @ 10:01:

ooh naaktslakken, dat lijkt me zo erg, om die in huis te hebben! als ik ze buiten tegen kom, heb ik die nacht al gelijk nachtmerries. brrrrrNee, daar word je niet vrolijk van .. M'n kruipruimte onder m'n huis is erg vochtig, daarom heb ik er denk zo'n last van.
Maar dat is dan mijn mening...
Alle reacties Link kopieren
Huis uit 1920, muizen (bestrijder voor geweest) en naaktslakken.

En buurtkatten. Zat er van de week eentje in de slaapkamer van mijn zoon.
Alle reacties Link kopieren
In mijn nieuwbouwappartement uit 2004 last van zilvervisjes, maar geen grote kuddes.

Wel veel spinnen, maar die laat ik fijn zitten, helpt tegen de muggen die uit de moerasachtige plassen uit het park komen waar we tegenover wonen.

Er schijnen veel muizen in de flat te komen, maar ik heb er nog nooit een gezien.

Wél af en toe vleermuizen, die 's avonds in en uit de spouwmuur vliegen. De VVE wilde ze bestrijden, maar ik heb een vleermuizenexpert ingeschakeld om uit te leggen dat die diertjes onschadelijk zijn voor een gebouw.

Ook wij hebben "last" van een bezoekende buurkat. Soms als onze dakterrasdeur openstaat zit ze ineens op de bank naast ons tv te kijken. Volgens mij denkt ze dat ons huis/terras bij haar territorium horen. We houden wel in de gaten, want ze heeft het op onze parkieten voorzien.
Alle reacties Link kopieren
@honeyboo

Zijn de muizen nu helemaal weg? En buurtkatten die binnenkomen lijkt mij ook niet zo prettig nee
Alle reacties Link kopieren
quote:Mundy schreef op 09 juli 2013 @ 09:18:

We hebben twee katten, dus geen last van muizen.

In mijn vorige huis had ik 3 katten en altijd muizen.

Dus ofwel ik had 3 heel rare katten, ofwel katten = geen muizen is een fabeltje.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik zal nooit beweren dat er geen muizen meer in ons huis zijn, dat lijkt me praktisch onmogelijk in dit huis.

Heb ze al een tijd niet meer gezien.



Overigens zonnigschildpadje, ik zag dat je me gequote hebt in een ander topic (over iemand in de tuin) ...
Alle reacties Link kopieren
Af en toe een verdwaalde langpootspin. En wat motjes.
Alle reacties Link kopieren
Huis uit 1960, en vooral veeeeeeel spinnen hier. In de garage, in de schuur, op zolder, eigenlijk overal

Bang ben ik er niet meer voor, dat is ook geen doen als je ze dagelijks wel ergens tegenkomt.

Dit jaar ook veel mieren buiten, geen idee hoe het kan maar die hebben een vruchtbaar jaar geloof ik.

Gelukkig hebben we vergeleken bij vorig jaar bijna geen wespen meer, brrrrr wat was dat eng. ik durfde niet eens in de tuin te zitten, er waren hele zwermen. Dan liever de mieren van dit jaar.
Your luck's about to change, cher.
Huis van 100 jaar oud met af en toe een verdwaalde grondspin in de herfst. Ik heb meer last van moordzuchtige slakken in de tuin dan van beestjes in huis.

Wel veel lieveheersbeestjes binnen maar die zijn lief en geen ongedierte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven