welk ongedierte heb jij thuis?

09-07-2013 00:53 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige woning (jaren '90) hadden we erg veel last van zilvervisjes, er zaten er echt heeeel veel. In onze huidige woning (jaren '30) hebben we ze nog nooit gezien, wel zijn hier muizen;-(

Daarbij zijn er ook vrij veel spinnen en af en toe natuurlijk ook andere insecten. Ik ben trouwens ontzettend bang voor alles, dus het gaat echt ten kosten van mijn woongenot.



Welk ongedierte hebben jullie last van? En uit welk bouwjaar is jullie woning? :-)
quote:norma_jeane
schreef op 09 juli 2013 @ 09:31:

Een man. Die komt zo elke dag tegen etenstijd! Heb het al vaak geprobeerd op te zuigen maar het komt elke dag terug. Lijkt wel een plaag!



Twee pubers met bijna vakantie! Soms vertrekken ze om tegen etenstijd weer terug te komen, soms lijken ze zich te vermenigvuldigen. Ze zitten werkelijk overal waar ik moet zijn. Emmertje sop gemaakt voor de badkamer, staat er één onder de douche, idem met de wc. Ontbijt en lunch lopen hier naadloos in elkaar over, want jongste heeft nog gewoon school. Ze eten ook alles dat los en vast zit, dus de boodschappen zijn niet aan te slepen.



Bouwjaar huis 1972, tussen 2000 en 2008 geheel gerenoveerd
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ergens 'bang zijn is een keuze' maar de hygiene dan? Het is toch ook niet echt lekker, al die bacterieen, vooral met dit warme weer, lijkt mij? Vind het echt vreselijk ranzig.

Wij hebben vogels en dan is het nog erger want die poepen echt elke 15 minuten en die uitwerpselen trekken ontzettend veel ongedierte aan. Moet de kooien elke dag verschonen.

Maar alles is beter dan kakkerlakken en die heb ik gelukkig niet.
let the sun shine
Zilvervisjes. Nergens anders last van maar wel die verdomde zilvervisjes. Heb net weer een familie kunnen uitmoorden die zich had verscholen achter de bank. Ik ga er deze zomer een projectje van maken om alle kieren te bespuiten en te dichten. Ik denk niet dat ik 100% kans heb op slagen maar hoop het wel terug te dringen.



Heb alleen in de zomer echt last van die zilvervisjes, in de winter zie ik alleen af en toe een verdwaalde zilvervis die met wc papier en al door de wc wordt gespoeld. Ranzige beesten. Brrr



Ohja, woon in een apartement van de jaren 80 of 90.
Alle reacties Link kopieren
Honeyboo, ik zag het, sorry! Forum mobiel en dacht je in dit topic te quoten, maar heb het aangepast.





Kakkerlakken en vooral ratten lijken me het ergste (en natuurlijk het meest onhygienisch). Vind trouwens het verschil tussen jonge ratten en huismuizen moeilijk te zien. Twijfel daarom ook of de 3 "grote muizen" die ik v/d week heb gevangen geen kleine ratjes zijn;-(
Alle reacties Link kopieren
Huis uit de jaren 70, veel oorwurmen in de tuin! Echt een plaag dit jaar. Verder in huis weinig problemen, wel een steenmarter op zolder gehad, maar na een apparaatje met nare geluiden was hij weg.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb sinds de heetste dag van augustus vorig jaar pissebedden op zolder, die gewoon niet uit te roeien zijn. (Huis is uit 1997.) Ze kunnen geen kwaad, het zijn er sinds het begin (toen ik het ontdekte waren het er 'zomaar ineens' zeker 50) maar enkele per dag maar toch... Leuk is anders. We hebben geen lek, geen vocht, dus schiet me maar lek wat de oorzaak is.



En de ongediertebestrijding doet er niks aan, omdat ze dus geen kwaad kunnen. Tsja. 'Zet maar een uitgeholde aardappel neer, dan kunt u ze op een diervriendelijke manier vangen en buiten uitzetten.'



Mijn manier is toch anders: gif en door de plee ermee.
Alle reacties Link kopieren
quote:norma_jeane schreef op 09 juli 2013 @ 09:31:

Een man. Die komt zo elke dag tegen etenstijd! Heb het al vaak geprobeerd op te zuigen maar het komt elke dag terug. Lijkt wel een plaag!



Ik denk dat je moet ophouden met dat zuigen.

Dan gaat hij wel ergens anders naartoe
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Pfffffffffffffffft, mijn ongedierte heeft net al mijn brood opgegeten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Brr oorwormen en pissebedden lijken me ook echt 3x niks?
Vliegen, mieren en zilvervisjes. Te smerig. Woning is van 2002



Muizen heb ik nooit gezien. Ohja toen we er net woonden hadden we wantmijten? Echt raar want toen we een verdelger lieten komen zei hij dat die alleen bij vogels kwamen en of ik vogels had. Ik had alleen 2 katten. Had zelf toen spray tegen kruipende insecten gespoten en nooit weer gezien.



Gelukkig..
Alle reacties Link kopieren
Huis uit jaren 50. Nog nooit zilvervisjes gezien, wel regelmatig spinnen en heel soms slakken. Vorige week dacht ik: wat voel ik nou onder mijn sok?......... Was het een huisjesslak waar mijn kleine kat het huisje al vanaf gehaald had. Verder deze zomer 2!!! Grote naaktslakken binnen, terwijl deur dicht zat. Ik vermoed dat ze door de kieren bij de voordeur zijn gekomen.

En de spinnen: mijn stoere, brede vent is zo'n watje als het op 'dieren' aan komt, hij wil de spinnen vangen en naar buiten gooien..... Denk het niet, dus dan ga ik, trillend met elektrisch vliegenmepper in mijn hand, ze proberen te doden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Zie dat dit onderwerp al een tijdje niet meer actief is, maar mocht iemand het toch voorbij zien komen heb ik hier een tip.



Kijk is op [spam]



Ik had een tijdje geleden echt ontzettende last van zilvervisjes in huis. Ik weet, ze doen niks, maar ik vind het ook niet heel prettig. Eerst was het er één per dag, maar al snel werden het er meerdere per dag. Voornamelijk in de badkamer en toilet. Ik heb gelezen dat je sowieso maar 1/10 ziet van wat er in werkelijkheid verstopt zit.



Ik heb een speciale spuitbus gekocht en wat valletjes op de website hierboven. Ik moet zeggen dat ik er sindsdien haast geen meer heb gezien!



Alle reacties Link kopieren
Nieuwbouwappartement van 10 jaar oud.

Een paar zilvervisjes in badkamer en toilet, meer niet.

Maar omdat we aan de rand van een park wonen, op terras en galerij veel spinnen. 's Ochtends vroeg op weg naar mijn werk moet ik me soms een weg door het spinrag heen banen.

Ook vanwege een singel die men "in natuurlijk staat" wil terugbrengen (= stilstaand water met veel oeverplanten) sterft het 's zomers van de muggen. Zelfs zoveel dat de spinnenpopulatie die overbevolking niet aankan.
Alle reacties Link kopieren
Heb 3 katten dus elke spinnetje/vliegje of ander gespuis wordt zonder genaden opgegeten. Verder ben ik er ook echt niet bang voor dus heb er sowieso niet snel last van.
Alle reacties Link kopieren
huis uit 1900.



Af en toe slakken uit de kruipruimte. Heb nog niet overal vloer, dus genoeg kieren waar ze doorheen kunnen.



Verder een kat die moordzuchtig ruikt, maar niet eens een vlieg vangt, dus nooit muizen oid.
Een huis van 80 jaar oud, spinnen mogen graag even langs komen en blijven hangen.

Muizen die komen in de winter langs en strakjes naaktslakken en waar die vandaan komen ?????

In de tuin wonen hordes mieren, slakken en nog wat aan ongeregeld spul.

Oja, huisjesslakken, die kruipen tegen de buitengevel omhoog en ik zie ze dan op het raam verschijnen,hoe ze dat klaar krijgen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-07-2015 14:26
Reden: oproepje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik heb last van zilvervisjes.

Ik vraag mij af waar komen die toch vandaan?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Keuken1987 schreef op 29 juli 2015 @ 13:32:

ik heb last van zilvervisjes.

Ik vraag mij af waar komen die toch vandaan?

Bevinden zich vooral in vochtige ruimtes, zoals toilet en badkamer.

Waar ze verder vandaan komen weet ik niet, maar in die ruimtes heb je de meeste kans ze tegen het lijf te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook wel spinnen, maar om dat nou ongedierte te noemen... Ik zit er eigenlijk niet zo mee. Maar we hebben wel last van vliegen nu in de zomer. En dit háát ik. Ongenode opdringerige gasten. Ik kwam vanmorgen de keuken binnen en in grote getale zaten ze op de kastjes. Ik flipte helemaal, begon om me heen te meppen, heb snel alle afwas in de vaatwasser geladen, alles ontdaan van restanten van eten op de aanrecht want mijn man maakt er altijd een vette zooi van en ruimt dat niet op. Alles met citroengeur schoongemaakt en nu zijn ze weer weg. Voor even. De misselijke etters....
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 11 februari 2014 @ 12:29:

Nieuwbouwappartement van 10 jaar oud.

Een paar zilvervisjes in badkamer en toilet, meer niet.

Maar omdat we aan de rand van een park wonen, op terras en galerij veel spinnen. 's Ochtends vroeg op weg naar mijn werk moet ik me soms een weg door het spinrag heen banen.

Ook vanwege een singel die men "in natuurlijk staat" wil terugbrengen (= stilstaand water met veel oeverplanten) sterft het 's zomers van de muggen. Zelfs zoveel dat de spinnenpopulatie die overbevolking niet aankan.Koop een paar roofvisjes (goudwindes, zonnebaars) bij een dierenwinkel en zet die uit in de vijver. Ze eten de muggelarven op.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Pand uit 1900. Zilvervisjes in de badkamer, in de winter rent er af en toe een muis voorbij en in de zomer wat muggen (vanwege moerassig gebied in een park achter mijn huis), maar dit jaar lijkt het mee te vallen. Oh ja, en af en toe een verdwaalde spin, die ik in de zomer - vanwege diezelfde muggen - gewoon z'n gang laat gaan.
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Een kat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
125 jaar oud huis. Er zitten hier muizen, maar die blijven doorgaans (op één afschuwelijke winter na) tussen de muren/de plafonds. Je hoort ze soms lopen, echt zo'n trippelend geluid. In de zomer komen er op een of andere manier vaak naaktslakken binnen, die dan overal hun vieze slijmsporen achterlaten. Geen idee wat ik daartegen zou kunnen doen. Verder weinig tot geen insecten, want we hebben overal raam- en deurhorren.



Zilvervisjes lijken zoals ik het hier lees vooral in nieuwere huizen voor te komen. Bij familie van mijn man zaten ze in/onder het laminaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Autofan schreef op 02 augustus 2015 @ 08:22:

[...]



Bevinden zich vooral in vochtige ruimtes, zoals toilet en badkamer.

Waar ze verder vandaan komen weet ik niet, maar in die ruimtes heb je de meeste kans ze tegen het lijf te lopen.Ik heb ook papier visjes. Zilver visjes en papier visjes zijn heel moeilijk uit elkaar te houden, maar ik heb zilver visjes bij mijn toilet en papier visjes in mijn krantenbak
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven