welk servies (schalen, borden etc) vind jij mooi?

21-09-2014 19:20 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms mag ik mezelf verwennen Ik kan echt genieten van een mooi servies. Mooie glazen, borden etc. Welke borden/schalen heb jij om hapjes en taartjes te presenteren? Ik hou van kleur.. Heb al veel van Pip (en Blond, maar geen fan meer). Pasteltinten vind ik ook super! Ben nu op zoek naar iets erbij.. Ik hoef niet alles in 1 lijn te hebben.

Doe graag ideeën op!
Ja, dat heb ik ook, mede daarom heb ik het (nog) niet gekocht. Heb nu nog het servies dat van mijn ouders was, met alleen een randje, heeft emotionele waarde, maar ik wil eigenlijk ook wel eens iets dat echt míjn smaak is.
Alle reacties Link kopieren
En hapjesschaal etc? Ook wit?



Misschien heb ik daarom ook borden wit en crème. Nu ik daar zo bij stil sta eet ik ook liever van een wit/crème bord. Grappig!
Alle reacties Link kopieren
Black Toast van Emma Bridgewater. In de jaren 90 kocht ik me er arm aan maar ik vond het nog steeds mooi. Alleen jammer dat Blokker ooit een budget dupe versie heeft uitgebracht.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:liefpief schreef op 21 september 2014 @ 21:05:

En hapjesschaal etc? Ook wit?



Misschien heb ik daarom ook borden wit en crème. Nu ik daar zo bij stil sta eet ik ook liever van een wit/crème bord. Grappig!

Leuke schaal.



http://link.marktplaats.nl/m850485946



Ik eet zelf trouwens van een wit Ikea servies: Syntes

Helaas niet meer te verkrijgen, eeuwig zonde.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:liefpief schreef op 21 september 2014 @ 21:05:

En hapjesschaal etc? Ook wit?



Misschien heb ik daarom ook borden wit en crème. Nu ik daar zo bij stil sta eet ik ook liever van een wit/crème bord. Grappig!Ik zal wel blond zijn, maar wat ís een hapjesschaal? Ik ken wel een hapjespan, da's ook al zo'n raar woord...
Dat kerstservies van mij is echt voor hapjes, dat hoeft voor mij idd niet wit te zijn. Dat bord gebruik ik bv voor kerstkransjes enzo. Maar om van te eten, heb ik het liefst ook een lichte kleur. Vrienden van ons hebben grijs (van ikea) en dat gaat nog net haha! Zwart vind ik vreselijk om van te eten, maar schalen, bakjes, hapjesborden enz mogen van mij druk zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:sassafras schreef op 21 september 2014 @ 21:11:

[...]





Ik zal wel blond zijn, maar wat ís een hapjesschaal? Ik ken wel een hapjespan, da's ook al zo'n raar woord...Een heel groot bord, rond, rechthoekig of ovaal. Om toastjes e.d. op te serveren.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Hapjesschaal en nog wat grote schalen heb ik in Tunesië gehaald. Wit met donkerblauwe versiering.
Alle reacties Link kopieren
Zwart of grijs eet niet lekker op de een of andere manier. Dat kerstservies vind ik prachtig tuttig!
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 21 september 2014 @ 21:12:

[...]



Een heel groot bord, rond, rechthoekig of ovaal. Om toastjes e.d. op te serveren.Oh, vandaar. Ik serveer nooit toastjes. Ik ben meer van de kaas- en worstplank (heb dus ook een paar verschillende maten mooie planken) of kommen (niet plat dus) met olijven, noten, hummus e.d. Daar heb ik Marokkaans aardewerk voor.
Alle reacties Link kopieren
Idd grote schaal/bord, soms met daarop nog weer schaaltjes.



Eens nieuwe borden worden het sowieso niet.
Granny : leuk he! Ik hou echt van dat kitscherige, lekker over the top! Zie het ook al helemaal voor me in onze nieuwe keuken straks. Krijg van die kastjes met van die kleine ruitjes, licht erin en dan dat servies erin haha! Daar word ik blij van
Ik vind wit servies zó saai, ook om van te eten... Mijn borden zijn wit met daar omheen zo'n vrolijke rand, dat wit zie ik dus gelukkig niet omdat daar het eten op ligt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Old Country Roses van Royal Albert mooi. Heb er serviesonderdelen van en gebruik het altijd om hapjes en taartjes op te serveren.
Alle reacties Link kopieren
DH Heerlijk! Geweldig dat je je daar al zo op kunt verheugen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 21 september 2014 @ 21:21:

Granny : leuk he! Ik hou echt van dat kitscherige, lekker over the top! Zie het ook al helemaal voor me in onze nieuwe keuken straks. Krijg van die kastjes met van die kleine ruitjes, licht erin en dan dat servies erin haha! Daar word ik blij van Geweldig, daar ben ik ook voor te vangen, dat suikerzoete! Old Willow vind ik ook mooi.
Ye ken.
Ik houd van wit/creme klassiek servies, Edme Plane van Wedgewood is mijn favoriet. Ik heb ook een stapel Xenos-borden cremekleurig maar Wedgedwood is en veel betere kwaliteit en veel mooier en daarom eet het fijner.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 21 september 2014 @ 20:44:

Servies moet wit en strak zijn voor mij. Zonder frutsels of patronen er op dus.





Voor mij ook, dat eet beter vind ik.



Maar voor 'er naast' vind ik uitbundig/kitscherig wel leuk.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Old willow lijkt op servies van opa en oma van vroeger. Geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Ostindia van Rörstrand. Niet voor dagelijks gebruik (heb de originele versie nog in blauwbakkende aarde en die is niet meer vervangbaar), maar nog steeds mijn favoriet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Pejeka kan me voorstellen dat dat waardevol voor je is
Iittala Taika

Dat heb ik thuis en combineer ik met heel eenvoudig wit servies.









En voor het servies van Marimekko smelt ik ook. Blijkbaar houd ik van Fins.



Ik wil Iittala servies sparen :-) liefst Sarjaton en Taika.

We hebben nu twee mokken, deze maar dan in alleen rood:



Ow die dus



En deze schaal hoef ik als ik geld heb *kwijl*





Al moet ik eerlijk zeggen dat ik nu ook van House of Rym ga kwijlen.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, door dit topic ben ik gaan googlen en nu weet ik eindelijk hoe de bordjes heten die mijn moeder had en nu wil ik het natuurlijk hebben, puur uit nostalgie.
Cum non tum age
Wat leuk Noa, welke zijn dat?



Wij hadden vroeger deze thuis, en hoe goed de tomatensoep er ook uit smaakte, ik hoef ze niet te hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven