Welke elektrische fiets met kinderzitje achterop

24-04-2017 09:30 30 berichten
Deze week ga ik op pad voor een elektrische fiets. Jeej! Zin in. Onze lokale fietsenwinkel verkoopt alleen Gazelle of Cortina, dus ik ga ook een dorp verderop kijken naar een Batavus of Sparta. Of misschien naar zo'n grote winkel waar ze alles verkopen.



Ondertussen heb ik online al wat zitten rondkijken, maar ik kom er niet uit welke fietsen wel een zitje achterop kunnen hebben en welke niet.



Er zijn sites waar je dat kan aangeven, maar dezelfde fietsen kunnen volgens een andere site juist weer geen zitje achterop hebben.



Welk merk en type elektrische fiets heb jij met een zitje achterop?
Ik heb een electrische Cortina, daar kan een achterzitje op. Ik heb er inmiddels zo'n zadeltje voor op de stang op, omdat ik dat nog veel handiger vind!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch op elke stadsfiets wel een zitje monteren? Alleen niet altijd op de bagagedrager, maar dan heb je van die zitjes met een klem om de zadelbuis. Het handigst is zo'n 'easyfit' bagagedrager, daar passen heel veel zitjes op.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Batavus Padova easy en er passen alle Bobike zitjes op. Zowel voorstoeltjes als achter.
quote:handigmetgeld schreef op 24 april 2017 @ 09:46:

Je kunt toch op elke stadsfiets wel een zitje monteren? Alleen niet altijd op de bagagedrager, maar dan heb je van die zitjes met een klem om de zadelbuis. Het handigst is zo'n 'easyfit' bagagedrager, daar passen heel veel zitjes op.



Dat kan vaak niet vanwege de accu die onder de bagagedrager zit. Plus het gewicht dat achterop komt door het zitje en kind.

De zadelbuisbevestiging is ook weer niet altijd mogelijk vanwege de kabels die van/naar de accu gaan.
quote:DeKenau schreef op 24 april 2017 @ 09:43:

Ik heb een electrische Cortina, daar kan een achterzitje op. Ik heb er inmiddels zo'n zadeltje voor op de stang op, omdat ik dat nog veel handiger vind!Zo'n zadeltje lijkt me ook erg leuk maar vanaf welke leeftijd is dat geschikt? Smartje is nu 3.5 jaar.
quote:deenje schreef op 24 april 2017 @ 09:47:

Batavus Padova easy en er passen alle Bobike zitjes op. Zowel voorstoeltjes als achter.Ik heb een yepp zitje met easyfit, maar volgens mij past die op zoek ongeveer geen enkele ebike.
Alle reacties Link kopieren
Ik fiets op de Sparta Mojo transport fiets

Zadeltje voor en achter een zitje. Let wel op dat je minimaal 7 versnellingen neemt. Ondanks een electronische fiets dat heel erg prettig.

Bij mij gingen ze vanaf 3 jaar op het zadeltje. Het is nu de favoriete plek van mijn 7 jarige zoon.
Ik heb een Batavus Fuerza Easy en had daar eerst een Yepp zitje op (zonder easyfit), daarna een Yepp maxi zitje en nu voor de incidentele gevallen dat er nog iemand achterop moet een gewone beugel.
Alle reacties Link kopieren
quote:smart79 schreef op 24 april 2017 @ 09:53:

[...]





Ik heb een yepp zitje met easyfit, maar volgens mij past die op zoek ongeveer geen enkele ebike.sparta amazone 4life en dan de electrische variant
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Sparta Amazone 4 life met Yepp zitje achterop (easyfit).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ralleigh dover impulse met kinderzitje voor en achter van bobike. Heb de bagagedrager laten verlengen zodat er ook nog fietstassen op konden. Accu zit onder het zadel. Hele fijne fiets!
Ga dan ook vast nadenken waar jij de accu en de motor wilt hebben in je elektrische fiets. Ik heb beide in het midden waardoor de aandrijving niet in 1 van de wielen zit maar ik heb trapondersteuning. Wat deels de doorslag gaf hiervoor is dat ik las bij een aandrijving via de wielen je meer slipkans hebt als er blad of sneeuw o.i.d. op straat ligt en je wilt niet omvallen met kind achterop. Ook maakt een accu onder de bagagedrager de achterkant een stuk zwaarder, laat staan als je ook nog een kind achterop hebt. Daardoor vond ik het fijner om gewicht van de accu in het midden van de fiets te hebben.

Doordat de accu niet onder de bagagedrager zit is er geen probleem met een kinderzitje.
Alle reacties Link kopieren
Mijn yeppzitje kreeg ik met geen mogelijkheid achterop mijn elektrische fiets. Ik heb nu een polisport zitje achter, maar dat is wel voor net wat oudere kinderen. Die klem je om de rand van de bagagedrager heen, en je hebt maar weinig ruimte nodig tussen die rand en de accu om dat voor elkaar te krijgen.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Alle reacties Link kopieren
Kijk even goed naar waar de accu zit. Ik heb een elektrische fiets met accu en zitje achterop. Het nadeel van accu en zitje achterop, is dat je fiets topzwaar wordt daar en dus makkelijk steigert. Ik heb nu een mandje voorop, waar ik standaard m'n tas en een flesje water in heb liggen en dat helpt wel iets. Verder blij met m'n fiets, maar de balans had beter gekund.
quote:dinte schreef op 24 april 2017 @ 10:28:

Kijk even goed naar waar de accu zit. Ik heb een elektrische fiets met accu en zitje achterop. Het nadeel van accu en zitje achterop, is dat je fiets topzwaar wordt daar en dus makkelijk steigert. Ik heb nu een mandje voorop, waar ik standaard m'n tas en een flesje water in heb liggen en dat helpt wel iets. Verder blij met m'n fiets, maar de balans had beter gekund.



Ik heb daar speciaal op gelet.

Ik heb de motor in het midden en de accu zit in het middenframe.
Alle reacties Link kopieren
Gazelle orange energy met Yepp achterop!! :-)
quote:Travelgirl33 schreef op 24 april 2017 @ 10:03:

Ik fiets op de Sparta Mojo transport fiets

Zadeltje voor en achter een zitje. Let wel op dat je minimaal 7 versnellingen neemt. Ondanks een electronische fiets dat heel erg prettig.

Bij mij gingen ze vanaf 3 jaar op het zadeltje. Het is nu de favoriete plek van mijn 7 jarige zoon.



Dat vind ik een mooie fiets, maar ik kon nergens vinden dat daar een zitje op kan.



7 versnellingen was ik sowieso van plan.
quote:strawberry- schreef op 24 april 2017 @ 10:06:

Ik heb de Sparta Amazone 4 life met Yepp zitje achterop (easyfit).



Persoonlijk vind ik de fiets niet zo mooi met de lage extra bagagedrager voor fietstassen.



Smartje is de laatste, dus een moederfiets voor opvolgende koters heb ik niet nodig.
quote:criminalmind schreef op 24 april 2017 @ 10:27:

Ga dan ook vast nadenken waar jij de accu en de motor wilt hebben in je elektrische fiets. Ik heb beide in het midden waardoor de aandrijving niet in 1 van de wielen zit maar ik heb trapondersteuning. Wat deels de doorslag gaf hiervoor is dat ik las bij een aandrijving via de wielen je meer slipkans hebt als er blad of sneeuw o.i.d. op straat ligt en je wilt niet omvallen met kind achterop. Ook maakt een accu onder de bagagedrager de achterkant een stuk zwaarder, laat staan als je ook nog een kind achterop hebt. Daardoor vond ik het fijner om gewicht van de accu in het midden van de fiets te hebben.

Doordat de accu niet onder de bagagedrager zit is er geen probleem met een kinderzitje.Goede tips! Ik heb 1 fiets op het oog waarbij de motor in het midden zit. De meesten hebben die in het voorwiel. Een accu in het frame heb ik mijn prijsklasse nog niet gezien.
quote:Solivagant schreef op 24 april 2017 @ 10:28:

Mijn yeppzitje kreeg ik met geen mogelijkheid achterop mijn elektrische fiets. Ik heb nu een polisport zitje achter, maar dat is wel voor net wat oudere kinderen. Die klem je om de rand van de bagagedrager heen, en je hebt maar weinig ruimte nodig tussen die rand en de accu om dat voor elkaar te krijgen.De yepp junior is er ook in de versie die je om de bagagedrager kan klemmen. Die is ook al eerder te gebruiken dan de Polisport.
Ik zal de fiets gebruiken voor dagelijks verkeer naar mijn werk. Dat is zo'n 15 km per dag (retour) dus ik wil gewoon een huis tuin en keuken versie. Lange afstanden fietsen wij nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:smart79 schreef op 24 april 2017 @ 10:41:

[...]





Persoonlijk vind ik de fiets niet zo mooi met de lage extra bagagedrager voor fietstassen.



Smartje is de laatste, dus een moederfiets voor opvolgende koters heb ik niet nodig.hier is deze gekomen bij de eerste en heel veel electrische kon geen zitje voorop dus dat was voornaamste overweging (al heb ik het idee dat de keuze al groter wordt) (in winkel werd mij letterlijk toen gezegt jamaar electrisch is wel duur en lieten ze me alleen maar niet e-bikes zien .... uiteraard in andere winkels gaan kijken toen
Alle reacties Link kopieren
quote:smart79 schreef op 24 april 2017 @ 10:41:

[...]





Persoonlijk vind ik de fiets niet zo mooi met de lage extra bagagedrager voor fietstassenDe bagage verlenger kan eraf
quote:pimpelmeesje123 schreef op 24 april 2017 @ 11:09:

[...]



hier is deze gekomen bij de eerste en heel veel electrische kon geen zitje voorop dus dat was voornaamste overweging (al heb ik het idee dat de keuze al groter wordt) (in winkel werd mij letterlijk toen gezegt jamaar electrisch is wel duur en lieten ze me alleen maar niet e-bikes zien .... uiteraard in andere winkels gaan kijken toenHaha lekkere verkoper

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven